Windows 7 nog in gebruik in de overheid

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

21 feb 2020, 20:19

tokkio schreef:
05 feb 2020, 17:25
werewoef schreef:
04 feb 2020, 22:57
Vandaag op het VRT nieuws . Zoals TIEN jaar reeds geweten is dat Windows 7 niet meer up-gedated wordt, nu al drie weken geleden , is het voor de hackers een peulschil geworden om deze oude systemen te hacken en in te palmen .Ik schrok me dus een hoedje als verder in het nieuws vermeld werd dat in de administratie van de overheid nog steeds wordt gebruikt gemaakt van deze windows 7 . Begrijpe die kan en wat nu verder ... :!: :?: :?: :idea:

werewoef
Ik begrijp niet dat ze niet met linux werken,die zijn er in alle snelheden en sterkte, zelf voor PC's van 15 jaar oud zijn er OS linuxen, en die zijn veel veiliger dan Windows.
Goed voor servers en IT mensen, maar of het zo nuttig is voor de doorsnee gebruiker is een open vraag. Ik heb persoonlijk in dual boot een Linux naast een XP geplaatst. En inderdaad Mozilla werkt zelfs sneller op op een oud machientje dan op mijn W10 computer. Maar........het kost veel moeite en zoekwerk voor het goed werkt, en dan moet andere programma's laten werken met Linux en dan beginnen de problemen pas echt. Voor men een office aan het draaien krijgt, heeft men al een lange baard, en dan spreken wij nog niet over de laatste versie. Zonder dat men een geoefend vakman is, krijgt men een Corel hier nooit draaiend op.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 feb 2020, 21:29

Voor de man van de straat is Linux niet echt een aanrader. Er werden/worden ook veel programma's voor Windows ontwikkeld waar een Linux gebruiker nooit gebruik kan van maken en dat is voor velen ook een beperking van hun comfort.

Windows is trouwens relatief veilig, en als ge het echt veilig wilt houden dan moet je in de modem instellingen ingrijpen. Mijn BBox2 modem is zo restrictief ingesteld dat zelfs Proximus wel kan merken dat mijn modem actief is maar hem niet kan uitlezen, en zelfs geen updates meer kon opsturen ( ondertussen na hun "vectoring" wel eventjes laten ingrijpen omdat de download bitrate in mekaar was gezakt )

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 feb 2020, 18:03

Goed voor servers en IT mensen, maar of het zo nuttig is voor de doorsnee gebruiker is een open vraag. Ik heb persoonlijk in dual boot een Linux naast een XP geplaatst. En inderdaad Mozilla werkt zelfs sneller op op een oud machientje dan op mijn W10 computer. Maar........het kost veel moeite en zoekwerk voor het goed werkt, en dan moet andere programma's laten werken met Linux en dan beginnen de problemen pas echt. Voor men een office aan het draaien krijgt, heeft men al een lange baard, en dan spreken wij nog niet over de laatste versie. Zonder dat men een geoefend vakman is, krijgt men een Corel hier nooit draaiend op.
Maar de IT"ers van de overheid zullen wel een stapje verder zijn dan de gewone leek die linux gebruikt, voor de doorsnee gebruiker vind ik het prima, en ik heb er ook google ,en linux Libre office die werkt zo goed als die van de Microsoft,ook het e mail van Thunderbird werkt goed,en er worden voortdurend programma's geschreven die evenwaardig zijn aan Microsoft.
keuze genoeg voor een linux,en voor een goed foto programma is GIMP een goed alternatief.
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/linux
https://computerworld.nl/software/94926 ... e-proberen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 feb 2020, 18:46

tokkio schreef:
22 feb 2020, 18:03
......
Maar de IT"ers van de overheid zullen wel een stapje verder zijn dan de gewone leek die linux gebruikt,

....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Nu kom ik echt niet meer bij van het lachen. :lol: Een overheid of hun populatie die iets van computers afweet, dat is een contradictio in terminis zou De Wever uitbrabbelen. :lol: :lol: Het heeft jaren geduurd vooraleer de FOD web paginas iet of wat begonnen te functioneren, en nu nog moet je al geluk hebben dat er iets ervan terug op je scherm verschijnt. Huisdokters beschikken over een mailbox van amper 20 megabyte, als ze niet snel hun FOD mails lezen zijn ze die kwijt..... Apothekers hebben identieke problemen met software die door dezelfde vriendjes van politiekers in mekaar werd "gebastelt".