Belfius boekt winst van 304 miljoen euro

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 aug 2019, 10:14

Destijds gered door de belastingsbetalers voor hun gegraai en wanbeleid .
Ze kunnen ons dus een premie uitkeren om ons, het gepeupel, te bedanken omdat we ze gered hebben van bankroet enkele jaren geleden. Maar nee, eerst hun zelf bedienen met dikke bonussen.
Vraag mij af , Hoe kan een bedrijf nu winst maken als een staatssteun nog niet helemaal werd terugbetaald?
En niet te vergeten een "badbank" met een overvloed aan risicokapitaal.
Er zullen hier wel senioren zijn op het forum die ons dat haarfijn zullen uitleggen, ben benieuwd! :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 aug 2019, 10:33

De aandeelhouders van Belfius hebben 9.521 miljoen euro in het bedrijf zitten en ze maken daarmee 304 miljoen winst op één jaar. Hoeveel procent is dat? Ik zal het u zeggen: 3,19%

Volgens mij is dat heel pover.


Die bad bank is een afgescheiden, op zichzelf staande vennootschap. Als die failliet gaat, dan zal de staat zijn portefeuille moeten open doen voor zover die staat daarvoor garanties heeft gegeven. Dat geheel staat los van Belfius.
Laatst gewijzigd door Wil. op 11 aug 2019, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 aug 2019, 10:37

tja voor de één is 304 miljoen Euro veel en voor de ander pover , is te zien aan welke kant van de lijn je staat , maar begrijp het 304 miljoen is pover :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 aug 2019, 10:39

wardje schreef:
11 aug 2019, 10:37
tja voor de één is 304 miljoen Euro veel en voor de ander pover , is te zien aan welke kant van de lijn je staat , maar begrijp het 304 miljoen is pover :wink:
304 miljoen is heel veel voor een bakkerswinkel waar de eigenaar 1 miljoen in heeft geïnvesteerd.

Maar begrijp jij goed wat 9,521 miljard wil zeggen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 aug 2019, 11:24

Neen, heb er geen flauw benul van, maar zal wel veel zijn , te veel :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 aug 2019, 15:25

De aandeelhouders van Belfius hebben 9.521 miljoen euro in het bedrijf zitten en ze maken daarmee 304 miljoen winst op één jaar. Hoeveel procent is dat? Ik zal het u zeggen: 3,19%

Volgens mij is dat heel pover.
Interessanter vind ik hoeveel belasting ze moeten betalen op hun povere verdienste.........

https://nieuws.vtm.be/binnenland/208499 ... oogle.com/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

12 aug 2019, 10:52

Ze maken tenminste nog winst Anders mochten wij weer bijleggen!
Ice

21 aug 2019, 01:09

dafke schreef:
12 aug 2019, 10:52
Ze maken tenminste nog winst Anders mochten wij weer bijleggen!
Maar nee, het ecb drukt daarvoor volop geld uit lucht bij want het gokken met ons geld hebben die geldwolven nog niet afgeleerd.
Als ecb gaat spelen met de rente en stoppen met geld bijdrukken en uitdelen, dan is er pas str*nt aan de knikker en vallen de banken om...dat noemen ze dan een financiële crisis en dan krijgen wij de schuld weer in de schoenen geschoven. :x

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 aug 2019, 17:56

Ice schreef:
21 aug 2019, 01:09
dafke schreef:
12 aug 2019, 10:52
Ze maken tenminste nog winst Anders mochten wij weer bijleggen!
Maar nee, het ecb drukt daarvoor volop geld uit lucht bij want het gokken met ons geld hebben die geldwolven nog niet afgeleerd.
Als ecb gaat spelen met de rente en stoppen met geld bijdrukken en uitdelen, dan is er pas str*nt aan de knikker en vallen de banken om...dat noemen ze dan een financiële crisis en dan krijgen wij de schuld weer in de schoenen geschoven. :x
In september gaat het nog spannen, want dan gaat de ECB beslissen of ze nog geld gaan "geven" aan 0% om de economie een boost te geven of niet.....
Wanneer gaat dat luchtkasteel instorten?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

21 aug 2019, 18:15

@tokkio: als ecb stopt met geld bij te drukken dan is dat het startsein voor de volgende financiële crisis in heel europa - georkestreerd...dat plannetje ligt al lang klaar en dat zou een welkome afleiding zijn voor de bende politieke criminelen die de druk en het verzet tegen hun verarmingsstrategie steeds voelen toenemen vanuit de moegetergde massa europeanen.
Dan breekt de hel pas goed los maar op een heel andere manier dan ze uitgekiend hebben. :twisted: