De Corona-beestjes zijn dus goed aan het muteren...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 apr 2020, 16:01

Wetenschappers leggen uit wat we al zeker weten over het coronavirus en wat we totaal niet weten.....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~a2fece10/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 apr 2020, 16:18

Let maar eens op: in alle media in heel europa zal nu de heksenjacht worden geopend op anti-vaxxers en niet-gevaccineerden om verplichte vaccinatie te kunnen opleggen, dat wordt de volgende media-terreur.
Soms is het kiezen tussen de pest of de cholera,maar vaccins zijn niet allemaal slecht,en ik ben blij dat Edward Jenner in de 18de eeuw het vaccin heeft uitgevonden,en dat sommige verplicht zijn ,daar kan ik inkomen, het leed van overlijden bij jonge kinderen is daarmee zeker in de westerse landen zo goed als gedaan,behalve de
vaccinaties die ik gehad heb als kind , is het enige dat ik kreeg een voor tetanus,in mijn laatste werkjaar, omdat ik mijn duim opengescheurd had.
Maar een griep vaccin heb ik nog nooit gehad,maar als er nu een vaccin tegen het covid 19 zal zijn, is de keuze gemakkelijk, het is of vaccineren, of terug maanden in "ons kot".
Maar iedereen zijn keuze,er zijn er die dronken met de auto gaan rijden,omdat ze nog nooit iets voorgehad hebben, en er zijn er die de auto laten staan als ze dronken zijn......
http://www.biomens.eu/?p=viewarticle&id=11
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

22 apr 2020, 16:26

voorn schreef:
22 apr 2020, 14:36
Voor je zelf doktertje gaat spelen
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... oronavirus
De door u naar voorgebrachte flut-website is niets in vergelijking met het hierna vermeld toonaangevend medisch tijdschrift The Lancet, die het overwegen van vitamine C bij de behandeling van COVID-19 de moeite waard vindt, zie: https://www.thelancet.com/journals/lanr ... 2/fulltext
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

22 apr 2020, 16:36

@tokkio: zolang ze een corona vaccin niet verplichten is het voor mij oké, ieder de vrije keuze!
En niet chanteren met: vaccineren of terug maanden in ons kot wánt de gevaccineerden zijn dan toch beschermd en kunnen niet meer besmet worden door niet-gevaccineerden, dus dat argument houdt geen steek en wordt duidelijk enkel gebruikt om druk uit te oefenen. :x

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 apr 2020, 17:24

Ice schreef:
22 apr 2020, 16:36
@tokkio: zolang ze een corona vaccin niet verplichten is het voor mij oké, ieder de vrije keuze!
En niet chanteren met: vaccineren of terug maanden in ons kot wánt de gevaccineerden zijn dan toch beschermd en kunnen niet meer besmet worden door niet-gevaccineerden, dus dat argument houdt geen steek en wordt duidelijk enkel gebruikt om druk uit te oefenen. :x
Da peinzde gij. :D Die beestjes nestelen zich en vermenigvuldigen zich ook bij gevaccineerden gedurende de incubatieperiode. Het immuunsysteem slaat hardhandig toe, en belet hen van er ziek van te worden, maar in die periode kunnen die gevaccineerden de niet-gevaccineerden nog flink gaan besmetten.

En trouwens, wat denk je van een gevaccineerde die een hand geeft aan iemand wiens hand vol corona snot hangt, en vervolgens ( nadien , zelfs uren nadien ) een niet-gevaccineerde een hand geeft ? Bingo ! 8O ( en die gevaccineerde mag zelfs handschoenen dragen, liefst plastieken, want daar overleeft het virus nog beter op dan op de blote hand, dubbele bingo ! )
Ice

22 apr 2020, 18:47

Fred1950 schreef:
22 apr 2020, 17:24
Da peinzde gij. Die beestjes nestelen zich en vermenigvuldigen zich ook bij gevaccineerden gedurende de incubatieperiode. Het immuunsysteem slaat hardhandig toe, en belet hen van er ziek van te worden, maar in die periode kunnen die gevaccineerden de niet-gevaccineerden nog flink gaan besmetten.

En trouwens, wat denk je van een gevaccineerde die een hand geeft aan iemand wiens hand vol corona snot hangt, en vervolgens ( nadien , zelfs uren nadien ) een niet-gevaccineerde een hand geeft ? Bingo ! ( en die gevaccineerde mag zelfs handschoenen dragen, liefst plastieken, want daar overleeft het virus nog beter op dan op de blote hand, dubbele bingo ! )
Ah dus vaccineren is zinloos als gevaccineerden zelfs de niet-gevaccineerden kunnen gaan besmetten...of alleen tijdens de incubatieperiode zeg je? :roll:
Ná de incubatieperiode zijn gevaccineerden dan toch veilig tegen besmetting door die slechte anti-vaxxers en niet-gevaccineerden? Of nóg niet? :twisted:
Die niet-gevaccineerden kunnen dan toch alleen nog elkaar besmetten? (Dat zal ze leren... :mrgreen: )
Of heb je daar ook nog een smoes voor om iedereen toch te verplichten tegen zijn/haar wil te vaccineren?

En het gaat niet eens over wie wie zou kunnen besmetten, het gaat om het RECHT op zelfbeschikking, een burger-, grondwettelijk- , én ménsenrecht om zélf te beslissen en geen nazi/communistische verplichting van overheidswege opgedrongen te krijgen - dat schijnt heel moeilijk door te dringen...telkens maar rond de pot blijven draaien en het kwalijke gevolg waar het eigenlijk om gaat en dat we niet zouden moeten tolereren: afbraak burgerrechten, straal negeren.... 8O

Zolang de corona maatregelen niet zijn opgeheven mag je trouwens niemand een hand geven en moet je 1,5 meter afstand houden...dat heet social distancing...je voorbeeld raakt dus weer kant noch wal. :roll:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 apr 2020, 21:44

Ice schreef:
22 apr 2020, 18:47
....
Ah dus vaccineren is zinloos als gevaccineerden zelfs de niet-gevaccineerden kunnen gaan besmetten...of alleen tijdens de incubatieperiode zeg je? :roll:
.....

Zolang de corona maatregelen niet zijn opgeheven mag je trouwens niemand een hand geven en moet je 1,5 meter afstand houden...dat heet social distancing...je voorbeeld raakt dus weer kant noch wal. :roll:
Na de incubatieperiode zijn gevaccineerden in theorie niet meer besmettelijk ( enfin, dat hoopt men toch ). Vaccinatie is uiteraard een maatregel die je eigen besmetting moet tegen gaan. Als iedereen gevaccineerd is, is het evident dat je geen niet-gevaccineerden kunt besmetten, want die zijn er dan niet meer. :lol:

Die 1,5 meter ? Haha, als ik de parfum van iemand op 2 meter kan ruiken, of zijn uitgeblazen sigaretten rook ( vol met virussen ) vliegt ook verder dan 2 meter naar mij toe, dan kan ik het zitten hebben. Als eens gezien hoe die hooligans op hun koersfiets langs de weg hun neus snuiten ? Je zal maar als voetganger of andere fietser in die slipstream terecht komen.

Moest het van mij afhangen , dan ging IEDEREEN vanaf 14 jaar een mondmasker dragen van zodra die een voet uit zijn eigen woning of tuin zette. En of die nu alleen of met twee wandelt of fiets of wat dan ook, dat zou geen verschil mogen maken. En dat zou men zo lang moeten handhaven tot wanneer er gedurende 3 weken lang geen nieuwe besmettingen optreden.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

22 apr 2020, 23:54

Ik denk nu wel dat men elkaar tegenwoordig goed in 't oog houdt: is 'm ziek, niest hij, kucht hij, baard geschoren, uitgeslapen, strompelt hij.
En wat doet men dan, meteen meer afstand nemen, de 112 bellen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 apr 2020, 00:30

boeffer schreef:
22 apr 2020, 23:54
Ik denk nu wel dat men elkaar tegenwoordig goed in 't oog houdt: is 'm ziek, niest hij, kucht hij, baard geschoren, uitgeslapen, strompelt hij.
En wat doet men dan, meteen meer afstand nemen, de 112 bellen.
Maar dat is net probleem. De eerste 7 dagen ( ongeveer, wat men de incubatieperiode noemt ) na een besmetting vertoont men nog geen symptomen ( hoesten , niezen ) en toch kan men al flink iemand anders gaan besmetten, vooral op het einde van die 7 dagen. De enige oplossing is een masker dragen, besmet of niet besmet, om zijn eigen virussen binnen dat masker te houden en niet rondom zich te verspreiden. Als men zichzelf wil beschermen moet men al een masker dragen dat de uitgeademde vochtige lucht van iemand anders tegen houdt, en dat kan alleen een gasmasker doen. Maar zie je ons al eens rondlopen zoals op deze foto ?

Afbeelding
Ice

23 apr 2020, 01:10

Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
De enige oplossing is een masker dragen, besmet of niet besmet, om zijn eigen virussen binnen dat masker te houden en niet rondom zich te verspreiden. Als men zichzelf wil beschermen moet men al een masker dragen dat de uitgeademde vochtige lucht van iemand anders tegen houdt, en dat kan alleen een gasmasker doen.
Maar zie je ons al eens rondlopen zoals op deze foto ?

Afbeelding
Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
Moest het van mij afhangen , dan ging IEDEREEN vanaf 14 jaar een mondmasker dragen van zodra die een voet uit zijn eigen woning of tuin zette.
8O 8O 8O
Ge zegt zelf dat een mondmasker de besmetting niet tegenhoudt, dan moet je al een gasmasker zoals op de foto opzetten maar ge wilt iedereen een mondmasker verplichten? Idioot.
Weet ge wel of je nog k*k of p*s hebt?
Ice

23 apr 2020, 01:20

Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
Na de incubatieperiode zijn gevaccineerden in theorie niet meer besmettelijk ( enfin, dat hoopt men toch ). Vaccinatie is uiteraard een maatregel die je eigen besmetting moet tegen gaan. Als iedereen gevaccineerd is, is het evident dat je geen niet-gevaccineerden kunt besmetten, want die zijn er dan niet meer.
Jij laat je maar vaccineren, van mensen die vinden dat ze best zelf kunnen en het recht hebben om te mogen beslissen zullen ze vér uit de buurt blijven met die gifspuit en volgens sociale media is dat de meerderheid van het publiek... :mrgreen:
Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
Die 1,5 meter ? Haha, als ik de parfum van iemand op 2 meter kan ruiken, of zijn uitgeblazen sigaretten rook ( vol met virussen ) vliegt ook verder dan 2 meter naar mij toe, dan kan ik het zitten hebben. Als eens gezien hoe die hooligans op hun koersfiets langs de weg hun neus snuiten ? Je zal maar als voetganger of andere fietser in die slipstream terecht komen.
Dus nu beweer je weer dat social distancing nutteloos is? :roll:
Ge moet (weer) wel weten of je k*k of p*s hebt, de ene keer moet iedereen verplicht gevaccineerd worden en de andere keer is 1,5 meter afstand houden belachelijk.
Weet ge het zelf nog wel?
Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
Moest het van mij afhangen , dan ging IEDEREEN vanaf 14 jaar een mondmasker dragen van zodra die een voet uit zijn eigen woning of tuin zette. En of die nu alleen of met twee wandelt of fiets of wat dan ook, dat zou geen verschil mogen maken. En dat zou men zo lang moeten handhaven tot wanneer er gedurende 3 weken lang geen nieuwe besmettingen optreden.
Gelukkig dat het niet van jou afhangt, angsthaas.
Wanneer gaat het eens doordringen dat nieuwe besmettingen niet en nooit zullen uitblijven, die zijn te handig om politieke wurg-maatregeltjes te kunnen opleggen...zeker niet als ze je opnieuw kunnen wijsmaken dat een griep of zelfs verkoudheid ook corona is (zoals de natuurlijke dood ook als corona geteld wordt)...
Oei, "corona is terug, allemaal opnieuw in uw kot blijven" - hoe vaak moet je nog met je kop tegen de muur lopen voor je snapt hoe ze met je kl*ten aan het rammelen zijn?
Nochtans, nen ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen maar een angsthaas is dan ook gene ezel? :twisted:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 apr 2020, 05:25

Dan kun je even goed zeggen we gaan vanaf morgen weigeren binnen de 18 maanden vaccin voor baby's en kinderen , en er zijn er , maar is strafbaar .

Verplicht vaccin : poliovaccinatie
In België is de poliovaccinatie (inenting tegen kinderverlamming) de enige verplichte vaccinatie voor kinderen. Elk kind krijgt 4 vaccinaties voor de leeftijd van 18 maanden, tenzij er neven-of tegenwerkingen zijn. Bij de geboorte ontvangt elke mama een polioattest .
Dit attest dien je na de laatste vaccinatie van jouw baby op 15 maanden terug te bezorgen aan het gemeentebestuur van je woonplaats. De arts vult het attest pas in als jouw kind de laatste dosis kreeg toegediend. Om medische redenen kan een arts beslissen om de inentingen uit te stellen en bezorgt hij je een attest van medisch uitstel dat jij op jouw beurt aan de gemeente moet bezorgen.
Is jouw kind jonger dan 18 maanden en komt het van het buitenland, dan kan er volgens een ander schema worden gevaccineerd.

Wat in geval van niet-inenting poliovaccin?
Dan kan je als ouder een straf oplopen, bepaald in art. 5 van de Gezondheidswet van 1 september 1945 :“De inbreuken op de bepalingen van deze wet en op de reglementen, uitgevaardigd om de uitvoering er van te verzekeren, worden gestraft met een geldboete van 26 tot 100 frank en met gevangenisstraf van acht dagen tot een maand, of met een van deze straffen.
Bij hervalling binnen de twee jaren na de laatste veroordeling, kunnen deze straffen tot het dubbel worden opgevoerd.”

Wil zeggen , als zij morgen vaccin voor covid-19 verplichten , zal ieder van ons dat moeten ondergaan .


En let op met vitamine c , teveel is teveel . Vraag maar eens informatie aan huisarts .
Je kan keur doen in voor en najaar , maar daar stopt het bij .

Is idem met vitamine D , nu schrijven ze meer voor rede omdat we minder buitenkomen .

Is net zelfde met griep vaccin waarom dragen ze op boven de 65 plussers is niet voor niks .
En niet iedere jaar is griepvaccin zelfde , de laatste was redelijk zwaar , ze komen ons niet
alles vertellen denkt eraan .

Ben je beter met appelsien en citroen iedere dag , en dat is niet schadelijk , alleen opletten
voor diabeet bevat suikers . En als u maag niet goed verteerd beetje water aan toevoegen .

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

23 apr 2020, 08:03

Gast43 schrijft:
> En let op met vitamine c , teveel is teveel . Vraag maar eens informatie aan huisarts.

Wat weet een arts nu van voedingssupplementen? Niks.Noppes.Nada. Want tijdens hun studie hebben ze daarover niks geleerd. Ze zijn zelfs niet geïnteresseerd in de bijwerkingen van hun medicijnen, laat dus staan dat ze iets zouden afweten over de schadelijke effecten van vitamines.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 apr 2020, 08:42

Ice schreef:
23 apr 2020, 01:10
.....
Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 00:30
Moest het van mij afhangen , dan ging IEDEREEN vanaf 14 jaar een mondmasker dragen van zodra die een voet uit zijn eigen woning of tuin zette.
8O 8O 8O
Ge zegt zelf dat een mondmasker de besmetting niet tegenhoudt, dan moet je al een gasmasker zoals op de foto opzetten maar ge wilt iedereen een mondmasker verplichten? Idioot.
Weet ge wel of je nog k*k of p*s hebt?
Ge snapt er ook maar de kl*ten van, nietwaar. Zo'n mondmasker houdt uw eigen vuiligheid , snot en hoest ( min of meer ) binnen uw eigen masker, en op die manier wordt de kans veel kleiner dat ge iemand anders gaat besmetten. Van een extreem-rechtse egoïst moogt ge dergelijke nobele daad uiteraard niet verwachten, en daarom zou het dragen van een mondmasker verplicht moeten worden. :evil:

Een gasmasker zal je beschermen tegen de vuiligheid van een extreem-rechtse egoïst die weigert om een mondmasker te dragen. Hebt ge 't nu verstaan of moet ik er nog wat tekeningskes bij maken ook ? :twisted:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 apr 2020, 09:01

Fred1950 schreef:
Ge snapt er ook maar de kl*ten van, nietwaar. Zo'n mondmasker houdt uw eigen vuiligheid , snot en hoest ( min of meer ) binnen uw eigen masker, en op die manier wordt de kans veel kleiner dat ge iemand anders gaat besmetten. Van een extreem-rechtse egoïst moogt ge dergelijke nobele daad uiteraard niet verwachten, en daarom zou het dragen van een mondmasker verplicht moeten worden. :evil:
Man verhuis toch in godsnaam naar China. Kunt ge mondmaskers dragen zoveel ge wilt en als uw communistische vriendjes u vragen om een tampon in gat te steken tegen dat coronavirus zult ge het nog met plezier doen ook.