Parelstrand Lommel

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

31 jan 2020, 14:21

Parelstrand, vroeger de meest bezochte camping in Lommel.
Het verhaal van de asielzoekers begon een paar jaar geleden. Toen de Sossen het nog voor het zeggen hadden mochten er maximaal 350 in.
Nu de Nva en Cvp de leiding hebben mogen er 750 in en een afgescheiden tussen de vaste kampeerders( maar die komen niet meer)
De Asielmensen krijgen bed, dekens ( en die worde verschoond door Fedasil) ontbijten middag en avondeten, warm water, poetshulp,gratis bus en trein, gratis les en 40 euro per week, en gratis Tv.
Toch prima geregeld niet?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2020, 14:29

paullamb schreef:
31 jan 2020, 14:21
Toch prima geregeld niet?
Je bent het ermee eens? Of heb je een ander voorstel? Laat eens horen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

31 jan 2020, 14:36

Neen, ik ben het daar helemaal niet mee eens!!
De laatste zin was sarcasme ( maar dat had u wel begrepen)
Ik ga me niet uitlaten over een oplossing, want dan ben ik een racist.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2020, 14:42

Wat wil je dan van anderen te horen krijgen? Waarschijnlijk ook geen oplossing, om dezelfde reden?

Maar goed, door het eens neer te schrijven is het 'uit je lijf' , nietwaar? Therapie, dus. Dat merk ik hier wel vaker.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jan 2020, 15:16

Ik heb b-gehoord dat dit beheerd word door Fedasil .Ik heb de stellige indruk dat Fedasil en Francken niet zo beste vrienden zijn...…..Dus waar haal je de bewering dat NV-A dat zou beheren of en beslissingsmacht over heeft????
De zon is gratis voor iedereen

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

31 jan 2020, 16:10

Als heel dat leger asielzoekers hier niet was, dan hadden we al die dikke miserie en die kosten niet met hen.
En dan was ook dit draadje overbodig.
Maar de politiekers en de E.U. weten wat beter voor ons is.
De oplossing was: grenzen dicht !!!!!
Maar daar is het nu te laat voor.
95% van hen zijn uitzuigers.
5% is misschien op de vlucht om z'n leven te redden.
Die 95% bij de kraag pakken en zonder veel complimenten buitenzwieren, is ook een oplossing.
Ondank is 's werelds loon

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 feb 2020, 12:01

De gepensioneerden die hun hele leven hier gewerkt hebben,moeten maar zien dat ze (met de hulp van de familie )rondkomen.
Lees ik nu dat ze de max capaciteit van 960 hebben, dus ze zijn volzet, lees ik ook dat ieder persoon 32.5 € per week krijgt,op een bankkaart, en 7.5 € zakgeld voor kleine kosten,verder krijgen ze alles gratis, natuurlijk is dat een aanzuig effect,rekent en telt.....
Maar een rusthuis, huis verzorging, of tand verzorging in voor de gepensioneerde niet te betalen met een gewoon werkmans- pensioentje,wat hebben wij misdaan????????
https://www.lommel.be/product/2045/veel ... arelstrand
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 feb 2020, 12:22

U moet mijn draadje iets beter lezen Idefix.
Ik gebruik de woorden niet die u aanhaalt.
Toen de Sossen in Lommel het voor het zeggen hadden ,mochten er maar 350 asielzoekers in.
Nu is CvP en NvA aan het roer en nu mogen er 950 in.
Dat was mijn tekst.
Ice

02 feb 2020, 14:02

tokkio schreef:
02 feb 2020, 12:01
De gepensioneerden die hun hele leven hier gewerkt hebben,moeten maar zien dat ze (met de hulp van de familie )rondkomen.
Lees ik nu dat ze de max capaciteit van 960 hebben, dus ze zijn volzet, lees ik ook dat ieder persoon 32.5 € per week krijgt,op een bankkaart, en 7.5 € zakgeld voor kleine kosten,verder krijgen ze alles gratis, natuurlijk is dat een aanzuig effect,rekent en telt.....
Maar een rusthuis, huis verzorging, of tand verzorging in voor de gepensioneerde niet te betalen met een gewoon werkmans- pensioentje,wat hebben wij misdaan????????
https://www.lommel.be/product/2045/veel ... arelstrand
Je leest ook dat asielzoekers die na 4 maanden nog geen beslissing hebben gekregen, en dus illegalen zijn, mogen werken...onwettig in ons land zijn en dan toch mogen werken... 8O ..maar dat wordt dan weggewuifd door zogenaamd een 'financiële bijdrage' te moeten leveren voor hun verblijf in het asielcentrum.
Fedasil voorziet materiële hulp voor bewoners.
Dit houdt in dat bewoners een slaapplaats krijgen, de nodige maaltijden en begeleiding.
Omdat er op het Parelstrand de mogelijkheid is om in elke chalet/caravan te koken, krijgen bewoners maaltijdcheques (via een bankkaart).
Elke volwassen bewoner krijgt wekelijks 32,25 euro.
Daarnaast krijgen ze wekelijks 7,50 euro zakgeld voor andere aankopen.
Bewoners kunnen klusjes doen in het opvangcentrum en voor 1 euro/uur.
Daarnaast voorziet de opvangwet ook in medische, psychologische, maatschappelijke begeleiding, toegang tot onderwijs en juridische hulp.
Ze krijgen "de nodige maaltijden" maar ook maaltijdcheques? Fraai, das beter dan een hotel! :evil:
En hoeveel bedragen de maaltijdcheques? Hoeveel van óns pensioen staat er op die bankkaart????
En wifi krijgen ze ook nog eens GRATIS!
Maw: ze worden ferm gepamperd ten koste van en betaald met onze belastingen en dat halen onze 'wetgevers' bij onze pensioenen, onze gezondheidszorg, onze lonen, de klimaatmaatregelen, belastingen op onze basisbehoeften, de afbraak van SZ enz...enz...en wij worden bestolen waar we bij staan.

@tokkio, die vraag moet je dus stellen aan bdw, nva en rest van het zootje beleidsmakers.
Zíj hebben de stroom asielzoekers onbeperkt binnen gehaald én ook nog akkoord gegaan met ongebreidelde toename door het marrakesh-pact, er komen er dus nóg meer, die wíj zullen moeten onderhouden door beroofd te worden van onze bestaansmiddelen.

Zij hebben ontslagen oudere werknemers in de werkloosheid geparkeerd tot hun pensioen wegens te duur voor werkgevers, zij hebben vervroegd pensioen ingevoerd, daarvoor blijven ze regeltjes verzinnen om door herberekeningen met terugwerkende kracht gepensioneerden nóg eens te bestelen want ze hebben steeds meer pampergeld nodig om de stroom illegalen eieren onder hun gat te leggen terwijl eigen, vergrijzende bevolking crepeert...de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen, basisbehoeften onbetaalbaar worden, uitgesloten worden van gezondheidszorg, hun rusthuis niet kunnen betalen, zelfs hun mobiliteit en autobezit wordt afgenomen..om dan nog maar te zwijgen van de diefstal door wetswijzigingen bij onze jongere generatie die zelfs geen wettelijk pensioen of SZ meer hoeft te verwachten omdat wetstraat crapuul ocmw voor de hele wereld speelt met ons geld.

Je zou zelfs al kunnen stellen dat dit reeds sharia regels zijn, djizya is: de ongelovigen werken en betalen belasting aan moslim immigranten door eigen politici.
Behalve voor moslim immigranten, betaalt de Vlaming dan ook nog eens om de rest van dit apenland recht te houden en dat door politieke, pseudo-vlaamse psychopaten die nog durven te beweren de vlaamse belangen te behartigen.
Wij worden legaal in armoede gedreven en langzaam doodgeknepen door wetten en regeltjes van f*cking graaiende landverraders. :x :x :x

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2020, 15:28

De 73-jarige Jos Haex uit Peer is overleden. Hij werd 3 weken geleden op straat in een coma geslagen door een Afghaanse asielzoeker. Toen hij recent hersendood werd verklaard, heeft de familie gevraagd de machines af te koppelen.

De dader was een tijd geleden opgenomen in een psychiatrische instelling omdat hij overal voor problemen zorgde. Maar kort daarna werd hij alweer vrijgelaten. De gevolgen zien we nu.

Ik vraag me af wat een psychiatrische patiënt uit Afghanistan in dit land komt zoeken? Welke kans is er dat hij kan bijdragen aan deze maatschappij?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

23 feb 2020, 16:05

Deze asielzoeker is dus een moordenaar.
Ik vraag me af wat een psychiatrische patiënt uit Afghanistan in dit land komt zoeken?
Onze gratis, medische verzorging? En daardoor nu ook het ontlopen van zijn straf als moordenaar. :x

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 feb 2020, 16:09

Wil. schreef:
23 feb 2020, 15:28
De 73-jarige Jos Haex uit Peer is overleden. Hij werd 3 weken geleden op straat in een coma geslagen door een Afghaanse asielzoeker. Toen hij recent hersendood werd verklaard, heeft de familie gevraagd de machines af te koppelen.

De dader was een tijd geleden opgenomen in een psychiatrische instelling omdat hij overal voor problemen zorgde. Maar kort daarna werd hij alweer vrijgelaten. De gevolgen zien we nu.

Ik vraag me af wat een psychiatrische patiënt uit Afghanistan in dit land komt zoeken? Welke kans is er dat hij kan bijdragen aan deze maatschappij?
En gaat nu de overheid, of de verantwoordelijke van de psychiatrische instelling nu een schade vergoeding, of de kosten van het hospitaal en de begrafenis kosten betalen voor de familie...........
ook geen betoging gezien, wat als die "psychiatrische instelling" een moslim had aangevallen,of een Jood?????......

Hoeveel lopen er hier zo rond, want telkens er iets ergs gebeurd door een asielzoeker is het een "psychiatrische patiënt"......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 feb 2020, 14:05

Omdat het op een ander plaats niet zo goed past, plaats ik het bericht hier. Het sluit toch enigszins aan bij de geest van de openingsposting.


De Duitse nieuwszender WDR noemt de nationale handbalploeg 'zu weiss und zu Deutsch' . Bravo. Nu is het wachten op hun mening over de voetbalploeg van Duitsland: té zwart en té Turks, misschien? :roll: Laat staan dat ze hun mening zouden gaan geven over de belgische of de Franse nationale voetbalploeg.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2020, 12:03

Variatie op het thema:

In Londerzeel (!) hebben 'jongeren' - je weet wel - een oude vrouw en een andere dame verwond en vernederd. Ze gingen rond hen staan en scholden hen uit voor vuile, stinkende blanke.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 mar 2020, 16:20

Laat staan dat ze hun mening zouden gaan geven over de belgische of de Franse nationale voetbalploeg.
Het is wel aan al die anderskleurigen te danken dat bv. de Belgische en de Franse nationale ploegen ondertussen tot de wereldtop behoren.
Maar als de Belgische voetbalbond zal splitsen kunnen we natuurlijk een witte Vlaamsche elf opstellen die dan kan proberen te wedijveren met Andorra of Gibraltar. Luxemburg lijkt al wat te hoog gegrepen.