Bpost in tijden van Corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

20 mar 2020, 22:17

Gisteren of eergisteren hoorde ik in een radionieuws uitzending op de VRT dat Bpost nog steeds pakjes en post bezorgt en dat er een groeiend aantal pakjes zijn doordat iedereen online bestellingen doet, het nieuws item over de post werd afgesloten door de melding dat Bpost geen post meer verzend buiten de Europese unie. Dit laatste mbt tot de zendingen buiten de EU was alleen maar te horen in één radionieuws uitzending.

Vandaag was ik in de post, ik had geen postzegels meer voor EU zendingen, om en brief te posten naar mijn familie(mensen van een zekere ouderdom en hebben geen email) in Duitsland.

Een dame aan het loket vroeg waarom ze haar pakje niet werd aanvaard, de beambte antwoorde iets waarop de dame repliceerde: "Jullie bezorgen nog steeds pakjes maar wij mogen geen pakjes meer terugzenden".

Toen ik de met de brief voor Duitsland aan het loket stond en die brief wou afgeven werd dit door de beambte ook geweigerd met de melding "wij mogen niets meer aannemen van brieven of pakjes", ik vroeg dan zegels voor de EU en daarop zei de beambte "dat geen enkele post voor het buitenland wordt verzonden daar België zijn landsgrenzen sluit en dat er geen post meer verzonden wordt buiten België omdat er geen vluchten meer zijn".

Blijkbaar heeft Bpost een maatregel genomen die niet is gecommuniceerd in de media(alhoewel ze eerder zeiden dat enkel nog post binnen de EU wordt verzonden.

Als men geen pakjes of brieven meer kan zenden binnen EU als er geen vluchten zijn hoe komen die pakje van het buitenland in België dan; als Bpost een paar dagen eerder verklaard dat het aantal pakjes van online bestellingen is gestegen( en ik denk niet dat die allemaal van een Belgische online winkel komen)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 mar 2020, 22:58

ik denk dat ik allemaal niet klopt ..... pakketten geraken niet besmet, en dus is er geen reden waarom brieven en pakjes niet meer per vliegtuig verzonden kunnen worden. Vrachtverkeer tussen ons land en de buurlanden is ook nog mogelijk, dus waarom geen postverkeer. Zet er gewoon genoeg postzegels op , en stop de brief in de brievenbus ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 mar 2020, 08:55

Fred1950 schreef:
20 mar 2020, 22:58
ik denk dat ik allemaal niet klopt ..... pakketten geraken niet besmet, en dus is er geen reden waarom brieven en pakjes niet meer per vliegtuig verzonden kunnen worden. Vrachtverkeer tussen ons land en de buurlanden is ook nog mogelijk, dus waarom geen postverkeer. Zet er gewoon genoeg postzegels op , en stop de brief in de brievenbus ....
Een vriendin van mij werkt bij de post in het verdeelcentrum Brussel. Ik zal het haar eens vragen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2020, 09:21

Fred1950 schreef:
20 mar 2020, 22:58
ik denk dat ik allemaal niet klopt ..... pakketten geraken niet besmet, en dus is er geen reden waarom brieven en pakjes niet meer per vliegtuig verzonden kunnen worden. Vrachtverkeer tussen ons land en de buurlanden is ook nog mogelijk, dus waarom geen postverkeer. Zet er gewoon genoeg postzegels op , en stop de brief in de brievenbus ....
Pakketten geraken niet besmet? Wanneer een besmet persoon op zo'n pakket heeft gehoest of geniesd, dan blijven de virussen daar meerdere uren tot een paar dagen lang ophangen. Hoeveel postbeambten hebben dat pakje ondertussen gemanipuleerd? En met hoeveel mensen hebben die enkelen op hun beurt dan weer contact gehad?

Waarom ontsmet men de handvatten van deuren op plaatsen waar geregeld mensen binnen en buiten lopen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 mar 2020, 09:29

Ze komt me juist te bevestigen dat alles nog normaal werkt, brieven én pakketjes voor binnen zowel als buitenland worden verwerkt. In dit geval business as usual. Zij het dan wel met vertraging want er melden zich ook heel veel mensen ziek.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 mar 2020, 11:00

Prima Vera schreef:
Ze komt me juist te bevestigen dat alles nog normaal werkt, brieven én pakketjes voor binnen zowel als buitenland worden verwerkt. In dit geval business as usual. Zij het dan wel met vertraging want er melden zich ook heel veel mensen ziek.
Volgens mij had janieburton hier te maken met een overbezorgde medewerker van Bpost en alleen uit eigenbelang handelde. Terecht of onterecht laat ik in het midden, het is de aard van het beestje hoever je hierin wilt meegaan.
Het staat trouwens ook haarfijn uitgelegd wat wel/niet en naar waar wel/niet nog verstuurd wordt op hun website (laatste update 20/03) evenals de beschermingsmaatregelen voor hun personeel.
https://news.bpost.be/nl-corona

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 mar 2020, 11:10

Dicksy schreef:
21 mar 2020, 11:00
Prima Vera schreef:
Ze komt me juist te bevestigen dat alles nog normaal werkt, brieven én pakketjes voor binnen zowel als buitenland worden verwerkt. In dit geval business as usual. Zij het dan wel met vertraging want er melden zich ook heel veel mensen ziek.
Volgens mij had janieburton hier te maken met een overbezorgde medewerker van Bpost en alleen uit eigenbelang handelde. Terecht of onterecht laat ik in het midden, het is de aard van het beestje hoever je hierin wilt meegaan.
Het staat trouwens ook haarfijn uitgelegd wat wel/niet en naar waar wel/niet nog verstuurd wordt op hun website (laatste update 20/03) evenals de beschermingsmaatregelen voor hun personeel.
https://news.bpost.be/nl-corona
Daar moet je niet aan twijfelen, dat was al zo te denken. Hopelijk beginnen ze niet allemaal zo te denken. Dan wordt het zeker een ramp.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 mar 2020, 14:56

Ik ga tegenwoordig naar het postpunt in mijn krantenwinkel, prima service en de concurentie zit er ook en is ook een afhaalpunt wat minder duur is.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 mar 2020, 15:46

Wij gaan altijd naar een postpunt anders zijn we verplicht telkens de auto te nemen en naar de volgende gemeente te rijden.
Ice

22 mar 2020, 11:54

Wil. schreef:
21 mar 2020, 09:21
Pakketten geraken niet besmet? Wanneer een besmet persoon op zo'n pakket heeft gehoest of geniesd, dan blijven de virussen daar meerdere uren tot een paar dagen lang ophangen. Hoeveel postbeambten hebben dat pakje ondertussen gemanipuleerd? En met hoeveel mensen hebben die enkelen op hun beurt dan weer contact gehad?

Waarom ontsmet men de handvatten van deuren op plaatsen waar geregeld mensen binnen en buiten lopen?
Wil, jou kunnen ze ook wijsmaken wat ze maar willen, hé? 8O
Virussen en beestjes hebben organisch materiaal nodig om te kunnen overleven...op metalen of kartonnen vlakken/pakket zijn ze gauw uitgezongen en kunnen zelfs geen uur blijven 'hángen'!
Bovendien schijnt dit beest air born te zijn en zal het dus zéker níet op één kartonnen pakje blijven plakken maar gaan rondzweven? :roll:
En hoe denk je dat de vriestemperaturen in het bagageruim van vliegtuigen overleefd kunnen worden?

Het ontsmetten van handvatten van deuren is net dezelfde flauwekul en hoax, dat levert géén besmettingsgevaar op behalve als er besmet SNOT op het handvat hangt! :x
Gebruik toch eens gezond verstand in plaats van je blaaskes te laten wijsmaken om je in de gordijnen te jagen met absurde leugens en om je met smetvrees, dat er niet is, je in je kot te houden.

En Bpost heeft haar dienstverlening verder te zetten, daar betalen we toch ook voor? Buitenlandse post/services kunnen het wel dus waarom Bpost dan weer niet? Luie donders? :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mar 2020, 12:32

Ice schreef:
22 mar 2020, 11:54
Wil. schreef:
21 mar 2020, 09:21
Pakketten geraken niet besmet? Wanneer een besmet persoon op zo'n pakket heeft gehoest of geniesd, dan blijven de virussen daar meerdere uren tot een paar dagen lang ophangen. Hoeveel postbeambten hebben dat pakje ondertussen gemanipuleerd? En met hoeveel mensen hebben die enkelen op hun beurt dan weer contact gehad?

Waarom ontsmet men de handvatten van deuren op plaatsen waar geregeld mensen binnen en buiten lopen?
Wil, jou kunnen ze ook wijsmaken wat ze maar willen, hé? 8O
Virussen en beestjes hebben organisch materiaal nodig om te kunnen overleven...op metalen of kartonnen vlakken/pakket zijn ze gauw uitgezongen en kunnen zelfs geen uur blijven 'hángen'!
Waar heb jij die info gehaald, Ice?

Ik lees hier een stukje dat verschenen is in The New England Journal of Medicine

The virus that causes coronavirus disease 2019 (COVID-19) is stable for several hours to days in aerosols and on surfaces, according to a new study from National Institutes of Health, CDC, UCLA and Princeton University scientists in The New England Journal of Medicine. The scientists found that severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) was detectable in aerosols for up to three hours, up to four hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to two to three days on plastic and stainless steel. The results provide key information about the stability of SARS-CoV-2, which causes COVID-19 disease, and suggests that people may acquire the virus through the air and after touching contaminated objects.

Mensen van UCLA, Princeton en de National Institutes of Health die allemaal in het complot betrokken zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mar 2020, 13:02

Dat coronavirus is één groot wereldwijd complot - wist je dat nog niet? :wink:
Jammer genoeg kan men er geen migranten bijsleuren want zelfs voor de grootste oen is het duidelijk dat welstellende vakantiegangers en zakenmensen die de wereldbol afvliegen de verspreiders zijn geweest.
Ice

22 mar 2020, 13:10

Wil. schreef:
22 mar 2020, 12:32
Waar heb jij die info gehaald, Ice?

Ik lees hier een stukje dat verschenen is in The New England Journal of Medicine

...... according to a new study from National Institutes of Health, CDC, UCLA and Princeton University scientists in The New England Journal of Medicine.
The scientists found that severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) was detectable in aerosols for up to three hours, up to four hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to two to three days on plastic and stainless steel.....
Mensen van UCLA, Princeton en de National Institutes of Health die allemaal in het complot betrokken zijn?
Waar ik dat haal? Gezond verstand, logica, fysica misschien?!
Alles wat leeft heeft immers organisch materiaal nodig om te kúnnen overleven - uit een dood stuk karton haalt zelfs een virus geen energie om te blijven leven? DUH.....das een no-brainer, man!
En geloof maar dat zootje dat op de loonlijst staat van cdc en co om ons wijs te maken dat dit monstertje wél zou kunnen overleven zonder organisch materiaal en op karton, hahahaha... en nog wel dágen aan een stuk.....je bent achterlijk als je dat slikt.....
Laten we in labo's dan maar kweekculturen op metaal en karton ontwikkelen in plaats van op organisch materiaal? Op ratten, op organen van apen, op muizen....??? Dat is dan allemaal overbodig en dierenleed???
Dan moet dat toch ook kunnen op KARTON....of NIET????
Komaan...denk toch eens na?!! :roll:

Beantwoord de vraag, frits!! Als het coronavirus inderdaad zou kunnen overleven op karton en levenloze voorwerpen zoals deze nitwits beweren, waarom zijn er dan nog geen massale kweekculturen voor een remedie??
Nee, wél komen zeuren over een complot maar simpele vragen beantwoorden, dan sta je met je mond vol tanden!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mar 2020, 13:21

Nee, wél komen zeuren over een complot maar simpele vragen beantwoorden, dan sta je met je mond vol tanden!
Mens toch - denk jij nu echt dat Uw gebral enige relevantie heeft? Iedereen die kan lezen kan in zoveel talen als hij wil via wetenschappelijk gefundeerde vaststellingen te weten komen dat dit virus wel degelijk uren kan overleven op allerhande soorten materiaal.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mar 2020, 13:27

Ice schreef:
22 mar 2020, 13:10

Waar ik dat haal? Gezond verstand, logica, fysica misschien?!
Alles wat leeft heeft immers organisch materiaal nodig om te kúnnen overleven - uit een dood stuk karton haalt zelfs een virus geen energie om te blijven leven? DUH.....das een no-brainer, man!
Niet te rap je eigen gezond verstand als basis nemen, Ice.

In de jaren '60 hebben de VS 5 lunar surveyors naar de maan gestuurd.
In 1969, drie jaar na de Surveyor 3, hebben de astronauten de camera die aan boord was van de surveyor mee terug gebracht. Dat is gebeurd onder steriele omstandigheden.

Welnu, er zijn daar levende organismen in teruggevonden (microben). Die hebben het luchtledige overleefd en 3 jaar van blootstelling aan kosmische straling, diepvriestemperaturen tot op 20 graden boven het absolute nulpunt en dit alles zonder water, zonder voedingsstoffen en zonder energiebronnen.

Dat staat in Science Daily te lezen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.