Limburgers hebben een zware voet
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Uit de recente studie van VIAS blijken wij uit de Limburg dan toch niet zoo traaag allee toch niet als we in de auto zitten. We rijden zowel in als buiten de bebouwde kom gemiddeld wat sneller en op de autowegen zelfs beduidend sneller.
Zou dat komen omdat de rest in de file staat?
Zou dat komen omdat de rest in de file staat?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Gaat VIAS nu ook al autobestuurders per provincie tegen elkaar opzetten? Dan komen ze in het vaarwater van de politiek.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
- Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...
Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Vlak naast Luik of la Wallonie met zijn bergen en men een aanloop moet nemen of waar men even door moet om naar 't nieuwste winkelcentrum & tankstation van .lu te zijn.
Dikwijls al gemerkt dat men bij die Waal harder rijdt.
Dikwijls al gemerkt dat men bij die Waal harder rijdt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
- Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...
Misschien wel. Ik denk dat de provincie Limburg, wat verkeersdrukte betreft, de minst drukke is van alle Vlaamse provincies. Dan is het logisch dat men daar wat vlotter kan rijden. Maar de overheid houdt niet van vlot en rationeel rijden. Zij hanteert eerder het principe Traag, trager, traagst. En aangezien zij geen rekening houdt met plaatselijke toestanden, past zij de snelheidsbeperkingen voor heel Vlaanderen aan aan de situatie waar ze wel toepasselijk en nodig zou kunnen zijn. Op heel veel plaatsen waar tot voor kort 90km/u de standaard was, is dat nu herleid tot 70km/u ondanks het feit dat daar geen reden toe was. En of dit nog niet voldoende is, begint men daar nu ook met meer en meer trajectcontroles. (Hier in de Westhoek zijn daar een paar schitterende voorbeelden van. Zucht...
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
- Locatie: Vlaams Brabant
Figaretto ge verlangt teveel van de doorsnee Belg. De meeste belgen zijn van oordeel dat ze minstens zo goed rijden als Schumacher.....de gevolgen van die zelfoverschatting staan dagelijks in de krant en in de statistieken.figaretto schreef: ↑23 feb 2020, 17:37Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
De zon is gratis voor iedereen
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Jep, Schumi kan er zelf over meepraten zelfs zonder F1-bolide, hoewel dat voor hem nogal lastig gaat dezer dagen.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Wie toevallig 50 km/uur aan het rijden is in de 30 km zone , wordt wellicht beschouwd als een Schumi rijder. De Vlaming die 50 km per uur aan het rijden is, ziet ook eens naar de afloop van het verkeer, zonder voortdurend het gezichtsveld te wisselen om snelheidssignalisatie op te sporen en zijn snelheidsmeter. Zelfs al is men een grote voorstander van het stapvoets verkeer, dan moet het U al opgevallen zijn, dat men s'nachts precies borden gaat wisselen, om s'anderdaags foto's te kunnen maken. Een 50 km per uur zone, wordt plots zone 30. Het is een vorm van bijkomende belastingen en de weinig kapitaalkrachtige bestuurder verliest een deel van zijn rijvaardigheid door overdreven aandacht voor de wisselende snelheidsborden. Deze schrijver woont in een gebied waar rechter D'Hondt met stalen hand regeert en 50 km/uur is geen Schumi snelheid, maar de man eist zonder schroom onmiddellijk Uw rijbewijs of een paar maandlonen.Idefix schreef: ↑06 mar 2020, 17:39Figaretto ge verlangt teveel van de doorsnee Belg. De meeste belgen zijn van oordeel dat ze minstens zo goed rijden als Schumacher.....de gevolgen van die zelfoverschatting staan dagelijks in de krant en in de statistieken.figaretto schreef: ↑23 feb 2020, 17:37Er is een hemelsbreed verschil tussen te snel rijden zoals bedoeld door de overheid, zijnde sneller dan toegelaten en te snel rijden, wat gelijk staat met "gevaarlijk snel rijden".
Wanneer ik 's nachts op een quasi verlaten snelweg bij helder weer aan 150 km/u rijd dan rijd ik sneller dan toegelaten maar absoluut niet "te snel". Omgekeerd indien ik 120km/u rijd bij druilerig weer en druk verkeer, dan rijd ik te snel maar dan weer niet sneller dan toegelaten.
Uiteraard kan men vanwege de overheid de snelheidsbeperkingen niet in functie stellen van de weersomstandigheden en variërende drukte maar de sanctionering ervan een beetje aanpassen aan de omstandigheden zou toch getuigen van een wat redelijker houding .
Regelmatig hoor ik Jean-Marie Dedecker praten in die richting. En misschien rijden de Limburgers gewoon wat vlotter en rationeler ?
Verleden week hadden de Broeders van Liefde zich verdekt opgesteld in 50 km/zone aan een verkeersdrempel. Het gaat niet langer meer om veiligheid, maar om centen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Straf dat men zich wel aan de opgelegde snelheid kan houden als men de broeders van liefde ziet staan en dat dit niet lukt als men ze niet ziet staan. Bij wie ligt dan het probleem?De Kannibaal schreef:
Verleden week hadden de Broeders van Liefde zich verdekt opgesteld in 50 km/zone aan een verkeersdrempel. Het gaat niet langer meer om veiligheid, maar om centen.
Wil men in het verkeer kunnen genieten van extra privileges (b.v. te snel rijden) dan moet men er voor betalen. Op vakantie is dat ook zo, extra’s moet men bijbetalen.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Er rijden veel met Waze op hunne smartphone rond, dat ding verwittigd genoeg op voorhand waar iets staat te flitsen ook mobiele of rijdende.
Ik heb al meegereden met zo'n ding in werking(of staat steeds op). Jong en zot zijn die gasten wel, ook omdat je niet alleen op de baan bent. Uitleg van hun is, nog nooit gepakt geweest.
Ik heb al meegereden met zo'n ding in werking(of staat steeds op). Jong en zot zijn die gasten wel, ook omdat je niet alleen op de baan bent. Uitleg van hun is, nog nooit gepakt geweest.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg