Antwerp Pride

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Fazal

13 aug 2019, 17:31

E.T. schreef:
13 aug 2019, 17:27
Let een beetje op je taal Fazal in mijn wereld is wijf wel een scheldwoord.

Kleine kinderen roepen ook naar elkaar: "al wat je zegt, ben je zelf".
Er is meer dan voldoende literatuur over de afkeer tegenover homosexualiteit en homohaat.

Wat de "Pride" betreft … er gebeuren echt wel veel ergere dingen in de wereld als 3 mannen in een zwembroek

PS Dejules is groot genoeg om zichzelf te verdedigen (moest dat al nodig zijn) :lol:
Ja, ik dus ook, en het is nodig ook!
Herlees maar eens de leugens en valse aantijgingen dat PV over- en tegen mij, schrijft.
Het woord 'wijf' kan daar niet tegenop. PV scheldt mij wel uit met veel ergere scheldwoorden.
En trouwens, noem jij dat zwembroeken? Heb je wel eens goed gekeken?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 aug 2019, 18:26

Tja... Burkini's zijn het niet :lol:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

13 aug 2019, 19:02

Denk aan je hart Fazal zoveel opwinding :x En waarom zou ik lange epistels schrijven als het ook in een paar woorden kan. Trouwens als het over "bekritiseren" gaat, daar ben jij toch wel een meester in. Als je nergens meer gehoor krijgt Fazal is dit "senioren"forum wel het juiste medium om je frustraties te spuien. Enfin, heb hier weer genoeg gelezen voor een tijdje. Saluutjes
Fazal

15 aug 2019, 12:22

Prima Vera schreef:
13 aug 2019, 13:16
Wat god schiep, is NORMAAL. Als er nu iets is dat ik van heel het katholieke geloof begrijp is het dat wel.
Tja ..., als je het zo ziet, dan beschouw jij uzelf ook als normaal!? Dan is eigenlijk àlles normaal. :D
Niets aan de hand met abnormalen, want god heeft hen zo geschapen, en dus is volgens u abnormaal ook normaal.
Dan mag men de woorden "normaal" en "abnormaal" gerust uit het woordenboek schrappen, en meteen ook alle gestichten voor (normale) krankzinnigen sluiten.

"Wat god schiep, is NORMAAL. Als er nu iets is dat ik van heel het katholieke geloof begrijp is het dat wel."

Ik ga het hier bij laten, want tegen zulke onzin kan ik niet meer op. :D

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

17 aug 2019, 12:54

Fazal heeft gelijk. De Antwerp Pride toont de zedenverwildering ten top.
Waarom moeten homo's openbaar verkondigen dat ze homo zijn?
En dan nog op zulk een wansmakelijke wijze?

Homo zijn is geen schande, maar daar loop je toch niet mee te koop.
Ik hang de vlag toch ook niet uit omdat ik hetero ben.

:D

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

17 aug 2019, 16:21

In een zieke maatschappij worden de gezonden van geest voor gek verklaard.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

17 aug 2019, 17:06

Hetero, homo, BI en al wat daartussen ligt en/of zou kunnen liggen...
als het over seksuele geaardheid gaat, lijkt mij dat nog altijd gekoppeld aan intimiteit.
En die intimiteit lijkt mij weinig gebaat bij zo'n burleske vertoning als de Gay Pride Parade in Antwerpen, dan wel in Brussel of waar dan ook.
"Vrijheid blijheid", maar qua "begrip opwekken voor iets", lijken die excessen eerder op de parodieën van een carnavaleske optocht zoals in Aalst.
En dus een gemiste kans.

Hobo
Ice

18 aug 2019, 14:16

Fazal schreef:
12 aug 2019, 19:18
De overgrote meerderheid van Vlaanderen zegt: privé-leven is privé-leven, wat iemand in zijn slaapkamer doet is zijn eigen zaak. En laat een homo een homo zijn als hij dat op volwassen leeftijd weloverwogen beslist.
Maar stop ermee ons dat op te dringen of in scholen of op TV te promoten. Het leven is méér dan je seksuele geaardheid of praktijken, en je hoeft ons die echt niet in het gezicht te duwen. Deze optochten zijn belachelijk, overbodig, en houden er beter mee op. En de overheid moet daar al zeker geen fortuinen van ons belastinggeld aan besteden.
Inderdaad, Fazal! Volledig met jou eens.
Aan zulke optochten doen blijkbaar ook enkel maar de freaks mee, de uitwassen, en dat om te provoceren, uit te dagen en te shockeren - dat heeft zelfs niks meer te maken met uit de kast durven te komen of aanvaarding als gay...
Door zulk circus dragen ze bij aan het stereotiepe imago van de strandjeanet, het verwijfde en maken ze zichzelf en hun hele gemeenschap bespottelijk....
Het tegengestelde doel wordt bereikt dan waar ze voor pretenderen die gay pride te houden: aanvaarding als homo/bi en al dat andere 'anders-zijn'...

Je zult er ook nooit homo's vinden met zelfrespect en fatsoen die zichzelf op die manier niet willen te kijk zetten door zich zo belachelijk te maken met wansmakelijk gedrag in kleding, de naam niet waard....zij willen ook terecht niet geassocieerd worden met deze beschamende freakshow.

Aanvaard worden en gelijk behandeld worden als homo in de maatschappij is voor die mensen belangrijker dan de freak uit te hangen in een apen optocht...er zijn bovendien meer dan genoeg gay bars en gelegenheden waar ze onderling de clown kunnen gaan uithangen zonder hun zedenverwildering openbaar te etaleren om te shockeren waardoor de gay gemeenschap in een slecht daglicht wordt geplaatst en zijzelf hun sociale aanvaarding kelderen.

@Lukas en Aelbrecht: tréffend gezegd:
Homo zijn is geen schande, maar daar loop je toch niet mee te koop.
Ik hang de vlag toch ook niet uit omdat ik hetero ben.
In een zieke maatschappij worden de gezonden van geest voor gek verklaard.
Verder mag iedereen zijn vrije mening geven zonder persoonlijk beledigd te worden en onterecht, zonder enige grond, uitgescholden te worden voor homohater om zijn mening over deze gay pride. :roll:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

28 aug 2019, 03:12

Amen!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 aug 2019, 11:46

Iemand naar Camping Kitsch geweest? Hiermee vergeleken was de Antwerp Pride nog braafjes :roll:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 aug 2019, 12:51

E.T. schreef:
28 aug 2019, 11:46
Iemand naar Camping Kitsch geweest? Hiermee vergeleken was de Antwerp Pride nog braafjes :roll:

Maar daar wordt er hier niet op gereageerd tenslotte komt het woord 'gay' er niet in voor.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 aug 2019, 18:43

:D
Fazal

28 aug 2019, 18:57

https://www.hln.be/showbizz/muziek/fest ... 31a37de452

Even bizar, even crapuleus, even mensonterend, even marginaal, kortom even schandalig!
Als men al geen respect meer heeft voor zichzelf, waar gaat het heen met de mensheid!?
Het kan alleen maar nog erger worden. Al ben ik niet vies van naakt, naakt is mooi, maar dat ...!?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

28 aug 2019, 20:18

Zo is het fazal, marginaal en super gemeen, bah!!!
Fazal

28 aug 2019, 20:51

Tja, het is dan ook een marginaal festival.
Maar heb je op de foto's gezien hoeveel volk daar was?
Zijzelf vinden dat niet marginaal, maar integendeel, heel normaal.
Ik schreef het al, het abnormale heeft het normale vervangen, en is dus normaal geworden.
Alles wat vroeger als abnormaal werd beschouwd, is nu normaal geworden.
Dus, het vroegere normale wordt nu abnormaal genoemd.
Het is dus aangewezen zich beter mede abnormaal te gedragen, anders ben je de klos.
Tja, en volgens sommigen kunnen wij als ouderen, niet meer mee met de huidige stand van zaken.
Dat krijg je er dan op de koop toe ook nog eens bij, gratis en voor niks.
De jongeren zwaaien de plak, en wij ... zijn nog juist goed voor het containerpark.
Alhoewel je op die foto's ook nog jeugd(sic!) ziet van 40 à 50 jaar, of ja, misschien zelfs ouder.

En dus nee, de wereld is geen bol meer, de aarde is een kubus geworden, gezien nu toch wèrkelijk àlles, vierkant draait.