nieuwe klap voor Limburgse auto industrie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 aug 2019, 10:30

Bij Punch Powertrain was een bijzondere bijeenkomst van de ondernemingsraad. Daarna werd bekend dat 188 banen geschrapt werden.
Punch Powertrain schrapte in oktober van vorig jaar een megadeal met Iran, onder druk van de Amerikaanse regering.
Een sterke terugval van de Chinese automarkt had het bedrijf al in moeilijkheden gebracht en de bemoeienissen van Amerika maakten het hen helemaal moeilijk.
Vraag mij af kan Amerika zomaar in het buitenland bedrijven dwingen contracten met andere landen te verbreken?
Vandaag zijn er Amerikaanse sancties (onder leiding van Big Boss Trump) van kracht tegen alle bedrijven die niet in de pas lopen volgens de Big Boss.
Denk dat dit nog maar het begin is van de bemoeienissen van Amerika , plus de eventuele harde Brexit die zit aan te komen.
Ben niet pessimistisch ,maar zeer rooskleurig ziet het economisch plaatje er toch niet uit in de nabije toekomst.
Stel dat het conflict escaleert tssn.Iran en de VS , dan is het hek helemaal van de dam , oliecrisis misschien of woekerprijzen aan de pomp , handelsconflict met China, Trump doet meer kwaad dan goed , ziet enkel de VS voor zich en de rest moet maar plooien naar zijn zin.
Dit leunt dicht naar dictator trekjes.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 aug 2019, 11:07

Dat wist je toch dat Trump 'America First' zou zetten? Hij had het vooraf aangekondigd.

De economie heeft altijd in golven bewogen. Heb jij ooit een periode van 10 jaar gekend zonder terugval? Dat zal dus ook nu gaan komen. Eb en vloed. Wie meent dat dit niet 'normaal' is, kent niets van het economisch leven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 aug 2019, 12:38

Inderdaad, ik ken niks maar totaal niks van economisch leven.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 aug 2019, 14:02

wardje schreef : " Vraag mij af kan Amerika zomaar in het buitenland bedrijven dwingen contracten met andere landen te verbreken? "

Een bedrijf echt dwingen kan Amerika volgens mij niet zomaar. Maar bijvoorbeeld wel het bedrijf voor de keuze stellen in de zin van : " Als uw bedrijf nog contracten afsluit met land X , dan zullen wij ( Amerika dus ) geen contracten met uw bedrijf meer afsluiten "
En dan is het aan de bedrijfsleider om af te wegen wat voor zijn firma het beste is .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 aug 2019, 15:06

Nu de economie in recessie gaat zullen er nog veel ontslagen vallen.Diegene die er zich hier mee amuseren en hier telkens een draadje over openen als er ontslagen of faillissementen vallen zullen veel werk hebben.

Suc6 !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 aug 2019, 22:55

petrol;

Wees gerust ,zal niet meer gebeuren.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 aug 2019, 10:04

wardje schreef:
30 aug 2019, 22:55
petrol;

Wees gerust ,zal niet meer gebeuren.
Gaat u veel werk besparen.Wees gerust nu de economie in recessie gaat zullen er nog veel ontslagen vallen.
Slechte tijden komen er helaas aan.
Ice

01 sep 2019, 10:11

Economie in recessie?
Laat je niks wijsmaken, de politiek voert al jaren een uitgestippelde afbraakpolitiek voor onze economie waarbij de kleintjes (lees: eígen bedrijven) kapot moeten.
Waarom denk je dat enkel grote multinationals cadeautjes en subsidies blijven krijgen? :roll: