Nultolerantie alcohol

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

30 okt 2019, 10:14

Groen en sp.a hebben vorige week een gezamenlijk wetsvoorstel ingediend voor nultolerantie voor alcohol achter het stuur.
Concreet zou dat een (symbolische) drempel betekenen van 0,2 promille alcohol in het bloed in plaats van de 0,5 promille die nu geldt.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/he ... ~ac5ff58c/

De volgende stap na nultolerantie: elke verkoop van alcohol bannen?
Waar gaan ze de compensatie dan halen voor de accijnzen op alcohol? :roll:
Laten we toe dat de roverheid ons gedrag over alcohol bepaalt en dus ons leven voorschrijft??
Zelf niet meer de keuze mogen maken wanneer we een glas wijn drinken?!
Dan is meteen ook de sharia ingevoerd, dan is het vreemd kiesvee ook content!

De nultolerantie van alcohol is een regelrechte aanslag op onze zelfbeschikking door onnodige betutteling met de smoes van verkeersdoden door een klein percentage onverbeterlijke zatlappen die niet gecontroleerd worden.
95 procent van de chauffeurs moeten niet gestraft worden met een totaal verbod omdat 5 procent problemen heeft met alcohol....

Weer symptoombestrijding wánt zullen degenen die nu ook al dronken achter het stuur kruipen bij een algeheel verbod opeens stoppen?
Zullen recidivisten en alcoholisten dan niet meer drinken?? Toch overduidelijk dat een nultolerantie het probleem niet zal oplossen, toch?

Neen, voor de méérderheid die nu ook al niet drinken en rijden zal een aperitief en een wijntje bij het eten tot het verleden behoren en dát is de bedoeling van deze dictatoriale fascisten en moslimpartijen. :x

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

30 okt 2019, 10:41

Drink zoveel als je wil maar blijf achter het stuur weg

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 okt 2019, 10:55

Tja voor Ice mag niets verboden worden én alles moet kunnen! Dat is al heel duidelijk.

Wat in andere landen allemaal kan waarom zou dat hier niet kunnen? Neen België moet natuurlijk een uitzondering zijn.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 okt 2019, 11:19

Heel simpel, nul tolerantie zou geen geld genoeg in het laatje brengen, met de indruk te wekken 2 pintjes kan nog, of één aperitief en één glas wijn laten veel zich vangen .
Op een feestje of onder vrienden op cafe wordt soms niet genoeg aandacht besteed hoeveel men al heeft gedronken of men denkt moet toch nog eten of ga maar weg binnen een 4 tal uur en zo fopt men zichzelf.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 okt 2019, 11:38

Het zijn wel de nuchtere die het merendeel van de ongelukken veroorzaken hé

Ik stel een nultolerantie voor: voor GSMen, voor overdreven snelheid (+ 5%), voor drugs, voor bumperkleven, voor asociaal rijgedrag, voor roodlicht negeren, voor …

Onverzekerd rijden = wagen in beslag + pletten (ook huur- en firmawagens)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 okt 2019, 11:42

Overschot van gelijk E.T.!
Ice

30 okt 2019, 11:44

Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 10:55
Tja voor Ice mag niets verboden worden én alles moet kunnen! Dat is al heel duidelijk.

Wat in andere landen allemaal kan waarom zou dat hier niet kunnen? Neen België moet natuurlijk een uitzondering zijn.
Gaan we weer op de man/vrouw spelen ipv op de bal en tegelijk in eigen vel snijden? :evil:
Ik beslis anders graag nog zelf wanneer en of ik nog een glas wijn drink, dat is het récht van vrije keuze en zélfbeschikking zonder bedrieglijke betutteling en bemoeienis van de staat én dáárover gaat het, nitwit.

Ieder weldenkend mens keurt dronken rijden af maar door iedereen te verbieden om nog een druppel te drinken ga je geen enkele alcoholist genezen van zijn verslaving of verhinderen dat ie achter het stuur kruipt, dus een totaal alcoholverbod is NUTTELOOS en enkel om de bevolking verplicht te kunnen opleggen wat we wel of niet zouden mogen of is dat te moeilijk om te begrijpen? :roll:
Als je toch zo graag je leven tot in detail verplicht laat voorschrijven kun je je misschien bekeren tot islam, dan heb je meteen het alcoholverbod ook al. :mrgreen:
Ice

30 okt 2019, 11:54

E.T. schreef:
30 okt 2019, 11:38
Het zijn wel de nuchtere die het merendeel van de ongelukken veroorzaken hé

Ik stel een nultolerantie voor: voor GSMen, voor overdreven snelheid (+ 5%), voor drugs, voor bumperkleven, voor asociaal rijgedrag, voor roodlicht negeren, voor …

Onverzekerd rijden = wagen in beslag + pletten (ook huur- en firmawagens)
Jamaar, ET, daarvoor mag geen nultolerantie komen want moslims lappen al die verkeersregels toch aan hun laars en daarvoor mag (én worden ze) niet bestraft worden...alcohol consumeren is hen echter verboden en daarom mogen wij ook geen alcohol meer...en niet enkel consumeren maar ook niet meer verkopen, dat zal de volgende stap zijn, let maar eens op.
En kijk maar welke partijen voor het totale alcoholverbod zijn, dan weet je toch genoeg.

