Joden en de islam

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

10 aug 2019, 11:04

Zijn de joden niet even erg als de moslim extremisten , ze zijn even erg haatdragend tegenover de belgen, nu weer het bewijs met de kledij opgedragen door een extreme rabbijn , we zijn in België , niet in Israel of een of ander moslimland (zie de bedreigingen in Marokko tegenover de bouworde met vrouwelijke medewerkers).
Met een stap per dag kan je ver gaan, en we zullen ze wel helpen daarin!!!! Hè , politiekers en andere verdraagzamen!!

Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 11:45

Polmar schreef:
10 aug 2019, 11:04
Zijn de joden niet even erg als de moslim extremisten
'de joden' , dwz alle joden
'de moslimextremisten', dwz een beperkte groep van de moslims
Álle joden zijn dus even erg als sommige extremisten onder de moslims 8O

Ik ken enkele joden die jij zelfs niet zou herkennen als joden. Er zijn moslims die héél extreem zijn en waaraan je aan de buitenkant niks merkt.

, ze zijn even erg haatdragend tegenover de belgen,
Ik merk van die haat (wat is dat trouwens volgens jou) niet veel. Sommige joden hebben wel het idee dat zij het uitverkoren volk zijn. De andere zijn 'gentiles' en daar kijken sommigen op neer.
Heb jij overigens al voorbeelden gelezen waar Antwerpse joden hun zogenaamde 'haat' uiten in daden?
nu weer het bewijs met de kledij opgedragen door een extreme rabbijn , we zijn in België , niet in Israel of een of ander moslimland (zie de bedreigingen in Marokko tegenover de bouworde met vrouwelijke medewerkers).
Met een stap per dag kan je ver gaan, en we zullen ze wel helpen daarin!!!! Hè , politiekers en andere verdraagzamen!!
De ouders van de leerlingen van de joodse school gaan akkoord. Wat moet er dan nog over gezegd worden?
Is hun kledij een symbool van onderdrukking van de vrouw of van de man? Wordt er op bepaalde plaatsen op de wereld geijverd door joden om van die kledingvoorschriften af te geraken? Worden joden die dat eventueel doen gedood?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 aug 2019, 13:01

Bij Joden zowel als bij andere godsdiensten zijn er extremen en doorsnee, sommigen lopen er anders bij en anderen herken je nauwelijks. Verschil met de Joodse gemeenschap in Antwerpen is, zij zijn steeds een groot en rijk onderdeel geweest van de plaatselijke economie, wat je van later komende moslimgemeenschap niet onmiddellijk kan zeggen. Daardoor werd het soms andere gedrag van de streng gelovige Joden gemakkelijker aanvaard.
Ook is er het feit dat Joden niet willen bekeren, je bent Jood of je bent het niet en je kan het ook amper worden. Dit in tegenstelling tot sommige van de andere aanwezige godsdiensten die bekeerlingen willen aantrekken. Joden hebben ook interne solidariteit en steunen zelden op staatssteun. Dat geeft hun gemeenschap een iets minder belastende indruk.
Maar zij vinden echt wel dat zij het " uitverkoren volk zijn " en gedragen zich eerder uit de hoogte dan gelijkgestemd, maar eigenlijk heb je daar helemaal geen last van, ja misschien enkel als je het voetpad met hen kruist. Ook heb ik van mijn hele leven in Antwerpen nooit van zinloze pure agressie gehoord vanwege Joden tov andersgestemden.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 aug 2019, 13:35

Polmar schreef:
10 aug 2019, 11:04
Zijn de joden niet even erg als de moslim extremisten , ze zijn even erg haatdragend tegenover de belgen, nu weer het bewijs met de kledij opgedragen door een extreme rabbijn , we zijn in België , niet in Israel of een of ander moslimland (zie de bedreigingen in Marokko tegenover de bouworde met vrouwelijke medewerkers).
Met een stap per dag kan je ver gaan, en we zullen ze wel helpen daarin!!!! Hè , politiekers en andere verdraagzamen!!

Polmar
Ik denk dat de apple imac op hol geslagen is en gebruik maakt van AI voor dummies. Er zit een bug in, want hij spreekt racistische wartaal.
Hoog tijd om op de Grote Markt voor het schoon verdiep op Uw blote knieën, vergiffenis te gaan vragen voor Uw onnozele praat en Uw verontschuldigingen te gaan aanbieden aan het Joodse Volk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 13:39

kitten schreef:
10 aug 2019, 13:01
Verschil met de Joodse gemeenschap in Antwerpen is, zij zijn steeds een groot en rijk onderdeel geweest van de plaatselijke economie, wat je van later komende moslimgemeenschap niet onmiddellijk kan zeggen.
Joodse gemeenschap groot?
Joden in Antwerpen: 20.000
Moslims in Antwerpen: 100.000

