De kracht van de vooruitgang.

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 apr 2020, 10:09

Aelbrecht schreef:
04 apr 2020, 14:27
Dicksy schreef:
03 apr 2020, 12:13
Dat binnen blijven zal de eerste maand lukken, de tweede maand al stukken minder en nog langer houdt ge de mensen niet meer binnen.
Dicksy, inderdaad, de eerste maand zal lukken, dus nu nog één week en we hebben die maand. Wat als volgende week de veiligheidsraad beslist dat de bevolking te laks is (volgens hen dus) en dat ze strengere maatregelen voorstellen.

Nieuwe maatregelen zoals in Frankrijk. (Ik hoop van niet, maar stel) en dan van de eerste keer tot begin mei.

Jij schrijft dat mensen die dus vanaf de derde maand toch niet meer binnen te houden zijn. OK, ik kan daar volledig inkomen. Maar als ze verstrengen zullen ze toch binnen moeten blijven. En demonstreren is streng verboden wegens de "social distancing" (srr ik word onpasselijk van die term). Mensen die toch buitenkomen zullen zwaar beboet worden en riskeren eventueel gevangenisstraf.

Eens zien of ze zullen buiten komen. Ik vind dit een zeer erge toestand want per slot van rekening worden door deze maatregelen (bijna) al onze vrijheden / rechten afgenomen, enkel nog plichten. Dat is verontrustend. Van demokratie is niets meer te bespeuren. Als die mensen buitenkomen gaan die hetzelfde meemaken als in dictauren.
Ofwel houden wij ons aan de beperkingen Ofwel gaan we als senioren allemaal het hoekje om Het virus is een probleem voor oude mensen (93 procent)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 apr 2020, 13:56

Zijn ook veel zondag chauffeurs , en blokchauffeurs .

Denken dat ze kunnen rijden , en niet aan de regels en normen .

Kannibaal : vooruitgang zeg je toch , denk je nu echt met harder te rijden
dat je sneller gaat thuis geraken 8O moet je me eens uitleggen .
Heb al andere dingen gezien in mijne levensloop .