Super slim rekeningrijden

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

22 aug 2019, 10:15

Om 10uur in het radio nieuws op radio 2
Transporteconomen van 2 universiteiten stellen een extreme vorm van rekeningrijden voor.

Het idee is zoals voorheen maar het tarief kan verschillen op korte termijn.

Ze vergeten één ding namelijk niet iedereen heeft glijdende uren.

Er zijn veel werknemers die hun werktijden niet kunnen kiezen en als die meer moeten betalen tegenover mensen die hun werktijden kunnen kiezen is dat denkelijk een vorm van discriminatie.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 aug 2019, 10:34

Het idee is zoals voorheen maar het tarief kan verschillen op korte termijn.
Mogelijks gaat het over het hetzelfde artikel als in het HLN maar daar spreken ze over ‘wetenschappers’ die een ’superslimme kilometerheffing’ op tafel leggen om de files’s aan te pakken.
Het is zoals een lezer daar schreef dat als hij (die lezer dus) voorstelt om de benzine op 10euro/liter te zetten, om het fileprobleem aan te pakken, deze ook wel zullen verdwijnen. Zijn vraag was nu of hij zich nu ook ‘wetenschapper’ mag noemen? (Goed gevonden om gewoon de absurditeit van zulke maatregel aan te tonen.)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 aug 2019, 11:30

En de gewone werkmensen worden gediscrimineerd tegenover de gepensioneerden. Enzovoort.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 aug 2019, 12:02

En in een salariswagen kan het je al helemaal niks schelen :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 aug 2019, 17:19

Die specialisten van economen, die vergeten een ding, we betalen al kilometer heffing,onder de noemer accijnzen.
Hun slim plan komt op +/- 3000 € per jaar,en daar BDW de C0² uitstoot viseert, gaan er vele op de schouwing een rode kaart krijgen,voor zijn oude "vervuilende" wagen ,en wie niet kapitaal krachtig is om een nieuwe wagen te kopen, kan maar te voet gaan, dus de files gaan rap opgelost zijn.
wat hij gaat doen met deC0² uitstoot van de zeeschepen die in de haven liggen,dat is niet aan de orde,maar de kleintjes moeten er van tussen,dat is een feit.
BDW denkt als een dictator,en zijn wil is (zal) wet worden, en we zullen het moeten ondergaan.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 aug 2019, 18:44

'Super-slim-rekening-rijden' kost helemaal niks extra hoor, je moet alleen vroeger (of later) de baan op :lol: :lol: :lol:
Enkel privé auto's IN de file moeten daarvoor betalen … Als we met z'n allen ruim op tijd vertrekken zullen er ook bijna geen files meer zijn :!:

Maar waarschijnlijk zijn er bij de blauwe onderhandelaars al een paar die met de inkomsten van het rekeningrijden enkele putten willen vullen (en neen, niet de putten in de weg) :wink:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

22 aug 2019, 21:11

Twee opmerkingen:

1) De politiek is er als de kippen bij om te zeggen dat het een budgetneutrale maatregel zal zijn.
Neutraal voor wiens budget bedoelen ze daarmee?
Voor de overheid of voor de automobilist?????

2) De kostprijs van je rit kan a la minute wijzigen.
Met andere woorden: Bij je vertrek weet je niet eens wat het bij je aankomst zal kosten.
Wat voor schande is zoiets?
Al ooit eens in de winkel iets uit het schab genomen zonder prijs erbij vermeld, en bij het afrekenen zeggen ze dan hoeveel het is.
En dan nog, dan kan je het nog gaan terugleggen, maar met je auto ben je ondertussen al onderweg.

Ik denk dat zoiets juridisch met haken en ogen aaneenhangt.
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 aug 2019, 10:11

maior domus
Al ooit eens in de winkel iets uit het schab genomen zonder prijs erbij vermeld, en bij het afrekenen zeggen ze dan hoeveel het is.
En dan nog, dan kan je het nog gaan terugleggen, maar met je auto ben je ondertussen al onderweg.



Service moet betaald worden


Enige verschil is dat je beter naar de winkel zelf gaat en daar u aankopen doet .
Als je online aankoopt , is de rit bevestigd en dat krijg je ook niet weer bij terugsturen , en de kosten gaan ook moeten betaald worden ( Retour ) meeste verdwijnen ook al gratis terug sturen .

Bouwvakkers en installateur enz .
Net zelfde of je nu rit betaald aan zelfstandige , ga je twee keer betalen , want meeste zelfstandigen .
Betaal je bij vertrek van de werf tot aan u bestemming en terug ( als er doorkomt plus kilometerheffing .)

En dan gaan we nog zwijgen , dat de kosten stijgen bouw . Dat is Vlaamse overheid , de mensen alles opleggen kun je volgen . Met dank aan onze politiekers , die maken de rekening van de zelfstandigen en consument , moet geld in laadje komen zoveel is duidelijk .

E.T.
En in een salariswagen kan het je al helemaal niks schelen.

'Super-slim-rekening-rijden' kost helemaal niks extra hoor, je moet alleen vroeger (of later) de baan op :lol: :lol: :lol:

Dat denk je zitten daar ook bedrijfswagens onder waar de klant op betaald , niet denken dat iedereen zo maar gratis op bezoek gaat bij de klanten worden ook verrekend factuur . Is te zien in welke branche .
Ga jij om zes uur naar de klant rijden ? denk dat ze u graag gaan zien komen , ? :?: :idea:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2019, 12:15

Een salariswagen is geen bedrijfswagen, een bedrijfswagen is geen salariswagen.

De extrakosten die er bijkomen voor een salariswagen in de file, daar moeten wij allemaal aan meebetalen.
De extrakosten die er bijkomen voor een bedrijfswagen in de file, daar moeten de klanten aan meebetalen.

Eindresultaat: wij zijn 'ge-sjost' maar er zullen minder files zijn 8)
Fazal

23 aug 2019, 12:40

En als iedereen probeert uit de huidige files te blijven door bvb vroeger te vertrekken, dan zijn we ook gesjost, want dan krijgen we op dat ander uur evenveel files.
'Super-slim-rekening-rijden' is superslim, maar eigenlijk dus oerdom.
Het is hen duidelijk niet om de files te doen, maar om de centen, zoals altijd.
Hetzelfde met het circulatieplan. De files hebben zich gewoon verplaatst naar de zoal overvolle ring.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 aug 2019, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 aug 2019, 12:40

E.T.
Een salariswagen is geen bedrijfswagen, een bedrijfswagen is geen salariswagen.

De extrakosten die er bijkomen voor een salariswagen in de file, daar moeten wij allemaal aan meebetalen.
De extrakosten die er bijkomen voor een bedrijfswagen in de file, daar moeten de klanten aan meebetalen.

Eindresultaat: wij zijn 'ge-sjost' maar er zullen minder files zijn 8)


Beste , kan voor beide gebruikt worden .
Is niet moeilijk aangifte doen voor beide . Km opgave .
Denk je nu echt dat salaris wagen geen kosten met zich meebrengt :evil:
Wil jij duurdere wagen , moet je zelf aanpassen zo simpel is dat .En laters op u pensioen :mrgreen:
E.T. Moet eens gaan aankloppen bij de regering daar hebben de mensen niks met te maken zij regelen dat wel voor ons zo simpel is dat .
Wat ben je daar nu mee met kosten aan te rekenen aan de consument , moeten de zelfstandigen ook doorstorten . Die verdienen daar ook niks aan .

Met paard en kar zoals vroeger of met triporteur en honden , gaat dan Gaia komen aankloppen dan hebben we dat probleem weer voor . :lol: :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 aug 2019, 14:46

Slime (domme) kilometer heffing is gewoon platte commerce, hoor ik niet in het nieuws dat de complete autokosten vorig jaar 21 miljard hebben opgebracht,en nog hebben ze geen geld om de wegen te maken,en omdat ze al zeker 50 jaar en niet voorzien hebben dat de autos steeds meer plaats gaat innemen,en ze al die tijd te dom waren om het wegennet aan te passen zitten de mensen nu in de file,en die zouden nu voor de domheid van die regeringen moeten betalen.
Men moest al lang 4 en 5 rijbanen hebben, in de jaren 60 was nog er plaats voor ,maar dan hebben ze besloten om de wegen te versmallen........ze moesten ook een autostrade door Antwerpen leggen, met ontelbare op en afritten,de tijsmans tunnel betalend maken, dat is om moeilijkheden vragen,.......ze willen modern zijn , maar zijn blijven steken in de jaren 60.
En nu denken ze dat iedereen maar kan beginnen wanneer ze het willen, dat het allemaal bureau- mannen zijn,met glijdende uren,wat is het volgende, dat de transport alleen s'nachts mag rijden....
Ze zitten met een EI, en dat willen ze zo snel mogelijk leggen,alhoewel er nog helemaal geen regering is. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Fazal

23 aug 2019, 20:06

tokkio schreef:
23 aug 2019, 14:46
Men moest al lang 4 en 5 rijbanen hebben, in de jaren 60 was nog er plaats voor ,maar dan hebben ze besloten om de wegen te versmallen.
En ze doen het nog, en nu nog véél veel erger.
Nog meer miljarden binnenrijven via pestgedrag. En jawel, ze komen nog te kort!
Ze zetten nu zelfs overal paaltjes op reeds smalle binnenwegen, waar nauwelijks wagens passeren.
Zodoende dien je gestadig zig-zag te rijden. :twisted:
En die paaltjes zijn dan 's nachts nog meestal niet verlicht!
Ik weet nog de tijd dat men dorp, stad of staat kon betrekken als je door het slechte wegdek schade aan uw wagen had opgelopen. Dat was in de jaren vijftig. Dat moet je nu nog maar eens proberen. :evil:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

23 aug 2019, 22:18

De staat betrekken ingeval schade ....?

Ze hebben dat indertijd wel snel opgelost met een verkeersbord - "" Weg in slechte staat -""

werewoef
AMEN en AUM

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 aug 2019, 18:33

werewoef schreef:
23 aug 2019, 22:18
De staat betrekken ingeval schade ....?

Ze hebben dat indertijd wel snel opgelost met een verkeersbord - "" Weg in slechte staat -""

werewoef
:lol: zeer juist werewoef : in een " slechte staat" zijn de wegen dikwijls navenant.