Bpost in tijden van Corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 mar 2020, 15:34

Maar dat zijn geen essentiële verplaatsingen nu,dus dat mag niet,het alternatief is de pakjes dienst,dus ze kunnen hun plan trekken, maar die vrouw die dringend sex moest hebben heeft het vlaggen,dat was ook geen essentiële verplaatsing maar die heeft geen boodschap aan die pakjesdienst. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 apr 2020, 02:58

Op 2 april heb ik een bestelling in de USA gedaan en gisteren is dit door Bpost geleverd.

Wat Bpost niet (meer) kan of wil doen(zendingen buiten Europa) kan wel vanuit de USA naar België.

Blijkbaar vind de USPS nog wel vluchten naar Europa en of België waar zij wel post kunnen mee zenden maar Bpost dan weer niet.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 apr 2020, 14:38

Ik laat niets meer leveren door Bpost.
Ik woon op de vierde verdieping, en als ze iets brengen dan bellen ze en leggen ze het gewoon in de hal beneden.
En niet zomaar, soms ligt de levering midden van de hal, alsof het daar gewoon is neergesmeten.
Tegen de tijd dat ik beneden ben is Bpost al lang verdwenen, en kan het pakje ook al verdwenen zijn.

Als ze iets thuis afleveren zou er een handtekening voor ontvangst moeten worden gevraagd, want achteraf heb je geen recht van spreken meer.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 apr 2020, 15:40

Sorry Fazal, maar zo worden alle leveringen nu afgehandeld. Men belt, zegt dat er een levering is, je doet de deur open en zij zetten binnen. Wanneer de leveranciers weg zijn kun jij naar beneden je pakje veilig oppikken. Zelfs Delhaize die vroeger alles beleefd en wel in de keuken uitpakte zet nu ook gewoon de kartonnen dozen in de inkomsthal en die kan je dan zelf naar boven brengen, betalen aan hun terminal is er ook niet mee bij, je betaald gewoon met een overschrijving.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 apr 2020, 11:20

Nu, dat begrijp ik kitten, maar ik spreek al over 2018 en 2019.
Toen was er nog geen sprake van een virus dat de wereld zou overheersen.
Bpost is één en al een opgejaagde boel, waarbij de werknemers niet worden ontzien, dàt, is de oorzaak.
Ze mogen niet wachten tot ze er zeker van zijn dat jij het pakje in uw bezit hebt.
Daar mag natuurlijk wel een tijd op staan, bvb maximum 3 minuten.
Degene die een pakje verwacht moet maar zien dat hij/zij onmiddellijk klaar is om naar beneden te gaan.
Ofwel pak je een stoeltje mee, en wacht je gewoon beneden.
En wat die betaling betreft ..., het meeste wordt op voorhand betaald.
Dus persoonlijk contact tussen besteller en ontvanger, is niet nodig.

Ps.: De buitendeuren van de benedenhal in een appartementsgebouw zijn meestal open, om de postbussen en de bel-systemen bereikbaar te maken. Dat betekent dat het pakje zomaar voor het grijpen ligt voor eender welke passant.
Op (pakweg) 3 minuten kan er veel gebeuren.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 apr 2020, 17:10

Zelf woon ik ook in een appartementsgebouw, met zet dat pakje na bellen achter de 2 de deur, wie kan er dan nog aan op 3 min?
Jij spreekt over 2018 en 2019, we zijn nu wel 2020 dacht ik.
En bpost, Nl post, deutsche post, en meerder pakjes diensten werken NU allemaal hetzelfde , nl volgend de regels

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 apr 2020, 17:26

Bij mijn stage-dag bij Bpost is de regel 2 maal bellen en kijken of je de deur opent en binnenpakt. Voorts kan er een richtlijn zijn om het ergens te plaatsenbvb carport.
De facteur zelf wil zo snel mogelijk vooruit, tijd winnen door aanbellen, ok thuis, lap, pakje plaatsen, foert en saluut.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 apr 2020, 19:59

kitten schreef:
18 apr 2020, 17:10
Zelf woon ik ook in een appartementsgebouw, met zet dat pakje na bellen achter de 2 de deur, wie kan er dan nog aan op 3 min?
Jij spreekt over 2018 en 2019, we zijn nu wel 2020 dacht ik.
En bpost, Nl post, deutsche post, en meerder pakjes diensten werken NU allemaal hetzelfde , nl volgend de regels
Ik spreek over 2018 en 2019, omdat er toen nog geen sprake was van afstand houden wegens een wereldepidemie. 2020 is anders dacht ik!?
En, de ene pakjes-aflever is de andere niet, dus ook bij Bpost niet!
Ik herhaal dat ik niet één, maar 2 keer na elkaar, het pakje in het midden van de benedenhal heb gevonden alsof het daar gewoon was neergesmeten. Wie het heeft gedaan, maakt mijn rekening niet! Het is in ieder geval door hen, hem of haar, dat ik niets meer via Bpost bestel.
U uw ervaringen en ik de mijne. U uw meningen en ik de mijne.

Ik ga mij hier dus niet wéér verantwoorden, omdat ik daar een andere ervaring mee heb gehad en een andere mening over heb. Denk en schrijf zelf wat je wil, maar ik ben geen leugenaar, en bijgevolg verspil ik hier geen energie meer aan.
Laat mij met rust zoals ook ik u met rust laat. Meer vraag ik niet.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

19 apr 2020, 02:49

Ik heb ooit eens een aantal jaren geleden aan de postbode die de pakjes kwam leveren, hij belde en ik ging direct naar mijn deur en hij stapte al terug in zijn bestelwagen, waarom hij geen minuut langer kon wachten en zijn antwoord was dat hij volgens de computer een bepaald traject moest volgen en dat hij maar een bepaalde minimale tijd mag wachten aan de deur en die tijd is vastgesteld door Bpost (hij me toen gezegd wat die tijd was maar ik ben het vergeten)

Nu ik denk dat de postbodes geen schuld treffen maar dat die onder tijdsdruk staan.

Als men iets besteld online, of het nu in het buitenland is of hier in België, kan je niet echt kiezen met wie het pak wordt verzonden naar jou toe. Het is de verzender die het bedrijf kiest.

Ik weet niet of Postnl pakjes of brieven buiten Europa verzend.

Maar wat mij irriteert is dat een buitenlandse nationale postdienst, USPS vergelijkbaar met Bpost wel post via de gewone wijze naar België kan versturen maar Bpost niet buiten de EU.

@kitten
Dat men nu volgens de regels werkt voor de uitreiking begrijp ik maar al te goed maar het gaat hier over het verzenden van post naar buiten de EU, maar post van buiten de EU komt nog wel binnen in België(het gaat hier over gewone post die via de douane en Bpost op Brucargo gaat en geen pakjes of documenten die worden verzonden via een koerierdienst zoals DHL, FEDEX, enz...)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

19 apr 2020, 10:01

janieburton schreef:
19 apr 2020, 02:49
Ik heb ooit eens een aantal jaren geleden aan de postbode die de pakjes kwam leveren, hij belde en ik ging direct naar mijn deur en hij stapte al terug in zijn bestelwagen, waarom hij geen minuut langer kon wachten en zijn antwoord was dat hij volgens de computer een bepaald traject moest volgen en dat hij maar een bepaalde minimale tijd mag wachten aan de deur en die tijd is vastgesteld door Bpost (hij me toen gezegd wat die tijd was maar ik ben het vergeten)

Nu ik denk dat de postbodes geen schuld treffen maar dat die onder tijdsdruk staan.
Zo is dat.
Bpost is één en al een opgejaagde boel, waarbij de werknemers niet worden ontzien, dàt, is de oorzaak.
Ze mogen niet wachten tot ze er zeker van zijn dat jij het pakje in uw bezit hebt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 apr 2020, 12:47

Als Trump geen post wil uit België dan heeft het weinig zin om iets op te sturen :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

19 apr 2020, 15:43

Fazal schreef:
19 apr 2020, 10:01
janieburton schreef:
19 apr 2020, 02:49
Nu ik denk dat de postbodes geen schuld treffen maar dat die onder tijdsdruk staan.
Zo is dat.
Bpost is één en al een opgejaagde boel, waarbij de werknemers niet worden ontzien, dàt, is de oorzaak.
Ze mogen niet wachten tot ze er zeker van zijn dat jij het pakje in uw bezit hebt.
Overal hoor je klachten over leveringen door Bpost.
De klantendienst van Bpost somde vorige week nog op wat de koerier verplicht moet doen bij levering:
Aanbellen aan de voordeur
2 minuten verplicht wachten
en dan pas een briefje schrijven om in de brievenbus te steken.
De meesten zijn te lui en te mottig om tot aan de voordeur te lopen, laat staan aan te bellen en dat is niet door de tijdsdruk maar om de kantjes eraf te lopen om zo rap mogelijk ervan af te zijn.
Zelf al voorgehad dat de poort én de voordeur WAGENWIJD werden opengezet om aan te geven dat iemand thuis was en er toch een briefje in de bus stak en werd doorgereden - dan offer je je tijd al op omdat de bewoners werken zijn om het pakje in ontvangst te kunnen nemen.. :roll:

Op deze manier is thuislevering een farce en grove geldverspilling voor Bpost.
Dan kunnen ze thuisleveringen beter afschaffen en enkel leveringen in postpunten laten afhalen als de klant zich dan toch moet verplaatsen om zijn pakje zelf op te halen.
Maar mensen bellen ook niet elke klacht door naar Bpost, zij gaan dan gewoon zelf hun pakje afhalen en daarom blijft dit probleem bestaan en toenemen.
Met andere koerierdiensten zijn er minder klachten, eigen ervaring is dat door koeriers van PostNL wel altijd wordt aangebeld...nu met corona staat het pakje voor de deur en de koerier houdt gepaste afstand.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

19 apr 2020, 16:27

Ice schreef:
19 apr 2020, 15:43
Fazal schreef:
19 apr 2020, 10:01
janieburton schreef:
19 apr 2020, 02:49
Nu ik denk dat de postbodes geen schuld treffen maar dat die onder tijdsdruk staan.
Zo is dat.
Bpost is één en al een opgejaagde boel, waarbij de werknemers niet worden ontzien, dàt, is de oorzaak.
Ze mogen niet wachten tot ze er zeker van zijn dat jij het pakje in uw bezit hebt.
Overal hoor je klachten over leveringen door Bpost.
De klantendienst van Bpost somde vorige week nog op wat de koerier verplicht moet doen bij levering:
Aanbellen aan de voordeur
2 minuten verplicht wachten
en dan pas een briefje schrijven om in de brievenbus te steken.
De meesten zijn te lui en te mottig om tot aan de voordeur te lopen, laat staan aan te bellen en dat is niet door de tijdsdruk maar om de kantjes eraf te lopen om zo rap mogelijk ervan af te zijn.
Zelf al voorgehad dat de poort én de voordeur WAGENWIJD werden opengezet om aan te geven dat iemand thuis was en er toch een briefje in de bus stak en werd doorgereden - dan offer je je tijd al op omdat de bewoners werken zijn om het pakje in ontvangst te kunnen nemen.. :roll:

Op deze manier is thuislevering een farce en grove geldverspilling voor Bpost.
Dan kunnen ze thuisleveringen beter afschaffen en enkel leveringen in postpunten laten afhalen als de klant zich dan toch moet verplaatsen om zijn pakje zelf op te halen.
Maar mensen bellen ook niet elke klacht door naar Bpost, zij gaan dan gewoon zelf hun pakje afhalen en daarom blijft dit probleem bestaan en toenemen.
Met andere koerierdiensten zijn er minder klachten, eigen ervaring is dat door koeriers van PostNL wel altijd wordt aangebeld...nu met corona staat het pakje voor de deur en de koerier houdt gepaste afstand.
Die mannen of vrouwen van Post NL hebben zeker nog nooit Uw commentaren hier op de site gelezen, en dat die afstand houden, dat neem ik ook aan, want als gij met rood doorlopen ogen van razernij de deur opent, zoals gij hier schrijft, dan zou ik ook sprinten dat ik zo snel mogelijk opnieuw in mijn auto zat. :D :D 8O
Ice

19 apr 2020, 23:54

Die de hoeken eraf lopen bij Bpost zouden de commentaren moeten lezen, niet hun collega's van PostNL die de pluim verdienen, beter lezen, nitwit
Natuurlijk gaat het over afstand houden door de corona maatregelen....ook weer maar eens een tekening bij nodig? :roll:
Daarom hangt er ook een bordje "Betreden op eigen risico" :mrgreen:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

20 apr 2020, 08:15

Mijn Bpost pakjes gaan automatisch naar een postpunt Ik heb dat zo aangegeven en iedereen kan dat laten doen Ik hoef thuis niet te wachten tot de postbode komt!