Steun aan bedrijven

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

27 apr 2020, 19:38

Dat ieder zijn eigen moe beschermen daar ben ik mee eens .
Maar respect is wel op zijn plaats dat ieder aan de normen houdt was ze opdragen .
Respect???? :roll:
Mondmaskers worden niet 'opgedragen', ze worden AANGERADEN - wie dus géén mondmasker draagt en afstand houdt die respecteert en houdt zich perfect aan de maatregelen. PUNT
En ook wie vrijwillig het mondmasker wil dragen heeft dan ook respect te hebben voor het recht van keuze voor wie geen mondmasker wenst te gebruiken...tenslotte leven we toch in een vrij land? :twisted: of al niet meer? :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 apr 2020, 22:19

Zeker Ice .Je zegt toch respect heb ik nog niet veel van gemerkt .

Heb hier dit weekend meegemaakt staan hier te drinken met vrienden volle bak muziek .
Mensen kunnen nog niet naar hun eigen garage of naar binnen appartement met wat zijn we dan bezig
Je leeft wel in gemeenschap , wil zeggen dat je alles moet vrijhouden .

Dan bij onze oudste dochter buren waren ook aan vieren met vrienden tot in de late avond
is dan verpleegster aan huis .

Als jij dat normaal vind prima Ice , kunnen ze allemaal uit lockdown dan is de zever voorbij .
Maar dat ze dan niet komen klagen dat ze covid - 19 hebben opgelopen !!
Ice

27 apr 2020, 23:06

Daar hoef je ook niks van te merken, zorg maar dat gij in orde zijt met respect te betonen, dan zal ik wel zorgen dat ik respecteer wie het verdient.

Je hebt toch wel de kliklijn gebeld om je burgerplicht te doen en als klikspaan die stoute mensen een boete te laten geven door de gestapo, zeker? :mrgreen:
In een vríje gemeenschap leven betekent niks te "moeten" tegen je wil en al zeker niet álles, dat is voor de chineeskes en in n-korea. :evil:

Heeft je oudste dochter dan ook haar burgerplicht gedaan en de kliklijn gauw gebeld?
Zolang angsthazen graag nog langer vrijwillig zichzelf gevangen zetten in eigen kot en klikspaan spelen voor wie het normale leven wil hervatten zal de lockdown nog héél lang duren, het is dan júllie schuld dat er geen economie meer over zal zijn, denk daar maar eens over na.

De lockdown dient onmiddellijk en volledig opgeheven te worden als we ooit nog een normaal leven willen hébben om te kunnen hervatten - blijkbaar is dat heeeel moeilijk om te begrijpen, hoe langer er gewacht wordt, hoe minder 'normaal leven' er nog zal overschieten om naar terug te keren. :x

ON TOPIC:
De politieke paljassen zitten overal geld uit te delen maar voor minderbedeelde ouders van leerlingen die geen laptop kunnen kopen moeten de bevolking en ondernemers maar voor zorgen en laptops verzamelen????
Hoeveel achterstand hebben DIE kinderen dan nu al opgelopen omdat dat zootje in de wetstraat NU PAS laptops gaat bedelen bij de bevolking...

Oh, nee, het komt niet eens van die politieke paljassen, die hebben andere katten te geselen: preteaching promoten terwijl de zwakste leerlingen niet eens een laptop hebben om online lessen te kunnen volgen...of hoe ons ooit geroemde onderwijs opzettelijk VERKLOOT wordt!
Wraakroepend! :x

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 apr 2020, 23:55

Beste Ice .

Hou ik me niet mee bezig klikspaan ,deuren dicht dat is enige .
Ice

28 apr 2020, 03:26

gast43 schreef:
27 apr 2020, 23:55
Beste Ice .

Hou ik me niet mee bezig klikspaan ,deuren dicht dat is enige .
Wat zit je hier dan te klagen? :roll:
Doe er dan iets aan, spreek die mensen misschien zelf eens aan op hun gedrag als het je stoort?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 apr 2020, 07:41

Ice : klagen zeg je , zijn oud en wijs genoeg om te weten van kan en niet kan .



