Wat is er aan de hand?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

19 nov 2019, 14:48

Een titel deze morgen in de krant: '8 op de 10 artsen slachtoffer van geweld." Gisteren gehoord in het journaal: "Huisvuilophalers steeds vaker slachtoffer van agressie." Vorige week zei een politieagent op televisie: "Wij krijgen steeds vaker af te rekenen met agressie." Ook apothekers en bus- en trambestuurders worden er mee geconfronteerd. Ook verkeersagressie is iets dat regelmatig voorkomt.
Wat is er toch aan de hand met de mensen? Waarom hebben velen zo een kort lontje? Waarom zijn zij zo opgefokt? Mensen zijn de dag vandaag zo druk bezig dat ze nergens nog tijd voor hebben. Alles moet snel, snel, snel gaan. En als dat niet lukt verliezen ze hun geduld, geraken over hun toeren en gaan door het lint. Met een agressieve reactie tot gevolg. Ik vind het echt niet fijn om in zo'n wereld te leven. Maar ik heb het gevoel dat ik machteloos sta. Ik probeer zelf mijn best te doen om vriendelijk, beleefd en correct te zijn tegenover mijn medemens. Wat kan ik nog meer doen?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 nov 2019, 15:09

Meer kunnen wij niet meer doen Biwanka, de westerse wereld is om zeep. Ligt het aan het gebrek aan opvoeding? Gewelddadige TV - Film - Computerspellen? Of aan de gsm straling? (G5 oei oei).
Bij onbetamelijk gedrag kijk ik eens boos naar de daders … Ben niet meer van de jongste en een klap is rap gekregen. Gelukkig begrijpen wij veel van die buitenlandse talen niet voldoende ...

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

19 nov 2019, 16:44

biwanka schreef:
19 nov 2019, 14:48
Wat kan ik nog meer doen?
Twee mogelijkheden : sommigen zullen zeggen : stem voor een partij die het principe "law and order" aanhangt en hoop dat die aan de macht komt. Anderen vinden dat dan weer verkeerd en zullen u aanraden beter te vluchten wanneer ge die nieuwe trend niet wenst te ondergaan. Veel meer keuze hebt ge niet. :roll:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 nov 2019, 17:01

Eerst een duidelijke analyse: Wie gebruikt geweld
Ten tweede wat is de reden. Drugs,armoede, achtergrond
Als ze dat al eens duidelijk maken kunnen we beginnen met een oplossing.

Vroeger was het simpel in de Antwerpse achterbuurten.Dronken zeemannen in 90% van de gevallen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 nov 2019, 23:06

Mijn devies ...? Altijd zien dat je "" iets " op zak hebt . Jong crapuul dat je lastig valt op straat staan segenwoordig stijf van de drugs en aarzelen niet om je iets aan te doen . Liever een tijd in de nor dan een langere tijd in het hospitaal . Je mag dan nog kloek zijn ; als ze met drie rond je staan , heb je maar weinig keus .
werewoef
AMEN en AUM

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 nov 2019, 10:18

werewoef schreef:
19 nov 2019, 23:06
Mijn devies ...? Altijd zien dat je "" iets " op zak hebt .
Juist ! Zelf heb ik altijd een fles wijwater op zak die ik desgevallend op hun hoofd kapot sla. Meteen zijn ze dan ook gedoopt. In geval ze het niet overleven, gaan ze dan wel rechtstreeks naar de hemel, maar ja, dat noemen we dan "collateral damage".
Ice

20 nov 2019, 10:48

figaretto schreef:
20 nov 2019, 10:18
werewoef schreef:
19 nov 2019, 23:06
Mijn devies ...? Altijd zien dat je "" iets " op zak hebt .
Juist ! Zelf heb ik altijd een fles wijwater op zak die ik desgevallend op hun hoofd kapot sla. Meteen zijn ze dan ook gedoopt. In geval ze het niet overleven, gaan ze dan wel rechtstreeks naar de hemel, maar ja, dat noemen we dan "collateral damage".
Waarna jij in de gevangenis belandt om je te verdedigen en ook nog schadevergoeding kunt betalen aan de aan- overvallers... Zo gaat dat tegenwoordig...:roll:

Getuigen van elk geval van agressie moeten ingrijpen en niet staan kijken of wégkijken...als je niet durft ingrijpen: luidkeels commentaar geven of tenminste en duidelijk meteen met smartphones beginnen filmen en foto's nemen en niet, uit angst om zelf klop te krijgen, wegkruipen of doorlopen...het verrassingselement dat er mensen reageren is vaak al voldoende want agressievelingen verwachten geen reacties en geraken dan in de war - ze mogen immers tekeer gaan want ze worden toch niet gestraft zelfs al zijn het gekende veelplegers. 8O

Alleen zo, door sociale controle van iedereen, kan wangedrag en agressie uitgeroeid worden want justitie en politiek weigeren deze problemen aan te pakken en op te lossen, we zullen er zelf voor moeten zorgen en dat kunnen wij door elkaar te helpen.
Op straat en in winkels alert zijn, voor elkaar zorgen, uitkijken en voorál: reageren.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

20 nov 2019, 17:37

Voorn maakt een analyse: wie gebruikt geweld? En wat is de reden: drugs, armoede, achtergrond? Ik denk niets van dit alles. Het zijn vaak gewone mensen zoals u en ik. Ik denk dat zij onze prestatiegerichte maatschappij vaak niet aankunnen. Buiten hun werk hebben zij nog allerlei bezigheden en de tijdsdruk is gt. Er is dan niet veel nodig om hun geduld te verliezen en dan worden zij agressief.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 nov 2019, 18:03

Hier in de buurt zijn het meestal jongeren en Oost Blokkers.
De ene om stoer te doen de anderen wegens hun opvoeding.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 nov 2019, 21:54

Come on, hé Figga ...Een " pattatteschillerke " ...Da kost toch geen stukken van mensen ... :P
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 nov 2019, 23:18

Wat meer blauw op straat dan naast de straat. Controle van uw papieren enz , en dat zou al moeten gaan via die anpr camera's. Tegenwoordig heeft men zo'n zwarte kas op statief om te flitsen, 1 persoon is voldoende.
Waar doet in feite de rest?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 nov 2019, 14:32

voorn schreef:
19 nov 2019, 17:01
Eerst een duidelijke analyse: Wie gebruikt geweld
Ten tweede wat is de reden. Drugs,armoede, achtergrond
Als ze dat al eens duidelijk maken kunnen we beginnen met een oplossing.

Vroeger was het simpel in de Antwerpse achterbuurten.Dronken zeemannen in 90% van de gevallen.
Dit is weer meer dan ooit actueel. zaai onrust, zorg voor onveiligheid, en overbelast het systeem. Infiltreer in zoveel mogelijk organisatie's op zo hoog mogelijke posten.
Lieg dat ge het zelf geloofd.
Dit artikel is meer dan ooit actueel. zie maar het aantal moslims die in de politiek en bij de politie en het leger zitten of zelfs al partijleider zijn.
http://dutch.faithfreedom.org/forum/vie ... hp?t=17867
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 nov 2019, 17:04

Dit is weer meer dan ooit actueel. zaai onrust, zorg voor onveiligheid, en overbelast het systeem. Infiltreer in zoveel mogelijk organisatie's op zo hoog mogelijke posten.
En dat is waar het artikel op wijst, het infiltreren op hoge (politieke posten) en door de voortdurende agressie durven gewone burgers bijna niet meer alleen op straat te komen, want daar die agressors nooit niet alleen zijn , maar in groepje zoals laffe ratten,zaaien ze onrust, en ze voelen zich ongenaakbaar, in het slechtste geval riskeren ze een werkstraf,en stoefen ze er nog mee ook,maar de slachtoffers zitten er mee.en langzaam maar zeker krijgen ze in de politiek de hoofdmacht en dan........
Tariq Ramadan
De met Al-Qaradawi nauw verbonden en in Nederland bekende Tariq Ramadan geeft een goed voorbeeld van taysir in een gesprek met de publicist Ian Buruma, weergegeven in de New York Times van 4 februari 2007. Ramadan beveelt een moratorium (een tijdelijk stopzetten) van de doodstraf door steniging ingeval van overspel aan. Dit is taysir in de praktijk. Het stenigen van een mens zou voor de in het Westen levende moslim onherroepelijk tenminste een langdurige gevangenisstraf betekenen. Daarom kan het gebod daartoe buiten werking gesteld worden tot de omstandigheden meer opportuun worden. En die dag zal volgens hem zeker aanbreken.
Steeds met kleine stapjes.............
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

22 nov 2019, 22:39

Word opgesolferd door zakkenvullers, enkel geld telt. Ik zag in een reportage een intervieuw, over de ellende, de oorlog, enz. De cameraman kwam iets teveel naar rechts en daar stond een mooi nieuw flatgebouw, oosterse stijl, bb mocht dat niet in beeld komen.
Wat een komedie allemaal om ons te plukken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 nov 2019, 00:48

Ge weet toch dat politici van enige (nou ja!) betekenis enkel een serieus interview toestaan nadat je hen de vragen die je zal stellen ruim op voorhand doorgespeeld hebt?