Hoe zit het nu eigenlijk met dat contact tracing?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

30 apr 2020, 15:27

jambon blijft er maar over toeteren maar weigert steeds te antwoord te geven HOE ze dat eigenlijk gaan doen?
Met een app?
En wat met de vele mensen die geen smartphone bezitten? Krijgen die allemaal een smartphone en abonnement van de overheid?
Hóe gaan ze die contacten kunnen opsporen? Camera's, gezichtsherkenning??
En wat met personen die men niet kent, de contacten tijdens de incubatie periode - dágen - voor iemand door een arts als besmet wordt vastgesteld?
En wat met apple en google die blijven weigeren de privacy bescherming van een corona volg app op te heffen?

Dus HOE gaan die contact tracers vanaf 11 mei TRACEN??? En concreet met WAT??

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ja ... ~aa23f38b/

En metéén blundert jambon al bij de eerste aanbesteding voor 1.200 vlaamse contact tracers en blijft weigeren om uit te leggen hoe die opsporing concreet zal verlopen!
Het interfederaal comité testing heeft de voorbije dagen en weken al inhoudelijk en technisch werk verricht om te kunnen starten met de contactopvolging.
Zo zijn er vragenlijsten opgesteld die de contactonderzoekers kunnen gebruiken, net zoals basisadviezen voor de mensen die met zieke personen in contact zijn geweest.
Bedoeling is dat er volgende week volop getest kan worden om daarna op grote schaal te kunnen tracen
Blablabla....
Ik hoef de taakomschrijving van contactonderzoekers NIET te weten, ik wil weten HOE en op WELKE MANIER mensen zullen opgespoord worden en wat de overheid verder met de verzamelingen van data en ons DNA van plan zijn.
Maar daarover zwijgt jambon in alle talen. :evil:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 apr 2020, 16:59

Tja man gedaan met naar de meisje van plezier te gaan, want ze weten het. :lol:

Niemand kan U verplichten dat te dragen.
En ik zal het zeker niet doen.
Dan steken ze maar in het prison zal Jambers zeggen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

30 apr 2020, 17:08

Er zijn al ambtenaren die zich vrijwillig hebben aangemeld als klikspanen en ss-ers voor de opsporing.
En nog steeds krijgen we de hele taakomschrijving te horen van deze machtswellustige ambtenaren maar verzwijgen ze nóg steeds op welke manier vanaf maandag contacten zullen opgespoord worden. 8O

Iemand een idee hoe ze dat gaan doen?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 apr 2020, 17:21

a. een dokter, triagecentrum... stelt een Covid 19 besmetting vast.
b. een contactcenter ( = contact tracers)neemt telefonisch ( of op een andere manier) contact op met de besmette persoon en die moet een lijstje doorgeven van alle contacten die hij/zij gehad heeft de voorbije 14 dagen.
c.die contacten worden dan ook weer opgebeld om op hun beurt hun contacten door te geven.
d.als ze ziekteverschijnselen vertonen moeten zij zich aanmelden bij een arts, ziekenhuis...

Daarnaast is een app nog steeds niet afgeschreven maar het privacyprobleem blijft groot - niet voor niets hebben de Googles van deze wereld al aangeboden om te "helpen"...alsof die nog niet genoeg informatie pikken van de burger. Kom alstublieft ook niet zeuren over het bezit van smartphones- vorig jaar had meer dan 93% van de Belgen zo'n ding op zak. Een (veilige) app kan dus perfect representatief zijn.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 apr 2020, 17:30

frits1955 schreef:
30 apr 2020, 17:21
a. een dokter, triagecentrum... stelt een Covid 19 besmetting vast.
b. een contactcenter ( = contact tracers)neemt telefonisch ( of op een andere manier) contact op met de besmette persoon en die moet een lijstje doorgeven van alle contacten die hij/zij gehad heeft de voorbije 14 dagen.
c.die contacten worden dan ook weer opgebeld om op hun beurt hun contacten door te geven.
d.als ze ziekteverschijnselen vertonen moeten zij zich aanmelden bij een arts, ziekenhuis...

Daarnaast is een app nog steeds niet afgeschreven maar het privacyprobleem blijft groot - niet voor niets hebben de Googles van deze wereld al aangeboden om te "helpen"...alsof die nog niet genoeg informatie pikken van de burger. Kom alstublieft ook niet zeuren over het bezit van smartphones- vorig jaar had meer dan 93% van de Belgen zo'n ding op zak. Een (veilige) app kan dus perfect representatief zijn.
Bwah, ik heb niet eens een smartphone, en waarom zou ik dan ook nog eens de app gebruiken als ik er één zou hebben. Die contact tracing via de huisarts lijkt mij de beste manier van werken. EN als bij de patiënt Covid werd vastgesteld krijgt hij op één of andere manier huisarrest ( desnoods met een enkelband :lol: ) om geen andere personen meer te kunnen besmetten.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 apr 2020, 17:42

Die app is niet nodig - maar wel makkelijk en véél sneller dan telefonisch contact. Maar ja: privacy nietwaar.
De procedure met die contact tracers had natuurlijk al veel langer op poten moeten staan, net zoals het testen.
Dat lijken mij in wezen de enige verwijten die men de regering + entourage kan maken.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 apr 2020, 17:58

frits1955 schreef:
30 apr 2020, 17:42
Die app is niet nodig - maar wel makkelijk en véél sneller dan telefonisch contact. Maar ja: privacy nietwaar.
De procedure met die contact tracers had natuurlijk al veel langer op poten moeten staan, net zoals het testen.
Dat lijken mij in wezen de enige verwijten die men de regering + entourage kan maken.
a. een dokter, triagecentrum... stelt een Covid 19 besmetting vast.
b. een contactcenter ( = contact tracers)neemt telefonisch ( of op een andere manier) contact op met de besmette persoon en die moet een lijstje doorgeven van alle contacten die hij/zij gehad heeft de voorbije 14 dagen.[/quote]

Dat gaat zo;
De Sus krijgt telefoon;
Dag mijnheer ,hier u contractant tracing, u zou besmet zijn met het covod 19 virus.
de Sus ,ha ja hoe wette gij da .De contractant ,da mag ik niet zeggen ,da is geheim, met wie bent u in contact gekomen?
de Sus, me mijn buurvra.
De contractant, ha die links of rechts
De sus ,die van scheef rechtover
De contractant, ha, en me wie nog?
De Sus,ben naar de sarma geweest, daar was 7 man en 1 vra
De contractant, ha ,kent ge hun namen
De sus , nee
De contractant, beschrijf ze eens
De Sus, ne ouwe me ne wandelstok, die vra was een rosse me nen bril, ne jonge gast zonder masker,en die andere stonden te ver en kon ik ni goed zien.
De contractant, ha, goed alles in genoteerd, gij moet 10 dagen binnen blijven.
De Sus, da gade gij ni bepalen,want ik ben bij mijn buur vra, da is heuren telefoon. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

30 apr 2020, 18:04

En wat met personen die men NIET kent, de contacten tijdens de incubatie periode - dágen - voor iemand door een arts als besmet wordt vastgesteld?

Hóe weten ze wie GIJ zijt als je in een winkel aanwezig zijt tijdens de incubatieperiode van een besmette persoon, die dágen later als besmet wordt opgenomen?
Hoe gaan ze jou dan opsporen? Of hoeft dat niet? Wat is dan het nut van contacten opsporen?
Weet gij dan nog met wie je allemaal in contact kwam, mogelijk wéken later?
Neen, hoe zouden zíj dat dan kunnen weten?

Download gij de app maar, frits...naar het schijnt is het toch al voldoende als er 10-15% zich laten volgen door big brother om de verspreiding van het virus te stoppen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ae3351e0/

Dus als er genoeg schaapjes zich erin laten luizen en vrijwillig hun privacy willen opgeven, dan hoeven ze óns niks te verplichten. :twisted:


@tokkio: :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 apr 2020, 18:09

Ik zie het probleem niet. Ik kan perfect binnen de 2 minuten een lijstje opschrijven van mensen die ik de laatste 6 weken langer dan een paar seconden gezien en gesproken heb. Daarbij heb ik me steeds aan de regels gehouden qua afstand. De zware besmettingen doe je niet op met elkaar te passeren in een winkel. Die doe je wel op door uren samen te klitten in cafés etc. zoals overduidelijk bewezen is. Een app komt voor mij enkel in het zicht als ik er volledige controle kan over hebben - dat lijkt niet echt waarschijnlijk zodus...
Maar alles in het belachelijke trekken en alles zitten afkammen is natuurlijk simpel.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 apr 2020, 18:18