Wat moeten wij dan zeggen , wat je hier zelf neerpent :evil: :evil:
Moeten wij dat ook aanvaarden . Dat is meer dan preek .

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 apr 2020, 07:55

gast43 schreef:
27 apr 2020, 23:55
Beste Ice .

Hou ik me niet mee bezig klikspaan ,deuren dicht dat is enige .
[/quote Als hier ergens een feestje is dan bel ik wel de politie Die asocialen brengen mijn leven en dat van mijn kinderen in gevaar Ik zal niet aarzelen

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 apr 2020, 13:35

Dafke we leven hier wel in gemeenschap met zoveel gezinnen .
Hou het liever rustig dan ruzie maken .

En wij zitten in goeie blok ( Als er iets is wij helpen elkaar )
Maar naast ons 8O

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 apr 2020, 15:40

De lockdown dient onmiddellijk en volledig opgeheven te worden als we ooit nog een normaal leven willen hébben om te kunnen hervatten - blijkbaar is dat heeeel moeilijk om te begrijpen, hoe langer er gewacht wordt, hoe minder 'normaal leven' er nog zal overschieten om naar terug te keren.
De lockdown mocht nooit plaatst gehad hebben,dat is het moedwillig saboteren van de economie, dat is sabotage en dat is strafbaar,ze zijn de mensen en ondernemingen met voorkennis in de armoede aan het duwen, de flut noodregering heeft in paniek gehandeld, ze moesten vanaf ze wisten dat er een pandemie aankwam, mondmaskers uitgedeeld hebben met het advies
om die te dragen als ze buiten komen en de mensen verwittigen dat het erger is dan een gewoon griepje,en ze ook adviseren,om afstand te houden,niet verplichten, dat noemt democratie.............nu zitten we in een dictatuur, waar ze de mensen een boete van 250€ geven als ze op een bankje zitten :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

28 apr 2020, 17:37

dafke schreef:
28 apr 2020, 07:55
gast43 schreef:
27 apr 2020, 23:55
Beste Ice .

Hou ik me niet mee bezig klikspaan ,deuren dicht dat is enige .
[/quote Als hier ergens een feestje is dan bel ik wel de politie Die asocialen brengen mijn leven en dat van mijn kinderen in gevaar Ik zal niet aarzelen
En hoe weet gij dat die 'asocialen' besmet zouden zijn en hoe zouden ze een gevaar kúnnen betekenen voor jouw leven en dat van je kinderen als gíj zelf de maatregelen volgt en in je kot blijft? :roll:
Klikspanen zijn bange ratten.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 apr 2020, 18:10

Als zij zich aan de voorwaarden houden hoef ik niet te "klikken" Ik zal het doen en blijven doen zolang het nodig is Wat gij daarvan vind als dwarsligger laat mij koud

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 apr 2020, 18:12

En wie da lockdown in vraag stelt krijgt de wind van voor, ruzie in het kot :D
Blockske kwaad
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~a511ff0a/
En van ranst ook
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/el ... ~a4e4e135/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 apr 2020, 18:19

Angst of niet, wij zien en horen toch de ervaringen van degenen die het hebben meegemaakt!?
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die mensen dat vertellen om in de belangstelling te staan, sterker nog, dat zij zouden meewerken aan politiek bedrog. Nee, dat is niet zomaar een klein griepje, hier is meer aan de hand.
Van zelfs een zware griep ziet men zo niet af, alhoewel de kans op overlijden bijna even groot is.

Ik denk bvb niet, dat Axel Daeseleire, Peter Rouffaer en al die anderen die er zo slecht aan toe waren, komedie hebben gespeeld. O.m. Peter, is zomaar eventjes 16 kg afgevallen en kon zelfs niet meer lopen, omdat tijdens zijn verblijf op IZ, al zijn spieren te slap en te flauw waren geworden, het afsterven nabij.

Het is toch niet zo, hetgeen ik enorm kleingeestig zou vinden, dat degenen die zo sterk durven beweren dat het allemaal politiek verzonnen is, het eerst zelf zouden moeten meemaken om eindelijk te beseffen dat de toestand ernstig genoeg is om de nodige maatregelen te nemen, en er zich aan te houden!?

Die maatregelen vind ikzelf ook wel wat overdreven, maar goed, het gevaar is te groot om er geen rekening mee te houden. En dat die nadien in fysieke menselijke contacten nog heel lang desastreuze gevolgen zullen 'blijven' hebben, daar ben ik het mee eens. De wereld, zeg maar 'gans' de wereld, zal nooit meer zijn zoals voordien.

De angst voor elkaar zal nog lang blijven bestaan, en zal ons leven, ondanks alle aanpassingen vandien, misschien wel voor altijd, ongunstig blijven beïnvloeden. Laat staan als er dan nòg uitbraken bij zouden komen. En dat de politiek daar misbruik zal van maken, is zo goed als zeker, dat zijn we al lang gewoon. En dat we verplicht zullen zijn om daar in mee te gaan, is eveneens zo goed als zeker, want ook daar, is geen ontsnappen aan.

Maar er zullen er ook, zoals al altijd en overal, wel altijd zijn die het nogal snel zullen vergeten, vooral degenen van wie de ziekte ver van hun bed is gebleven.
Ice

28 apr 2020, 20:10

dafke schreef:
28 apr 2020, 18:10
Als zij zich aan de voorwaarden houden hoef ik niet te "klikken" Ik zal het doen en blijven doen zolang het nodig is Wat gij daarvan vind als dwarsligger laat mij koud
Nogmaals:
Hoe weet gij zo zeker dat die 'asocialen' besmet zijn en een gevaar zouden kunnen vormen voor jouw en het leven van jouw kinderen?
Dat kun je dus níet weten maar.....daar gaat het ook niet om..
Het gaat niet om de bescherming van je gezondheid maar dat de regeltjes niet gevolgd worden. 8O
Bemoeizieke, bange azijnpissers...bemoei je met je eigen zaken en zorg maar dat gij zelf de voorwaarden volgt.
Of blijf dan maar klikken tot je eens de verkeerde verklikt... :mrgreen:
Ice

28 apr 2020, 20:20

@Fazal:
En? Rechtvaardigt het menselijk leed van de corona slachtoffers dan dat onze hele maatschappij naar de verdoemenis wordt geholpen?
Verzacht dat ook maar op énige wijze het leed van de corona slachtoffers of de nabestaanden als de economie verwoest wordt en het normale leven blijft ontwricht worden?

De maatregelen, hoe streng ook of hoe goed opgevolgd ook, kunnen onmogelijk, niet en nooit besmettingen voorkomen, niet voor corona en ook niet voor gelijk wélk van de miljoenen virussen die er bestaan of we zouden permanent en voor altijd in lockdown en totale isolatie moeten gaan leven...ziet iemand dat zitten?

Ik, en velen met mij, zijn niet bereid onze vrijheid en zelfbeschikking op te geven voor wurgmaatregelen die een besmetting door corona of gelijk wélk virus toch niet kunnen voorkomen...begin er eerst maar eens mee met zieke, besmette mensen in quarantaine te plaatsen zodat zij al niemand meer besmetten en laat gezonde mensen hun normale leven hervatten om de economie te herstellen.

Dit gaat veel verder dan enkel ons land of europa.
Zieke mensen horen in isolatie en quarantaine, niet gezonde mensen, niet een hele bevolking in lockdown waardoor hele landen worden platgelegd en de economie verwoest wordt....en al helemaal niet over heel de wereld, dat is een aanwijzing dat er veel meer aan de hand is en het wantrouwen en kritiek tegenover deze corona hysterie geheel terecht is.

Je hebt het dus bij het rechte eind: ..hier is meer aan de hand...en zelfs wereldwijd.
Maar de ware toedracht zal uitkomen, ondanks de tsunami aan nepnieuws, gemanipuleerde desinformatie, geloofd door naïeve angsthazen die zichzelf de das blijven omdoen ondanks de ontmaskeringen over bedrieglijke misleidingen.