Joden in Antwerpen rijk? Een mythe, vermoed ik. Een citaat: "Er bestaat weliswaar schrijnende armoede bij bijvoorbeeld de orthodoxe joden in Antwerpen, maar toch doen er amper joden een beroep op het Antwerpse OCMW"
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2019, 14:08

Er bestaat weliswaar schrijnende armoede
De gouden tijden van de joodse diamanthandel en de bijhorende werkgelegenheid is voorbij. Verder moet gezegd worden dat de joodse gemeenschap een eigen soort van OCMW heeft dat vnl draait op giften. Waar men het dan weer niet graag over heeft is over het gebrek aan kennis van het Nederlands in bepaalde Joodse kringen, een bepaald soort onderwijs dat niet spoort met "onze" waarden en normen en de hang naar rituelen en de traditionele kleding die er voor zorgen dat een ultra orthodoxe jood gewoonweg geen werk kan/wil vinden buiten de Joodse gemeenschap. De vergelijking met fanatieke hoofddoekdragers ligt dan ook voor de hand. En blijkbaar is het vooral de vrome, traditionele chassidische gemeenschap die overblijft in Antwerpen daar waar veel jongere Joden elders gaan wonen/werken.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

10 aug 2019, 18:08

Wil, in uw "dorp of verloren gewaande streek" zitten geen moslims en joden waarschijnlijk, neem eens de koets en probeer naar Brussel of Antwerpen te geraken en trek dan uw ogen open en trek conclusies!!!!

Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 18:38

Over welk stuk van mijn antwoord heb je het nu?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 aug 2019, 18:47

Ik ben den draad ook kwijt ...

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

12 aug 2019, 15:01

Dat bedoel ik met verdraagzaamheid en ontkenning !!! Dit heeft niets te maken racisme, wees een beetje realistisch en gedenk eens uw voorvaders!!

Polmar
Apple Imac Mojave

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

12 aug 2019, 15:39

Eigenlijk zijn de meeste forumgangers, verdraagzamen en ontkenners !
Waarom moeten wij een cultuur die de onze niet is aanvaarden en zich plooien naar hun wetten en gewoontes, zijn we als belg dan zo slaafs of is dat een reden om alles goed te praten en onze cultuur te vergeten en onze nakomelingen verplichten deze wetten na te leven, kom zeg, waar is de fierheid gebleven van de Vlamingen???
Weg !!!!! Meedoen met de grote veroveraars en zwijgen en ondergaan!! Er is geen alternatief meer, dank zij onze politiekers (+ de overlopers)die voorop gaan !! Arm Vlaanderen en mijn medeleven voor de nakomelingen die verkocht zijn voor een hand vol zilverlingen !!
Wat zullen de reactie's nu weer zijn van al die zeer brave volgelingen ??

Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2019, 16:41

Polmar schreef:
12 aug 2019, 15:39
Eigenlijk zijn de meeste forumgangers, verdraagzamen en ontkenners !
Waarom moeten wij een cultuur die de onze niet is aanvaarden en zich plooien naar hun wetten en gewoontes (...)
Over welke cultuur heb je het nu eigenlijk? Die van de joden in Antwerpen? Waar wordt er vanuit die hoek verwacht dat wij ons aan hen aanpassen? Ja, ivm onverdoofd slachten houden ze het been zo veel mogelijk stijf, maar in Vlaanderen is daar komaf mee gemaakt. Dat mag hier niet meer. Maar voor de rest??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

17 aug 2019, 13:00

Polmar schreef:
10 aug 2019, 11:04
Zijn de joden niet even erg als de moslim extremisten , ze zijn even erg haatdragend tegenover de belgen, nu weer het bewijs met de kledij opgedragen door een extreme rabbijn , we zijn in België , niet in Israel of een of ander moslimland (zie de bedreigingen in Marokko tegenover de bouworde met vrouwelijke medewerkers).
Met een stap per dag kan je ver gaan, en we zullen ze wel helpen daarin!!!! Hè , politiekers en andere verdraagzamen!!

Polmar
Och, dat extremistisch, Joodse 'probleem' lost zichzelf wel op naarmate er nog meer moslim extremisten als vluchtelingen worden binnengehaald...dat zijn tenslotte allemaal antisemieten die ongestraft de Joden mogen schofferen en aanvallen door onze medeplichtige politici, net als ons, ongelovigen.
Trouwens: hoeveel last hebben we al gehad van extremistische Joden? Plegen ze aanslagen? Vallen ze onze vrouwen en kinderen lastig? Aanrandingen, verkrachtingen, vandalisme, intimidatie, beledigingen?
Dringen ze hún 'geloof' op aan ónze maatschappij door misbruik te maken van onze vrijheden zoals 'godsdienstvrijheid'? Infiltreren ze in de politiek als strategie voor overname?
Dacht het niet.....bovendien trekken steeds meer Joden terug naar Israël op de vlucht voor het toenemende antisemitisme van moslims waarvoor de eu/politiek bewust de ogen sluit. :evil: