Bpost in tijden van Corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

20 apr 2020, 13:34

E.T. schreef:
19 apr 2020, 12:47
Als Trump geen post wil uit België dan heeft het weinig zin om iets op te sturen :P
Trump heeft dat niet beslist, het is Bpost dat dat heeft beslist.

En het gaat niet over de USA alleen, Bpost zend niets meer buiten de EU/Europa

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

13 mei 2020, 01:51

Deze week maandag een pakje ontvangen van een online bestelling en dat tot mijn eigen verbazing was verzonden uit Tonga. En daarvoor heb ik nog een pak uit de USA ontvangen.
Beide pakketten zijn NIET Express verzonden.

Volgens de info lijn van Bpost kan Bpost geen verzendingen doen buiten Europa vanwege het ontbreken van luchtverkeer naar andere continenten( enkel als het World Express wordt verzonden tegen een zeer hoge prijs dan kan het wel omdat dat wordt verzonden met DHL)

Nu ik belde diezelfde infolijn met de vraag hoe het komt dat er wel pakjes van een ander continent wordt bezorgt in België en dat het niet mogelijk is om tegen het gewoon tarief pakjes te verzenden buiten Europa.
Het antwoord was dat Bpost "een beslissing" heeft genomen en hoe dat die pakjes hier zijn geraakt kon men mij niet vertellen.

Magen we hier van moedwil spreken van Bpost of is het gewoon geklungel

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

13 mei 2020, 06:24

Veel post word verzonden via gewone lijnvluchten , als deze niet doorgaan kan uiteraard geen verzending gebeuren . Kunt moeilijk vrachtvluchten organiseren voor 500 kg post....Vervoer vanuit de USA zoals U aanhaalt
komt naar grote Europese centra en word via wegtransport naar België gebracht , of aangevlogen met DHL die eigen transportvliegtuigen bezitten ....De prijzen per kg vracht zijn enorm gestegen op de nog actieve transportvluchten ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 mei 2020, 08:29

Bpost is de slechtste vervoermaatschappij, ze is alleen niet zeer duur maar ook veel te veel vertraging nu, met hun excuus corona.

Om de plaatselijke handelaars te steunen.

Zaterdag 2 mei een bestelling gedaan in en webshop in Lint (ongeveer 15km van mijn woonst), maandag morgen 4 mei werd het pakje afgeleverd aan Bpost en ontving van de webshop daar een bevestiging van, na de middag ontvang ik een bevestiging van Bpost dat ze het pakje ontvangen hadden maar aangezien de corona maatregelen nu kan de levering vertraging hebben met het excuus voor het ongemak. Maandag 11 mei werd het geleverd, schandalig vind ik dit.

Zo moet het zijn:
Woensdag 6 mei om 11 uur in de voormiddag bestel ik een onderdeel (2 wielbouten 3/8 inch prijs 9,95 euro + 6 euro verzending) in een fiets schop Goes in Nederland.
Om 15 uur ontvang ik een melding van de webwinkel dat de onderdelen verzonden zijn, om 16 uur ontvang ik van Post NL dat de levering Donderdag 7 mei tussen 15.30 uur en 20.30 uur zal geleverd worden,
Om 17.30uur nam ik het pakje in ontvangst.
Op 1 dag ontvangen, dit is service.

Ik kots op Bpost.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 mei 2020, 11:33

Heeft U op de TV gezien wat een massa pakjes er nu op de band liggen. Ook ik heb al 5 zaken gekocht via de PC
Als de winkel is dicht wat moet je dan?
En zou er meer personeel aangenomen zijn?En werken de bazen ook mee?

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

13 mei 2020, 15:02

benq schreef:
13 mei 2020, 08:29
Bpost is de slechtste vervoermaatschappij, ze is alleen niet zeer duur maar ook veel te veel vertraging nu, met hun excuus corona.

Om de plaatselijke handelaars te steunen.

Zaterdag 2 mei een bestelling gedaan in en webshop in Lint (ongeveer 15km van mijn woonst), maandag morgen 4 mei werd het pakje afgeleverd aan Bpost en ontving van de webshop daar een bevestiging van, na de middag ontvang ik een bevestiging van Bpost dat ze het pakje ontvangen hadden maar aangezien de corona maatregelen nu kan de levering vertraging hebben met het excuus voor het ongemak. Maandag 11 mei werd het geleverd, schandalig vind ik dit.

Zo moet het zijn:
Woensdag 6 mei om 11 uur in de voormiddag bestel ik een onderdeel (2 wielbouten 3/8 inch prijs 9,95 euro + 6 euro verzending) in een fiets schop Goes in Nederland.
Om 15 uur ontvang ik een melding van de webwinkel dat de onderdelen verzonden zijn, om 16 uur ontvang ik van Post NL dat de levering Donderdag 7 mei tussen 15.30 uur en 20.30 uur zal geleverd worden,
Om 17.30uur nam ik het pakje in ontvangst.
Op 1 dag ontvangen, dit is service.

Ik kots op Bpost.
Ik denk dat kotsen op Bpost momenteel verboden is. :D :D
Eén slechte ervaring betekent daarom niet dat de werking van Bpost niet deugt. Ik heb persoonlijk de laatste paar weken pakjes ontvangen van Bpost en pakjes verstuurd met Bpost. Mijn pakjes werden geleverd de dag erna, zowel in ontvangt als verzending.
Van PostNL ben ik ook tevreden. De leveringen zijn iets handiger daar er bij mij geleverd wordt in, de namiddag. Bpost staat er soms al om 8h15 en voor een gepensioneerde langslaper is dit veel te vroeg. Heeft U een account bij Bpost, dan wordt het pakje bijgehouden in het postkantoor of een afleveringspunt naar keuze.
Wij hebben ook veel te weinig gegevens om over een late levering te kunnen oordelen. Misschien heeft U een levend mens etend verdedigingswapen in de tuin rondlopen, en werd de man van Bpost vroeger al in zijn kruis gegrepen. Er zijn duizend en één redenen waardoor een zending kan mislopen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

13 mei 2020, 18:00

Ben al 3 weken op pakjes van Madrid. France zou de boosdoener zijn of zouden de vliegers het zijn?-Al gebeld naar de verzender maar uitleg is meteen 'u nam geen verzekerde verzending'.
Voor te te betalen zijn ze rap. En verzendingen met wie of de soort verpakkingen daar heb je geen vat op.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

14 mei 2020, 17:10

De internationale post is de laatste tijd wel eens wispelturig, ik denk dat ze moeite hebben om hun regelmatige vaste verzendwegen te volgen . Ik kreeg net een pakje uit de States dat via Dubai hierheen is gekomen, leg dat maar eens logisch uit;
Als fervente on-line shopper ondervind ik dat alle vervoersdiensten al wel eens een foutje maken , maar grotendeels is de levering toch wel correct. Altijd met een mailtje vooraf met de juiste leveringsdag. Ik mag van geluk spreken al die diensten, b-post, NL Post, UPS, DHL, komen hier altijd juist na de middag leveren , handig voor een eveneens langslapende senior als ik.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 mei 2020, 18:08

Wij zetten om halfnegen de paaltjes van de brandweerweg open zodat de pakjes leveranciers direct in het gebouw kunnen i.p.v zich te wringen tussen de auto's

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 mei 2020, 19:14

Boeffer wacht ook op pakje is al betaald van 24 april 2020
Maar pakje ligt klaar maar er ontbreekt een stuk de dame heeft op mail gezet tegen volgende week .
Als de toelevering bedrijf niet tijdig leveren , kunnen ze niet opsturen of anders betaal je 2 x verzending
Is dan wachttijd van bijna maand . Niks aan te doen .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

14 mei 2020, 19:52

Gisteren een doosje via Bpost verzonden, vanmorgen reeds aangekomen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 mei 2020, 19:58

Of een pakje nu vandaag, morgen of overmorgen aankomt is toch niet belangrijk. Verwende kinderen! :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 mei 2020, 20:04

Frist1955 :lol: Idd we zijn enorm verwend :wink:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 mei 2020, 00:09

Alleen inkt, die zijn op tijd en 3 x mindere prijs. Ik denk dat de verzenders de tarieven goed kennen en welke ze moeten nemen.
Of anders is da ne dikke met veel verzendingen, die kan die mannen wat onder druk zetten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

15 mei 2020, 01:46

frits1955 schreef:
14 mei 2020, 19:58
Of een pakje nu vandaag, morgen of overmorgen aankomt is toch niet belangrijk. Verwende kinderen! :wink:
@frits1955,

Bij mij ging het over briefpost en een pakket verzenden buiten Europa, ik heb dit gestart omdat ik niet kan begrijpen dat Bpost geen briefpost en pakjes kan verzenden buiten Europa maar dat er wel briefpost/pakjes van buiten Europa naar België komen.

Mij maak het ook niet uit of mijn pakje of briefpost van buiten Europa er vandaag of overmorgen is en hoe het pakje in hier geraakt.

Ik bewonder de postbodes voor hun werk elke dag en ben hun daarvoor ook dankbaar.