De Corona-beestjes zijn dus goed aan het muteren...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2020, 11:18

Fred1950 schreef:
25 apr 2020, 01:07
Wil. schreef:
24 apr 2020, 23:28
....
Zou je dat ook zeggen wanneer iemand beweert dat een object (een elektron bv) tegelijk op twee verschillende plaatsen kan zijn? Toch is dat een wetenschappelijk vaststaand feit: superpositie heet dat. In de kwantummechanica is dat aangetoond.
Nee, dat kan niet, want dan zouden alle electriciteitswetten niet meer kloppen. Wie heeft je dat trouwens wijsgemaakt ? Het is wel zo dat men nooit de positie van een electron kan bepalen. Van zodra men het electron "zou zien" , bevindt het zich al op een andere plaats.
Sof, je speelt weer boven je niveau. Dat kan niet goed aflopen. Batterijen, ja dat is je ding, maar ik zou toch denken dat je minstens al gehoord zou hebben over superpositie en entanglement. Niet, dus. En daarmee geef je blijk van je 'ingenieursniveau'.

Leer wat bij en luister vanaf minuut 4'50'' tot minuut 8'12'' naar wat deze Nederlander erover weet te vertellen. Kom dan terug en zeg eens iets over jezelf. Ik luister wel.


Of dat twee 'verstrengelde deeltjes' die uit elkaar worden gehaald en een lichtjaar ver uit elkaar worden geplaatst, toch op dezelfde milliseconde met elkaar reageren?
:lol: waarom niet op dezelfde microseconde ? of nanoseconde , picoseconde ? Weet je wat , "there is always a timegap between two events" ( zelf gevonden door mijn ervaring met multiprocessoren ), m.a.w. niets kan tezelfdertijd optreden, en als er geen beweging meer zou bestaan tussen materie, dan bestaat het begrip "tijd" ook niet meer. "Tijd" is een uitvinding van de mens...


Ook hier sla je mijlenver naast de bal en wel om dezelfde reden. Dat wordt allemaal duidelijk in die korte video.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 apr 2020, 12:14

Wil. schreef:
25 apr 2020, 11:18
...
Sof, je speelt weer boven je niveau. Dat kan niet goed aflopen. Batterijen, ja dat is je ding, maar ik zou toch denken dat je minstens al gehoord zou hebben over superpositie en entanglement. Niet, dus. En daarmee geef je blijk van je 'ingenieursniveau'.

Leer wat bij en luister vanaf minuut 4'50'' tot minuut 8'12'' naar wat deze Nederlander erover weet te vertellen. Kom dan terug en zeg eens iets over jezelf. Ik luister wel.
...
Ach man, TED is een platform waar iedereen iets kan vertellen over zijn "ideeën" , en daar kan veel kwakzalverij bij zitten. Die man uit dat filmke verkoopt zijn fantasie alsof dat het werkelijkheid is, zonder wetenschappelijke onderbouw of bewijs. Een goochelaar zou het zelfs beter doen. Doe jij maar voort met je "watergeheugen" :lol: , en laat je er slaap niet voor. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2020, 14:08

Je discussieert hier vér boven je niveau, Sof. En de reden is dat je niet eens hebt gehoord over de zaken waarmee quantumfysici bezig zijn.

In 2012 kregen S. Haroche and D. Wineland de Nobelprijs fysica omdat ze precies dát hebben aangetoond wat de Nederlander in het filmpje alleen maar herhaalt: kleine partikels kunnen zich op twee plaatsen tegelijk bevinden.

De titel alleen al zou moeten volstaan.


Die Nederlander heet Leo Kouwenhoven.

• Leo Kouwenhoven (1963) is a professor in Applied Physics specialized in the field of Quantum NanoScience.

• Kouwenhoven got his PhD in Mesoscopic Physics from TUDelft (1992).

• He was a postdoc researcher at the University of California at Berkeley (1993 and 1994) and a visiting professor at Harvard (2000/2001).


Sof is een batterijdeskundige. Hou je op je eigen terrein, Sof, of lees eens iets ernstigs en leer bij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 apr 2020, 15:06

Wil. schreef:
25 apr 2020, 14:08
Je discussieert hier vér boven je niveau, Sof. En de reden is dat je niet eens hebt gehoord over de zaken waarmee quantumfysici bezig zijn.

In 2012 kregen S. Haroche and D. Wineland de Nobelprijs fysica omdat ze precies dát hebben aangetoond wat de Nederlander in het filmpje alleen maar herhaalt: kleine partikels kunnen zich op twee plaatsen tegelijk bevinden.

De titel alleen al zou moeten volstaan.


Die Nederlander heet Leo Kouwenhoven.

