ING

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

25 okt 2019, 00:25

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/24 ... n-sluiten/

Het wordt er niet beter op.

Veel winst maken en weinig service geven aan de klanten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 okt 2019, 09:24

janieburton schreef:
Het wordt er niet beter op.
Doet u aan homebanking? Zo ja, bent u evengoed een deel van de oorzaak dat deze kantoren sluiten als iedereen die zijn bankzaken regelt via pc. De jeugd stapt geen kantoor meer binnen en de ouderen willen niet achterblijven tov de jeugd in dit digitale tijdperk en doen rustig mee. Alles samengeteld is iedereen een beetje mee verantwoordelijk voor deze sluiting.
En de volgende stap is het bannen van cash geld, zie de jeugd die betalen met kaart, iPhone, smartphone enz......en de senioren willen niet achterblijven en zijn trots dat ze meekunnen en betalen ook zo, maar zijn de eerste kankeraars als morgen cash-geld wordt afgeschaft.
En zo kan men blijven doorgaan.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 okt 2019, 09:44

ING België heeft een kwart meer winst geboekt het voorbije kwartaal - de arme sloebers. De aandeelhouders zetten zich tevreden aan het tellen. Gooi dicht die kantoren!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 okt 2019, 10:58

Als er geen volk in de kantoren komt zijn die kantoren verliesposten en dat de aandeelhouders dan meer gaan binnenrijven is ook de logica zelve.
Als dierenvriend ga ik ook niet stoken met mijn deuren open in de winter omdat de mussen het koud hebben. Ik sluit mijn deur en tel tevreden wat die besparing (deur sluiten) mij opbrengt, spijtig voor die mussen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 okt 2019, 11:45

Men verplicht U om homebanking te doen
Mijn kantoren van KBC zijn stelselmatig gesloten, zodat ik 3.5 km moet rijden om het dichts nabije filiaal van KBC te vinden. En ik woon tegen het dichtbevolkte Kiel

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 okt 2019, 12:12

Dicksy schreef:
25 okt 2019, 09:24
janieburton schreef:
Het wordt er niet beter op.
Doet u aan homebanking? Zo ja, bent u evengoed een deel van de oorzaak dat deze kantoren sluiten als iedereen die zijn bankzaken regelt via pc. De jeugd stapt geen kantoor meer binnen en de ouderen willen niet achterblijven tov de jeugd in dit digitale tijdperk en doen rustig mee. Alles samengeteld is iedereen een beetje mee verantwoordelijk voor deze sluiting.
En de volgende stap is het bannen van cash geld, zie de jeugd die betalen met kaart, iPhone, smartphone enz......en de senioren willen niet achterblijven en zijn trots dat ze meekunnen en betalen ook zo, maar zijn de eerste kankeraars als morgen cash-geld wordt afgeschaft.
En zo kan men blijven doorgaan.
Correct gezegd!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 okt 2019, 12:13

voorn schreef:
25 okt 2019, 11:45
Men verplicht U om homebanking te doen
Mijn kantoren van KBC zijn stelselmatig gesloten, zodat ik 3.5 km moet rijden om het dichts nabije filiaal van KBC te vinden. En ik woon tegen het dichtbevolkte Kiel
En hoe dikwijls moet je op kantoor zijn? Geld kan je overal krijgen, van supermarkt tot bankautomaat. Overschrijvingen doe je vanuit je luie zetel. Dagafschriften is via je kbc on line en dit tot 10 jaar terug. Dus hoe dikwijls moet je er nog zijn? Ons KBC kantoor is al even ver verwijderd, zowel naar Kapellen als naar Stabroek toe. Maar hoe dikwijls kom ik op een kantoor? Hooguit 1 keertje per jaar? Bij uitzondering als eens 2.
En verplichten? Daar is geen enkele verplichting aan maar het zijn de klanten zelf die vragen om gemakkelijke verrichtingen. Het gros gaat niet graag meer langs bankkantoor. Tja ze vergeten alleen dat daar iets tegenover staat. Een kantoor kan niet openblijven voor die enkele klanten die er per dag binnen komen.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 25 okt 2019, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 okt 2019, 12:14

voorn schreef:
Men verplicht U om homebanking te doen
Kantoren die geen volk over de vloer krijgen of enkel maar dienen om iets te wijzigen in uw persoonlijke gegevens en niet om echte bankzaken te regelen (beleggingen, verzekeringen afsluiten e.d. meer) kosten meer aan de bank aan personeelskosten dan dat ze opbrengen. Wij zijn ook al doorverwezen naar homebanking in ons filiaal en dit filiaal ligt ook op een 5 km van ons deur maar werden wel verder geholpen (veronderstel ik toch) omdat net de bankdirecteur passeerde die ons de week voordien nog geholpen had met ons beleggingen en vroeg wat er scheelde.
Welkom in het digitale tijdperk. 😉

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 okt 2019, 12:50

Prima Vera
Wie is weer het grote slachtoffer de ouderlingen en vreemdelingen die van heel de boel ; zoals overschrijvingen aan de automaat geen barst snappen.Hun beste oplossing zoveel mogelijk vaste opdrachten.
In het Belfius kantoor waar ik de overschrijvingen van de VME breng (wegens drie handtekeningen) staat dagelijks een stoet vreemdelingen voor het loket.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 okt 2019, 13:15

Als er geen volk in de kantoren komt zijn die kantoren verliesposten en dat de aandeelhouders dan meer gaan binnenrijven is ook de logica zelve.
Dat ING in Nederland en België alleen al boetes van meer dan 800 miljoen € moet betalen wegens criminele feiten - corruptie en witwasserij - heeft er uiteraard allemaal niets mee te maken.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 okt 2019, 13:50

Dat ING in Nederland en België alleen al boetes van meer dan 800 miljoen € moet betalen wegens criminele feiten - corruptie en witwasserij - heeft er uiteraard allemaal niets mee te maken.
De kantoren sluiten maar het personeel blijft in dienst, herplaatsing. Dus wat is het probleem als ING die boete wil terugverdienen met kantoren te sluiten?
Of is het probleem dat men nu om de hoek moet gaan ipv van enkel de straat over steken naar zijn bankkantoor waar men nooit komt of, zoals prima vera schrijft, slechts één -of tweemaal/jaar?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

25 okt 2019, 14:47

Het is uiteraard een feit dat het dichte netwerk van bankkantoren van weleer voorbijgestreefd is. Ik ben ook in geen jaren meer bij een bank over de vloer geweest en dat zal voor velen hier allicht zo ook zijn. Het is echter kolder om de structurele problemen van vooral de systeembanken te wijten aan het toenemend thuisbankieren. Men moet een beetje ernstig blijven - alles afschuiven op de dames en heren achter het loket is een beetje goedkoop; we doen al vele jaren aan internetbankieren en ze kunnen niet blijven aandraven met dat excuus.Het ware probleem is dat vele banken - niet allemaal - nog altijd dreigen slagzij te maken door hun rampzalig gedrag van dik 10 jaar geleden. In 2008 zaten ze met ruim 230 miljard rommelkredieten: toxische producten die ze in hun honger naar snelle winst hadden aangeschaft. Toen die fake boel toen instortte dreigden we allemaal te verzuipen. De Belgische overheid heeft toen 6 procent van het BNP moeten investeren opdat België recht zou blijven. Daar ligt het kalf nog steeds gebonden. Had men, zoals in Ijsland, de verantwoordelijke CEO's in de bak gestoken, zou het allicht anders gelopen zijn. Vele banken sleuren die miserie nog altijd mee, ook al zijn de meesten rap rap van naam gaan veranderen. En vele banken sjoemelen nog steeds want ze hebben geleerd dat ze dat straffeloos kunnen doen en dat de belastingbetaler hen wel recht zal houden. Maar ze zullen toch stilaan een ander verhaaltje moeten gaan bedenken dan het thuisbankieren.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 okt 2019, 16:21

voorn schreef:
25 okt 2019, 12:50
Prima Vera
Wie is weer het grote slachtoffer de ouderlingen en vreemdelingen die van heel de boel ; zoals overschrijvingen aan de automaat geen barst snappen.Hun beste oplossing zoveel mogelijk vaste opdrachten.
In het Belfius kantoor waar ik de overschrijvingen van de VME breng (wegens drie handtekeningen) staat dagelijks een stoet vreemdelingen voor het loket.
Tja daar zeg je alweer : de vreemdelingen! Dat ze godverdikke onze taal leren, alhoewel je interbankieren in drie talen kan krijgen! Bovendien ze kunnen wel met hun gsm overweg dus moet dat bankieren zeker en vast gaan. En wat ouderlingen betreft: je zou nogal verschieten hoeveel ouderlingen maar al te goed met internetbankieren overweg kunnen. Verslijt ze aub niet voor dom want ik heb op mijn werk dikwijls genoeg ervaren dat die een stuk intelligenter zijn dan pakweg 30 tot 40 jarigen. En daarbij als ouderlingen echt niet meer overweg kunnen met bankieren e.d. en hun eigen overschrijvingen aan de automaten, dan zijn ze gewoonlijk ook niet meer in staat om nog naar de bank te gaan. Dan moet men het voor hen doen. En trouwens ook enkel voor die vreemdelingen die hun overschrijving niet kunnen doen, kan een kantoor niet open blijven, dat rendeert gewoonweg niet. Trouwens men zit hier te kankeren over de banken, kanker dan meteen ook maar over de ziekenkas want die trekken ook overal weg. Daar kan je ook voor niets meer terecht in eigen gemeente. Wij moeten hier even ver rijden voor een ziekenkaskantoor.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 okt 2019, 16:46

Hier in ons gebouw zijn het meestal oudere weduwen die met alles en nog wat in de penarie zitten . Omdat hun man meestal iets van de computer kende en financiën en papierwerk voor zijn rekening nam.
Ik ben als syndicus al geroepen voor van alles en nog wat van TV tot rookmelders en andere apparaten.
En nu problemen hebben met overschrijvingen en deze dan maar naar het kantoor gaan.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 okt 2019, 17:38

En toch achter een gewone deur bij Fortis is er nog zo'n glazen loket(ten) zoals vroeger. Voor handelaars met een emmer kleingeld, grote cash sommen en denkelijk andere verrichtingen.
Niet voor de kl man.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg