ING

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

25 okt 2019, 22:59

ING is ook de bank die een deel van hun personeel thuis heeft gezet met bijna hun volledige loon.( en ik ken zo iemand die thuis zit)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 okt 2019, 10:50

janieburton schreef:
25 okt 2019, 22:59
ING is ook de bank die een deel van hun personeel thuis heeft gezet met bijna hun volledige loon.( en ik ken zo iemand die thuis zit)
Beter dat de bank het betaalt dan dat ze moeten gaan stempelen vind ik. En niet enkel ING doet dat, andere banken hebben dat ook gedaan en zelfs het leger heeft dat gedaan met volledig behoud van het loon. Mijn vrienden, beiden beroepsmilitair zijn daardoor begin hun 50 zelfs kunnen thuisblijven. Samen met hen vele andere beroepsmilitairen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

26 okt 2019, 12:37

Prima Vera schreef:
26 okt 2019, 10:50
janieburton schreef:
25 okt 2019, 22:59
ING is ook de bank die een deel van hun personeel thuis heeft gezet met bijna hun volledige loon.( en ik ken zo iemand die thuis zit)
Beter dat de bank het betaalt dan dat ze moeten gaan stempelen vind ik. En niet enkel ING doet dat, andere banken hebben dat ook gedaan en zelfs het leger heeft dat gedaan met volledig behoud van het loon. Mijn vrienden, beiden beroepsmilitair zijn daardoor begin hun 50 zelfs kunnen thuisblijven. Samen met hen vele andere beroepsmilitairen.
Hij die dit allemaal gaat rond bazuinen is slecht bezig, en brengt het inkomen van de begunstigde werknemers van de bank in het gedrang. Zoals de Vlaams Nationalisten ons aanleren is niks gratis. Een bank die plotseling aan welzijnswerking doet, gaat failliet. Ik betwist hier niet dat het verhaal niet waar zou zijn, maar als de bank dit doet, dan doet ze dit om een bepaalde reden die winst zal opbrengen. Het kan zijn dat de werknemers naast hun normaal loon een fictieve premie ontvangen, waarvan ze zelfs niet op de hoogte zijn, , om boekhoudkundig wettelijk een groot gat te dichten, of er zijn afspraken gemaakt met het Bestuur dat er momenteel niet kan afgedankt worden, maar dat er in de toekomst rijkelijke compensaties zullen aangeboden worden voor de geleverde diensten, hetgeen de meest waarschijnlijke verklaring is.
Voor het personeelsbeheer van de ambtenarij, kan het een voordelige oplossing zijn. De ambtenaren moeten niet langer bezig gehouden worden met nutteloze opdrachten waarvoor soms materiaal kosten moeten uitgegeven worden. Er wordt gespaard op verwarming, elektriciteit en vervoeronkosten. Het gaat hier om een win-win situatie.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 okt 2019, 13:04

Hij die dit allemaal gaat rond bazuinen is slecht bezig
Niet persé, als banken en andere instellingen dit doen, is dat perfect legaal. Maar de meeste banken geven geen 90% inkomen voor thuis blijvend personeel (wat ik ten zeerste betwijfel zelfs). Enkel het leger heeft dat gedaan. Nu is het zo dat bepaalde banken hun personeel thuis zetten met een bepaald percentage aan loon en de rest komt van stempelgeld. Wees maar gerust dat dit allemaal gebeurt met instemming van de staat en de vakbonden. Het grootste voordeel is dat deze mensen op een leeftijd komen dat ze geweldig duur zijn voor de bank en ze kunnen vervangen worden door jonge mensen met een bepaalde bagage die de oudere werknemer niet heeft.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 okt 2019, 14:04

Een bank die plotseling aan welzijnswerking doet, gaat failliet. Ik betwist hier niet dat het verhaal niet waar zou zijn, maar als de bank dit doet, dan doet ze dit om een bepaalde reden die winst zal opbrengen.
De banken doen dit alleen omdat ze de loonkost kunnen inbrengen in de belastingen,het gaat steeds om het zelfde, winst, en ze hebben er goed over nagedacht hoe ze zand in de ogen kunnen strooien,maar waarom ze die thuis laten zitten..... misschien omdat ze dan die werknemer steeds kunnen oproepen als ze het eens heel druk hebben, als ze die ontslaan moeten ze bij vele een gouden handdruk geven, en als het druk is moeten ze nieuwe aanwerven.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 okt 2019, 17:48

tokkio schreef:
26 okt 2019, 14:04
Een bank die plotseling aan welzijnswerking doet, gaat failliet. Ik betwist hier niet dat het verhaal niet waar zou zijn, maar als de bank dit doet, dan doet ze dit om een bepaalde reden die winst zal opbrengen.
De banken doen dit alleen omdat ze de loonkost kunnen inbrengen in de belastingen,het gaat steeds om het zelfde, winst, en ze hebben er goed over nagedacht hoe ze zand in de ogen kunnen strooien,maar waarom ze die thuis laten zitten..... misschien omdat ze dan die werknemer steeds kunnen oproepen als ze het eens heel druk hebben, als ze die ontslaan moeten ze bij vele een gouden handdruk geven, en als het druk is moeten ze nieuwe aanwerven.

Nee hoor, die optie zit er niet in. Je hebt duidelijk geen idee hoe een bankwerking in elkaar zit. Een bank ontslaat geen werknemers, er zijn nooit naakte ontslagen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 okt 2019, 16:05

Nee hoor, die optie zit er niet in. Je hebt duidelijk geen idee hoe een bankwerking in elkaar zit. Een bank ontslaat geen werknemers, er zijn nooit naakte ontslagen.
Nee ,ik ben maar een eenvoudige vrachtwagen bestuurder, maar ik weet dat men vroeger bijna aan de deur kwam bellen om een spaar rekening bij de bank te openen, en men kon pas een lening aanvragen als men er een spaar rekening had,men was nog "een klant" bij de bank, nu is men een nummer,die als men iets gaat vragen,aankijkt of die van een andere planeet komt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.