• Leo Kouwenhoven (1963) is a professor in Applied Physics specialized in the field of Quantum NanoScience.

• Kouwenhoven got his PhD in Mesoscopic Physics from TUDelft (1992).

• He was a postdoc researcher at the University of California at Berkeley (1993 and 1994) and a visiting professor at Harvard (2000/2001).


Sof is een batterijdeskundige. Hou je op je eigen terrein, Sof, of lees eens iets ernstigs en leer bij.
Wilt ge daarmee bewijzen dat een prof zijn fantasieën niet eens op TED mag komen vertellen? Hij heeft niets verteld op wetenschappelijke basis, alleen - inderdaad - wat fantasie die hij zelf veronderstelde. Dit is een voordracht voor "het grote publiek" om te tonen dat kuantumfysica iets heel interessants is. Trouwens, hoe kan jij daar met je diploma voortgezet lager onderwijs over oordelen ..... je mist iedere basiskennis van fysica en je kent zelfs het verschil niet tussen eau de javel en esprit de sel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2020, 15:19

Wat ik wel of niet weet, doet niks ter zake.

Waarvoor hebben die twee mensen de Nobelprijs gekregen? Omdat zij het wiskundig bewijs hebben geleverd dat de fenomenen die zich in de kwantummechanica voordoen, zoals een elektron dat zich gelijktijdig op 2 plaatsen bevindt, een wetenschappelijk feit zijn.

Wil je dat tegenspreken? Haal dan degelijk wetenschappelijk bewijsmateriaal aan. Of blijf bij je batterijen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 apr 2020, 16:51

Wil. schreef:
25 apr 2020, 15:19
Wat ik wel of niet weet, doet niks ter zake.

Waarvoor hebben die twee mensen de Nobelprijs gekregen? Omdat zij het wiskundig bewijs hebben geleverd dat de fenomenen die zich in de kwantummechanica voordoen, zoals een elektron dat zich gelijktijdig op 2 plaatsen bevindt, een wetenschappelijk feit zijn.

Wil je dat tegenspreken? Haal dan degelijk wetenschappelijk bewijsmateriaal aan. Of blijf bij je batterijen.
Ik geef ze ook de rede van de twijfel, zeg nooit nooit, zelf nu nog komen de rekenkundige waarnemingen van Einstein nog uit, en vroeger begreep er ook niemand een jota van,en de uitleg van Montagnier kan ik wel aannemen, maar niet volledig begrijpen, maar ik vind het wel knap.
https://www.h2obenelux.be/nl/water/geheugen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2020, 13:33

Fred1950 schreef:
25 apr 2020, 01:07
Wil. schreef:
24 apr 2020, 23:28
Water is een verschijnsel dat nog niet helemaal doorgrond is.
Met dergelijke uitspraak valt ge toch zééér diep in mijn achting, Wil. Sinds wanneer is water een "verschijnsel" ( en dan nog met een "geheugen" ). :(
In dit topic werd al eens lacherig gedaan over het feit dat de simpele watermolecule H2O blijkbaar nog aspecten heeft die men niet helemaal begrijpt.

Vandaag was in het radioprogramma 'Nieuwe Feiten' de Antwerpse prof. Van Dyck aan het woord. Hij gaf wat meer toelichting bij wat men in de univ. van Stockholm had vastgesteld, nl. dat er twee soorten H2O bestaan. De ene soort is 20% zwaarder dan de andere. Nochtans zijn beide 'soorten' moleculair identiek.
De fysici begrijpen nog altijd niet hoe dat kan.

Moeten we misschien eens aan een 'ingenieur' vragen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 dec 2020, 16:21

Doe jij maar voort met je "watergeheugen"
Wil heeft gelijk, blijf maar naar uw oldtimer zien,en zorg dat er genoeg "water " in uw Hippocampus,daardoor hebt u herinneringen....
Geheugen
In recente publicaties werkt Henry dit verder uit. Elke levende cel ontvangt informatie en reageert op basis daarvan. ’Belangrijke’ informatie wordt opgeslagen. Wij doen dit in onze hersenen, ons brein. Daarbinnen is ons geheugen gelokaliseerd in een klein deel ervan, de hippocampus. Henry stelt nu dat onze herinneringen opgeslagen worden in de membranen van de cellen daarvan [12]. In deze membranen zit water en dit water is de drager van onze herinnering aan alles wat we hebben meegemaakt.
Bron;https://www.h2owaternetwerk.nl/h2o-podi ... n-geheugen

Water is veel meer dan "water",het is niet alleen van levensbelang, maar het reageert ook op een foto....en heeft meer opslag capaciteit,dan al de PC's die er al gemaakt zijn.
http://www.vitaaldoorwater.nl/nl/experi ... van-water/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.