Acht Ruisbroekenaren met laag inkomen renoveren hun huis met provinciaal geld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 okt 2019, 11:13

https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-pie ... ~a7282886/

Acht Ruisbroekenaren met laag inkomen renoveren hun huis met provinciaal geld

In Ruisbroek is gestart met de renovatie van acht woningen waarvan de eigenaars een laag inkomen hebben. De provincie Vlaams-Brabant wil zo de kwaliteit en het energieverbruik van hun huizen verbeteren.

En zo gaat de schuldenberg weer eens naar omhoog .
Deze gaan niet beboet worden .
8O :evil: :evil: :evil:
Wie kan nog volgen ....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 okt 2019, 12:28

Tja, als ze het u aanbieden je zou wel gek moeten zijn om niet te aanvaarden , en dat is met veel zo in ons Belgenland.
Ik keur het niet goed, maar we kunnen er niets aan veranderen en wie zit achter die oplossing , heeft die er profijt mee via ,via?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 okt 2019, 13:37

Ja en? Dit soort premies bestaan toch al vele tientallen jaren? Voor isolatie, voor sanitaire verbeteringen etc. Wat is daar in vredesnaam mis mee? De boel moet ook terugbetaald worden he. Bij het systeem van subsidieretentie moet die som terug opgehoest worden bij verkoop + eventueel de meerwaarde. Die som kan dan weer gebruikt worden om andere verouderde huizen te verbeteren enz. Dat in dit geval de provincie ook de meerwaarde opstrijkt moet je er maar bijnemen natuurlijk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 okt 2019, 14:04

Is niet mijn probleem, ik geef maar mijn bevinding er op.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 okt 2019, 14:40

Mijn reactie verwees naar de post van Gast nummer zoveel, Wardje. Het heeft geen blaas te maken met "schuldenberg" of "niet beboet worden";

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 okt 2019, 15:29

Frist1955 :roll:

Wanneer moeten de dakwerken klaar zijn renovatie tegen 01/01/2020 ?
Ten tweede zijn wel eigenaars die ze ondersteunen 8O
En als ze binnen de tijd van 2 jaar andere eigenaar dan moeten ze premie's ook nog eens bovenop weerkeren van de vlaamse overheid
plus die 30000 euro en dan nog intresten er eens bovenop .

en tot slot
De gemeente is alvast tevreden over het project. “De inwoners kunnen rekenen op individueel advies, technische en sociale begeleiding, zowel tijdens de planning als bij de aanbesteding en de uitvoering van de werken. De financiële ondersteuning, 30.000 euro per woning, gebeurt via zogenaamde subsidieretentie: verbouwers krijgen een subsidie die pas moet worden terugbetaald op het ogenblik dat de woning een andere eigenaar krijgt”, legt schepen van Welzijn Jan Desmeth (N-VA) van Sint-Pieters-Leeuw uit.

Kan zo iedere gemeente en stad gaan aankloppen , met dat geld kunnen ze wel andere zaken doen .
Je denkt toch niet dat ze zonder intresten gaan doen ocmw ( t'is zoals Wardje aanhaalt zit altijd wel iets aan vast .
Maar toch wel altijd de mensen belachelijk maken .