Bpost in tijden van Corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

15 mei 2020, 06:32

[quote=janieburton post_id=4

Bij mij ging het over briefpost en een pakket verzenden buiten Europa, ik heb dit gestart omdat ik niet kan begrijpen dat Bpost geen briefpost en pakjes kan verzenden buiten Europa maar dat er wel briefpost/pakjes van buiten Europa naar België komen.

Mij maak het ook niet uit of mijn pakje of briefpost van buiten Europa er vandaag of overmorgen is en hoe het pakje in hier geraakt.

Ik bewonder de postbodes voor hun werk elke dag en ben hun daarvoor ook dankbaar.
[/quote]

Ik begrijp het hoor dat het moeilijk te vatten is als buitenstaander...De export van pakjes in Europa is nog te organiseren via wegvervoer bij gebrek aan vluchten.....Voor export buiten Europa ligt dat moeilijker .... Als je voor bepaalde landen of locaties product hebt en er zijn geen lijn of vrachtvluchten kan dat ook niet vertrekken ! Bpost heeft geen eigen vrachtvliegtuigen en moet dus gebruik maken van anderen ....bovendien zijn de prijzen enorm gestegen ! Om die reden zijn deze maatregelen tijdelijk van toepassing !
Voor de import ligt dat anders....USA kan centraliseren bij vertrek en vliegt bijvoorbeeld één Europese bestemming aan om van daaruit over de weg verder te verdelen ! China maakt zelfs gebruik van containertransport via de trein !
Doe wel en zie niet om !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 mei 2020, 07:37

Als ge ziet hoe het wagentje van onze postbode in coronatijd volgepropt is, hoop ik dat dit terug normaal wordt
Onze papier containers puilen ook al uit.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 mei 2020, 18:37

Gisteren in de winkel bij mijn kleindochter 200 man.
Een deel met vragen of moeilijkheden met hun aankoop via on line
Zo denderend is het dus ook niet zeker voor PC en aanverwante producten.
Gedegen uitleg in de winkel is nog altijd een voordeel

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

22 mei 2020, 11:16

voorn schreef:
21 mei 2020, 18:37
Gisteren in de winkel bij mijn kleindochter 200 man.
Een deel met vragen of moeilijkheden met hun aankoop via on line
Zo denderend is het dus ook niet zeker voor PC en aanverwante producten.
Gedegen uitleg in de winkel is nog altijd een voordeel
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar in 9 van de 10 gevallen is het niet zo. Ofwel is het een verkoper die de aan/uit niet weet staan, of die het moet opzoeken in de handleiding, ofwel is het een opgefokte gast die mij gaat behandelen als een ouwe zak, waar hij geen woorden moet aan verspillen. Zit gij met problemen rond de PC, dan dragen ze hem naar het magazijn en kunt gij 3 weken wachten, om dan te horen dat er niks mis was.
Koopt het product on-line met een degelijk garantie contract, en men wordt on-line geholpen door een overname van Uw PC op afstand of als er een interventie nodig is, komt er een technieker aan huis.