Asielaanvragen nog nooit zo hoog.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2023, 11:30

Dicksy schreef:
04 sep 2023, 11:06

En die 160.000 'mannelijke vluchtelingen' die zich in Duitsland bevinden. Ook Zelensky noemt deze deserteurs en wil dat Duitsland ze uitlevert. Zou dat zijn om ze te berechten als deserteur of wegens een nijpend tekort aan strijdbare mannen.
1. mannen van boven 60 jaar komen hier ook als vluchteling. Hoeveel van die 160.000 zijn er dat?

2. Ja, die jonge mannen zijn deserteurs. Ik begrijp niet hoe je je land kunt verlaten als je beseft wat er op het spel staat. (Veel mensen hier - zelfs op dit forum - beseffen het ook niet, hoor)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 sep 2023, 11:34

Dicksy schreef:
04 sep 2023, 11:06
door Fred1950 » Vandaag, 09:52
En per slot van rekening , de mannen in België zijn geen vluchtelingen maar deserteurs. Zelfs Zelensky zit niet verlegen om hen zo te noemen.
En die 160.000 'mannelijke vluchtelingen' die zich in Duitsland bevinden. Ook Zelensky noemt deze deserteurs en wil dat Duitsland ze uitlevert. Zou dat zijn om ze te berechten als deserteur of wegens een nijpend tekort aan strijdbare mannen.
Beide :lol: Ofwel de bak in , ofwel in de voorste linies met een ouderwetse Kalashnikov :mrgreen:
Hoe gaat de Duitse regering daar op reageren en wat met die andere W-Europese landen waar zich nog zulke vluchtelingen bevinden. Het zijn tenslotte toch vluchtelingen die hun land ontvlucht zijn omwille van de oorlog, verdienen zij dan geen bescherming? :roll:
Natuurlijk. Ze mogen ook buiten slapen zoals de bruintjes. :mrgreen:

@Wil. 1. mannen van boven 60 jaar komen hier ook als vluchteling. Hoeveel van die 160.000 zijn er dat?
Mannen tot 65 jaar mochten het land niet verlaten en moesten in dienst ( al was het maar als afwasser in de leger cantine ). Zoals ik al schreef , in het noorden ( noord westen ) van Oekraïne is het steeds rustig en relatief veilig geweest. Men kon daar ook vluchtelingenkampen inrichten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 sep 2023, 11:49

door Wil. » 13 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑37 minuten geleden
En die 160.000 'mannelijke vluchtelingen' die zich in Duitsland bevinden. Ook Zelensky noemt deze deserteurs en wil dat Duitsland ze uitlevert. Zou dat zijn om ze te berechten als deserteur of wegens een nijpend tekort aan strijdbare mannen.
1. mannen van boven 60 jaar komen hier ook als vluchteling. Hoeveel van die 160.000 zijn er dat?
Zelensky noemde die vluchtelingen deserteurs in Duitsland, hoeveel er boven de 60 zijn bij die 160.000 ( 163.287 mannelijke, gezonde Oekraïners) speelt geen enkele rol, 160.000 strijdbare mannen.
Volgens het federale ministerie van Binnenlandse Zaken (vanaf februari) kwamen 163.287 mannelijke, gezonde Oekraïners Duitsland binnen na het begin van de Russische agressieoorlog (vanaf februari 2023).

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 sep 2023, 12:11

Dat zullen gasten zijn die nooit meer voor Zelensky zullen stemmen :D , tenminste als er in Oekraïne nog ooit verkiezingen kunnen gehouden worden. Tegen dat Zelensky de oorlog tegen Rusland gaat beëindigen is hij al een oud peke ... :twisted:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 sep 2023, 12:39

door Fred1950 » 10 minuten geleden
Dat zullen gasten zijn die nooit meer voor Zelensky zullen stemmen :D , tenminste als er in Oekraïne nog ooit verkiezingen kunnen gehouden worden. Tegen dat Zelensky de oorlog tegen Rusland gaat beëindigen is hij al een oud peke ... :twisted:
Daar zullen er bij die 163.287 mannelijke, gezonde Oekraïners zijn die ouder zullen zijn dan 65 (60) maar toch nog gezond zijn, gelukkig voor hen. :lol:
Maar gaat Duitsland het lef hebben om te triëren wie wel en wie niet teruggestuurd moet worden en met terugsturen bedoel ik wel degelijk terugsturen naar Oekraïne. Het enige wat ze zullen of kunnen doen is hun tijdelijke status van vluchteling intrekken en hun het verblijfrecht ontnemen. In dat geval gaan ze gewoon naar het volgend land, Duitsland gaat hier zeker zijn vingers niet aan verbranden omdat Zelensky dat vraagt.

Soit, einde intermezzo en terug naar de oorspronkelijke bedoeling van dit topic. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 04 sep 2023, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 sep 2023, 12:42

Volgens mij gaat Duitsland niets doen , gewoon alles op zijn beloop laten om op geen enkele manier ergens last van te krijgen. De steun aan en de opvang van dat groot aantal asielzoekers kan wel een voorwendsel zijn om geen militaire en humanitaire steun aan Oekraïne zelf meer te leveren.

Terug naar België ... Waarom zoveel heisa rond het gebrek aan plaatsen. Waarom terug geen containerdorpen neerploffen ? Er volgt beslist terug een veroordeling voor een inbreuk tegen mensenrechten , de hoeveelste al ? :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2023, 13:00

Inderdaad, asieldorpen voor alle rechtmatige asielzoekers.

Volgens het Vl.Belang heeft 60% geen recht omdat ze illegaal hier zijn. Waarschijnlijk hebben we dan plaats over.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2023, 13:06

Fred1950 schreef:
04 sep 2023, 11:34

@Wil. 1. mannen van boven 60 jaar komen hier ook als vluchteling. Hoeveel van die 160.000 zijn er dat?
Mannen tot 65 jaar mochten het land niet verlaten en moesten in dienst
Neen, Fred : de leeftijd die Zelensky bepaald heeft was 60. Niet 65.


Since Zelenskiy declared martial law at the start of Russia’s invasion, Ukrainian men aged 18 to 60 are eligible for military service and are forbidden from leaving the country.


Bron: the guardian

Wie boven 60 was bij de onrechtmatige invasie van de Russen, hoefde dus helemaal niet in het land te blijven. Ze móchten. Ze móesten niet.

@Dicksy: een deserteur is iemand die zich aan de dienstplicht onttrekt en zeker in oorlogstijd. Een 60+ er heeft in UA geen dienstplicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 sep 2023, 13:32

@Dicksy: een deserteur is iemand die zich aan de dienstplicht onttrekt en zeker in oorlogstijd. Een 60+ er heeft in UA geen dienstplicht.
Laat Duitsland dan maar die dienstplichtigen (deserteurs) triëren uit hun 163.287 mannelijke, gezonde Oekraïners 'en ze op een trein zetten' terug richting Oosten (Oekraïne) op vraag van Oekraïne.
De rest van W-Europa zal wel volgen maar iemand moet de eerste stap zetten.
Het toont alleen maar aan dat niet iedereen zomaar bereidt is om zijn land te verdedigen ondanks dat het hun land is dat werd aangevallen, vaderlandsliefde draagt blijkbaar niet iedereen daar hoog in het vaandel (waar wel nog :roll: ). Als deze oorlog gedaan gaat zijn kan Zelensky nog altijd vervolging tegen hen instellen....als ze ooit nog willen/zullen terugkeren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2023, 13:53

Ik sta in deze zaak helemaal op het standpunt van Zelensky.
Hij zou ook kunnen gaan lopen zijn. De Amerikanen boden hem eind februari '22 'a ride' aan. Zelensky's antwoord klinkt nog altijd als een klok: 'I don't need a ride. I need more ammunition.'

Dát is wat iemand doet die voor zijn eigen natie opkomt.
Laatst gewijzigd door Wil. op 04 sep 2023, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 sep 2023, 14:03

Ik had echt niet anders verwacht maar of Duitsland daar ook zo over denkt zullen misschien de volgende weken uitwijzen want ze hebben nog niet echt gereageerd.
Het zal daar ook politiek heel gevoelig liggen en dan komt de rest van W-Europa nog aan de beurt.
Afwachten dus.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

04 sep 2023, 15:55

sibarita schreef:
03 sep 2023, 22:20
Handbalteam uit Burundi verdwijnt spoorloos op WK, drie weken later vragen de spelers asiel aan in belgië
https://www.hln.be/binnenland/handbalte ... ~adbe583e/

Ze weten maar al te goed waar de honing aan de hangmat hangt...... :roll:

Asielprobleem is een Europees probleem.
Bijgevolg zouden dezelfde regels moeten gelden van Zweden tot in Portugal, de lat gelijk voor iedereen, of het nu om onderdak of financiele tegemoetkomingen gaat. En dit los van de regels die gelden in ieder land.
Financiele vergoedingen zouden dan ook niet méér mogen bedragen dan nodig en eveneens vergoed door Europa, niet door het land van asielaanvraag.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

04 sep 2023, 22:30

°°° Asielprobleem is een Europees probleem ....

Kan best zijn; maar hoelang nog, gaat en kan Belgie Het OCMW van Europa blijven spelen ? :roll: :?:

werewoef
AMEN en AUM

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

04 sep 2023, 22:52

werewoef schreef:
04 sep 2023, 22:30
°°° Asielprobleem is een Europees probleem ....

Kan best zijn; maar hoelang nog, gaat en kan Belgie Het OCMW van Europa blijven spelen ? :roll: :?:
Zolang de honing aan de hangmat hangt......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

05 sep 2023, 08:36

Charlie Maru schreef:
04 sep 2023, 22:52
Zolang de honing aan de hangmat hangt......
Ja en het is lekkere honing en zeker nu de staatskas is aangevuld met bijna 23 miljard
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: