Brand in Bilzen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

21 dec 2019, 11:54

E.T. schreef:
20 dec 2019, 20:00
:P Rustig Ice rustig, lees nu eerst even wat er werkelijk staat. Naar aanleiding van een tekst van Majordomus stelde je je vragen over Blizen-Beringen-Doofpotten.
Zijn de daders, of beter moordenaars, in Beringen van die twee brandweermannen al gevat?
Wie denk jij dat het was? Wie zouden dat dan zijn Ice?
De burgemeester, de brandweer commandant, de interventie officier, de sergeant van de aanvalsploeg, de junk die er spoot, de landloper die wat warmte zocht, stoute kinderen die niet beter wisten of een pyromaan.
Even hardop lezen, die of staat daar niet voor niks hé

De kromme redeneringen komen echt niet van mij 8O

IK vergoelijk niks, IK pleit niemand of niks vrij, IK schaam mij dus ook niet...
Die 'OF' suggereert dat de burgemeester, de brandweer commandant, de interventie officier, de sergeant van de aanvalsploeg...ook de pyromaan zouden kunnen zijn, hardop lezen verandert dat niet!
En GIJ suggereert dat, niet ik!

Je stelt een vraag aan mij en denkt weer meteen mijn antwoord te kennen?
Je beantwoordt je eigen vraag weer in mijn plaats? Weer anderen de woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn?
Walgelijk, geef je eigen mening over wie jíj denkt dat de brandstichters zijn, ik zal míjn mening wel zelf geven! :evil:

En ik speculeer niet wie de brandstichter zou kunnen zijn, dat is aan het parket om uit te zoeken.
De vraag was of de moordenaars van de brandstichting waarbij twee brandweermannen omkwamen al gevat waren - níet dus...zo simpel is het. :roll:

"De kromme redeneringen komen echt niet van mij"

Echt wél want gíj post die kromme redeneringen wél? Van wie komen die kromme redeneringen anders? Van wie komt die uitspraak dat mogelijk zelfs de burgemeester de pyromaan zou kunnen zijn?

"IK vergoelijk niks, IK pleit niemand of niks vrij, IK schaam mij dus ook niet..."

Door 'stoute kinderen die niet beter wisten' vergoelijk je wél de brandstichting...tjonge, jongen..dat komt ervan als je zelf blijkbaar niet eens beseft wat je schrijft maar wel denkt anderen hun mening te kunnen weten. :twisted:
Ice

21 dec 2019, 12:01

E.T. schreef:
20 dec 2019, 20:00
De politieke verontwaardiging "is vele malen groter" hoe meet je die? Het aantal tussenkomsten in 't parlement?
Als je die vraag nog moet stellen, dan ben je nog dommer dan gedacht was, een kind kan dat beantwoorden. 8O
Waar zou de bevolking nu maar de politieke verontwaardiging dagenlang kunnen waarnemen? :roll:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 dec 2019, 12:30

Waar zou de bevolking nu maar de politieke verontwaardiging dagenlang kunnen waarnemen
Op de FB pagina van Voorpost- Limburg kopman Emmanuel Maris misschien?


Afbeelding

Een Voorpost vriendje van Maris wist ook nog volgend literair hoogstandje te produceren:"“Let it fokking burn, man. Vies bruin kippen! Laat de hele nest maar afbranden. Smerige kippen!”
Ice

21 dec 2019, 13:42

En ook frits weet de klepel vd luidende klok weer niet hangen.. :roll:
Waar zou de bevolking nu maar de politieke verontwaardiging dagenlang kunnen waarnemen?
Over brandstichting van dat lege gebouw in Bilzen
En ook gij moet blijkbaar dat voor de hand liggende antwoord schuldig blijven.. :mrgreen:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 dec 2019, 15:16

Jij weet daar net zo min als ik het fijne van. Het enige wat ik weet is dat er op straat in Bilzen/Spouwen voor het brandende gebouw "dansende" leden van Voorpost waren en - slim zijn ze natuurlijk niet - ook bepaalde uitlatingen meenden te moeten posten op hun FB pagina. En daar kan je dus Uw "politieke verontwaardiging" waarnemen. Dat is toch duidelijk of niet?
Als ik nu op dezelfde manier als jij zou redeneren zou ik Vlaams belang/Voorpost hier suggestief gaan beschuldigen van die brandstichting aangezien ze stonden te juichen op straat. Maar ik denk dat we de resultaten van het gerechterlijk onderzoek moeten afwachten.
Ice

21 dec 2019, 16:02

Frits, en ook dáár ging het niet over...men kan tegenwoordig blijkbaar zelfs niet meer lézen.. :roll:
"Waar zou de bevolking nu maar de politieke verontwaardiging dagenlang kunnen waarnemen?"

Ik zal de vraag zelf maar beantwoorden want het wordt hier té erg:
Dagenlang komen politiekers in de MEDIA, op tv, op radio verontwaardigd zeuren over de brandstichting van een léég gebouw terwijl er terloops en beperkt bericht werd over de brandstichting in Beringen waarbij twee brandweermannen het leven lieten!
Over DIE politieke verontwaardiging ging het, als het om dodelijke slachtoffers, onze brandweermannen, gaat is er geen politieke verontwaardiging maar als het over asielzoekers gaat dan staan ze op hun achterste poten en met valse aantijgingen terwijl het gebouw ten tijde vd brand zelfs léég was!

En gij hoeft niks suggestief te beschuldigen want dat deed de politiek al voor je!!
VALS beschuldigen nog vóór er een onderzoek geopend werd en énkel omdat mensen kritiek hadden op de komst van nog maar eens een asielcentrum erbij!
Dat waren misnoegde BURGERS van Bilzen die de mond werd gesnoerd en niet enkel rechtsen van VB of voorpost zoals jij wil voorwenden net zoals de rioolpers en de huichelende politiek.

En lees de discussie eerst eens voordat je voorbarige conclusies trekt, dan kun je lezen dat mijn vraag was:
"En hoe zou het intussen zijn met het onderzoek naar de brandstichting in Beringen waarbij twee brandweermannen om het leven kwamen?" Etc...
als reactie op de vraag van maior domus hoe het zou staan met het onderzoek naar de brand in Bilzen... :roll:
En op géén van beide vragen naar deze brandstichtingen is er al een antwoord.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 dec 2019, 16:34

En op géén van beide vragen naar deze brandstichtingen is er al een antwoord.
Omdat er (nog) geen antwoord is. Dat is toch simpel.
Wacht nu gewoon de onderzoeken af en trek dan Uw besluiten.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 dec 2019, 17:13

frits1955 schreef:
21 dec 2019, 16:34
Omdat er (nog) geen antwoord is. Dat is toch simpel.
Wacht nu gewoon de onderzoeken af en trek dan Uw besluiten.
Juist.
En daarom had Somers zijn grote domme waffel moeten houden, in plaats van al lasterlijke beschuldigingen te uiten terwijl de brandweer nog aan het nablussen was.
Minister van samenleven heet dat dan.
Hij beheerst echter als geen ander de vaardigheid van mensen tegen elkaar op te zetten !
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 dec 2019, 18:46

maior domus schreef:
21 dec 2019, 17:13
En daarom had Somers zijn grote domme waffel moeten houden, in plaats van al lasterlijke beschuldigingen te uiten terwijl de brandweer nog aan het nablussen was.
Zo is dat!

Toch nog even dit in Bilzen was er haast onmiddellijk sprake van brandstichting (inbraak, alarm onklaar gemaakt, meerdere brandhaarden en brandversnellers) en heel wat gedoe op de sociale media.
In Beringen is er haast direct gefocust op een arbeidsongeval (flash over) en wie daar dan verantwoordelijk voor zou kunnen zijn.
Ice

22 dec 2019, 15:32

E.T. schreef:
21 dec 2019, 18:46
maior domus schreef:
21 dec 2019, 17:13
En daarom had Somers zijn grote domme waffel moeten houden, in plaats van al lasterlijke beschuldigingen te uiten terwijl de brandweer nog aan het nablussen was.
Zo is dat!

Toch nog even dit in Bilzen was er haast onmiddellijk sprake van brandstichting (inbraak, alarm onklaar gemaakt, meerdere brandhaarden en brandversnellers) en heel wat gedoe op de sociale media.
In Beringen is er haast direct gefocust op een arbeidsongeval (flash over) en wie daar dan verantwoordelijk voor zou kunnen zijn.
De politieke verontwaardiging met lasterlijke beschuldigingen van somers en de hetze over de brand in Bilzen tegenover de minimalisering over de brand Beringen geef je nu wel toe? 8O
Waarom zit je dan bladzijden lang diezelfde conclusies te ontkennen, die je nu zélf trekt?!
Bah, hypocrisie en opportunisme zijn misselijkmakend. :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 dec 2019, 18:11

IK minimaliseer de brand in Beringen NIET. De zoektocht naar verantwoordelijke is nog volop bezig, in de verste verte is er geen sprake van een doofpot. Maar misschien moet je er maar aan wennen dat niet iedereen een moordenaar is. :wink:
Ice

22 dec 2019, 18:54

E.T. schreef:
22 dec 2019, 18:11
IK minimaliseer de brand in Beringen NIET. De zoektocht naar verantwoordelijke is nog volop bezig, in de verste verte is er geen sprake van een doofpot. Maar misschien moet je er maar aan wennen dat niet iedereen een moordenaar is. :wink:
Nogmaals: hypocrisie en opportunisme zijn misselijkmakend, of je dat nu snapt of niet, de goede verstaander die de discussie volgde zal zelf wel conclusies kunnen trekken.
Nu durf je nog beweren dat iemand van het leven beroven door een misdrijf te plegen geen moordenaar genoemd mag worden? 8O

Voor mij en élk rechtgeaard mens is een pyromaan die brand sticht waardoor er dodelijke slachtoffers vallen door zijn misdrijf wél een moordenaar, ongeacht de intentie of de leeftijd. Punt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 dec 2019, 19:04

Voor élk rechtgeaard mens is een pyromaan die brand sticht waardoor er dodelijke slachtoffers vallen door zijn misdrijf wél een moordenaar … nu de rechters daar nog van overtuigen :!:

In de wet zijn er slachtoffers en er zijn daders. En sommige van die daders zijn inderdaad moordenaars.

Net zoals brandstichting fraude kan zijn is niet alle fraude brandstichting.