Limburgers hebben een zware voet

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 feb 2020, 21:03

Uit de recente studie van VIAS blijken wij uit de Limburg dan toch niet zoo traaag :wink: allee toch niet als we in de auto zitten. We rijden zowel in als buiten de bebouwde kom gemiddeld wat sneller en op de autowegen zelfs beduidend sneller.


Afbeelding

Zou dat komen omdat de rest in de file staat?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 feb 2020, 22:50

Dat is om de tijd in te halen die verloren werd bij het spreken. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2020, 13:04

Waaat bedooeellde giijj ?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

23 feb 2020, 14:50

Hier kunt ge nog autorijden Zo simpel is het
Ice

23 feb 2020, 16:11

Gaat VIAS nu ook al autobestuurders per provincie tegen elkaar opzetten? Dan komen ze in het vaarwater van de politiek. :twisted:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

23 feb 2020, 17:37

Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2020, 18:25

Limburgers gewoon vlotter en rationeler
Echt?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 feb 2020, 11:31

Vlak naast Luik of la Wallonie met zijn bergen en men een aanloop moet nemen of waar men even door moet om naar 't nieuwste winkelcentrum & tankstation van .lu te zijn.
Dikwijls al gemerkt dat men bij die Waal harder rijdt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 feb 2020, 13:56

E.T. schreef:
23 feb 2020, 18:25
Limburgers gewoon vlotter en rationeler
Echt?
Misschien wel. Ik denk dat de provincie Limburg, wat verkeersdrukte betreft, de minst drukke is van alle Vlaamse provincies. Dan is het logisch dat men daar wat vlotter kan rijden. Maar de overheid houdt niet van vlot en rationeel rijden. Zij hanteert eerder het principe Traag, trager, traagst. En aangezien zij geen rekening houdt met plaatselijke toestanden, past zij de snelheidsbeperkingen voor heel Vlaanderen aan aan de situatie waar ze wel toepasselijk en nodig zou kunnen zijn. Op heel veel plaatsen waar tot voor kort 90km/u de standaard was, is dat nu herleid tot 70km/u ondanks het feit dat daar geen reden toe was. En of dit nog niet voldoende is, begint men daar nu ook met meer en meer trajectcontroles. (Hier in de Westhoek zijn daar een paar schitterende voorbeelden van. Zucht...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2020, 17:39

figaretto schreef:
23 feb 2020, 17:37
Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
Figaretto ge verlangt teveel van de doorsnee Belg. De meeste belgen zijn van oordeel dat ze minstens zo goed rijden als Schumacher.....de gevolgen van die zelfoverschatting staan dagelijks in de krant en in de statistieken.
De zon is gratis voor iedereen

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 mar 2020, 17:55

Idefix schreef:
06 mar 2020, 17:39
De meeste belgen zijn van oordeel dat ze minstens zo goed rijden als Schumacher.....de gevolgen van die zelfoverschatting staan dagelijks in de krant en in de statistieken.
Jep, Schumi kan er zelf over meepraten zelfs zonder F1-bolide, hoewel dat voor hem nogal lastig gaat dezer dagen.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

07 mar 2020, 11:07

Idefix schreef:
06 mar 2020, 17:39
figaretto schreef:
23 feb 2020, 17:37
Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
Figaretto ge verlangt teveel van de doorsnee Belg. De meeste belgen zijn van oordeel dat ze minstens zo goed rijden als Schumacher.....de gevolgen van die zelfoverschatting staan dagelijks in de krant en in de statistieken.
Wie toevallig 50 km/uur aan het rijden is in de 30 km zone , wordt wellicht beschouwd als een Schumi rijder. De Vlaming die 50 km per uur aan het rijden is, ziet ook eens naar de afloop van het verkeer, zonder voortdurend het gezichtsveld te wisselen om snelheidssignalisatie op te sporen en zijn snelheidsmeter. Zelfs al is men een grote voorstander van het stapvoets verkeer, dan moet het U al opgevallen zijn, dat men s'nachts precies borden gaat wisselen, om s'anderdaags foto's te kunnen maken. Een 50 km per uur zone, wordt plots zone 30. Het is een vorm van bijkomende belastingen en de weinig kapitaalkrachtige bestuurder verliest een deel van zijn rijvaardigheid door overdreven aandacht voor de wisselende snelheidsborden. Deze schrijver woont in een gebied waar rechter D'Hondt met stalen hand regeert en 50 km/uur is geen Schumi snelheid, maar de man eist zonder schroom onmiddellijk Uw rijbewijs of een paar maandlonen.
Verleden week hadden de Broeders van Liefde zich verdekt opgesteld in 50 km/zone aan een verkeersdrempel. Het gaat niet langer meer om veiligheid, maar om centen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 mar 2020, 11:36

De Kannibaal schreef:
Verleden week hadden de Broeders van Liefde zich verdekt opgesteld in 50 km/zone aan een verkeersdrempel. Het gaat niet langer meer om veiligheid, maar om centen.
Straf dat men zich wel aan de opgelegde snelheid kan houden als men de broeders van liefde ziet staan en dat dit niet lukt als men ze niet ziet staan. Bij wie ligt dan het probleem? 🤔
Wil men in het verkeer kunnen genieten van extra privileges (b.v. te snel rijden) dan moet men er voor betalen. Op vakantie is dat ook zo, extra’s moet men bijbetalen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mar 2020, 11:57

OP een verkeersdrempel is de maximale snelheid DERTIG KM/H

8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 mar 2020, 12:10

Er rijden veel met Waze op hunne smartphone rond, dat ding verwittigd genoeg op voorhand waar iets staat te flitsen ook mobiele of rijdende.
Ik heb al meegereden met zo'n ding in werking(of staat steeds op). Jong en zot zijn die gasten wel, ook omdat je niet alleen op de baan bent. Uitleg van hun is, nog nooit gepakt geweest.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg