Meghan en Harry

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 jan 2020, 14:17

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/amusem ... li=BBqiQ9V

Blijkbaar herhaald de geschiedenis zich of anders gezegd Meghan doet hetzelfde wat ze al eens heeft gedaan in het verleden.
Nu heeft ze wel iemand van wie ze niet wil scheiden omdat ze kan profiteren van de status van Harry en en als ze zou scheiden dan zou ze de vele voordelen verliezen die ze nu heeft.
Ze zouden zelf hun "geld" verdienen met een baan.

https://www.msn.com/nl-be/entertainment ... li=BBqiJv1

Ze gaan een "job" krijgen en gaan dan nog veel geld verdienen met zo weinig mogelijk te doen(nu hebben ze een dotatie die vast ligt) en als ze dan een job hebben waar ze "verantwoording" zouden moeten afleggen tegen over een CEO dan zal niemand hun tegen spreken en hun altijd gelijk geven.
Dit is "cinema" met een grote C.

Dat de Queen razend is kan ik gerust begrijpen met dit poppenkast gedoe maar ze hadden toch al iets kunnen vermoeden daar ze tijdens de kerstperiode naar Canada zijn gegaan en niet in de UK zijn gebleven; hieruit blijkt dat Meghan een misprijzen heeft tegen over haar schoonfamilie in het algemeen.

Piers Morgan vat het exact samen: but she ditched her family, ditched her Dad, ditched most of her old friends, split Harry from William & has now split him from the Royal Family.

Al de koningshuizen zijn een pantomime maar die in de UK spant toch de kroon.

We zullen de komende weken nog veel kunnen lachen met hun fratsen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2020, 16:28

Het zal ook nooit goed zijn hé wat ze ook doen, voor jou? Hoe kan je zo afgunstig zijn?

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 jan 2020, 17:38

Prima Vera schreef:
09 jan 2020, 16:28
Het zal ook nooit goed zijn hé wat ze ook doen, voor jou? Hoe kan je zo afgunstig zijn?
Ik ben niet afgunstig, maar ze zullen ook nooit een "normale job" hebben of doen, Meghan zal ook nooit moeten solliciteren of een sollicitatieprocedure moeten doorlopen zoals jij of iemand anders.
Ik heb ook niet gehoord dat hun dotatie zou worden stop gezet.

Wat mij stoort aan die hele zaak is dat ze het weinige werk dat ze doen blijkbaar nog teveel vinden en als jij, Prima Vera vind dat naar een "diner gaan" of verschijnen op een evenement of naar de paardenraces gaan werken is dan weet ik niet wat gewone burgers doen.

Als je trouwt met iemand van de Koninklijke familie dan weet je dat daar verplichtingen bijkomen en dan moet je achteraf ook niet staan klagen over de verplichting die je heb.

En wat Piers Morgan schrijft is de nagel op de kop. Zij is een "arrivist" die iedereen dumpt die haar niet meer van nut kan zijn, in het gewone leven zijn er ook zo'n mensen zowel mannen als vrouwen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2020, 18:52

Ha ja én wat de boekskes schrijven is inderdaad de pure waarheid!

Zij had een job én zal altijd een job hebben, het was zeker geen slechte actrice.
Hij zal ook niet te klagen hebben want hij zal makkelijk aan een job raken.

Nu op het moment mogen ze inderdaad niets doen, enkel opdraven omdat de queen dat zo graag heeft.

Ik geef ze groot gelijk dat ze het juk willen afgooien en op hun eigen lauweren verder willen. Wat is daar verkeerd aan?

Het zou beter zijn dat ze dat hier in ons Koningshuis ook eens deden : op eigen benen staan ipv te moeten wachten en lauweren op hun dotaties. Je ziet wel hoe Laurent daar mee moet omgaan.

In ieder geval teren ze niet op de Britse belastingsbetaler want ze weigeren de dotaties dan. Goed voor hen.

En voor de rest : het is hun leven, niemand heeft zich er mee te moeien. En dat hij niet wil dat Meghan eindigt zoals zijn moeder : goed voor hem! Hij heeft gelijk.
Ice

09 jan 2020, 19:43

Ochottekes, de stijve britten zijn geschokt, ze hebben niks geleerd van hun geliefde Diana die haar graf werd ingedreven, opgejaagd door tabloids, vuile roddelbladen en de harteloze, emotieloze koninklijke familie.

Ik denk dat Diana een lijdensweg heeft ondergaan en doodongelukkig was, om enkel gebruikt te worden als baarmoeder, om voor erfopvolging te zorgen terwijl charles bleef scharrelen met die oude doos waarmee hij na haar dood toch trouwde.

Groot gelijk dat dit jonge gezin op eigen benen in de 21ste eeuw wil staan...Harry ziet terecht gelijkenissen met hoe zijn moeder werd opgejaagd door de tabloids en hoe zij werd behandeld door de koninklijke familie en wil dat uiteraard zijn vrouw en ook zijn kinderen dat besparen, alle respect daarvoor!
Laat deze mensen met rust, zij kiezen voor hun gezinsleven ipv het koninklijke circus waar ze niet meer dan aapjes zijn die op commando moeten springen en dat hebben ook de britten maar te respecteren.

En voor het geld hoeven ze het niet te doen: Meghan heeft zowat 4,5 miljoen € als ex-actrice op haar rekening en Harry heeft meer dan 35 miljoen€ van de erfenis van zijn moeder en van zijn loon als officier in het leger....hij blijft een beperkte dotatie krijgen van de inkomsten van charles uit verpachte gronden en gebouwen.
Die koninklijke kolonisten zijn overigens zo rijk als de oceaan diep is...de rijkste van alle koningshuizen, overal ter wereld hebben ze geroofd en gekoloniseerd....dáár moeten de tabloids en bevolking zijn voor meer geld en welvaart.

Dat ze in de UK zich maar beter zorgen maken over de brexit in plaats van de megxit, ook de tabloids! :roll:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 jan 2020, 21:21

Je spreekt daar over België, wel vanaf de kinderen van Filips zulle die prinsen en prinsessen zelf hun boterham moeten verdienen, enkel Elisabeth zal van een dotatie kunnen genieten.
Ten andere de broer van koning Willem Alexander der Nederlanden werkt ook al voor zijn kost. En in de Scandinavische vorstendommen is dat al heel gewoon heden ten dagen. Ik vind dat maar helemaal normaal, en ik ook geef Harry en Meghan gelijk in het zelf kiezen van hun toekomst, die zou sowieso al niet simpel zijn als ze in Groot Brittannië blijven , dus wie weet wordt het in Canada wat relaxer voor hen. Ik gun het hun van harte.
Om te weten hoe fijn (????) het is aan het Britse hof moet je maar eens naar de reeks " The Crown " kijken, zéér goed reeks, zéér goede acteurs en oh wee, way een afschuwelijk leven.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 jan 2020, 00:07

Het is hun leven maar zij heeft er voor gekozen om met Harry te trouwen en dan moet ze de ongemakken erbij nemen en dat het misschien niet fijn is aan het Britse Hof dat kan ik best begrijpen maar ze heeft een keuze gemaakt.

Ze wist waar ze aan begon en als ze dat niet wou dan moest ze maar niet huwen met iemand van de koninklijke familie. In denk niet dat Meghan terug gaat acteren.

Ik moet toegeven Diana was opgejaagd door de pers en dat was ook niet normaal wat de pers deed.

En voor de rest mogen ze hier in België die poppenkast ook afschaffen.

En Ice ivm met de Brexit hoop ik dat ze er met een "no- deal" uit Europa gaan want ze hebben al die jaren genoeg dwars gelegen.
Ice

10 jan 2020, 01:08

Neen, ik vind niet dat ze die 'ongemakken' er maar moet bijnemen, ze trouwt met Harry, met de mán Harry en niet met de hele koninklijke familie of het hele koninkrijk UK.

Díe keuze heeft Meghan gemaakt...dat de man waarop ze verliefd werd en haar leven mee wil delen nu toevallig een prins is, daar heeft ze niet om gevraagd...

We leven overigens niet meer in de middeleeuwen dat ze zouden verplicht zijn, tegen hun wil, in dat koninklijke keurslijf te moeten blijven zitten, ook zij hebben wel zeker het recht om zelf te kiezen hoe en waar ze willen wonen en leven, net als ieder ander mens...en ze zullen ook niet meteen omkomen van honger als ze niet meteen werk zouden vinden...

De brexit is een feit en werd door het Lagerhuis vandaag goedgekeurd...
Op 31 januari stappen ze eruit mét een deal en ze hebben groot gelijk om oa hun soevereiniteit terug te nemen en om hun economie terug op de rails te krijgen, weg van de eu-dictatuur en er zullen er nog volgen die opnieuw hun eigen land zelf willen besturen ipv zich de wetten als 'ríchtlijnen' te laten voorschrijven door dat illegale gedrocht dat elke welvarende lidstaat leegzuigt.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 jan 2020, 10:15

Prima Vera schreef:
09 jan 2020, 18:52
Ha ja én wat de boekskes schrijven is inderdaad de pure waarheid!
......
Zou het kunnen dat deze topic ook veel "Story" gehalte heeft ? :wink:

( wie van de posters hier, buiten mijzelf, is geen vrouw ? )

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jan 2020, 10:48

Fred1950 schreef:
10 jan 2020, 10:15
Prima Vera schreef:
09 jan 2020, 18:52
Ha ja én wat de boekskes schrijven is inderdaad de pure waarheid!
......
Zou het kunnen dat deze topic ook veel "Story" gehalte heeft ? :wink:

( wie van de posters hier, buiten mijzelf, is geen vrouw ? )

Wss wel maar weze het dan dat ik die boekskes totaal niet lees, heb daar een grondige hekel aan. Story, Dag Allemaal, Libelle, etc niet aan mij besteed.
Ice

10 jan 2020, 13:16

Fred1950 schreef:
10 jan 2020, 10:15
Prima Vera schreef:
09 jan 2020, 18:52
Ha ja én wat de boekskes schrijven is inderdaad de pure waarheid!
......
Zou het kunnen dat deze topic ook veel "Story" gehalte heeft ? :wink:

( wie van de posters hier, buiten mijzelf, is geen vrouw ? )
Dat heet dan ook nieuws volgens "tabloids", dat onze roddelpers overneemt. :roll:

(Voel je je gediscrimineerd, calimero? :twisted: je mag anders je mening als man ook geven, hoor)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 jan 2020, 13:35

Ice schreef:
10 jan 2020, 13:16
.....
(Voel je je gediscrimineerd, calimero? :twisted: je mag anders je mening als man ook geven, hoor)
Helemaal geen interesse in dat "nieuws" en dus ook geen mening. Maar ... die eerste wending voor dat "calimero" doet me vermoeden dat je een vrouw bent. Zou dat kunnen ? :?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 jan 2020, 13:51

Ik denk dat ons soort van sensatiepers : " de boekskes" hier nog wel meevallen. Niet te vergelijken in stijl en inhoud met de " tabloids " dat zijn ordinaire kranten op tabloid formaat, iets kleiner dan gewone kranten, met de meest walgelijke inhoud en leugens. Maar zeer populair in GB. Wij kennen dat fenomeen helemaal niet, gelukkig .
Ice

10 jan 2020, 13:57

Fred1950 schreef:
10 jan 2020, 13:35
Helemaal geen interesse in dat "nieuws" en dus ook geen mening.
Geen mening? Wat doe je hier dan? :roll:

Inderdaad, kitten.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 jan 2020, 14:38

kitten schreef:
10 jan 2020, 13:51
Ik denk dat ons soort van sensatiepers : " de boekskes" hier nog wel meevallen. Niet te vergelijken in stijl en inhoud met de " tabloids " dat zijn ordinaire kranten op tabloid formaat, iets kleiner dan gewone kranten, met de meest walgelijke inhoud en leugens. Maar zeer populair in GB. Wij kennen dat fenomeen helemaal niet, gelukkig .
Als ik me goed herinner hadden wij vroeger ook zo'n krantje in Vlaanderen, de naam ontglipt me