mag het even iets luchter zijn, namelijk een onbenullig nieuwsfeit

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 jan 2021, 19:36

Niet wanhopen.....het vaccin is op komst. :lol:


Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 jan 2021, 11:00

Als ze de leveringen laten doen door Cool Blue. Vandaag gebeld morgen zeker afgeleverd :lol:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

06 jan 2021, 11:08

Eigenlijk is het niet zozeer om te lachen en ook niet onbenullig, er schuilt wel iets van waarheid in.


image.jpeg
image.jpeg (104.41 KiB) 985 keer bekeken

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 jan 2021, 11:16

URSULAMI schreef:
25 dec 2020, 09:21
2020 memorabel jaar

-Dit jaar, om mensen bang te maken op Halloween, moet je gewoon komen zonder een masker.

-In 2000 dacht iedereen dat we in 2020 naar Mars zouden vliegen . Nu kun je zelfs niet meer naar Engeland vliegen

-Wat had je verwacht dat ik mijn masker af zou doen op de eerste date? Zo ben ik niet.

-Nu schrijven de luchtvaartmaatschappijen in der minne dat ze hopen op ons begrip en onze steun in deze moeilijke tijd. Ik zou willen vragen: "Waar was je toen mijn koffer woog 23,1 kg?"

-Aandacht!
De film bevat scènes van handdrukken . Alle gelijkenis met de werkelijkheid is toeval

-Tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit een fles wodka met alcohol afgeveegd.

- Hallo schat, ik ben in de winkel. Wat moet ik meenemen ?
Draag je een masker? Ja !
Neem de kassa.

-Ik kwam thuis uit de winkel met mijn man.
We deden onze maskers af. Toen bleek dat die man niet de mijne was.

-Wie niet getrouwd is, schiet op. Alleen dit jaar de bruiloft zonder gasten.

-Een minuut stilte voor vrouwen die hun lippen pimpten voor 2.000 euro en nu voor 1 euro een masker moeten dragen.

-Maar vergeet niet, Assepoester, op precies 11 p.m., zal je jurk veranderen in vodden ...
"Is het niet middernacht, oma ?"
"Sorry, de avondklok gaat om 11 uur in

-Vanaf maandag werken postbodes vanuit huis.
Zij zullen uw brieven lezen en u bellen als er iets belangrijks is.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
De zon is gratis voor iedereen

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jan 2021, 20:15

Afbeelding

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 jan 2021, 11:44

Afbeelding

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 jan 2021, 16:26

VACCIN : het woord is afkomstig van het Latijn Vacca, wat “koe” betekent. Denk aan de Franse benaming “Vache”. Toen eind 18de eeuw de koepokken verspreid waren stelde een Britse arts, Edward Jenner, vast dat melkmeisjes die aan de handen besmet raakten hiermee, verder immuun bleken te zijn aan de ziekte, die overigens de Latijnse naam vaccinia had. Hij ontdekte dat ook een opzettelijke besmetting bescherming gaf. De Britten kregen dus vaccine ingespoten. Later werd deze werkwijze ook toegepast voor andere ziektes zoals de bof of mazelen.
Met deze informatie in het achterhoofd wordt het begrijpelijk waarom sommigen die hele vaccinatiecampagne één grote koehandel noemen.
Laatst gewijzigd door figaretto op 18 jan 2021, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

18 jan 2021, 08:28

[attachment=0]image.png[/attachment]
Bijlagen
image.png

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2021, 09:51

figaretto schreef:
17 jan 2021, 16:26
VACCIN : het woord is afkomstig van het Latijn Vacca, wat “koe” betekent. Denk aan de Franse benaming “Vache”. Toen eind 18de eeuw de koepokken verspreid waren stelde een Britse arts, Edward Jenner, vast dat melkmeisjes die aan de handen besmet raakten hiermee, verder immuun bleken te zijn aan de ziekte, die overigens de Latijnse naam vaccinia had. Hij ontdekte dat ook een opzettelijke besmetting bescherming gaf. De Britten kregen dus vaccine ingespoten. Later werd deze werkwijze ook toegepast voor andere ziektes zoals de bof of mazelen.
Met deze informatie in het achterhoofd wordt het begrijpelijk waarom sommigen die hele vaccinatiecampagne één grote koehandel noemen.
Nuance: Jenner besmette de patiënt met het koepokkenvirus waardoor die achteraf immuun bleek voor het gewone pokkenvirus. Van dat gewone pokkenvirus bestonden 2 varianten: het ene deed 2% van de besmette mensen overlijden, maar de heftigere versie doodde 30% van de besmette mensen.

Wereldwijd sterft iets meer dan 2% van de mensen die corona oplopen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

18 jan 2021, 14:00

figaretto schreef:
17 jan 2021, 16:26
VACCIN : het woord is afkomstig van het Latijn Vacca, wat “koe” betekent. Denk aan de Franse benaming “Vache”. Toen eind 18de eeuw de koepokken verspreid waren stelde een Britse arts, Edward Jenner, vast dat melkmeisjes die aan de handen besmet raakten hiermee, verder immuun bleken te zijn aan de ziekte, die overigens de Latijnse naam vaccinia had. Hij ontdekte dat ook een opzettelijke besmetting bescherming gaf. De Britten kregen dus vaccine ingespoten. Later werd deze werkwijze ook toegepast voor andere ziektes zoals de bof of mazelen.
Met deze informatie in het achterhoofd wordt het begrijpelijk waarom sommigen die hele vaccinatiecampagne één grote koehandel noemen.
image.png
image.png (44.58 KiB) 765 keer bekeken

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

19 jan 2021, 11:34

Wil. schreef:
18 jan 2021, 09:51

Nuance: Jenner besmette de patiënt met het koepokkenvirus waardoor die achteraf immuun bleek voor het gewone pokkenvirus. Van dat gewone pokkenvirus bestonden 2 varianten: het ene deed 2% van de besmette mensen overlijden, maar de heftigere versie doodde 30% van de besmette mensen.
Nuttige nuance inderdaad. Nu ja, het ging hier over de herkomst van vaccin uit de veeteelt. Inenten komt dan weer uit de plantkunde. Voor het overige heb ik weinig kennis over ziekteverschijnselen. Uit goede bron (mijn ma) weet ik dat ik ooit ingeënt ben tegen pokken en mazelen. Maar zoals ik al zei, in de materie zèlf ben ik niet euh... gepokt en gemazeld. Vandaar...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2021, 11:58

Als dat niet recht in de roos is, dan weet ik het niet meer: de zomerhit van 't jaar!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2021, 12:03

Nou Wilpunt, een rasechte carnavalsslager, dat had ik nu helemaal niet verwacht van u :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 jan 2021, 13:29

Wil. schreef vandaag, 11:58:
Als dat niet recht in de roos is, dan weet ik het niet meer: de zomerhit van 't jaar!
Veel 'karakterloze collega's' zullen de grap van dit filmpje niet begrijpen en de maatregelen, die ook na de vaccinatie van kracht blijven, aan hun been lappen.
Zet u de mensen niet aan tot 'burgerlijk ongehoorzaamheid.' 8O
U begrijpt toch dat u een 'klacht bij het parket riskeert' of niet? :P :P :lol: