3 maanden zonder regering,nieuwe verkiezingen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

22 okt 2019, 14:28

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... li=BBqiQ9V

Een zeer goed voorstel!

Maar ik denk dat de traditionele partijen dit niet graag horen.
Laatst gewijzigd door janieburton op 06 nov 2019, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 okt 2019, 16:56

En ik denk ook niet dat jij je belastingen graag naar boven ziet gaan! Besef je wel hoeveel een verkiezing kost? Wie betaalt dat denk je? Als jij graag 3 verkiezingen op een jaar meemaakt, graag doe maar, maar betaal mijn gedeelte van de belastingen er dan bij aub.

Dat is het hem juist met VB. Zij lanceren héél véél voorstellen, velen van die voorstellen zijn gewoon niet uitvoerbaar.

Daarom dat ik ook voorstander ben om hen in de regering te laten deelnemen, ze zullen vlug genoeg op hun bek gaan.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

22 okt 2019, 23:31

Prima Vera schreef:
22 okt 2019, 16:56
En ik denk ook niet dat jij je belastingen graag naar boven ziet gaan! Besef je wel hoeveel een verkiezing kost? Wie betaalt dat denk je? Als jij graag 3 verkiezingen op een jaar meemaakt, graag doe maar, maar betaal mijn gedeelte van de belastingen er dan bij aub.

Dat is het hem juist met VB. Zij lanceren héél véél voorstellen, velen van die voorstellen zijn gewoon niet uitvoerbaar.

Daarom dat ik ook voorstander ben om hen in de regering te laten deelnemen, ze zullen vlug genoeg op hun bek gaan.
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk maar is het normaal dat we sinds de laatste verkiezingen nog steeds geen federale regering hebben.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat al die maanden met een regering in lopende zaken ons meer geld hebben gekost dan nieuwe verkiezingen.

Als ze het niet kunnen op drie maanden waarom zouden ze het dan een goede regering kunnen vormen op 5 of 6 maanden of meer?

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

23 okt 2019, 00:28

janieburton schreef:
22 okt 2019, 23:31
Prima Vera schreef:
22 okt 2019, 16:56
En ik denk ook niet dat jij je belastingen graag naar boven ziet gaan! Besef je wel hoeveel een verkiezing kost? Wie betaalt dat denk je? Als jij graag 3 verkiezingen op een jaar meemaakt, graag doe maar, maar betaal mijn gedeelte van de belastingen er dan bij aub.

Dat is het hem juist met VB. Zij lanceren héél véél voorstellen, velen van die voorstellen zijn gewoon niet uitvoerbaar.

Daarom dat ik ook voorstander ben om hen in de regering te laten deelnemen, ze zullen vlug genoeg op hun bek gaan.
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk maar is het normaal dat we sinds de laatste verkiezingen nog steeds geen federale regering hebben.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat al die maanden met een regering in lopende zaken ons meer geld hebben gekost dan nieuwe verkiezingen.

Als ze het niet kunnen op drie maanden waarom zouden ze het dan een goede regering kunnen vormen op 5 of 6 maanden of meer?
Wat denk je dan van deze
verkiezing federale regering 23 juni 2010
Eedaflegging regering Di Rupo 6 december 2011 of 541 dagen/ bron Wikipedia
Ze voelen zich dus nog niet gehaast.
lieve groetjes,mamacalypso

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 okt 2019, 09:30

janieburton schreef:
22 okt 2019, 23:31
Prima Vera schreef:
22 okt 2019, 16:56
En ik denk ook niet dat jij je belastingen graag naar boven ziet gaan! Besef je wel hoeveel een verkiezing kost? Wie betaalt dat denk je? Als jij graag 3 verkiezingen op een jaar meemaakt, graag doe maar, maar betaal mijn gedeelte van de belastingen er dan bij aub.

Dat is het hem juist met VB. Zij lanceren héél véél voorstellen, velen van die voorstellen zijn gewoon niet uitvoerbaar.

Daarom dat ik ook voorstander ben om hen in de regering te laten deelnemen, ze zullen vlug genoeg op hun bek gaan.
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk maar is het normaal dat we sinds de laatste verkiezingen nog steeds geen federale regering hebben.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat al die maanden met een regering in lopende zaken ons meer geld hebben gekost dan nieuwe verkiezingen.

Als ze het niet kunnen op drie maanden waarom zouden ze het dan een goede regering kunnen vormen op 5 of 6 maanden of meer?

Normaal vind ik het niet, maar nu loopt toch ook alles door zonder regering? Dus ik denk niet dat het ons meer geld kost! Nu hoor je in ieder geval veel minder gezaag of verscheidene zaken. Ze hebben niet veel om ruzie over te maken. Maar we zitten nu nog niet zo ver hé met een lopende regering, 't heeft al wel anders geweest.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 okt 2019, 11:59

Verplichte nieuwe verkiezingen na 3 maanden is echt, voor België, geen oplossing. Trouwens ook niet in andere landen. Als het tussen de verschillende partijen niet klikt gaat het altijd z'n tijd nodig hebben. Als wij nu opnieuw moeten gaan krijgen we toch gewoon meer van 't zelfde 8)
De hoop dat het land onbestuurbaar is/blijft/zal worden en dus in twee of meer delen verder moet is een verre wensdroom en net zoiets als de Brexit :lol:

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

25 okt 2019, 23:21

E.T. schreef:
23 okt 2019, 11:59
De hoop dat het land onbestuurbaar is/blijft/zal worden en dus in twee of meer delen verder moet is een verre wensdroom en net zoiets als de Brexit :lol:
Het is een feit dat sinds men het land heeft opgedeeld in 4 gewesten(Vlaamse gewest, Waalse gewest, Brussels gewest en de Duitse gemeenschap) dat het slechter gaat met de vorming van de federale regering, misschien komt dit door een bepaalde partij.

Dat het land misschien nooit in 2 of 3 delen zal worden opgesplitst komt misschien door en bepaald gewest dat al jaren bijwijzen van spreken afhangt van het andere gewest en dat ze anders hun "melkkoe" kwijt zijn.

Tsjechië en Slovakije zijn toch ook gesplit, zodus kan dat misschien ook hier gebeuren over een 100 of 200jaar :D

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

26 okt 2019, 16:13

Prima Vera schreef:
23 okt 2019, 09:30
janieburton schreef:
22 okt 2019, 23:31
Prima Vera schreef:
22 okt 2019, 16:56
En ik denk ook niet dat jij je belastingen graag naar boven ziet gaan! Besef je wel hoeveel een verkiezing kost? Wie betaalt dat denk je? Als jij graag 3 verkiezingen op een jaar meemaakt, graag doe maar, maar betaal mijn gedeelte van de belastingen er dan bij aub.

Dat is het hem juist met VB. Zij lanceren héél véél voorstellen, velen van die voorstellen zijn gewoon niet uitvoerbaar.

Daarom dat ik ook voorstander ben om hen in de regering te laten deelnemen, ze zullen vlug genoeg op hun bek gaan.
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk maar is het normaal dat we sinds de laatste verkiezingen nog steeds geen federale regering hebben.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat al die maanden met een regering in lopende zaken ons meer geld hebben gekost dan nieuwe verkiezingen.

Als ze het niet kunnen op drie maanden waarom zouden ze het dan een goede regering kunnen vormen op 5 of 6 maanden of meer?

Normaal vind ik het niet, maar nu loopt toch ook alles door zonder regering? Dus ik denk niet dat het ons meer geld kost! Nu hoor je in ieder geval veel minder gezaag of verscheidene zaken. Ze hebben niet veel om ruzie over te maken. Maar we zitten nu nog niet zo ver hé met een lopende regering, 't heeft al wel anders geweest.
Het toont vooral de nutteloosheid aan van 5 regeringen. Een federale regering zou volstaan. Het is nochtans zo opgelost. Men stelt een eindlimiet voorop voor de bevoegdheden van de tijdelijke regering met ontbinding en het probleem is van de baan. Alle geldbronnen drogen op en een hele hoop volk verliest zijn inkomen. Op minder dan een week is er een nieuwe federale regering met niks dan tevreden gezichten. Er is wel een staatsgreep nodig om een dergelijke wet van kracht te laten worden.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

27 okt 2019, 08:10

We hebben nu wel een nieuwe eerste minister(es), maar geen regering. Hoe valt dit te rijmen?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 okt 2019, 08:47

berretz schreef:
27 okt 2019, 08:10
We hebben nu wel een nieuwe eerste minister(es), maar geen regering. Hoe valt dit te rijmen?
Zij is gewoon vervangend hé. Eens er een nieuwe regering is, is er ook een nieuwe eerste minister. Zij maar tijd terwijl.
Ice

27 okt 2019, 16:06

Voor de vorming van de federale regering vindt francken op het vtm-journaal dat de ps wel móet onderhandelen met nva als grootste partij van belgië, gevolgd door vlaams belang en dan pas ps....dat zijn de drie grootste partijen en......"daar kan de ps niet langs".....?? Huh? 8O

Dus: voor de vorming van de vlaamse regering had nva, volgens haar eigen zeggen, dus ook MOETEN onderhandelen met vlaams belang...daar kon nva dan toch ook niet langs? Of geldt dat alleen voor ps en niet voor nva? :evil:

Francken beschuldigt en verwijt ps van het gebruik van twee maten en twee gewichten die nva en hijzélf gebruiken om VB uit te sluiten bij de vorming van de vlaamse regering...de pot verwijt dus de ketel....zolang het maar in hun straatje past? :roll:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 okt 2019, 16:49

Het toont vooral de nutteloosheid aan van 5 regeringen. Een federale regering zou volstaan. Het is nochtans zo opgelost. Men stelt een eindlimiet voorop voor de bevoegdheden van de tijdelijke regering met ontbinding en het probleem is van de baan. Alle geldbronnen drogen op en een hele hoop volk verliest zijn inkomen.
Ze gaan zich niet haasten, hun loon wordt toch betaald,en ze hebben een excuus als er iets niet gaat wat moet, want ze zijn in lopende zaken.Ze trekken zich van het tekort aan geld niets aan, want ze kunnen het meer dan een miljard aan ongeinde boeten nog niet innen ,meer nog ze geven de opdracht aan deurwaarders, die meer kosten dan het te ontvangen bedrag,maar misschien hebben ze dat bedrag al meegerekend in hun "begroting"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~a0dcb24f/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

28 okt 2019, 15:58

Onze nieuwe ministeres en modelvoorbeeld voor de pesters !

Wie is Sophie Wilmès (44), de nieuwe premier van België? In de Wetstraat staat ze bekend als een politica zonder kapsones. In haar thuisgemeente Sint-Genesius-Rode denkt niet iedereen er zo over. ‘Wilmès was de ergste’, zei Geertrui Van Rompuy – de vrouw van – twee jaar terug over pesterijen in het schepencollege.


De Morgen voor meer uitleg
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 okt 2019, 16:16

Verplichte nieuwe verkiezingen na 3 maanden is echt, voor België, geen oplossing
verkiezingen uitschrijven, en dan terug met de zelfde(kibbel) groep aan de slag gaan is ook geen oplossing......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 okt 2019, 16:54

janieburton schreef:
22 okt 2019, 14:28
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... li=BBqiQ9V

Een zeer goed voorstel!

Maar ik denk dat de traditionele partijen dit niet graag horen.
En wat denkt men van dit voorstel......
https://www.hln.be/showbizz/michel-van- ... ~a1f7854a/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.