Tirez votre plan

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

29 feb 2020, 19:15

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... li=BBqiQ9V

Blijkbaar doet het consulaat niet wat ze moeten doen, als ik me niet vergis is sinds 1 januari 2019( blijkbaar was dat vroeger niet zo) elk Belgische ambassade en consulaat verplicht om elke Belgisch onderdaan te helpen, dwz ook het nodige te doen om de Belgen terug naar België te repatrieren.

Nu ik had op de radio een gesprek gehoord met een dame die zegt dat ze zelf moeten opdraaien voor de hotel kosten.
Nu die Belgen zijn niet door hun schuld in quarantaine geplaatst maar door een overheid, hier en Spaanse overheid en dan is het maar logisch ook dat die overheid de kosten draagt van die quartaine.

Ik hoop dat de Belgen daar hun niet gaan laten doen en weigeren te betalen aan het hotel daar ze buiten hun wil door de Spaanse overheid in quarantaine zijn geplaatst.
Ice

01 mar 2020, 15:10

Ja, das een goei...je wordt verhinderd om te vertrekken, je wordt verplicht om te blijven door quarantaine en dan zou je zelf nog voor de kosten moeten opdraaien...dat heet GIJZELING?
En als je eerst gedwongen moet betalen voor je mág vertrekken dan is dat ordinaire AFPERSING - dat zijn strafbare feiten? 8O
Maar die worden dan vást onder de mat geveegd wegens 'overmacht' en de noodzaak voor de volksgezondheid? Zo vinden ze telkens wel een vals voorwendsel om de burgers te kunnen pluimen...

Om terroristisch, moordend is-gespuis te repatriëren is er anders wél geld genoeg, de burgers op vakantie in quarantaine moeten maar zelf betalen om terug te kunnen geraken!! :evil:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

01 mar 2020, 20:24

janieburton schreef:
29 feb 2020, 19:15
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... li=BBqiQ9V

Blijkbaar doet het consulaat niet wat ze moeten doen, als ik me niet vergis is sinds 1 januari 2019( blijkbaar was dat vroeger niet zo) elk Belgische ambassade en consulaat verplicht om elke Belgisch onderdaan te helpen, dwz ook het nodige te doen om de Belgen terug naar België te repatrieren.

Nu ik had op de radio een gesprek gehoord met een dame die zegt dat ze zelf moeten opdraaien voor de hotel kosten.
Nu die Belgen zijn niet door hun schuld in quarantaine geplaatst maar door een overheid, hier en Spaanse overheid en dan is het maar logisch ook dat die overheid de kosten draagt van die quartaine.

Ik hoop dat de Belgen daar hun niet gaan laten doen en weigeren te betalen aan het hotel daar ze buiten hun wil door de Spaanse overheid in quarantaine zijn geplaatst.
De vakantiegangers hadden hoogstens kunnen vragen om opgenomen te worden in een hospitaal. Wie in een hotel verblijft, zelfs onder dwang, zal de rekening moeten betalen; Hoogstens kan men vragen dat de reisverzekering hier betaalt, maar ik ben er van overtuigd dat die zich zal beroepen op heirkracht. Wie op reis wilt gaan, moet betalen voor zijn verblijf. Stel U eens in de plaats van de eigenaar van het hotel. Het zou een heel ander verhaal worden.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 mar 2020, 20:30

https://www.test-aankoop.be/geld/reisbi ... oronavirus

Moet je u reisbijstandverzekering aanspreken , en je hebt toch bewijzen als je hotel niet mag verlaten .
Plus uwe baas moet blijven doorbetalen .
Maar de vraag is heeft ieder reisbijstandsverzekering ? en hebben ze annulatieverzekering ?
En moet je ook nog afwachten of opgenomen is in beide verzekering .
En tot slot moet de overheid van land erkenning geven waar de reizigers bevinden . Geld ook voor
ziekenkas , en voor uwe baas .

Maar je gaat altijd eerst de kosten moeten betalen van u verblijf , en als je dan verzekerd bent , dan zal jij gedeelte terugtrekken ( Is te zien wat er in reisbijstand is vermeld )
En bij de meeste is niet gedekt , en bij sommige tot 10 dagen maar dat is uitzondering .
Ice

02 mar 2020, 12:35

De kannibaal schreef:
01 mar 2020, 20:24
De vakantiegangers hadden hoogstens kunnen vragen om opgenomen te worden in een hospitaal. Wie in een hotel verblijft, zelfs onder dwang, zal de rekening moeten betalen; Hoogstens kan men vragen dat de reisverzekering hier betaalt, maar ik ben er van overtuigd dat die zich zal beroepen op heirkracht.
Wie op reis wilt gaan, moet betalen voor zijn verblijf. Stel U eens in de plaats van de eigenaar van het hotel. Het zou een heel ander verhaal worden.
AL die reizigers hébben reeds, en vólledig, betaald voor hun hotel verblijf én de heen- en terugreis als het een pakketreis betreft! 8O
Probeert gij maar eens op vakantie te gaan als de factuur van je bestelde reis niet volledig voldaan werd...dan krijg je zelfs je reisdocumenten niet eens... :roll:
Ook zij kunnen zich dus beroepen op 'heirkracht' of overmacht!
Hun langer verblijf is ónvrijwillig en zelfs gedwongen want ze mogen níet vertrekken.

De eigenaar van het hotel moet aankloppen bij óf de touroperator óf de overheid als hij vergoed wil worden voor langer verblijf van gasten tegen hun wil wegens quarantaine, daar hebben de gasten niks mee te maken, zij hebben géén langer verblijf besteld.

@gast43:
De reisbijstand/reisverzekering geldt enkel als je ziek wordt door het coronavirus of een andere medische noodtoestand op je bestemming.
Verblijf je in het buitenland en heb je geen medisch probleem? Dan zal je verzekeraar niet tussenkomen in de organisatie van en repatriëring naar België.
En annulatieverzekering?
De meeste verzekeraars voorzien geen dekking van de kosten bij annulatie van een reis omwille van een epidemie in het land van bestemming.
De annulatieverzekering geldt enkel vóór je op reis vertrekt, als de reis bestéld is, níet als je al ter plaatse bént.

Want er wórdt immers niks geannuleerd, integendeel:
Er werd een réchtsgeldig (handels)contract gesloten tussen deze vakantiegangers en, meestal, een touroperator met een volledig betaald verblijf in hotel én inbegrepen: de terugreis per vliegtuig afhankelijk van de reisformule...er werd níks nieuw of een hotelverblijf bijbesteld dus een annulatieverzekering is niet van toepassing.

In principe pleegt de overheid inbreuk op dit contract door met de quarantaine te verhinderen dat de touroperator zijn verplichting van deze overeenkomst kan nakomen en dus eigenlijk contractbreuk pleegt tov zijn klanten/reizigers.
De reiziger is in deze zaak dus géén partij want zijn vakantieverblijf én reis werden volledig betaald - het gaat tussen de overheid en de touroperator en die moeten dan maar onderling uitvechten wie het gedwongen verblijf en de terugreis voor de gedupeerde reizigers moet betalen.

Er bestaat overigens zoiets als consumentenbescherming...als je ongevraagd een pakje wordt toegestuurd dat je niet bestelde, dan hoef je dat ook te betalen en zelfs niet terug te zenden..

En nérgens in die link naar testaankoop staat ook maar enige informatie over een langer verblijf door gedwongen quarantaine en wie voor die kosten moet opdraaien.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 mar 2020, 12:57

@ Ice

Je kan er blijven over zuren maar dat helpt geen vooruitgang .


Weet je als je op reis gaat moet je maar voorzien , punt uit , en niet komen muggenziften , boekt geen vooruitgang .

Zijn verzekeringen die je kan afsluiten op maat en wensen maar je gaat er ook voor betalen .
Vraagt dat maar eens aan u verzekeringsmakelaar . Net zelfde met annulatieverzekering , zijn er ook veel die dat niet boeken bij hun reis .

Trouwens het land waar je zich bevind die moeten alles in zijn werk zetten en nodige documenten overhandigen , want als je dat niet in bezit hebt trek je ook nog niks .

Als ik lees dat ze voor week 3 personen over de 4000 euro kunnen betalen , kan die verzekering daar ook nog bij .

Maar ik zou al niet vertrekken , als je bijna maand op voorhand hoort in de media wat er zich voordoet ,maar dat moet iedereen voor zich uitmaken , moet je achteraf niet komen klagen is miserie opzoeken .

Zijn vandaag 3 nieuwe gevallen bijgekomen , je gaat me toch niet zeggen dat ze dat van deze nacht hebben gekregen , hoeveel komen er nog bij , blij dat ze onopgemerkt weer in eigen land zijn , veel respect voor de medeburgers .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 13:50

@Gast43, ik ga akkoord met jouw stelling.
Ice

02 mar 2020, 14:11

Zég, léés eerst eens mijn reactie fatsoenlijk voor je met de vinger wijst naar wat de reizigers zouden hebben moeten doen (naast de kwestie!!) en denkt daarmee te kunnen weerleggen wat werd aangetoond.

Het ging erom of de reizigers al dan niet zelf moeten opdraaien voor de kosten van quarantaine en een langer gedwongen verblijf op hun vakantiebestemming door een onvoorziene pandemie.
Reis- en annulatieverzekering werden reeds besproken in mijn vorige post, lees het dan!

En voor het bespreken van besmettingen met het coronavirus, wendt je tot het draadje "coronavirus".

@Prima Vera: en welke stelling is dat dan precies? Dat het de schuld is van vakantiegangers voor de uitbraak van het coronavirus en ze hun gedwongen quarantaine dus ook maar zelf moeten betalen of ze hadden maar niet met vakantie moeten gaan? :evil:
Laten we hopen dat er meer angsthazen in de zomervakantie gaan thuisblijven, dat massa toerisme is toch al een pest geworden. :twisted:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 mar 2020, 15:24

@ Ice je blijf maar doordrammen , maar tot slot komt het weer op zelfde neer .

gedwongen quarantaine , Minister Magie de block zegt ze worden uitbetaald 65 % mutualiteit , is dat nog niet genoeg zegde ze gisteren avond op vtm nieuws .

En hun werkgever kan alleen maar aanvaarden dat ze ziek zijn , en kunnen er nog voor opdraaien , wat moeten die mensen dan zeggen ?

Zou je nog willen dat iedereen klaar staat om bij te betalen ....
Wat ga je doen als je hier in eigen land oploopt , gaan wij die kosten ook moeten dragen , op wie moeten we dat dan verhalen ?
Dat ze hun D.K.V Dan ook eens nakijken .Maar je betaald er dan ook veel meer voor .

Voor de laatste keer dat ik zeg , als je maand op voorhand weet dat zo virus de ronde doet , vertrek dan niet , Ze waren genoeg verwittigd .

Kunnen nog met geen zekerheid zeggen of tegen de grote vakantie zal gedaan zijn laat staan nu .

Waar ben ik gedekt bij de reisbijstandsverzekering?
De dekking van je reisbijstandsverzekering is afhankelijk van de formule die je hebt gekozen. Doorgaans dekt de reisbijstandsverzekering de risico's in Europa, sommigen in België en het buitenland, en sommigen enkel in het buitenland. De uitgebreide formules van een reisbijstandsverzekering voorzien een wereldwijde dekking.


https://www.verzekeringen.be/reisverzek ... uiten#waar

En nu moet je afwachten of land berijdbaar is om mee te werken documenten .
Laatst gewijzigd door gast43 op 02 mar 2020, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 15:32

@Ice : Gast43 heeft zo wat alles gezegd wat er moet geweten worden. 'k Zou niet weten waarom ik er nog iets aan moet toevoegen.

Jouw absurde eis dat én de staat én de verzekering én de werknemer maar moeten blijven betalen slaat alles.

Hoor jij bij de PVDA?
Ice

02 mar 2020, 16:29

Jullie blijven constant naast dezelfde nagel kloppen.
Geen van de reizigers in quarantaine heeft ook maar iets aan jullie gezever over hoe ze zich hádden moeten beschermen voor een onvoorziene, opgeblazen pandemie...víjgen na Pasen, dummies!
En ze hebben niet allemaal een kristallen bol zoals deze twee beste stuurlui die aan wal staan....een rechtvaardige oplossing kan echter niet geboden en zelfs niet bespróken worden, wél massa's onterechte verwijten uit jaloezie voor vakantiegangers?...zielig, echt...

Mijn 'absurde eis'???
Dat behoeft voor normaal en logisch denkende mensen zelfs geen weerwoord.. :roll:

Eens zien hoe jullie piepen als je ongewild gedwongen wordt om een langer verblijf zélf te dokken want TIREZ VOTRE PLAN...zeg nooit nooit want dit kan iedereen overkomen...op verzekeringen kun je niet en nooit rekenen...hun truukjes om hun verantwoordelijkheid te ontlopen zijn reeds járen gekend..
Dat anderzijds ook nog op jullie kosten is-terroristen gepamperd en gratis worden gerepatrieerd deert helemaal niet!
Wat een walgelijke houding van zelfverloochening, weer...zolang ze maar eigen volk kunnen bashen..

Nu hoor ik weer bij de pvda.... :roll:
Dus ben ik nu opeens van vb-er een pvda-er?
Een waarheid als een koe: rechtvaardigheid en rechtgeaardheid staan los van enige politieke overtuiging en zeker van alle politieke huichelaars.
Denk daaraan als je nog eens een politiek-neutraal iemand onterecht beschuldigt om gelijk welke politieke leugenaarspartij aan te hangen.

Zorg dus maar dat jullie beiden goed voorbereid zijn voor je vakantie of blijf gewoon thuis, dan loop je zeker geen enkel risico voor onvoorziene omstandigheden waarvoor je zelf opdraait. :twisted:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 mar 2020, 16:40

Je mag geen kus geven of een handdrukken?
Maar wat met geld moet ik dit aannemen met rubber handschoenen? :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 16:48

voorn schreef:
02 mar 2020, 16:40
Je mag geen kus geven of een handdrukken?
Maar wat met geld moet ik dit aannemen met rubber handschoenen? :lol:
Mogen we elkaar wel omhelzen? Dat geld is inderdaad een veel viezer geval.


@Ice: nog nooit iemand zo zien briesen om toch maar haar gelijk te krijgen. Jij bent toch een moeilijk geval zenne. Nee ik stel voor dat alle bazen, de staat, alle verzekeringen voor alles opdraaien. Wedden dat ze jou volgend jaar de rekening gaan presenteren via de belastingen, via de opslag van de verzekeringen? De werkgevers die failliet zijn omdat ze al hun personeel moesten door betalen? Alle ziekenkassen op hun gat omdat ze moeten uitbetalen? En zo voort en zo verder en nog meer paniek. Luister meid: een paniekzaaier zoals jij hoeft NIEMAND. Die kan men missen als de pest.
Ice

02 mar 2020, 17:25

Prima Vera schreef:
02 mar 2020, 16:48
@Ice: nog nooit iemand zo zien briesen om toch maar haar gelijk te krijgen. Jij bent toch een moeilijk geval zenne. Nee ik stel voor dat alle bazen, de staat, alle verzekeringen voor alles opdraaien. Wedden dat ze jou volgend jaar de rekening gaan presenteren via de belastingen, via de opslag van de verzekeringen? De werkgevers die failliet zijn omdat ze al hun personeel moesten door betalen? Alle ziekenkassen op hun gat omdat ze moeten uitbetalen? En zo voort en zo verder en nog meer paniek. Luister meid: een paniekzaaier zoals jij hoeft NIEMAND. Die kan men missen als de pest.
Gelijk krijgen? Het is geen wedstrijd, hé? Maar de waarheid heeft ook haar rechten, nét als réchtvaardigheid!
Níemand hoort kosten te betalen waarvoor ze geen schuld dragen, púnt! :evil:
Och kom...alsof 5 miljoen mensen in quarantaine zitten waardoor bedrijven failliet zouden gaan... 8O ...vooralsnog, en zover bekend, draaien énkel de REIZIGERS in gedwóngen quarantaine nog op voor de kosten, wat bazel je toch allemaal?
Wie beweert dat alle bazen, de staat en alle verzekeringen de kosten voor de quarantaine zouden moeten betalen? Waar haal je dat? 8O

Met paniekerige struisvogels die hun kop in het zand steken en uilen die met kaars en bril nog de realiteit niet willen onder ogen zien, is zeker niemand gebaat.
Als je te bang wordt, lees dan geen enkel bericht meer dat gaat over de verspreiding van deze opgeblazen pandemie en kruip in een hoekje tot het overwaait en je je verplichte vaccin kunt gaan halen.

Bepaal eerst eens wie de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid en dus de kosten moet dragen voor gedwongen quarantaine van vakantiegangers voor je de voorbereidingen van vakantie en onbestaande gevolgen en doemscenario's erbij sleept. :roll:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 17:50

Als er één bang is dan ben jij het wel. Jij begint hier te tieren en te roepen en te panikeren.

Het enige dat wij nu doen is de grote menigte mijden, maar wij gaan naar de markt en de supermarkt en wat dan ook. Wij komen buiten, jij precies niet meer.

En als jij morgen op reis gaat en je moet ginds in quarantaine wel dan is het jouw schuld en niemand anders zijn schuld. En ja dan vind ik dat jij maar moet opdraaien tenzij jij een verzekering gevonden hebt die zo'n situatie dekt.

Momenteel zou ik het zeker niet speciaal gaan opzoeken. Op reis gaan kan je altijd wel.