Kopen in het buitenland

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

06 dec 2019, 17:16

MichelN schreef:
06 dec 2019, 15:20
Ice schreef:
06 dec 2019, 13:03
Welke zot gaat lez betalen om te mogen vervuilen, om in de stad te geraken om daar een peperduur product te kopen bij een hebzuchtige handelaar dat een véélvoud kost van hetzelfde product online dat gratis geleverd wordt?! :roll:
Wel, dom kieken, die "hebzuchtige" handelaar moet het stellen met marginale marges waarmee hij in het beste geval de huur van zijn pand kan betalen, laat staan zijn personeel. Waarom denk je dat in een centrumstad als Leuven het afgelopen jaar er vijf zelfstandige handelaars/bedrijven die al meer dan honderd jaar bestonden er de brui aan hebben gegeven?
Het ergst van al is dat die zogenaamde prijsbewuste consumenten dan nog het toupet hebben als ze die producten niet aan de praat krijgen de eerste de beste zelfstandige opbellen om hen sito presto uit de nood te helpen.
No way, José, ni mee maai zunne. In het beste geval konden ze, als ik goed gezind was, een antwoord krijgen in de zin van: "wel, madammeke, vraag dat eens waar je dat ding gekocht hebt".
Wie is het domme kieken dat zichzelf uit de markt prijst door steen en been te klagen terwijl er steeds meer subsidies, verlagingen van loonlasten/belastingen toegekend worden maar hun prijzen blijven stijgen, uit hebzucht en voor meer winst waardoor burgers, door verminderde koopkracht zelfs genoodzaakt worden, om bij de concurrenten in het buitenland online te gaan kopen?
En dan maar janken over buitenlandse, online webshops die veel goedkoper dezelfde producten kunnen aanbieden.. :roll:

Hahaha...ze leggen zelf de strop rond hun eigen nek en als de politiek hen wurgt door hun klanten weg te houden met lez, dan is het opeens de klant/burger zijn schuld dat hun prijzen peperduur zijn tov buitenlandse concurrenten, huichelaar.

Ga als handelaar maar klagen bij eu voor het vrije verkeer van personen, goederen en diensten in de europese unie en bij de politiek voor lez om je klantjes weg te houden, je bent aan het verkeerde adres bij je klanten die voor je omzet moeten zorgen. :mrgreen:

En tegenwoordig een zelfstandige contacteren?
Die weten toch geen fluit meer van hun eigen beroep, ze willen ook niet meer werken want dienstverlening bestaat niet meer voor wraakzuchtige azijnpissers, zelfs niet tegen peperdure betaling want aan hun peperdure prijzen, fiscale voordelen en subsidies hebben ze immers meer dan genoeg voor een royaal inkomen, daar hebben ze geen klanten meer voor nodig.
@kannibaal:
"De stad bedreigt haar eigen handelaars en gooit modder naar de Klanten."
De stad alleen? Ook de handelaars gooien dan ook nog zelf modder naar hun klanten, ze denken dat ze ook vliegen kunnen vangen met azijn. :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 dec 2019, 18:14

@ Ice Ice toch

De handelaars kunnen volgen wat ze toepassen of ze willen of niet daarom zijn geen azijnpissers denkt eraan
zet u eens van 9 a 9.30 tot 18 uur en de klanten komen niet opdagen zou u daar eens willen zien staan god ganse dagen . Wie heeft de E commerce uitgevonden ze hebben nog gepromoot de overheid .

En als klein ondernemer is niet iedereen in staat om website te beginnen kost geld moeten mensen aanwerven
want moet tijdig de deur uit .En dan nog kampen met de prijzen want de grote overtreffen de kleine , en onder andere buitenland !! Als je niet zelfstandig bent geweest ? kun je daar niet over spreken , de wetten veranderen zoveel dat de mensen niet meer kunnen volgen .
De oudere garde van zelfstandigen die gaan daar niet meer aan beginnen , helaas sluiten zo een winkels zoals MichenN zegt , vindt dat spijtig want die hebben nog de kwaliteit . En daar wordt je nog behandeld als klant .

Ga eens aankloppen bij de overheid , we gaan dan eens zien hoever je daar zal van afbrengen , varen zal je doen hun wil is wet en iedereen kan maar volgen .

Of nu klimaat is of lez -of baanonderbreking overheid doet toch hun goesting .

T'is zo als kannibaal aanhaalt alle steden lijden daar onder .

Ga maar eens uitstap doen naar Parijs is kort bij station , je zal dan eens zien hoeveel daar maar kost , maar moet er ook maar bijnemen dat niet kwaliteit is .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 dec 2019, 18:23

Drive-in, dat werkt bij handelaars ook zo. Als daar bloembakken komen of paaltjes dan is't gedaan met de handelaar. Gaat gij met uwe koffiezet honderden m lopen?
Wat de handelaar in zijn winkel staat moet hij betalen, iets nieuwer is pech dan.
En daar speelt die online op in, 't oude gaat wel naar een niet beter wetend iemand.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

06 dec 2019, 19:09

Lees wat er stààt, gast43:
Ga als handelaar maar klagen bij eu voor het vrije verkeer van personen, goederen en diensten in de europese unie en bij de politiek voor lez om je klantjes weg te houden, je bent aan het verkeerde adres bij je klanten die voor je omzet moeten zorgen.
Je snapt er de ballen van....en maak nu eens correcte, verstaanbare zinnen? :roll:
gast43 schreef:
06 dec 2019, 18:14
De handelaars kunnen volgen wat ze toepassen of ze willen of niet daarom zijn geen azijnpissers denkt eraan
zet u eens van 9 a 9.30 tot 18 uur en de klanten komen niet opdagen zou u daar eens willen zien staan god ganse dagen . Wie heeft de E commerce uitgevonden ze hebben nog gepromoot de overheid .....

...en nog van dat gewauwel waar je kop noch staart aan vindt... 8O

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

06 dec 2019, 20:24

Ik koop voor 90 % al mijn spullen on-line omdat ik geen winkel in België vind die verkoopt wat ik nodig heb , en als ik er ene vind die dat verkoopt, ik 50 km of wat ver zou moeten rijden. Binnen een LEZ vind ik sowieso al geen winkels meer met zakens die ik nodig zou hebben ( voor de auto , voor mijn hobby , voor een herstelling , etc ... )

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 dec 2019, 12:52

Beste Ice ,

Je zit god ganse dagen te janken over van alles en nog wat .Maar je hebt geen kaas gegeten .
Wat den Inhoud betekent zelfstandig zijn .
Als je denkt dat je jij de overheid tot ander idee gaat brengen ga je nog lang mogen wachten .
Zoals Karel van Eetvelde vandaag liet uitschijnen in de krant is er op of er onder zoveel is duidelijk .
Jij kan u daar schikken wat ze ook uitvoeren bij de overheid en betalen ga je doen , en dat geld voor iedereen .
En dat geld ook voor de zelfstandigen .

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 dec 2019, 14:32

Wij maken regelmatig een daguitstap naar Sluis - Nederland.
In de beautyshops toiletartikelen 50% goedkoper of zelfs meer (veel meer). En ik heb het over bepaalde artikelen die men hier alleen bij de apotheker kan (of hier in onze streek kon) kopen. Het zijn geen minderwaardige kwaliteitsprodukten in Nederland.
Er zijn daar ook merkwinkels van kleren. Voor hetzelfde ook een groot verschil in prijs.
En dan maar lekker gaan eten. Wat een mooie en gezellige dag.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 dec 2019, 14:49

Sluis heeft slechts 2 winkels voor echte herenkledij, maar daar vind je wat je hier al lang niet meer kan vinden.
- Maison Distinguee Herenmode B.V. en
- Stekelinck mode: Dames- Herenmode.
Daar komen de laatste jaren al mijn klederen vandaan.

Alhoewel Sluis niet meer is wat het ooit geweest is, en dan spreek ik toch al van enkele jaren terug.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 dec 2019, 17:19

Gisteren nog een bus ruitensproeimiddel 5 L -25° gekocht in de Action. En overal maar speuren op koopjes in andere winkels voor ruitensproeimiddel. Van 6 -7 kost dat dan ,gemengd tot -20.
In de Action tot - 25°C en de helft van de prijs. Secondenlijm etc, foert het internet.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

15 dec 2019, 17:09

Binnen een aantal jaren zal het fenomeen "kopen via internet" verdwijnen . Er zal een handel ontstaan die zal bepalen naar welke soek we mogen gaan om haram en halal te mogen kopen .
Wat zullen we met zijn allen tevreden zijn dan !!

Polmar
Apple Imac Mojave