Asielaanvragen nog nooit zo hoog.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 sep 2023, 08:44

En wat met de emigratie van onze gepensioneerden naar Portugal.
De autochtone bevolking met een gemiddeld inkomen van 900€ is er de duppe van.
Alles wordt onbetaalbaar ;voeding en huur voor de Portugezen door deze trend

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 sep 2023, 13:43

Wat moeten wij hier dan zeggen?
Wie denk je dat hier al die migranten onderhoudt?
In Portugal leven onze gepensioneerden tenminste niet van het geld v/d autochtone bevolking.
Integendeel, de autochtone bevolking heeft baat bij het verblijf van onze gepensioneerden aldaar.
En voor ons, is het ginder tenminste nog betaalbaar, want hier is het stilaan ook allemaal onbetaalbaar aan het worden. En in Portugal, krijg je er op de koop toe, nog het zonnetje "gratis" bij.
Gaan we nu met ons allen hier blijven, speciaal om ginder de betaalbaarheid v/d autochtone bevolking te verzekeren? Ik denk niet dat dat veel zal uithalen voor de Portugezen. Wel integendeel.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 sep 2023, 14:29

door Fazal » 33 minuten geleden
Wat moeten wij hier dan zeggen?
Wie denk je dat hier al die migranten onderhoudt?
In Portugal leven onze gepensioneerden tenminste niet van het geld v/d autochtone bevolking.
Integendeel, de autochtone bevolking heeft baat bij het verblijf van onze gepensioneerden aldaar.
En voor ons, is het ginder tenminste nog betaalbaar, want hier is het stilaan ook allemaal onbetaalbaar aan het worden. En in Portugal, krijg je er op de koop toe, nog het zonnetje "gratis" bij.
Gaan we nu met ons allen hier blijven, speciaal om ginder de betaalbaarheid v/d autochtone bevolking te verzekeren? Ik denk niet dat dat veel zal uithalen voor de Portugezen. Wel integendeel.
Natuurlijk gaan we dat met zijn allen dat niet doen maar we doen wel in omgekeerde richting met die Portugezen wat die migranten hier met ons doen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 sep 2023, 15:48

Mijn reactie niet gelezen?
De Portugezen zijn niet opgezet met onze gepensioneerden

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 sep 2023, 15:50

Racisten!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

02 sep 2023, 14:54

voorn schreef:
01 sep 2023, 15:48
Mijn reactie niet gelezen?
De Portugezen zijn niet opgezet met onze gepensioneerden
Niet alleen de Portugezen, maar al degenen die van o.m. het toerisme, en van de daar verblijvende gepensioneerden moeten leven, zijn dat wel. Alle andere autochtonen in eender welke land, zijn inderdaad niet zo blij met al die toeristen. Zelfs de vriendelijkheid waarmee winkeliers u begroeten, is over het algemeen, behoorlijk vals. Als je goed oplet tijdens een bezoek aan een of andere winkel, zal je er zelfs niet naast kunnen kijken.

Ik kan hier niet in àlle details gaan treden, maar dat heb ik destijds ergens in het zuiden (o.m. in Spanje, en ook in Italië) persoonlijk ondervonden.

Maar ook hier, is dat het geval. Er is natuurlijk wel veel aan de toeristen zelf gelegen.
Maar de goeie zullen het toch maar met de minder goeie bekopen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 sep 2023, 18:51

Uit de 7-de Dag van deze morgen.

Er zijn de voorbije jaren meer Oekraïnse asielzoekers binnengerold dan asielzoekers uit andere landen ( 60.000 in totaal ). Geen enkel van hen heeft op straat moeten slapen , er werden zelfs in snel tempo container dorpen voor hen gebouwd ....

Twee maten en twee gewichten ? Juist !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 sep 2023, 19:02

Fred1950 schreef:
03 sep 2023, 18:51
Twee maten en twee gewichten ? Juist !
Wij, Europeanen, vragen voor de vluchtelingen van de wereld opvang in eigen streek.
Oekraïne is een buurland van de EU. Wij doen zelf wat we van anderen ook verwachten: opvang in eigen regio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 sep 2023, 20:05

Wil. schreef:
03 sep 2023, 19:02
Fred1950 schreef:
03 sep 2023, 18:51
Twee maten en twee gewichten ? Juist !
Wij, Europeanen, vragen voor de vluchtelingen van de wereld opvang in eigen streek.
Oekraïne is een buurland van de EU. Wij doen zelf wat we van anderen ook verwachten: opvang in eigen regio.
Wat is dit nu voor een gebrabbel. Leg eens wat duidelijker uit wat er in uw achterhoofd afspeelt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 sep 2023, 21:45

Herlees die tekst van mij maar eens een paar keer. Traag! 't Zal dan wel beginnen dagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 sep 2023, 22:18

Wil. schreef:
03 sep 2023, 21:45
Herlees die tekst van mij maar eens een paar keer. Traag! 't Zal dan wel beginnen dagen.
Het is en blijft verwarde brabbel. ChatGPT zou het al beter kunnen .... :lol: Wat is jouw "eigen streek" ? Antwerpen of de Parking ? :mrgreen:

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

03 sep 2023, 22:20

image.png
image.png (511.5 KiB) 184 keer bekeken
Handbalteam uit Burundi verdwijnt spoorloos op WK, drie weken later vragen de spelers asiel aan in belgië

Weer nieuwe belze sportvedetten !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

03 sep 2023, 23:55

Vroeger had ge slavenhandel, nu komen ze zelf.
Maar waarom, eerlijkheid is niet te vinden ginds, ik heb een diploma ginds maar 't werk of fabriek is er nog niet, uitzichtloos met een gezin ginds, door de reklamespots lijkt het hier op een overvloed van eten/geld/luxe/ gelukkige mensen/geen vermoeide mensen van 't werken/een mooi huis/hobby's/auto's/steps/mooie madammen zoals in boekskens.
Hoe ga je werk, via den die en den die. Dat zit daar vol mensensmokkelaars.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 sep 2023, 09:52

Deze Oekraïnekers moesten blijkbaar niet naar ons land "vluchten" en asiel aanvragen :roll: https://www.hln.be/buitenland/kijk-oekr ... ~a6a2088f/
Fred1950 schreef:
03 sep 2023, 18:51
Uit de 7-de Dag van deze morgen.

Er zijn de voorbije jaren meer Oekraïnse asielzoekers binnengerold dan asielzoekers uit andere landen ( 60.000 in totaal ). Geen enkel van hen heeft op straat moeten slapen , er werden zelfs in snel tempo container dorpen voor hen gebouwd ....

Twee maten en twee gewichten ? Juist !
Is het omdat ze iets witter zijn en een bredere mond hebben dat ze hier meer welkom zijn dan de gebruinden ? Het noorden van Oekraïne is op een paar aanvallen op Kiev en Lviv na , al even veilig als België. Hier is de kans van omver gereden worden zelfs groter dan ginder. :mrgreen: De gebruinden kennen meestal nog een woordje engels of frans , de Oekraïners helemaal niet , en dus nog moeilijker integreerbaar. En per slot van rekening , de mannen in België zijn geen vluchtelingen maar deserteurs. Zelfs Zelensky zit niet verlegen om hen zo te noemen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 sep 2023, 11:06

door Fred1950 » Vandaag, 09:52
En per slot van rekening , de mannen in België zijn geen vluchtelingen maar deserteurs. Zelfs Zelensky zit niet verlegen om hen zo te noemen.
En die 160.000 'mannelijke vluchtelingen' die zich in Duitsland bevinden. Ook Zelensky noemt deze deserteurs en wil dat Duitsland ze uitlevert. Zou dat zijn om ze te berechten als deserteur of wegens een nijpend tekort aan strijdbare mannen.
Hoe gaat de Duitse regering daar op reageren en wat met die andere W-Europese landen waar zich nog zulke vluchtelingen bevinden. Het zijn tenslotte toch vluchtelingen die hun land ontvlucht zijn omwille van de oorlog, verdienen zij dan geen bescherming? :roll: