Steun aan bedrijven

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

25 apr 2020, 09:19

Moet België ook niet doen zoals een paar landen doen
Geen steun geven aan bedrijven die met hun belasting geld in belastings paradijzen zitten
Ik vind dit zeer normaal

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 apr 2020, 09:28

Heb dat hier al neergeschreven in de eerste dagen van de corona crisis, De Croo verleende onmiddellijk steun aan bedrijven , het kon niet meer op. Zelfs de belofte van degenen die aan het werk bleven ging hij een premie bezorgen dat heeft hij al naar de prullenmand verwezen, tja dat is inderdaad maar werklui bij nader inzien, misschien heeft zijn papa hem daarop verwezen, met de woorden " je loopt te rap van stapel" , trek maar direkt die stekker van steun aan de werklui uit, is voor niets goed. :twisted:
Vergeet niet open VLD is niet voor de werkende klasse.
Met het geld dat naar belastings paradijzen is verwezen kan men gans Belgie begraven onder de mondmaskers, maar ze zullen gedacht hebben ze zitten daar toch op hun kot, geef ze maar wat werk ze zijn bezig en het kost ons niets en per slot van rekening het is dat dat telt, geen zotte kosten. :wink:

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

25 apr 2020, 10:17

wardje schreef:
25 apr 2020, 09:28
.....
Vergeet niet open VLD is niet voor de werkende klasse.
Met het geld dat naar belastings paradijzen is verwezen kan men gans Belgie begraven onder de mondmaskers, maar ze zullen gedacht hebben ze zitten daar toch op hun kot, geef ze maar wat werk ze zijn bezig en het kost ons niets en per slot van rekening het is dat dat telt, geen zotte kosten. :wink:
Wat die mondmaskers betreft, ik neem nooit het openbaar vervoer, ik fiets of wandel. En een mondmasker zelf maken of kopen doe ik niet. Dat ze mij een komen brengen.
Sinds 13 maart hebben wij geen rechten meer, enkel nog plichten.

Is dat eigenlijk nog een rechtsstaat waarin wij leven, of meer al een soort van dictatuur, een soort DDR ?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

25 apr 2020, 10:31

Aelbrecht schreef:
25 apr 2020, 10:17
wardje schreef:
25 apr 2020, 09:28
.....
Vergeet niet open VLD is niet voor de werkende klasse.
Met het geld dat naar belastings paradijzen is verwezen kan men gans Belgie begraven onder de mondmaskers, maar ze zullen gedacht hebben ze zitten daar toch op hun kot, geef ze maar wat werk ze zijn bezig en het kost ons niets en per slot van rekening het is dat dat telt, geen zotte kosten. :wink:
Wat die mondmaskers betreft, ik neem nooit het openbaar vervoer, ik fiets of wandel. En een mondmasker zelf maken of kopen doe ik niet. Dat ze mij een komen brengen.
Sinds 13 maart hebben wij geen rechten meer, enkel nog plichten.

Is dat eigenlijk nog een rechtsstaat waarin wij leven, of meer al een soort van dictatuur, een soort DDR ?
Het gaat niet over rechten of plichten Het gaat over uw eigen leven Hopelijk zijt ge ook te koppig om iemand anders zijn plaats in te nemen in het ziekenhuis moest ge Corona krijgen!

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

25 apr 2020, 10:56

dafke schreef:
25 apr 2020, 10:31
Het gaat niet over rechten of plichten Het gaat over uw eigen leven Hopelijk zijt ge ook te koppig om iemand anders zijn plaats in te nemen in het ziekenhuis moest ge Corona krijgen!
Ik wil niet naar een ziekenhuis. Of het zou moeten zijn dat ik een dringende operatie moet ondergaan zoals toen met dat stuk vlees dat in mijn keel bleef vastzitten.
Heel dat gedoe met dat virus is voor mij persoonlijk sterk overdreven. Dat het gevaarlijk is, ja. Dat er mensen van sterven, ja. Maar mensen sterven allemaal, we worden geboren om te sterven.

Ik wil nu leven en mij niet ziek laten maken door dat constante dagelijkse gepraat over dat virus. Is er niets anders meer?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

25 apr 2020, 11:09

Ik bescherm mijn eigen en andere mensen als ik naar de winkel ga (eenmaal per week) Voor de rest leid ik mijn leven zoals altijd Ik heb er als gepensioneerde weinig last Maar ik hou me wel aan de voorwaarden

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 apr 2020, 11:38

Ik ga in deze met Aelbrecht mee, ofwel gevens ze ze ons ofwel draag ik het niet. Zo simpel is het. Ze hebben weken geargumenteerd dat het niet nodig was, deed meer goed dan slecht. En ik ben er van overtuigd dat dit nu ook het geval is. Op de 100 mensen zullen er mss 3 personen het mondmasker correct dragen! Die gasten boven de 12 zullen verplicht zijn het de ganse dag te dragen! Weet ge zo dat daar niets van in huis komt.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 apr 2020, 12:50

dafke schreef:
25 apr 2020, 11:09
Ik bescherm mijn eigen en andere mensen als ik naar de winkel ga (eenmaal per week) Voor de rest leid ik mijn leven zoals altijd Ik heb er als gepensioneerde weinig last Maar ik hou me wel aan de voorwaarden
Dat is nu eens één van de meest wijze woorden en gedragingen die ik hier al heb mogen lezen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 apr 2020, 18:14

@ wardje.
Vergeet niet open VLD is niet voor de werkende klasse.
Wardje, u moogt zelfs op vakantie bij een open VLD er,die laat u genieten van zijn hard werk. :mrgreen:
https://www.opvakantienaartoscane.info/ ... -de-gucht/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

26 apr 2020, 18:48

Prima-Vera Ik ga in deze met Aelbrecht mee, ofwel gevens ze ze ons ofwel draag ik het niet. Zo simpel is het. Ze hebben weken geargumenteerd dat het niet nodig was, deed meer goed dan slecht. En ik ben er van overtuigd dat dit nu ook het geval is. Op de 100 mensen zullen er mss 3 personen het mondmasker correct dragen! Die gasten boven de 12 zullen verplicht zijn het de ganse dag te dragen! Weet ge zo dat daar niets van in huis komt.

Geven zeg je toch nog niks van gemerkt . trouwens senioren kunnen gemakkelijk zeggen , wat ga je doen als je moet gaan werken , ze hebben nu nog niet voldoende voor de klinieken laat staan voor de bedrijven !
Wat ga je doen als je zo op eiland werkt met zoveel op één verdiep . En op trein .
Dan eist de regering ook liever met de wagen naar werk . Wie gaat bekostigen , als je normaal iedere dag trein nam . Alles weer veranderen wordt nog zotter met den dag .
Eisen van de regering loopt de spuitgaten uit zij zijn normaal verantwoordelijk wat er nu gebeurt .
Maar helaas Minister Geens zegt geen onnodig angsten veroorzaken en je moet geduld hebben zeker dat ondertussen hebben de mensen gemaakt of gekocht en moeten zij niks meer doen .
Zijn mensen die nog wachten op premie zelfstandigen
Zijn mensen die nog wachten op gelden rva top we gaan wel de 7 week in é .
Premie wordt ook niet uitgekeerd aan de mensen die doorwerken in de voeding en andere sectoren , neen ze zouden die eens moeten aanklagen regering , dat ze mensen misleiden niks beloven dat je niet kan nakomen punt uit .
Zouden wij eens moeten doen als werkgever . Ze klaagde ons aan , maar zij mogen alles .
Ice

27 apr 2020, 13:42

dafke schreef:
25 apr 2020, 10:31
Het gaat niet over rechten of plichten Het gaat over uw eigen leven Hopelijk zijt ge ook te koppig om iemand anders zijn plaats in te nemen in het ziekenhuis moest ge Corona krijgen!
Het gaat net wél om rechten en plichten en de angst voor besmetting wordt gebruikt door de politiek om sociale druk uit te oefenen op degenen die hun recht op zelfbeschikking willen behouden en die zelf willen kiezen of ze de nutteloze mondmaskers willen dragen.
En gij hebt er toch geen last van als er iemand zonder mondmasker in het ziekenhuis belandt? 8O Bemoei je dus met je eigen zaken.

En als het behoud van onze democratische vrijheden en rechten, waarvoor gevochten werd, ook maar iets betekent voor jullie dan laten jullie zich niet gewillig voor de politieke kar spannen door je te laten leiden door angst voor verdeel-en-heers voor communistische verplichtingen.

Overigens: denk allemaal maar eerst eens goed na vóór jullie ergens in het openbaar zouden gaan wijzen met een belerend vingertje naar een ongemaskerd iemand, die zou weleens reeds immuun kunnen zijn en niemand meer kunnen besmetten...dan sta je mooi voor aap.. :mrgreen:
Uw irreële angst voor besmetting zal mij geen nutteloos mondmasker verplichten.
Ice

27 apr 2020, 13:47

Fred1950 schreef:
25 apr 2020, 12:50
dafke schreef:
25 apr 2020, 11:09
Ik bescherm mijn eigen en andere mensen als ik naar de winkel ga (eenmaal per week) Voor de rest leid ik mijn leven zoals altijd Ik heb er als gepensioneerde weinig last Maar ik hou me wel aan de voorwaarden
Dat is nu eens één van de meest wijze woorden en gedragingen die ik hier al heb mogen lezen.
Ik hoef andere mensen niet te beschermen want ik heb er geen last van als zij besmet geraken of ziek worden. :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 apr 2020, 18:03

Ice schreef:
27 apr 2020, 13:47
Ik hoef andere mensen niet te beschermen want ik heb er geen last van als zij besmet geraken of ziek worden.
Ben je er zeker van dat uw voornaam toch niet Alexander is?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 apr 2020, 18:14

E.T. schreef:
Ice schreef: ↑Vandaag, 13:47
Ik hoef andere mensen niet te beschermen want ik heb er geen last van als zij besmet geraken of ziek worden.
Ben je er zeker van dat uw voornaam toch niet Alexander is?
Als ieder zijn eigen beschermd, wie valt er dan nog te beschermen? 8O

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 apr 2020, 18:48

Dicksy : Als ieder zijn eigen beschermd, wie valt er dan nog te beschermen? 8O

Dat ieder zijn eigen moe beschermen daar ben ik mee eens .
Maar respect is wel op zijn plaats dat ieder aan de normen houdt was ze opdragen .
Maar helaas . Het verergert nog .
Maar wat de overheid doet daar ben ik niet mee eens .
Niets beloven dat je niet kan nakomen .
Maar ik had niks anders verwacht .
En dat er nog niet veel is geregeld , hoe moeten ze verder leven . Neen is waar ieder voor zich .


https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ab ... ~a2bf46fd/
Nieuws Binnenland
AB InBev scheldt huur horeca-uitbaters voor april kwijt, uitstel van betaling voor mei
Je kan se sponsoren op de site :lol:

https://supportyourbar.be/

Waar zit nu beloofde regering , zijn altijd de zelfstandigen en de burgers waar ze op verhalen .