Geen bussen !!
-
gigi2 - Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
- Locatie: wilsele
het zijn de mensen die een bus moeten nemen die gegijzeld worden , niet plezant, dat ze meer chauffeurs aan -nemen , dat ze ook verlof kunnen nemen .
oude mensen kunnen geen fiets rijden of de auto parkeren ook geen plaats voor of boete !!
oude mensen kunnen geen fiets rijden of de auto parkeren ook geen plaats voor of boete !!
Daarvoor staken ze nu toch net?...dat ze meer chauffeurs aan -nemen , dat ze ook verlof kunnen nemen..
Of hoe stel je voor dat werknemers, buschauffeurs, kunnen bekomen dat er meer personeel wordt aangeworven behalve op de legale manier van protest dat ze hebben: het stakingsrecht?
En reizigers gijzelen? Je kan nu eenmaal geen omelet maken zonder eieren te breken...bovendien komt het ook de reizigers ten goede als er genoeg chauffeurs zijn waardoor de dienstregeling verbeterd wordt en chauffeurs hun verlof kunnen opnemen zoals iedereen?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Joepie, privatiseren. Ik was vorige week in 's Hertogenbosch bij een voormalige collega en die wist mij te vertellen over de zegeningen van het privatiseren van het openbaar vervoer- alvast van een deel van de lijnen in Nederland. Op het platteland rond de stad rijden er zo goed als geen bussen meer vanwege niet winstgevend genoeg. Van pure miserie hebben buurtcomités daar zelf maar een soort van lokaal openbaar vervoer in elkaar gestoken zodat oudere mensen en mensen zonder auto ook nog eens buiten geraken. Verder wist de man te vertellen dat zijn abonnement TIEN keer duurder geworden was dan voor de privatisering van de lijn die hij gebruikt. In Engeland zijn de prijzen van het openbaar vervoer de duurste van heel de Europese gemeenschap - ik heb zelf eens een simulatie gemaakt voor een willekeurige rit met British Rail en die dan vergeleken met ritten van dezelfde afstand in onze buurlanden. Ondanks verschillende prijzen op verschillende tijdstippen bleek een ticket in GB nog steeds het dubbele te kosten van elders.Fijn toch die zegeningen van de wilde markt...voor de aandeelhouders dan toch..
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Goedkoop en op tijd rijden, goedkoop en niet op tijd rijden, duur en om de haverklap stakingen waardoor ouderen veelal in de kou komen te staan, goedkoop maar weinig aanbod, duur en weinig aanbod, chauffeurs aanwerven met een statuut van ambtenaar, chauffeurs aanwerven met het statuut van werknemer enz, enz.......Begin er maar aan.
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
- Locatie: Deurne/Antwerpen
De politiek maakt als maar grotere plannen voor het openbaar vervoer, als je hen moet geloven, maar anderzijds moet er dan weer fors bespaard worden. Dat is een tegenstrijdige boodschap, hoe kan je chauffeurs aanwerven als je ze niets te bieden hebt. Voertuigen worden minder en minder onderhouden omdat ook op het technisch personeel moet worden beknibbelen.
Maar privatisering is niet de oplossing, dat zie je in de buurlanden waar dat wel is gebeurd, alles wordt fors duurder en de lijnen met weinig frequentie worden gewoon geschrapt.
Groot Brittannië is daar een uitstekend voorbeeld van. Mooie stationnetjes waar geen trein meer komt en tickets met prijzen die de pan uit zwieren. Ook heeft het treinticketsysteem daar het vliegtuigvoorbeeld, hoe eerder je bestelt hoe lager je prijs, maar juist voordat de trein vertrekt betaal je een exuberant bedrag .
Maar privatisering is niet de oplossing, dat zie je in de buurlanden waar dat wel is gebeurd, alles wordt fors duurder en de lijnen met weinig frequentie worden gewoon geschrapt.
Groot Brittannië is daar een uitstekend voorbeeld van. Mooie stationnetjes waar geen trein meer komt en tickets met prijzen die de pan uit zwieren. Ook heeft het treinticketsysteem daar het vliegtuigvoorbeeld, hoe eerder je bestelt hoe lager je prijs, maar juist voordat de trein vertrekt betaal je een exuberant bedrag .
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Je moet de waarheid willen zien. Door de opeenvolgende besparingsgolven is men bezig met het openbaar vervoer dood te knijpen. Veel te weinig personeel op de werkvloer, aftandse rijtuigen die met spuug en ijzerdraadjes aan elkaar hangen en zeer veel boze reizigers die weer eens voor niets staan te wachten. De Lijn & Co is in elkaar aan het stuiken en dan staan ze daar: diegenen die stiekem de boel om zeep hebben geholpen steken vervolgens de armen in de lucht en roepen" Dit werkt niet meer, we moeten privatiseren". En hup, het doel is bereikt. "Starve the beast" zeggen de Engelsen...goedkoop en niet op tijd rijden,
De private markt is perfect om auto's, broodroosters en wasmachines te produceren - daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. De private markt moet wegblijven uit dienstverlenende sectoren zoals openbaar vervoer en onderwijs en de energiesector. Hebben jullie al begrepen welke catastrofe er op de belastingbetaler afkomt wat betreft de afbraak van de kerncentrales? Dat kost tussen de 30 en de 60 miljard en duurt tientallen jaren. Nu al is duidelijk dat Engie/Electrabel daar zo goed als geen budget voor heeft. Ha neen, want dat brengt niets op. Wij hebben onze energievoorziening volledig laten vermarkten en ze is nu volledig in handen van een Franse multinational die op dit moment bezig is met Electrabel volledig leeg te zuigen. Betalen zullen we doen want de meesten hier vinden het perfect normaal dat de lusten voor de buitenlandse aandeelhouders zijn en dat de loodzware lasten voor de burger zijn.
Awel, Frits: volledig akkoord met deze perfecte analyse!
En op die manier worden ook de burgers doodgeknepen en dat allemaal met de verdomde smoes dat het voor ons welzijn is!
En op die manier worden ook de burgers doodgeknepen en dat allemaal met de verdomde smoes dat het voor ons welzijn is!
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
- Locatie: Suzhou
Volgens mij ontbreekt er toch de volgende conclusie ... "De vis begint aan de kop te stinken!".
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
- Locatie: Deurne/Antwerpen
Zeker Frits, als je een ticketje in GB vergelijkt met hier dan val je gewoon achterover
Bv Oostende Arlon, zowat de langste afstand in ons landje zeker 220 km 21 € enkel ( altijd) en 6.70€ voor +65
vgl London Preston 250 km, iets wat ik meermaals doe, goedkoopste non peak hour 45£, maar 3 maanden op voorhand gekocht, de dag te voren echter peak hour meer dan 100£ laatste plaatsen, dat is een echt voorbeeld van privatisatie.
Bv Oostende Arlon, zowat de langste afstand in ons landje zeker 220 km 21 € enkel ( altijd) en 6.70€ voor +65
vgl London Preston 250 km, iets wat ik meermaals doe, goedkoopste non peak hour 45£, maar 3 maanden op voorhand gekocht, de dag te voren echter peak hour meer dan 100£ laatste plaatsen, dat is een echt voorbeeld van privatisatie.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Kitten schreef:
Zeker Frits, als je een ticketje in GB vergelijkt met hier dan val je gewoon achterover
Bv Oostende Arlon, zowat de langste afstand in ons landje zeker 220 km 21 € enkel ( altijd) en 6.70€ voor +65
vgl London Preston 250 km, iets wat ik meermaals doe, goedkoopste non peak hour 45£, maar 3 maanden op voorhand gekocht, de dag te voren echter peak hour meer dan 100£ laatste plaatsen, dat is een echt voorbeeld van privatisatie.
Wel, blijkbaar is het toch moeilijk snappen dan van wat ik hier schreef. Altijd dat gemekker over dat staken van bij De Lijn als ge begot bijna voor niks rijdt in vergelijking met andere landen.Dicksy schreef:
Goedkoop en op tijd rijden, goedkoop en niet op tijd rijden, duur en om de haverklap stakingen waardoor ouderen veelal in de kou komen te staan, goedkoop maar weinig aanbod, duur en weinig aanbod, chauffeurs aanwerven met een statuut van ambtenaar, chauffeurs aanwerven met het statuut van werknemer enz, enz.......Begin er maar aan.
Privatiseer de boel en je zult de andere kant van de medaille ervaren.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
- Locatie: Wuustwezel
Wat dat privatiseren betreft, kleine 2 jaar terug sprak ik met een neef, hij is afgevaardigde van de vakbond bij De Lijn. Die mens ging er alles aan doen om van 'de bus' naar 'de tram' over te stappen omdat door aankomende Europese regelgeving er mettertijd veel lijnen gingen geprivatiseerd worden. En dan doen die mannen nu of hun neus bloed en gaan ze een rondje staken organiseren! Mon oeil!!!frits1955 schreef: ↑14 nov 2019, 12:37Joepie, privatiseren. Ik was vorige week in 's Hertogenbosch bij een voormalige collega en die wist mij te vertellen over de zegeningen van het privatiseren van het openbaar vervoer- alvast van een deel van de lijnen in Nederland. Op het platteland rond de stad rijden er zo goed als geen bussen meer vanwege niet winstgevend genoeg. Van pure miserie hebben buurtcomités daar zelf maar een soort van lokaal openbaar vervoer in elkaar gestoken zodat oudere mensen en mensen zonder auto ook nog eens buiten geraken. Verder wist de man te vertellen dat zijn abonnement TIEN keer duurder geworden was dan voor de privatisering van de lijn die hij gebruikt. In Engeland zijn de prijzen van het openbaar vervoer de duurste van heel de Europese gemeenschap - ik heb zelf eens een simulatie gemaakt voor een willekeurige rit met British Rail en die dan vergeleken met ritten van dezelfde afstand in onze buurlanden. Ondanks verschillende prijzen op verschillende tijdstippen bleek een ticket in GB nog steeds het dubbele te kosten van elders.Fijn toch die zegeningen van de wilde markt...voor de aandeelhouders dan toch..
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Gewoon wat ritten minderen, soms vind ik het overdreven elk half uur. Er zijn dan minder mensen nodig.
Dubbeldekkers zal hier te hoog zijn.
Dubbeldekkers zal hier te hoog zijn.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg