wolf doodt kangoeroe in balen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

25 dec 2019, 17:46

Zijn we nu zo'n dommeriken dat we echt schrik hebben dat er iets gaat gebeuren met kinderen, met ouderen, met mensen slecht te been enz.
Is een wolf belangrijker dan mensen, kangoeroes, schapen of eender wie of wat.
Ik vind van niet : liever zonder wolf dan met een wolf.
Hopelijk komen ze hier nooit in onze streek.
We kunnen ons niet voorstellen dat er mensen zijn met andere gedachten dan de onze en die ook maar iets van die wolf goedkeuren.
We hebben er echt schrik van.

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

25 dec 2019, 19:12

die kwieten van welkom wolf zullen dringend hun naam moeten veranderen in weg wolf en er naar moeten handelen.
De overheid , afdeling natuur is veel te rap en onbezonnen op de kar van welkom wolf gesprongen.
Het wordt hoogste tijd dat dit ongedierte bestreden wordt .Alweer schapen en kangoeroes aangevallen en gedood. Toch wel teveel van het goede. De mensen van welkom wolf zouden persoonlijk moeten opdraaien voor de schade

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 dec 2019, 19:41

Dat de mensen gewoon hun dieren beschermen, ze weten hoe ze het moeten doen. Die wolf heeft ook alle bestaansrecht.

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

25 dec 2019, 19:53

prima vera
Waarom bestrijdt men everzwijnen, muskusratten, wespen en nog wellicht ander ongedierte?

alloo
Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Locatie: mol

25 dec 2019, 20:35

Hoelang ga het nog duren eer deze een kind aanvalt ?????word er dan ook gezegd ,u moet uw kind beschermen ,het mag niet buiten spelen ??? het is en blijft een wild dier.
groetjes Fons

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 dec 2019, 20:38

Een wolf valt geen mensen aan. Onzinnige vergelijking!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 dec 2019, 11:09

Het gevaarlijkste dier is de mens die doodt zonder honger.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2019, 11:22

Prima Vera schreef:
25 dec 2019, 19:41
Dat de mensen gewoon hun dieren beschermen, ze weten hoe ze het moeten doen. Die wolf heeft ook alle bestaansrecht.
We hebben die discussie hier al eens gevoerd

Ik heb in maart voorspeld dat de wolf op een keer zou 'verdwenen' zijn. Zo is het ook gebeurd.
Indien men die wolf had gevangen, dan was hij/zij nu nog vrolijk achter everzwijnen aan het rennen in Polen of zo.

Mijn nieuwe voorspelling: deze wolf - genaamd August - haalt augustus niet. Ook hij zal op een keer 'verdwijnen'. Degene die de vorige naar de eeuwige jachtvelden heeft gezonden, voelt zich al geroepen om zich klaar te maken voor een nieuwe opdracht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

26 dec 2019, 13:07

Wil. schreef:
26 dec 2019, 11:22
Prima Vera schreef:
25 dec 2019, 19:41
Dat de mensen gewoon hun dieren beschermen, ze weten hoe ze het moeten doen. Die wolf heeft ook alle bestaansrecht.
We hebben die discussie hier al eens gevoerd

Ik heb in maart voorspeld dat de wolf op een keer zou 'verdwenen' zijn. Zo is het ook gebeurd.
Indien men die wolf had gevangen, dan was hij/zij nu nog vrolijk achter everzwijnen aan het rennen in Polen of zo.

Mijn nieuwe voorspelling: deze wolf - genaamd August - haalt augustus niet. Ook hij zal op een keer 'verdwijnen'. Degene die de vorige naar de eeuwige jachtvelden heeft gezonden, voelt zich al geroepen om zich klaar te maken voor een nieuwe opdracht.
Ik hoop dat U voorspelling uitkomt, maar na het kabaal dat men onlangs maakte, wordt het een delicate operatie. Deze wolf is heerlijk lokaas, en op de jager wordt zeker jacht gemaakt door de dieren maffiosi. In Vlaanderen is er geen ruimte meer voor wolven. Het is een volledig verstedelijkt gebied, waar de wolf gemist kan worden als de pest.
Ice

26 dec 2019, 13:26

nemo2020 schreef:
25 dec 2019, 19:53
prima vera
Waarom bestrijdt men everzwijnen, muskusratten, wespen en nog wellicht ander ongedierte?
De wolf is een beschermde diersoort, géén ongedierte. :roll:
Overigens zou er geen overlast zijn door everzwijnen als er meer wolven zouden geweest zijn, de natuur houdt zelf en al eeuwenlang het evenwicht prooi-jager in stand...enkel de bemoeienis van de mens verstoort die balans.
Ice

26 dec 2019, 13:35

Wil. schreef:
26 dec 2019, 11:22
We hebben die discussie hier al eens gevoerd

Ik heb in maart voorspeld dat de wolf op een keer zou 'verdwenen' zijn. Zo is het ook gebeurd.
Indien men die wolf had gevangen, dan was hij/zij nu nog vrolijk achter everzwijnen aan het rennen in Polen of zo.

Mijn nieuwe voorspelling: deze wolf - genaamd August - haalt augustus niet. Ook hij zal op een keer 'verdwijnen'. Degene die de vorige naar de eeuwige jachtvelden heeft gezonden, voelt zich al geroepen om zich klaar te maken voor een nieuwe opdracht.
Naya droeg een halsband dus was geweten waar zij en haar welpen zich bevonden.
Zij en haar welpen werden dus opzettelijk afgeschoten in opdracht...twijfelt daar nog iemand aan?
En wie was de dader(s)? Waarom is die nog niet gevonden? Of wíllen ze die niet vinden?
Terugkeer van wolven na decennia of worden wolven uitgezet en zo ja, waarom?
Om angst en paniek te zaaien onder de bevolking?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 dec 2019, 13:35

Ice schreef:
26 dec 2019, 13:26
nemo2020 schreef:
25 dec 2019, 19:53
prima vera
Waarom bestrijdt men everzwijnen, muskusratten, wespen en nog wellicht ander ongedierte?
De wolf is een beschermde diersoort, géén ongedierte. :roll:
Overigens zou er geen overlast zijn door everzwijnen als er meer wolven zouden geweest zijn, de natuur houdt zelf en al eeuwenlang het evenwicht prooi-jager in stand...enkel de bemoeienis van de mens verstoort die balans.

Akkoord!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 dec 2019, 17:52

Voor de verandering ben ik het helemaal eens met onze vriendin Ice :oops:

Wel een opmerking: Naya droeg haar GPS zender al een paar maanden niet meer, we weten haar locatie dus niet.

Vandaag in PAAL ook twee dode kangoeroes … Om daar te geraken had August zowel de E313 al 't Albertkanaal moeten oversteken :!:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 dec 2019, 19:59

Trouwens een wolf hoort in onze contreien een kangoeroe totaal niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2019, 20:05

Prima Vera schreef:
26 dec 2019, 13:35
Ice schreef:
26 dec 2019, 13:26
nemo2020 schreef:
25 dec 2019, 19:53
prima vera
Waarom bestrijdt men everzwijnen, muskusratten, wespen en nog wellicht ander ongedierte?
De wolf is een beschermde diersoort, géén ongedierte. :roll:
Overigens zou er geen overlast zijn door everzwijnen als er meer wolven zouden geweest zijn, de natuur houdt zelf en al eeuwenlang het evenwicht prooi-jager in stand...enkel de bemoeienis van de mens verstoort die balans.
Akkoord!
Dat evenwicht is nog te vinden in Siberië, in de Savannah, in Yosemite Nat. Park en in enkele uitgestrekte gebieden waar bijna geen mensen wonen zoals bv. in Lapland en omgeving.

In Vlaanderen is er voor top-predatoren zoals wolven, beren en arenden geen plaats meer. De exemplaren die zich toch in dit gebied wagen zijn als egels die geregeld een drukke weg willen oversteken. Egels zijn beschermde dieren maar de afloop is op voorhand gekend.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.