Wat is dan het nut van contacten opsporen?
Jobs, 2000 vrienden diensten :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 apr 2020, 19:22

frits1955 schreef:
30 apr 2020, 18:09
Ik zie het probleem niet. Ik kan perfect binnen de 2 minuten een lijstje opschrijven van mensen die ik de laatste 6 weken langer dan een paar seconden gezien en gesproken heb. Daarbij heb ik me steeds aan de regels gehouden qua afstand. De zware besmettingen doe je niet op met elkaar te passeren in een winkel. Die doe je wel op door uren samen te klitten in cafés etc. zoals overduidelijk bewezen is. Een app komt voor mij enkel in het zicht als ik er volledige controle kan over hebben - dat lijkt niet echt waarschijnlijk zodus...
Maar alles in het belachelijke trekken en alles zitten afkammen is natuurlijk simpel.
Er wordt reeds een soort contact tracing toegepast als je opgenomen wordt. Actueel toont
"epidemio.wiv-isp.be/ID/Documents/Covid19/Meest recente update.pdf" in kapitel "2.4.2.Bronnen van blootstelling aan COVID-19" dat 33 % niet eens weet waar en van wie ze de besmetting hebben opgelopen. ( link knippen&plakken -- sennet verdraagt geen spaties in een link ). Zo'n app gaat daar niets aan veranderen.

Dit https://www.lopos.be/?fbclid=IwAR0_-3YO ... B086mybSDY vind ik al een veel beter "tooltje" om op de non-chalance, laksheid en ongedisciplineerd gedrag van de Belg te wijzen.
Ice

01 mei 2020, 13:34

Fred1950 schreef:
30 apr 2020, 19:22
Er wordt reeds een soort contact tracing toegepast als....
...... dat 33 % niet eens weet waar en van wie ze de besmetting hebben opgelopen. ( link knippen&plakken -- sennet verdraagt geen spaties in een link ).
Zo'n app gaat daar niets aan veranderen.

Dit https://www.lopos.be/?fbclid=IwAR0_-3YO ... B086mybSDY vind ik al een veel beter "tooltje" om op de non-chalance, laksheid en ongedisciplineerd gedrag van de Belg te wijzen.
Natuurlijk is de app nutteloos, het is ook niet de bedoeling om besmettingen op te sporen maar als big brother om iedereen te kunnen volgen. :roll:

"Hoe draag je SafeDistance?
Rond je hals, met een neklint dat we meeleveren"

Draag jij je halsband maar, samen met je muilband dan kunnen normale mensen de bange schaapjes herkennen en ver afstand houden voor besmetting met het angstvirus.

Wij zullen ons normale leven dan wel hervatten en in vrijheid als soevereine mensen leiden zonder de gele nazi (joden)ster.. :twisted:

Intussen weten we nog altijd niet HOE ze gaan (proberen) 'op te sporen', hé?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

01 mei 2020, 13:46

Ice schreef:
01 mei 2020, 13:34
.....
"Hoe draag je SafeDistance?
Rond je hals, met een neklint dat we meeleveren"

.....
:lol:
Dat is "speelgoed" dat niet verplicht is en dat je zelf moet kopen. De andere persoon moet ook zo'n speelgoedje op zak hebben, anders werkt het niet. :D

Ik zou het bij de primitieve methode houden : ge pakt een stok mee van 1,5 meter lang, en ge duwt er iedereen mee weg als die te dicht komt. :twisted: De andere hoeft dan ook geen stok van 1,5 meter bij zich te hebben. :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 mei 2020, 14:39

Fred1950 schreef:
01 mei 2020, 13:46
Ice schreef:
01 mei 2020, 13:34
.....
"Hoe draag je SafeDistance?
Rond je hals, met een neklint dat we meeleveren"

.....
:lol:
Dat is "speelgoed" dat niet verplicht is en dat je zelf moet kopen. De andere persoon moet ook zo'n speelgoedje op zak hebben, anders werkt het niet. :D

Ik zou het bij de primitieve methode houden : ge pakt een stok mee van 1,5 meter lang, en ge duwt er iedereen mee weg als die te dicht komt. :twisted: De andere hoeft dan ook geen stok van 1,5 meter bij zich te hebben. :D
Jep, en dan komt ge zo een tegen,daar sta je daar met uw "stok" :mrgreen:
https://www.hln.be/in-de-buurt/peer/twi ... ~ae6cfb0d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 mei 2020, 15:25

Corona Contact Tracing (CCT niet te verwarren met CCR) is net hetzelfde als de contact opsporing die nu al gebeurt bij TBC 8) alleen op een grotere schaal waarschijnlijk ...



TBC = Tuberculose (bacterieel)
CCT = Covid-19 (virus)
CCR = beste rockgroep allertijden :lol:
CCC = de brusselse communisten
CCCP = de echte Russen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet