Corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

16 mar 2020, 11:21

Het is een kwestie van tijd maar iedereen zal ermee geconfronteerd worden , willen of niet . Wij ook dus , vast en zeker besmet en niet voorzichtig genoeg geweest hier in het appartements gebouw . Lichte symptomen , wat duizelig , kortom ik lees op het gemeentelijke infokanaal via internet : ga niet naar dokter , niet naar ziekenhuis , niet naar apotheker , blijf binnen . Laat kennissen de boodschappen doen ....welke kennissen , de enige die wij kennen zijn zelf zwak of oud . Noodtelefoon , ha ... overbelast . Dus trekken wij zelf maar naar de winkel , vermits wij niet gehamsterd hebben . En zo denken duizenden anderen er ook over . Cijfers van corona besmettingen .., doe dat maar maal 10 !
Gezondheid en sterkte ! En uitzieken doen we dan en we blijven nog wekenlang een gevaar voor anderen !
Nog een tip voor andere Sars cov2( covid19) - lijders , haal een pot honing in huis , helpt echt tegen keelpijn .

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

16 mar 2020, 11:41

En zoals gewoonlijk vind ik “ te weinig “ info via de fod gezondheid . Daarom deel ik even hier de link van een site uit Nederland waar men wel voldoende info vindt .
Die Nederlanders toch , wat zouden wij doen zonder hen !
Mijn vraag was : hoe lang thuisblijven bij corona ziekte ? = tot verdwijnen van de symptomen . https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... antwoorden

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

16 mar 2020, 12:53

En het drama moet nog beginnen !
Niet verwonderlijk dat het begin in China ligt. Ongeziene industrialisatie, met al gevolgen eraan verbonden. Rivieren waarin gevist wordt zwaar vervuild. Wildgroei van algen, die volledige meren bedekken.
Overal afval en troep. Eten van wilde dieren, wat die Chinezen allemaal binnen haspelen.
Geld, geld en nog eens geld, want ze willen de grootste zijn.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 mar 2020, 15:53

michiel1954 schreef:
16 mar 2020, 11:21
Dus trekken wij zelf maar naar de winkel ,
Ik denk dat je naar het OCMW belt dat die mensen U wel zullen helpen,
ze zijn niet alleen voor ( ..... :?: ..... ) hoor.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 mar 2020, 23:47

michiel1954 schreef:
16 mar 2020, 11:21
Dus trekken wij zelf maar naar de winkel
Ik zie op Facebook tientallen berichten voorbij komen van mensen die anderen willen helpen met boodschappen doen, enz. Bel eens naar je gemeente. Er kan vast wel iets geregeld worden.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

17 mar 2020, 22:08

michiel1954 schreef:
16 mar 2020, 11:21
Het is een kwestie van tijd maar iedereen zal ermee geconfronteerd worden , willen of niet . Wij ook dus , vast en zeker besmet en niet voorzichtig genoeg geweest hier in het appartements gebouw . Lichte symptomen , wat duizelig , kortom ik lees op het gemeentelijke infokanaal via internet : ga niet naar dokter , niet naar ziekenhuis , niet naar apotheker , blijf binnen . Laat kennissen de boodschappen doen ....welke kennissen , de enige die wij kennen zijn zelf zwak of oud . Noodtelefoon , ha ... overbelast . Dus trekken wij zelf maar naar de winkel , vermits wij niet gehamsterd hebben . En zo denken duizenden anderen er ook over . Cijfers van corona besmettingen .., doe dat maar maal 10 !
Gezondheid en sterkte ! En uitzieken doen we dan en we blijven nog wekenlang een gevaar voor anderen !
Nog een tip voor andere Sars cov2( covid19) - lijders , haal een pot honing in huis , helpt echt tegen keelpijn .
Vlierbessensiroop ook. Zeer doeltreffend tegen keelpijn. In de Colruyt kun je ze aan verminderde prijs inkopen als je ze per drie stuks neemt.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

18 mar 2020, 08:55

Vlierbessen siroop , ja mijn oma maakte dat af en toe voor haar kinderen . Mijn vrouw , Oekraïense, heeft ook een doos vol wonderkruiden(?) . We slaan ons er wel door . Slapen al apart wegens mijn hoestbuien .
Ice

18 mar 2020, 10:46

Ik vraag mij toch af welke maatregelen er worden getroffen om besmettingen door illegalen te voorkomen, die in heel europa vrij mogen rondzwerven?
Waarom moet eigen volk opgesloten worden in hun 'kot', mogen zelfs niet gaan werken om verspreiding tegen te gaan maar er wordt dan geen aandacht geschonken aan illegalen die mogelijk ook besmet zijn en heel europa verder kunnen besmetten door vrij personen verkeer?! 8O

Zelfs de europese raad verhindert het verplicht melden van zulke illegale zwervers en dus mogelijke besmettingshaarden...waarom?????
Publieke en private dienstverleners zouden niet verplicht moeten zijn om aangifte te doen tegen personen van wie wordt vermoed dat ze onregelmatig in het land verblijven. Die aanbeveling richt een toezichtsorgaan van de Raad van Europa aan de Belgische overheden.
Valt dat voor die eu-idioten onder discriminatie als illegalen een mogelijk risico vormen voor de bélgische volksgezondheid?

Wát primeert: de indijking vd verspreiding van corona besmetting door verplichte melding/registratie/testen of het vrije verkeer van besmette vluchtelingen?! :evil:

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

20 mar 2020, 17:47

bericht in knack
Blijft N-VA betrokken bij volmachten regering-Wilmès? Groen legt bal in kamp van premier.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

27 mar 2020, 14:59

Moest ik terug gaan werken zou men ook mogen testen. Wellicht elke week zodat er een overzicht is. In dat Azië zit er dan een qr code op je phone.
Ik vind het nu een echte wanorde.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 mar 2020, 14:43

Wát primeert: de indijking vd verspreiding van corona besmetting door verplichte melding/registratie/testen of het vrije verkeer van besmette vluchtelingen?!
Het zullen niet altijd vluchtelingen zijn,maar in Ninove ,hebben ze een probleem,en alhoewel er niet bijstaat welke "jongeren" het zijn moet men er geen tekening bijmaken,en durven ze niet naar de afkomst van die "jongeren" verwijzen, en als men tussen de regels leest heeft de burgemeester Tanja De Jonge er nog schrik van ook.....
https://www.hln.be/in-de-buurt/ninove/n ... ~a1937342/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

04 apr 2020, 09:42

Nu lees ik Steven van Gucht zegd in China had men het eerder onder controle
Omdat de maatregelen iets ja iets strenger waren dan hier
Gebruikt de man iets strenger verdorie men mocht helemaal niet meer buiten komen
Dit is niet zomaar iets strenger dit was radicaal
Hier worden groten zaken nog niet verboden terwijl men weet dat het Corona juni en jullie
Nog steeds ergens zal rond hangen
Deze dagen weer een massa volk op de been met het goede weer en nee alleman houd zich niet aan 1.5 meter afstand bewust of onbewust

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

04 apr 2020, 14:08

marcelvm schreef:
04 apr 2020, 09:42
Nu lees ik Steven van Gucht zegd in China had men het eerder onder controle
Omdat de maatregelen iets ja iets strenger waren dan hier
Gebruikt de man iets strenger verdorie men mocht helemaal niet meer buiten komen
Dit is niet zomaar iets strenger dit was radicaal
Hier worden groten zaken nog niet verboden terwijl men weet dat het Corona juni en jullie
Nog steeds ergens zal rond hangen

Deze dagen weer een massa volk op de been met het goede weer en nee alleman houd zich niet aan 1.5 meter afstand bewust of onbewust
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar de eerste twee maanden zullen we nog wel binnen moeten blijven. Enkel wandelen en fietsen zal nog mogen. Eventueel worden de maatregelen verstrengd. Ik veronderstel dat dit week-end doorslaggevend zal zijn voor hetzelfde als nu OF een strengere aanpak.

Als mensen zich niet strikt aan de regels houden volgen boetes en strengere maatregelen onder het mom van: de goeden moeten het met de slechte bekopen.

De psychologische gevolgen van dergelijke maatregelen voor de maatschappij zijn ook ongekend.