Limburgers hebben een zware voet

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

07 mar 2020, 15:07

Dicksy schreef:
07 mar 2020, 11:36
De Kannibaal schreef:
Verleden week hadden de Broeders van Liefde zich verdekt opgesteld in 50 km/zone aan een verkeersdrempel. Het gaat niet langer meer om veiligheid, maar om centen.
Straf dat men zich wel aan de opgelegde snelheid kan houden als men de broeders van liefde ziet staan en dat dit niet lukt als men ze niet ziet staan. Bij wie ligt dan het probleem? 🤔
Wil men in het verkeer kunnen genieten van extra privileges (b.v. te snel rijden) dan moet men er voor betalen. Op vakantie is dat ook zo, extra’s moet men bijbetalen.
Typisch het antwoord dat ik zou verwachten van een gewezen Broeder van Liefde. :D Mijn diepste verontschuldigingen voor de gebruikte aanspreek titel, want straks zit ik nog opgescheept met een PV voor smaad aan de Politie, want veel van die plichtbewuste mannen en vrouwen, denken dat zij sterren en strepen ( of zijn het "streken"), gekregen hebben voor het leven. Zoals ET terecht opmerkt, wie tegen 50 km/uur over de drempel "raast", kan er bij de Heer d'Hondt op rekenen dat hij zijn rijbewijs inlevert. Wettelijk is het klare wijn en is de overtreder de peanut, maar in werkelijkheid zijn het oplichters die geld verzamelen om hun eigen hoge werkingskosten te verantwoorden.. Iedereen die de weg niet kent, beseft zelfs niet dat er een drempel aanwezig is.
Van extra privilegies in het verkeer is hier geen sprake ..........men spreekt enkel nog van stilstand of file verkeer. Om opmerkingen te maken over het "verkeer" moeten wij naar het Zuiden van het land; die kunnen nog deelnemen aan het verkeer.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 mar 2020, 15:34

De Kannibaal schreef:
Wettelijk is het klare wijn en is de overtreder de peanut, maar in werkelijkheid zijn het oplichters die geld verzamelen om hun eigen hoge werkingskosten te verantwoorden..
Typisch Belg. Overal wordt men via allerlei kanalen gewaarschuwd dat oplichters via mail u geld willen afhandig maken en in deze ‘oplichting’ trapt u met open ogen in, keer op keer.
Zoals eerder geschreven, wilt u bepaalde privileges in het verkeer (ze staan allemaal vermeld in de wegcode) dan moet je daar voor betalen. Gewoon een nummertje(s) (art.) kiezen, de tarieven kun je ook op internet vinden, en laat u maar eens goed gaan in het verkeer. Niets houdt u tegen, enkel diegene die u de rekening presenteert voor de gekozen extra privileges. Dus niet mekkeren, u blijft in deze baas over uw eigen portemonnee.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 mar 2020, 16:44

De Kannibaal schreef:
Wettelijk is het klare wijn en is de overtreder de peanut, maar in werkelijkheid zijn het oplichters die geld verzamelen om hun eigen hoge werkingskosten te verantwoorden..
Natuurlijk gaat het over geld,daarom dat ze nu willen dat die 50KM/ph afgeschaft wordt en het overal 30 Km zal zijn, dat gaat nog meer geld opbrengen,het is niet voor de veiligheid,het zelfde met de LEZ,dat is ook slikken of stikken,en niet één Autoclub heeft er al om geklaagd, maar eerlijk is het niet, men betaald wegentaks om in heel België te rijden, en toch zijn er nog burgemeesters die er nog een extra taks aan toevoegen, en ze zijn slim, ze zetten het plakkaat op 800 meter voor het ziekenhuis, zodat de oudere mensen met hun dieseltje er toch door moeten,en/of op een plaats waar men niet meer weg kan,en men verplicht is om verder te rijden,maar als alternatief kan men een duur dagticket , of nog duurder jaar abo kopen, het zelfde met de kilometer taks voor de vrachtwagens,maar dat wordt dan doorgerekend aan de consument.
Het zijn aasgieren....heeft allemaal niets met de veiligheid of schone lucht te maken , allen voor het geld. :evil: :evil: :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 mar 2020, 11:26

Dicksy schreef:
07 mar 2020, 15:34
De Kannibaal schreef:
Wettelijk is het klare wijn en is de overtreder de peanut, maar in werkelijkheid zijn het oplichters die geld verzamelen om hun eigen hoge werkingskosten te verantwoorden..
Typisch Belg. Overal wordt men via allerlei kanalen gewaarschuwd dat oplichters via mail u geld willen afhandig maken en in deze ‘oplichting’ trapt u met open ogen in, keer op keer.
Zoals eerder geschreven, wilt u bepaalde privileges in het verkeer (ze staan allemaal vermeld in de wegcode) dan moet je daar voor betalen. Gewoon een nummertje(s) (art.) kiezen, de tarieven kun je ook op internet vinden, en laat u maar eens goed gaan in het verkeer. Niets houdt u tegen, enkel diegene die u de rekening presenteert voor de gekozen extra privileges. Dus niet mekkeren, u blijft in deze baas over uw eigen portemonnee.
Er zijn verschillende soorten oplichters. Heel veel oplichters zijn sympathieke mensen. Mensen die aantrekkelijk zijn en zeer aangenaam in de omgang. Met de broeders van Liefde heb ik andere ervaringen. Het zijn doorgaans Lijders van etterende maagzweren die daarenboven nog gebukt gaan onder een zwaar Leiderscomplex
, en tenslotte verstoken van elke vorm van humor. Een kleine levensgebeurtenis wil ik de collega's niet besparen. Ik wil de A12 op via de oprit Willebroek met mijn 2 Pkaatje. Het was aan het stront regenen en aan de oprit staat een jong gastje te liften, ondertussen een totaal verzopen landschap. Ik zet mij volledig opzij om te jongeling te laten instappen Op de oprit was er nog voldoende ruimte om een speciaal transport toe te laten, zonder problemen de A12 op te draaien. Ik zie in mijn spiegeltje, verblindend blauw licht, en lawaai om er een tinnitus aan over te houden. Twee Broeders die zich met hun te ruim bemeten BMW zodanig plaatsen dat de oprit volledig versperd is. Met de hand op de colt ( hun bilspieren zijn altijd gespannen om de kleinste erwt de toegang te ontzetten). Een tok tok op de ruit van een dikke snor waaraan een ventje in uniform hangt. En dan volgt het karakteristieke "AWEL". Het zweet parelt op het voorhoofd van deze schrijver, De snor staat al met opengeslagen boekske en brult op zijn beste Antwerps "IMMOBILISATIE van de A12 " Ik probeer mijn lach in te houden en en maak de opmerking "alee mijnheer, dat meent gij niet " De snor wordt nog 2 cm langer en de gegevens van mijn pas stonden al in zijn boekske, enkel de inbreuk ontbrak. Ik zag hem twijfelen en het was eruit voor ik er erg op had...."Moet ik het spellen Mijnheer????" De snor werd rood van kolère en hij begon ijverig een 2de briefke in te vullen voor smaad. Het is jaren geleden, want tegenwoordig hebben ze allemaal een wellevendheids cursus moeten volgen en is het Awel vervangen door "Dag Mijnheer, een goeie morgen", maar hun intenties zijn nog slechter geworden.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 mar 2020, 16:11

:D Ze zoeken u Kannibaal,u hebt misschien op iemand zijn tenen getrapt,en nu hagt er overal een foto met naam en toenaam in iedere BMW en combi,deze hebben ze wel laten rijden, alhoewel ze hem nu ook zoeken,als die nog een keer in België komt heeft die het ook vlaggen.........als ze die nog een tegenhouden....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~a6146bc4/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2020, 18:12

Kanibaal er bestaan tegenwoordig al goede systemen die de verkeersborden herkennen en je snelheid daar automatisch aan aanpassen, als ge verder nog uitkijkt naar de weg en niet naar de GSM zal er niet zoveel missen. :D
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 mar 2020, 15:15

ze hebben nu terug iets nieuws uitgevonden, in plaats van voor ieder bord van 30 m/ph een bobbel te leggen gaan ze een camera zetten, en kan de gemeente een gas boete uitschrijven, kassa ,kassa ......
Nu nog een kleiner bordje ,en de kas wordt gevuld.......

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/lo ... ~ac176cb6/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 mar 2020, 08:24

Ligt toch niet te zeveren
Houd U aan de verkeersregels 30 is 30 en geen 33
En dan komen ze niet langs U kas.

Voor mij mag 30km/u in de bebouwde kom, basta.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 mar 2020, 10:20

Er zijn van die gelijkaardige kl bordjes, u verlaat de 'zone 3,5 ton'. Het leek of je in zone 30 reed.
De openbare maffia wordt het soms ook genoemd.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 mar 2020, 13:03

benq schreef:
10 mar 2020, 08:24
Ligt toch niet te zeveren
Houd U aan de verkeersregels 30 is 30 en geen 33
En dan komen ze niet langs U kas.

Voor mij mag 30km/u in de bebouwde kom, basta.
Ik lig absoluut niet te zeveren collega. Het grote verschil tussen ons beiden is dat ik soms eens denk aan de mensen die dagelijks in het "verkeer" zitten, hetgeen behorend stresserend werkt. NVa-er Wuyts die waakt over het welzijn van de dieren en de mensen hoopt dit jaar te beëindigen met amper 200 verkeersdoden. Een enorme prestatie, maar het kan ook niet anders, want van echt verkeer is er geen sprake meer. Onze beestenvriend heeft uiteraard geen zicht op het aantal onrechtstreekse doden die sterven aan hartinfarcten door zich op te boeien. :D
Ik noteer dat gij zelf niet meer werkt, waarde collega en dat gij gaarne geniet. Ik begrijp U volledig, elke slak kan ook met volle teugen van het leven genieten. :D :D
Voor alle collega's die denken dat De Kannibaal plichtbewust meedoet aan de inning van verborgen belasting. Een foute gedachte. De Kannibaal laat zich rijden, en de bestuurder betaalt wel de rekening bij een zeldzame overtreding. Als ik er eens zin in heb, trek ik er op uit met mijn elektrische rolstoel met een maximum snelheid van 25 km/uur. Als de broeders van Liefde achter mij rijden met hun bolide van 200 PK, dan valt mijn snelheid terug op 15 km/uur maximum om de batterij te sparen. :D :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 mar 2020, 15:30

benq schreef:
10 mar 2020, 08:24
Ligt toch niet te zeveren
Houd U aan de verkeersregels 30 is 30 en geen 33
En dan komen ze niet langs U kas.

Voor mij mag 30km/u in de bebouwde kom, basta.
Geen gezever, ik heb er geen probleem mee als ze het duidelijk aangeven, met een dikke bult en een groot bord waar 30 KM op staat,maar niet met een bordje dat men amper ziet. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.