Tirez votre plan

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

02 mar 2020, 19:15

Groot gelijk Prima Vera, die Ice da's toch wel een speciaal iemand. Blijkbaar is dat hier een soort ayathollah van het forum en maar roepen en schelden om haar gelijk te halen. Volgens haar is er in B niets die deugt: 1 simpele oplossing aan haar probleem: staat het jou niet aan? Verhuis dan he. Waarom zouden die hoteliers die kosten voor hun rekening moeten nemen? Ze hebben 2 maal kosten: diegenen die blijven én alle maatregelen die nodig zijn voor die qaurantaine en voor diegenen die geboekt hadden en die dus er niet heen kunnen omdat er nog anderen in hun kamer zitten, laat staan de economische schade (corona hotel) die deze hoteliers in de toekomst gaan ondervinden.
Laatst gewijzigd door Horus1 op 02 mar 2020, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 19:27

Horus1 schreef:
02 mar 2020, 19:15
Groot gelijk Prima Vera, die Ice da's toch wel een speciaal iemand. Blijkbaar is dat hier een soort ayathollah van het forum en maar roepen en schelden om haar gelijk te halen. Volgens haar is er in B niets die deugd: 1 simpele oplossing aan haar probleem: staat het jou niet aan? Verhuis dan he. Waarom zouden die hoteliers die kosten voor hun rekening moeten nemen? Ze hebben 2 maal kosten: diegenen die blijven én alle maatregelen die nodig zijn voor die qaurantaine en voor diegenen die geboekt hadden en die dus er niet heen kunnen omdat er nog anderen in hun kamer zitten, laat staan de economische schade (corona hotel) die deze hoteliers in de toekomst gaan ondervinden.
Tja verder denken doet ze niet! Ze laat liever alles failliet gaan. Zelf lijkt ze ook geen andere oplossing te kunnen bedenken dan 'laat alle anderen maar betalen'.
Ice

02 mar 2020, 20:57

Prima Vera schreef:
02 mar 2020, 17:50
Als er één bang is dan ben jij het wel. Jij begint hier te tieren en te roepen en te panikeren.

Het enige dat wij nu doen is de grote menigte mijden, maar wij gaan naar de markt en de supermarkt en wat dan ook. Wij komen buiten, jij precies niet meer.

En als jij morgen op reis gaat en je moet ginds in quarantaine wel dan is het jouw schuld en niemand anders zijn schuld. En ja dan vind ik dat jij maar moet opdraaien tenzij jij een verzekering gevonden hebt die zo'n situatie dekt.

Momenteel zou ik het zeker niet speciaal gaan opzoeken. Op reis gaan kan je altijd wel.
Alsof gij zou kunnen weten of iemand anders bang zou zijn...de arrogantie...ik denk zelfstandig om mijn mening te vormen, daar ben jij helemaal niet voor nodig en je zit er dan ook nog mijlenver naast :roll: ...verwijten naar anderen is vaak de projectie van jezelf op anderen en dat klopt voor jou ook weer maar eens.
Leer het verschil eens tussen tieren en argumenteren want dat ken je ook niet.
Zelfs een fictieve frequentie van mijn boodschappen doen sleur je erbij, ga je schamen... schelden en tieren uit pure schrik en dat mij dan verwijten omdat ik een onrechtvaardige situatie aanklaag...ik ben overigens helemaal niet bezig met het vermijden van grote menigtes uit angst zoals jij. :twisted:

Laat mij de vraag eens heel duidelijk stellen voor wie hier zo zit af te geven op de onfortuinlijke reizigers:
Zouden jullie dezelfde meningen zijn toegedaan als GIJZELF of jouw familie/kinderen met kleinkinderen in de schoenen zouden staan van de reizigers op vakantie die nu ongewild in quarantaine zitten buiten hun schuld?
En nu niet rond de pot beginnen draaien maar de vraag beantwoorden!!
Stel U eens in de plaats van de reizigers die ongewild in quarantaine zitten, dat kan toch zo moeilijk niet zijn?

En voor er weer in het wilde weg wordt gespeculeerd om weer de vraag te omzeilen: neen, ík heb geen familie of kennissen op dit ogenblik in quarantaine zitten op hun vakantiebestemming, oké?
En beantwoord nu die vraag maar eens: gast43, kannibaal en prima vera zonder mij te komen vertellen wat ík denk..
En horus: natuurlijk kon jij niet ontbreken om deze gelegenheid te baat te nemen om je gal te spuien tegen eenieder die het niet eens is met jouw mening...en jazeker, maak van het forum maar een wedstrijd over wie gelijk heeft...hoe ouder hoe gekker, sommigen zelfs dommer. :mrgreen:
Beantwoordt gij die vraag ook maar eens ipv weer met persoonlijke aanvallen je kruistocht te voeren, dat wordt zo afgezaagd en maakt niet meer de minste indruk....ayatollah van het forum? Weer een geval van projectie...hilarisch...en je zit in de verkeerde topic.. :mrgreen:
Prima Vera schreef:
02 mar 2020, 17:50
Tja verder denken doet ze niet! Ze laat liever alles failliet gaan. Zelf lijkt ze ook geen andere oplossing te kunnen bedenken dan 'laat alle anderen maar betalen'.
Hoe naïef kun je zijn, angst en paniek zijn slechte raadgevers om fictieve doem scenario's, die nooit zullen gebeuren, te slikken want ze dienen enkel om je de stuipen op het lijf te jagen...en dat lukt dus prima bij jou. :mrgreen:
Alleen al het aantal besmettingen - ACHT - zou bedrijven failliet doen gaan? OMG...gebruik je gezond verstand eens?? :evil:

Mijn aanzet om tot een oplossing te komen wordt straal genegéérd en zijn duidelijk parels voor de zwijnen, die het liever hebben over mijn boodschappen en een wedstrijdje gelijk-halen..
Bepaal eerst eens wie de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid, en dus de kosten, moet dragen voor gedwongen quarantaine van vakantiegangers...
VOOR er sprake kán zijn om zelfs maar een discussie te voeren...tot zover 2 pagina's oeverloos gezever over nonsens naast de kwestie, enkel schoppen op vakantiegangers die reeds op de grond (en in quarantaine) liggen. :x

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 mar 2020, 21:32

Mens toch Ice, wat voor iets ben jij? Ik ben niet in paniek, ik ben niet bang. Ik zou niet weten waarom. Wat moet komen zal komen of jij daar nu hysterisch over doet of niet!
Ik vraag mij af waarom jij ons paniekerig noemt! Jij bent het die aan het doordraven is. Ik denk dat de meerderheid hier buiten jij en Dejules, vrij realistisch en nuchter blijven.

Ik sprak over mijn buiten komen, niet over jouw buiten komen. Waar haal je dat alweer? Jij sleurt er van alles bij dat niet wordt geschreven en niet wordt gezegd.

De situatie is zo dat er geen familieleden in quarantaine zitten. Ze zijn niet op reis geweest. En grote menigte mijden is een realistische ingeving die elke nuchtere mens nu zal doen.

Jij speelt toch zo graag het misbegrepen slachtoffer hier. 't Zou je sieren mocht je eindelijk eens gewoon begrijpend beginnen lezen en niet iedereen uitschelden. Of heb je liever dat we je een histerisch viswijf noemen? Neen dacht ik toch? Je bent wel goed op dreef.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

02 mar 2020, 22:34

Er zijn toch enkele punten die opheldering vragen.
Zowel in het buitenland (zoal in het hotel nu) als met mensen die positief getest hebben in Belgie is er een groot verschil in betaling van het verblijf en de medische kosten.
Degenen die in een hospitaal worden opgenomen worden betaald door eurocross van de ziekenkas en/of een reisverzekering. Degenen die in het hotel in carantaine geplaatst worden - door de ziekte van de mensen die opgenomen werden in het hospitaal - zouden alles zelf moeten betalen.
Hier in Belgie worden mensen opgenomen in het ziekenhuis na positieve test en anderen zullen thuis in carantaine geplaatst worden.
Die in het ziekenhuis verblijven kunnen in mogelijk geval terug vallen op een hospitalisatieverzekering, terwijl die thuis in carantaine zitten zullen hun dokterkosten zelf moeten betalen.
Er is toch een en ander niet goed geregeld denk ik.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 mar 2020, 22:54

@ Ice ,

Wie beweert dat alle bazen, de staat en alle verzekeringen de kosten voor de quarantaine zouden moeten betalen? Waar haal je dat? 8O :roll: :roll: :roll:

Jij zit dat hier op te blazen , en is teken dat je geen kennis hebt .

https://radio1.be/quarantaine-een-geldi ... ig-te-zijn


Of ga je u verlofdagen opgebruiken ??? :mrgreen: :mrgreen:

Ben jij werknemer of bediende geweest ? 8O

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 mar 2020, 09:43

Beste miel ,

Zoiets komt niet ieder jaar voor .
Clausule niet opgenomen is , in de verzekering - rechtsbijstand - annulatieverzekering-arbeidsrecht

Dan begint de miserie . Maar dat komt wel goed .
Nog veel werk aan de winkel hopelijk worden ze eens wakkergeschud , bij de instantie's .

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

03 mar 2020, 10:50

Ice,

Als ik jou posts lees, dan weet ik tenminste dat er nog mensen zijn die hun verstand gebruiken. Iets wat van sommige anderen niet altijd kan gezegd worden. Waarschijnlijk hun pillen vergeten.

Jij en dejules en nog enkele anderen zijn hier de weinigen met gezond verstand. Ik reageer niet altijd omdat ik mijn gezondheid niet wil schaden. :)
Ice

03 mar 2020, 11:02

Aelbrecht schreef:
03 mar 2020, 10:50
Ice,

Als ik jou posts lees, dan weet ik tenminste dat er nog mensen zijn die hun verstand gebruiken. Iets wat van sommige anderen niet altijd kan gezegd worden. Waarschijnlijk hun pillen vergeten.

Jij en dejules en nog enkele anderen zijn hier de weinigen met gezond verstand. Ik reageer niet altijd omdat ik mijn gezondheid niet wil schaden. :)
Wel, Aelbrecht, mijn broek zakt telkens af dat mensen blijven in eigen vel snijden en weigeren de overduidelijke realiteit te erkennen.
In plaats van verontwaardigd te zijn over onrechtvaardigheid, vallen ze telkens de boodschapper aan en gaan ze voorbij aan de boodschap die ook nog in hún nadeel is.
Door telkens op de boodschapper te schieten en naast de kwestie en kern van de zaak te zeuren kom je dan niet eens toe aan de eigenlijke discussie...je moet eerst nog het vanzelfsprekende met handen en voeten uitleggen en dan nóg wordt het niet begrepen....je gaat op den duur nog twijfelen aan de geestelijke vermogens en het gezonde verstand..
Onbegrijpelijk. 8O
Ice

03 mar 2020, 11:09

Prima Vera schreef:
02 mar 2020, 21:32
Mens toch Ice, wat voor iets ben jij? Ik ben niet in paniek, ik ben niet bang. Ik zou niet weten waarom. Wat moet komen zal komen of jij daar nu hysterisch over doet of niet!
Ik vraag mij af waarom jij ons paniekerig noemt! Jij bent het die aan het doordraven is. Ik denk dat de meerderheid hier buiten jij en Dejules, vrij realistisch en nuchter blijven.

Ik sprak over mijn buiten komen, niet over jouw buiten komen. Waar haal je dat alweer? Jij sleurt er van alles bij dat niet wordt geschreven en niet wordt gezegd.

De situatie is zo dat er geen familieleden in quarantaine zitten. Ze zijn niet op reis geweest. En grote menigte mijden is een realistische ingeving die elke nuchtere mens nu zal doen.

Jij speelt toch zo graag het misbegrepen slachtoffer hier. 't Zou je sieren mocht je eindelijk eens gewoon begrijpend beginnen lezen en niet iedereen uitschelden. Of heb je liever dat we je een histerisch viswijf noemen? Neen dacht ik toch? Je bent wel goed op dreef.
Beantwoordt nu eens de vraag:
Zouden jullie dezelfde meningen zijn toegedaan als GIJZELF of jouw familie/kinderen met kleinkinderen in de schoenen zouden staan van de reizigers op vakantie die nu ongewild in quarantaine zitten buiten hun schuld?
Aan je afleidend gezeur heeft niemand een boodschap.
Vinden jullie het rechtvaardig en zijn jullie bereid om zélf je langer, verplicht verblijf in quarantaine en terugreis op te hoesten, ja of nee, dát is de vraag. :roll:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 mar 2020, 12:42

Ja en stop nu met doordrammen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

03 mar 2020, 13:03

@Ice Het antwoord op Uw vraag, driemaal ja, ik zal betalen zonder morren, en nog dankbaar zijn dat het personeel van het hotel mij nog verder wil bedienen. Ik heb trouwens een filmke gezien van iemand die zeer tevreden was over de service en daarbovenop nog cava aangeboden kreeg. Of de man in kwestie wist dat hij hiervoor zelf zou moeten betalen, is mij onbekend. Wie absoluut op reis wil, moet bereid zijn om te betalen in voor en tegenspoed. Tien weken verblijven in zijn uitverkoren vakantie oord voor de prijs van twee, is een natte droom. De getroffen gezinnen hebben van een langdurige rust kunnen genieten, voldoende om de volgende vakanties een paar jaar uit te stellen, tot er opnieuw voldoende budget beschikbaar is.
Op dit ogenblik staat er hier in de krant, de vraag en raad hoe gij met het coronavirus best Uw volgende vakantie kunt inplannen. Nu de Paas vakantie dichter bijkomt, begrijpelijke advertentie, maar de gek die hier op in gaat, moet er ook rekening mee houden, dat het lelijk kan misgaan.
Als burger zou ik het uiteraard een kaakslag vinden dat belasting geld wordt aangewend om de getroffenen te vergoeden. Ik stel voor dat men een fonds opricht, waar alle mensen die hulp claimen voor de toeristen zoals collega Ice, verplicht worden hun bijdrage te storten ( bv een maandelijkse verhoogde belastingbijdrage die terecht komt in het fonds). Ice staat reeds te popelen om te kunnen storten, De Kannibaal heeft er echt geen zin in. :D :D

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 mar 2020, 13:11

Akkoord Kannibaal. Diegenen die nu nog vertrekken vragen er zelf om.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

04 mar 2020, 11:02

Akkoord Kannibaal, toen mijn zoon enkele jaren geleden 10 dagen vastzat in Washington omwille van de uitbarsting van die IJslandse vulkaan heeft hij ook al die dagen zijn hotel moeten betalen en dat was niet eens omdat hij er op vakantie was, maar voor zijn studies.
Eendracht maakt macht

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 mar 2020, 11:35

meredith schreef:
04 mar 2020, 11:02
Akkoord Kannibaal, toen mijn zoon enkele jaren geleden 10 dagen vastzat in Washington omwille van de uitbarsting van die IJslandse vulkaan heeft hij ook al die dagen zijn hotel moeten betalen en dat was niet eens omdat hij er op vakantie was, maar voor zijn studies.
Mijn zoon heeft het ook voorgehad toen jaren geleden die orkaan door New York raasde, heeft hij ook moeten betalen. Ergens is dat toch normaal? Ze mogen dan al blij zijn dat ze die hotelkamer kunnen behouden.