Enkele jaren geleden eisten moslims overigens dat doritos niet meer mochten geproduceerd én verkocht worden omdat ze alcohol zouden bevatten...nu hebben ze de smoes van verkeersdoden gevonden om dat erdoor te krijgen voor alcohol. :x

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

30 okt 2019, 12:41

Vraag me wel af wie hier de nitwit is. " Ik beslis zelf wanneer ik een glas wijn drink" ? Akkoord, geen probleem mee maar dan rij je niet met je auto. De persoonlijke vrijheid stopt op het ogenblik dat je door je gedrag anderen in gevaar brengt. Zo simpel is dat. Er is trouwens geen sprake van een totaalverbod op alcohol, is alleen een voorstel, en dan nog alleen wanneer je aan het verkeer deelneemt. Wat eigenlijk een evidentie zou moeten zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 okt 2019, 13:06

Ice schreef:
30 okt 2019, 11:44
Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 10:55
Tja voor Ice mag niets verboden worden én alles moet kunnen! Dat is al heel duidelijk.

Wat in andere landen allemaal kan waarom zou dat hier niet kunnen? Neen België moet natuurlijk een uitzondering zijn.
Gaan we weer op de man/vrouw spelen ipv op de bal en tegelijk in eigen vel snijden? :evil:
Ik beslis anders graag nog zelf wanneer en of ik nog een glas wijn drink, dat is het récht van vrije keuze en zélfbeschikking zonder bedrieglijke betutteling en bemoeienis van de staat én dáárover gaat het, nitwit.

Ieder weldenkend mens keurt dronken rijden af maar door iedereen te verbieden om nog een druppel te drinken ga je geen enkele alcoholist genezen van zijn verslaving of verhinderen dat ie achter het stuur kruipt, dus een totaal alcoholverbod is NUTTELOOS en enkel om de bevolking verplicht te kunnen opleggen wat we wel of niet zouden mogen of is dat te moeilijk om te begrijpen? :roll:
Als je toch zo graag je leven tot in detail verplicht laat voorschrijven kun je je misschien bekeren tot islam, dan heb je meteen het alcoholverbod ook al. :mrgreen:
Denk je nu echt dat je zo belangrijk bent om op de MAN/VROUW te spelen? Ik reageer gewoon op wat je schrijft niet meer niet minder.
Zoals ik zeg in andere landen is er ook een nultolerantie zowel qua drinken als qua roken. Dat is in geen enkel land een probleem, bij jou hier wel.
Voor mij mag jij je zo zat drinken als je wilt, maar niet achter het stuur. Daar vind ik een nultolerantie meer dan nodig. Voor de rest: zuip zo veel als je wilt, heb ik geen probleem mee.
Wat jij met islam hebt weet ik niet, maar omdat men voor een nultolerantie is achter het stuur vind jij dat men dan maar tot de islam moet bekeren? Wie speelt hier op de man of de vrouw denk je?
Zo lang mensen zelf hun verantwoordelijkheid niet willen nemen qua drinken achter het stuur, tja dan vind ik dat er inderdaad een verbod moet komen. Als mensen zelf wijs zouden zijn en weten dat ze niet moeten zuipen achter het stuur, dan zou dat verbod er niet moeten zijn. Dan kwam dat zelfs nog niet ter sprake.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 okt 2019, 13:09

Horus1 schreef:
30 okt 2019, 12:41
Vraag me wel af wie hier de nitwit is. " Ik beslis zelf wanneer ik een glas wijn drink" ? Akkoord, geen probleem mee maar dan rij je niet met je auto. De persoonlijke vrijheid stopt op het ogenblik dat je door je gedrag anderen in gevaar brengt. Zo simpel is dat. Er is trouwens geen sprake van een totaalverbod op alcohol, is alleen een voorstel, en dan nog alleen wanneer je aan het verkeer deelneemt. Wat eigenlijk een evidentie zou moeten zijn.
Maar dat is dus iets waar ze graag overkijken hé of overlezen hé Horus. Nul tolerantie achter het stuur. Maar het werkt direct als een rode doek op een stier. Men moet zo maar eens zeggen dat men iets niet mag doen en hop ze zijn vertrokken. Dan krijg je van die uitdrukkingen : bekeer je dan tot de islam. Wel ja, 't zijn idd altijd dezelfden die zo iets schrijven.

Vandaar dat ik ook zeg dat men op dat moment wel een verbod moet instellen om andere mensen veilig te stellen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 okt 2019, 13:35

Maar haalt het allemaal iets uit.
Men mag geen alcohol drinken als men de weg op gaat zelfs met de fiets, men mag geen peuken,afval en drankblikjes op straat gooien, men moet dertig rijden bij scholen. Maar velen vegen hun voeten eraan.
In Japan werkt het wel. WAAROM???

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 okt 2019, 14:20

voorn schreef:
30 okt 2019, 13:35
Maar haalt het allemaal iets uit.
Men mag geen alcohol drinken als men de weg op gaat zelfs met de fiets, men mag geen peuken,afval en drankblikjes op straat gooien, men moet dertig rijden bij scholen. Maar velen vegen hun voeten eraan.
In Japan werkt het wel. WAAROM???
Waarom? Omdat in Japan discipline er van in de wieg ingehamerd wordt. Hier is het woord "discipline" iets waar de meesten de betekenis niet kennen .
Ice

30 okt 2019, 14:28

Horus1 schreef:
30 okt 2019, 12:41
Vraag me wel af wie hier de nitwit is. " Ik beslis zelf wanneer ik een glas wijn drink" ? Akkoord, geen probleem mee maar dan rij je niet met je auto.
Dat heb jij helemaal niet te bepalen, dat is míjn verantwoordelijkheid en mijn RECHT om dat zelf te beslissen...wie dan wel dronken met de auto rijdt dient gecontroleerd en dán gestraft te worden, niet andersom.
Horus1 schreef:
30 okt 2019, 12:41
De persoonlijke vrijheid stopt op het ogenblik dat je door je gedrag anderen in gevaar brengt.
Zo simpel is dat.
Er is trouwens geen sprake van een totaalverbod op alcohol, is alleen een voorstel, en dan nog alleen wanneer je aan het verkeer deelneemt.
Wat eigenlijk een evidentie zou moeten zijn.
Inderdaad, de persoonlijke vrijheid stopt voor wie dronken achter het stuur anderen in gevaar brengt, DIE moet gestraft worden, niet door mijn persoonlijke vrijheid te ontnemen ZONDER dat ik 'door mijn gedrag anderen in gevaar breng'!
Zo simpel is dat!
En hóe bekomt men die evidentie?
Door 95% te straffen voor de 5% zatlappen of door de 5% zatlappen eruit te halen?!
Evidentie, hé? 8O
Ice

30 okt 2019, 14:43

Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 13:06
Denk je nu echt dat je zo belangrijk bent om op de MAN/VROUW te spelen? Ik reageer gewoon op wat je schrijft niet meer niet minder.
Ik weet het niet, voor jou ben ik blijkbaar zo belangrijk, zeg het eens want GIJ kwam ermee af. Je pretendeert zelfs te kunnen weten wat voor mij zou moeten kunnen.
Arrogantie ten top.
Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 13:06
Zoals ik zeg in andere landen is er ook een nultolerantie zowel qua drinken als qua roken. Dat is in geen enkel land een probleem, bij jou hier wel.
Ik leef niet in een ander land, dus non-argument...als gij in het water wil springen omdat ze dat in een ander land doen, ga je gang maar je vergelijking slaat als een tang op een varken.
Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 13:06
Voor mij mag jij je zo zat drinken als je wilt, maar niet achter het stuur. Daar vind ik een nultolerantie meer dan nodig.
Ik heb jouw toestemming niet nodig om te drinken zoals ik wil en wanneer en hoe ik rij heb jij ook geen zaken mee.
Maar jah, als je jezelf moeilijk in toom kunt houden, dan is nultolerantie voor jou blijkbaar wel nodig. :mrgreen:
Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 13:06
Voor de rest: zuip zo veel als je wilt, heb ik geen probleem mee.
Wat jij met islam hebt weet ik niet, maar omdat men voor een nultolerantie is achter het stuur vind jij dat men dan maar tot de islam moet bekeren? Wie speelt hier op de man of de vrouw denk je?
Jah, hoe kom ik er toch bij dat jij het verband zou kunnen leggen tussen een nultolerantie voor alcohol en het algeheel alcohol verbod voor moslims? :roll:
Dat is enkel vanzelfsprekend voor normaal begaafden die ook begrijpen dat strikte verplichtingen zonder énige zelfbeschikking, met inbegrip van een totaal alcoholverbod, sharia heet en net hetzelfde is als de nultolerantie.
Prima Vera schreef:
30 okt 2019, 13:06
Zo lang mensen zelf hun verantwoordelijkheid niet willen nemen qua drinken achter het stuur, tja dan vind ik dat er inderdaad een verbod moet komen. Als mensen zelf wijs zouden zijn en weten dat ze niet moeten zuipen achter het stuur, dan zou dat verbod er niet moeten zijn. Dan kwam dat zelfs nog niet ter sprake.
Als jij je vrijheid van keuze vrijwillig wil opgeven om te boeten omdat anderen blijven drinken, dan moet jij dat zelf weten.
Ik bepaal liever mijn leven zelf en wil de vrijheid behouden om een glas wijn bij het eten te kunnen blijven drinken zonder gestraft te worden voor het dronken rijden van ánderen! :x

Ik drink overigens zelden alcohol, maar blijf van mijn vrijheid van keuze áf! :x