Opkomstplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

06 sep 2019, 23:05

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... ocid=edgsp

Zo zou het verplichten van de bevolking om te gaan stemmen ertoe leiden dat we te vaak ongeïnformeerde kiezers in het stemhokje krijgen.

Ik denk sommige partijen heel diplomatisch willen zeggen dat ze een deel van de bevolkingsgroep te dom vinden(sorry van mijn uitspraak, maar zo vat ik het op) om te gaan stemmen.

Ik denk dat het ook een poging is om de opkomst van bepaalde partijen tegen te gaan, jaren geleden heeft men om die reden de kiesdrempel ingevoerd, maar dit heeft blijkbaar niet het gewenste effect gehad.
Laatst gewijzigd door janieburton op 06 sep 2019, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 sep 2019, 23:21

janieburton

Mensen zijn vrij van doen en laten met de verkiezingen op wie ze stemmen .
Denk dat er op 26 mei veel waren dat ze niet wisten op wie ze moeten stemmen .
Maar daarom ben je niet dom , waren geen verkiezingen gelijkt meer op circus en clowns
Kun je ook de vraag stellen wie gelooft er nog in politiekers :roll: !!

En is nog altijd circus , wat hebben ze al bereikt tot op vandaag 8O

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

06 sep 2019, 23:34

Beste gast43,

Ik zeg dat niet, maar ik heb de indruk dat sommige partijen dat wel denken dat de niet geïnformeerde dom zijn.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 sep 2019, 06:01

Velen , zelfs jongeren trekken zich van heel het politiek gedoe niks van aan, leven dat is het motto, later zien we wel.
Ze lossen de problemen op als ze zich stellen ( van wie heb ik dat nog gehoord?) :wink:
En moet zelf toegeven , heb altijd het politiek reilen en zeilen gevolgd , maar zoals het nu loopt, dat heeft niks met politieke wil of moed of arrangement nog te maken.
T'is een kinderachtig gedoe geworden en begin het stilaan ook beu te worden om te volgen, daarom ben stilaan voorstander te worden van geen kiesplicht meer, of je nu stemt of niet het resultaat is dat ze toch HUN gedacht doen en dat werkt demotiverend voor velen van de bevolking. :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 sep 2019, 07:22

Eerlijk gezegd , denk dat ze zelf niet goed weten waaraan ze moeten beginnen politiekers
Denk dat geen enkele partij dit had verwacht op 26 mei ( verliezers)

En gaat ook niet alleen om eigen land , maar er zijn overal problemen .
En dat geeft ook invloed op ons land .( onzekerheid) en de andere landen denken dat van ons .
China -VS-Brexit-Duitsland en dan een regering in lopende zaken .

Hoorde deze week in Terzake waren studenten en advocate en regisseur , en die advocate zegde deze gaan niet waarmaken maar de volgende !!

Hoor mijn vader zaliger altijd zeggen als in de vs rommelt rommelt overal ,
Er zijn goeie jaren geweest , maar ze hebben nooit buffer aangelegd , voor de toekomst ,
indien er problemen zouden voordoen .
Gaat meer buiten dan dat er binnenkomt kan niemand volhouden !! ( Land)
De bijdrage die wij hebben geleverd , gaat nu naar mensen die nooit hebben bijdragen ,
Is niet dat we mensen niet willen helpen maar daar is geen draagvlak voor .
En dat is nu voor moment de grootste zorg en dat geld voor elk land .

En tot slot hebben al zoveel veranderd , en wat heeft al opgebracht !!

Is nog maar één probleem
We zijn 2019 borstkankermedicijn Femara tekort zijn alternatieven voor :?: :idea: :arrow: :twisted:
Maar deze problemen gaan we nog meer krijgen in de toekomst !!
Dat Minister Maggie de Block eens eerlijk is en zegt dat er geldproblemen zijn op hare dienst !!
Omdat de witte producten nu de voorrang krijgen omdat de andere niet meer betaalbaar gaan zijn in de toekomst .

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

07 sep 2019, 07:55

...
Laatst gewijzigd door DelaVega op 07 sep 2019, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

07 sep 2019, 07:56

janieburton schreef:
06 sep 2019, 23:05
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... ocid=edgsp

Zo zou het verplichten van de bevolking om te gaan stemmen ertoe leiden dat we te vaak ongeïnformeerde kiezers in het stemhokje krijgen.

Ik denk sommige partijen heel diplomatisch willen zeggen dat ze een deel van de bevolkingsgroep te dom vinden(sorry van mijn uitspraak, maar zo vat ik het op) om te gaan stemmen.

Ik denk dat het ook een poging is om de opkomst van bepaalde partijen tegen te gaan, jaren geleden heeft men om die reden de kiesdrempel ingevoerd, maar dit heeft blijkbaar niet het gewenste effect gehad.
Met de door mij onderlijnde stelling ben ik het eens. Ik ken namelijk iemand die bij de verkiezingen van 2014 op de N-VA gestemd heeft - dé partij bij uitstek die de sociale zekerheid wil afbouwen - terwijl notabene die persoon van de sociale zekerheid leeft. Bij de laatste verkiezingen heeft hij niet meer op deze partij gestemd, aangezien ik hem heb geïnformeerd over het asociaal beleid van de N-VA.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 sep 2019, 08:15

janieburton schreef:
06 sep 2019, 23:05
Zo zou het verplichten van de bevolking om te gaan stemmen ertoe leiden dat we te vaak ongeïnformeerde kiezers in het stemhokje krijgen.
Ja ja, ik lees het goed.
Maar het verbaast me niks.

Het is bijlange niet genoeg om onverlaten als Van Langenhove naar de Dossin kazerne te sturen.
Tip voor het politieke establishment:
Men moet nu dringend beginnen om ALLE leden (en dus kiezers) van het Vlaams Belang een verplichte tweedaagse politieke heropvoedingscursus te geven.
Misschien kan dat het tij nog doen keren.

Komaan, Almaci en Calvo en Van Besien, is dat niets voor jullie om daar je schouders onder te zetten?
Met volmondige steun van Jos Geysels uiteraard.
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 sep 2019, 11:56

't is allemaal de schuld van de sossen, toch?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 sep 2019, 12:31

E.T. schreef:
07 sep 2019, 11:56
't is allemaal de schuld van de sossen, toch?
Och die zijn in hetzelfde linkse bedje ziek.
Maar de sossen liggen even uitgeteld in de touwen.
Die Groene kopstukken van het partijtje van niksmendalle, hebben nog steeds een geweldige strijdlust en navenante grote mond.
Enfin, sossen en groenen, om de zoveel tijd wisselen die elkaar gewoon af in haat- en tweedracht zaaien in de samenleving.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 sep 2019, 13:46

maior domus schreef:
07 sep 2019, 12:31
Enfin, sossen en groenen, om de zoveel tijd wisselen die elkaar gewoon af in haat- en tweedracht zaaien in de samenleving.
Wat gij nu zegt ?! 8O

Hand in hand, kameraden
:lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

07 sep 2019, 14:42

janieburton schreef:
06 sep 2019, 23:34
Beste gast43,

Ik zeg dat niet, maar ik heb de indruk dat sommige partijen dat wel denken dat de niet geïnformeerde dom zijn.
En wiens táák is het om kiezers corréct te informeren vóór er gestemd wordt? :roll:
De leugenmedia die telkens door gemanipuleerde berichten de publieke opinie tracht te sturen?
De tegenstrijdige uitspraken van de politieke huichelaars?
Desinformatie om verwarring te zaaien en de hielen te likken naargelang het kiesvee dat het doelwit is?
Laten we wel wezen: partijprogramma's zijn totaal nutteloos en bedrieglijk, enkel bedoeld om kiezers voor te liegen want ze hebben smoezen te over om hun partijprogramma niet te realiseren of te volgen..
Ze weten maar al te goed hoe goed bestuurd moet worden want als ze in de oppositie terecht komen, staan ze aan de zijlijn te schreeuwen en hun eigen wanbeleid in het verleden aan te klagen terwijl ze het huidige wanbeleid van andere partijen uitspuwen....en áls ze dan terug aan de macht komen, doen ze net hetzelfde.

Kiezen zou op basis moeten zijn van gezond verstand en van resultaten, wát hebben die politieke partijen gerealiseerd voor het algemeen welzijn van de bevolking tijdens hun regeringsdeelname, níet op basis van verkiezingsbeloften die achteraf telkens bedrog en leugens blijken te zijn.

Dan is het overigens niet nodig om te vertrouwen op (dés)informatie van huichelachtige politici die enkel macht en graaipostjes nastreven, dan heeft het volk hun (wan)beleid aan den lijve kunnen vaststellen en kunnen ze zélf een mening vormen aan wie ze hun stem geven.
Dan kan er zelfs fors bespaard worden op de dure verkiezingscampagnes, op kosten van de belastingbetalers - hoera, bdw: wéér een besparing gevonden waardoor je met je tengels van onze SZ kunt afblijven? :roll:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 sep 2019, 18:32

Denk dat geen enkele partij dit had verwacht op 26 mei ( verliezers)
Dat maakt de (grote) partijen niks uit, ze draaien het gewoon om verliezers worden winnaars....
wie niet danst zoals ze willen worden aan de kant gezet, ze hebben daar een woord voor "cordon sanitaire"
het is wel een Frans woord,te moeilijk om het in het Vlaams te vertalen zeker.......wat kunnen we er van maken, een schutting rond de beerput,of het deksel er op laten,of eigen str****nd stinkt harder........
We zitten met een groep kleine kinderen,die veel praten en niks zeggen,maar o zo graag een postje hebben....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.