116€uro boete

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

28 aug 2019, 11:27

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/11 ... ~a912b51e/

Dan gaan ze veel geld binnen halen in Brussel.

Er rijden daar velen onaangepast in de straten met hun patserauto's.

Maar als ze een patserauto's op de bon zwieren dan weten ze dat de boete niet wordt betaald daar de auto niet op de naam staat van de bestuurder, de auto is meestal gehuurd of staat op naam van een schimmige firma waarvan de eigenaar niet te vinden is of zich in het buitenland bevindt

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 aug 2019, 18:06

Kan het nog zotter,nu kan in Brussel een agent bij het inschatten van de snelheid bepalen hoe snel ,of traag die rijd en meteen een boete uitschrijven??????
In feite mogen ze zelfs bij een geflitste wagen geen boete uitschrijven , "als die niet flitser niet geijkt" is ,de rechtbank zal veel overuren moeten maken.
Is die burgemeester een dictator ........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 aug 2019, 20:31

Het gaat hier niet om hoe snel / hoe traag een voertuig rijd. Je krijgt terecht een boete als je gevaarlijk bezigt bent, en dat ziet iedereen, toch ...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 aug 2019, 23:43

Een boete die krijg je niet, die koop je vrijwillig. Wie goesting heeft om bv.90 te rijden waar 50 mag kan dat voor mijn part doen maar dan krijgt hij ook de rekening. Onlangs nog een patser horen zeggen en ik gebruik zijn eigen woorden; " Ik heb 45 jaar rijverbod en ik rijd hoe ik wil waar ik wil en hoe snel ik wil en als ze me pakken geef in de PV door aan mijn advocaat en als die de zaak verliest betaal ik . Punt. Maar niemand gaat mij dat verbieden.
Volg verd.mme de regels en de staat krijgt geen cent maar uit boetes en de Politie kan beter werk doen dan flitsen. Zoniet ….betaal maar zeur dan niet over boetes of Politie.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 aug 2019, 23:45

janieburton schreef:
28 aug 2019, 11:27
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/11 ... ~a912b51e/

Dan gaan ze veel geld binnen halen in Brussel.

Er rijden daar velen onaangepast in de straten met hun patserauto's.

Maar als ze een patserauto's op de bon zwieren dan weten ze dat de boete niet wordt betaald daar de auto niet op de naam staat van de bestuurder, de auto is meestal gehuurd of staat op naam van een schimmige firma waarvan de eigenaar niet te vinden is of zich in het buitenland bevindt
Doen gelijk in Engeland. Bakske in beslag nemen en ofwel verkopen of pletten.
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 aug 2019, 13:39

Het gaat hier niet om hoe snel / hoe traag een voertuig rijd. Je krijgt terecht een boete als je gevaarlijk bezigt bent, en dat ziet iedereen, toch ...
Volledig akkoord, maar hier dreigt de willekeur en discriminatie, en misschien ook nog racisme,wat als een blanke agent, een gekleurde aan de kant zet,die nochtans keurig de wet volgt.?????
Of een agent met Marokkaanse of Turkse roots, een blanke aan de kant zet , wegens te hard rijden, maar in feite omdat hij/zij een Vlaams blok stikker op de wagen heeft???? :mrgreen:
Geef iemand de macht, en het karakter komt boven.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 aug 2019, 13:57

tokkio schreef:
30 aug 2019, 13:39
Het gaat hier niet om hoe snel / hoe traag een voertuig rijd. Je krijgt terecht een boete als je gevaarlijk bezigt bent, en dat ziet iedereen, toch ...
Volledig akkoord, maar hier dreigt de willekeur en discriminatie, en misschien ook nog racisme,wat als een blanke agent, een gekleurde aan de kant zet,die nochtans keurig de wet volgt.?????
Of een agent met Marokkaanse of Turkse roots, een blanke aan de kant zet , wegens te hard rijden, maar in feite omdat hij/zij een Vlaams blok stikker op de wagen heeft???? :mrgreen:
Geef iemand de macht, en het karakter komt boven.
Willekeur en discriminatie zijn altijd mogelijk, niet enkel in dit specifiek geval. Agenten kunnen altijd een overtreding zien of niet zien. Denk gewoon aan een auto die door het rood rijdt en betrapt wordt door de politie. Dan kan (kunnen) die agent(en) ofwel effectief ingrijpen ofwel "niets gezien hebben " , al naargelang ze er zin in hebben.
Enkel wanneer de overtreding elektronisch geregistreerd wordt ( flitscamera, ANPR-camera enz...) is het moeilijk , om niet te zeggen onmogelijk, om géén PV op te maken.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 aug 2019, 18:04

Flupke2 Dat noem ik nu de kantjes er af lopen. Als je een overtreding maakt weet je dat zelf goed genoeg. Als de agent juist toevallig de andere richting uitkeek heb je gewoon een beetje geluk.-
De zon is gratis voor iedereen

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 aug 2019, 22:06

Ge moogt die mannen niet uitdagen of als ze voorbij zijn. Die zijn slimmer dan je denkt en kunnen soms een olifantengeheugen hebben. (Het is hun werk)
Als de baas hun zegt: deze week letten we op dat of dit. Je zou dan kunnen zeggen, deze week doen we alleen dat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

31 aug 2019, 09:01

Ik heb vorig jaar ook een boete gehad van 116 euro (terecht) Geparkeerd op de berm in bebouwde kom Samen met 10tallen anderen Wat op die boete stond vond ik toch wel raar "Niemand kunnen aantreffen in de buurt of in de wagen" Terwijl dat ventje met zijne motor verdekt stond te wachten tot weer iemand parkeerde en weg was Ik heb hem in het oog gehouden want ik had toch al prijs!
Fazal

31 aug 2019, 10:54

E.T. schreef:
29 aug 2019, 20:31
Het gaat hier niet om hoe snel / hoe traag een voertuig rijd. Je krijgt terecht een boete als je gevaarlijk bezigt bent, en dat ziet iedereen, toch ...
Zo is dat, en feitelijk is het al altijd zo geweest, en mag het voor mijn part zo blijven.
Maar dan moeten ze fietsers en voetgangers welke zich gevaarlijk gedragen op de rijweg, ook beboeten.
Want sommigen misdragen zich met ware doodsverachting, en zijn aldus even gevaarlijk in het drukke verkeer.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 aug 2019, 11:47

Volg de regels dan heb je nooit of nooit problemen .

Rijd van 1963 met een wagen, en altijd zeer veel km gedaan 80 a 95.000km per jaar nu in pensioennog steeds +40.000km.
Ik heb nog nooit een boete gehad voor parkeren, en ook nog nooit voor andere feiten !!!

ENKEL voor overdreven snelheid en dan was het bijna altijd MAX 5km teveel na aftrok , en het aantal van deze boetes op die 55 a 56 jaar is misschien een 10 tal.

Ik heb altijd de regels gevolgd, want ben nooit van plan geweest om voor boetes te werken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Ice

31 aug 2019, 12:16

E.T. schreef:
29 aug 2019, 20:31
Het gaat hier niet om hoe snel / hoe traag een voertuig rijd. Je krijgt terecht een boete als je gevaarlijk bezigt bent, en dat ziet iedereen, toch ...
8O
Tijdens een actie van afgelopen weekend schreven agenten van de Brusselse fietsbrigade in Laken 48 processen-verbaal uit voor onaangepaste snelheid, zo weet Bruzz. De agenten gaven die boetes zonder dat de snelheid werd gemeten met een officieel instrument. De agenten gingen dus af op hun eigen inschatting van de situatie.
Niks gevaarlijk bezig zijn, wél hoe snel/traag een voertuig rijdt? Door agenten zélf in te schatten...nog wel zónder vaststelling door officiële en dus geijkte instrumenten?? :x
'Gevaarlijk' bezig zijn wordt dus genegeerd énkel snelheid wordt geviseerd voor...de poen.
Ice

31 aug 2019, 12:22

denlowie schreef:
31 aug 2019, 11:47
Volg de regels dan heb je nooit of nooit problemen .

Rijd van 1963 met een wagen, en altijd zeer veel km gedaan 80 a 95.000km per jaar nu in pensioennog steeds +40.000km.
Ik heb nog nooit een boete gehad voor parkeren, en ook nog nooit voor andere feiten !!!

ENKEL voor overdreven snelheid en dan was het bijna altijd MAX 5km teveel na aftrok , en het aantal van deze boetes op die 55 a 56 jaar is misschien een 10 tal.

Ik heb altijd de regels gevolgd, want ben nooit van plan geweest om voor boetes te werken.
Dan heb je nu dan toch een probleem want zelfs áls je de regels volgt en een agent bewéért anders, dan hang eraan....jouw woord telt niet en de agent hoeft zelfs niks meer te bewijzen: zijn willekeurige 'vaststelling op zícht' is voldoende...:roll:
Fazal

31 aug 2019, 12:25

Daar kan idd misbruik van worden gemaakt. En dat zeker gebeuren. Verdediging nul komma nul.
Maar je mag je nog aan de voorgeschreven snelheid houden, je kan tezelfdertijd toch een gevaarlijk manoeuvre uitvoeren. Bvb, een fietser te dicht passeren, iemand de weg afsnijden, niet stoppen voor voetgangers die de straat willen oversteken op het zebrapad, teveel en te lang links rijden, enzovoort ... .