Agressie tegen hulpverleners

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

29 mei 2020, 17:58

Ambulanciers, brandweer- en politiemensen krijgen alsmaar vaker te maken met agressie. Daarom startten de Ambulanciersunie en Spoed112 met een nieuwe sensibiliseringscampagne. Zanger en schepen in Lier, Walter Grootaers (Open VLD), wordt peter van de campagne.

Misschien een mooi initiatief maar wat haalt het uit ? Bovenaan op de affiche staat vermeld dat agressie tegen hulpverleners "NOOIT OK" is. Ik denk dat iedereen, ook de daders, daarvan overtuigd zijn. Hetzelfde zou men immers kunnen zeggen over het in brand steken van auto's : NOOIT OK.
Om dergelijke misdaden te bekampen moet men geen sensibiliseringscampagnes organiseren want iedereen wéét dat het misdadig is. Om het probleem op te lossen moet men het niet nogmaals vermelden maar oplossen. Men weet sedert wanneer dit fenomeen zich voordoet en men weet in welke steden en welke wijken men zich daaraan schuldig maakt en door welke groepen. Men leest dan in de krant dat er enkele daders zijn opgepakt, dat er vooral wordt nagegaan of de politie niet te onbeleefd is geweest hierbij, dat ze even administratief zijn aangehouden, hun identiteit vastgesteld en daarna terug vrijgelaten met het verzoek dit voortaan niet meer te doen. Hun namen worden niet vermeld want dit druist in tegen hun privacy ; het enige dat er over bekend wordt gemaakt is meestal dat ze reeds bekend waren bij de gerechtelijke instanties.
Neen, met alle respect voor meneer Grootaers, maar ik denk niet dat affiches alleen die mensen op betere gedachten zullen brengen. Een ietwat drastischer optreden zou wenselijker zijn.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 mei 2020, 21:20

Drastischer optreden ..
Een goeie duiding en een waarheid als en koe .

Maar ach Figga, tis zoals steeds en altijd : als de politie te streng optreedt is het voor de minsen niet goed, als de politie te laks optreedt is het voor dezelfde minsen ook niet goed .

Mijn bewondering gaat naar de Ingelse Bobbies, die het moeten redden met alleen de wapenstok of zoals in de jaren vietig in Amerika : One problem, one Ranger ...

mvg-werewoef
AMEN en AUM

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

30 mei 2020, 11:41

Mensen zijn tegenwoordig met te veel dingen tegelijkertijd bezig. Ze komen tijd te kort en bij het minste dat er dan misgaat worden ze agressief. Er is ook een steeds groter gebrek aan respect voor de medemens. Hou er rekening mee dat je zelf ook ooit in een situatie kunt belanden waarbij je hulp nodig hebt; dan zal je blij zijn als diezelfde medemens jou ook met respect en op een vriendelijke manier die hulp biedt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2020, 12:03

biwanka schreef:
30 mei 2020, 11:41
Mensen zijn tegenwoordig met te veel dingen tegelijkertijd bezig. Ze komen tijd te kort en bij het minste dat er dan misgaat worden ze agressief.
Deze agressiviteit bemerkt men vooral bij mensen die teveel tijd hebben: in buurten waar vooral "jongeren" wonen en veel werkloosheid bestaat, is er enorm veel agressiviteit tegenover de hulpdiensten.

In hun tijd van ledigheid lokken deze "jongeren" zelfs hulpdiensten naar hun banlieu om ze dan proberen te verwonden of te doden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

30 mei 2020, 12:32

@biwanka: en precies vanaf wanneer werd die respectloosheid zichtbaar en door wie?
Vroeger was er nooit sprake van aanvallen op politie en hulpverleners.
Waarom niet? Misschien omdat er toen enkel gastarbeiders met hetzelfde geloof waren waarvoor ieder mens gelijk is en respect verdient?

Sinds de komst van inwijkelingen met islam geloof is het bergaf beginnen te gaan.
De oorzaak? Minachting voor de ongelovige en dus ook voor ordehandhavers en hulpverleners.
Dát en niks anders is de oorzaak en de politiek en magistratuur laten dat respectloze straattuig begaan, enkel voor electoraal gewin!
Alhoewel moslims gelijkheid krijgen en gelijke kansen krijgen is dat niet genoeg, ze willen als superieur erkend worden en voorkeuren krijgen op ons waardoor wij, de ongelovige autochtonen, openlijk gediscrimineerd worden in eigen land.

@figaretto: Misschien een mooi initiatief maar wat haalt het uit ?
Helemaal niks.
Waarom? We wéten waarom: omdat de daders het signaal krijgen van doe maar op, je wordt toch niet gestraft, je hoeft de schade toch niet te betalen...ze krijgen een verwijtende vinger, een tikje op de pols en mogen verder 'beschikken' om de volgende rottigheid uit te kunnen halen.

De grote 'aers' zou beter publiekelijk wijzen naar de verantwoordelijken die deze verrotting blijven in stand houden door hun slappe beleid: de magistratuur - die steevast wijst naar de politiek die wetten met gaten zoals een zeef maken waarvan de beroepsleugenaars telkens gretig gebruik maken om hun crapuul/cliënten vrij te pleiten....maw: het steekspel dat gemaakt werd van recht-spraak, het door en door rotte systeem is de boosdoener waardoor misdadigers telkens ongestraft hun gang kunnen blijven gaan.
De juridische achterpoortjes zijn als volgt: minderjarigen worden niet gestraft, procedurefouten, crapuul valt altijd in groep aan en wijzen dan naar elkaar voor de schuld en gaan dan vrijuit enz....
Dat uitschot van de maatschappij lacht de politie en rechtbanken vierkant uit, ze voelen zich onaantastbaar want niemand neemt maatregelen om hen te stoppen.
Op die manier wordt straattuig overmoedig en vermits respect voor ongelovige ordehandhavers, brandweer, ambulanciers ea niet behoort tot hun cultuur, is er geen beletsel om hun frustratie de vrije loop te laten, telkens als ze de kans krijgen. En soms, vermoedelijk bij verveling, worden hulpverleners, brandweer/politie zelfs in hinderlagen gelokt om ze dan aan te vallen....een spelletje kat-en-muis volgt dan om de verveling te verdrijven maar straffen? Dat zit er niet in...

Het is nochtans heel eenvoudig om dat soort tuig te raken waar het pijn doet:
Het zijn telkens moslim migranten.
Dan is er maar één keer een forse celstraf met uitwijzing naar het land van herkomst nodig, mét de hele familie, om komaf te maken met deze straatterreur van groepjes migranten jongeren.
Want laten we paard en man noemen: het is ge- en bekend wie respectloos spuwt naar de politie, wie brandweer verhindert hun werk te doen, wie zo laag gevallen is om ambulanciers aan te vallen...daar hoeven we echt geen doekjes meer om te winden.

Indien bij de eerste aanval op de politie of hulpverleners de hele familie eruit werd gezwierd terug vanwaar ze kwamen, én de aanvallers hun straf moesten gaan uitzitten in de gevangenis van hun thuisland (daarvoor werd speciaal in 2005 een wét gemaakt!), dát zou een afdoend signaal geweest zijn om families/ouders hun jongeren in toom te houden en dan was de situatie nu niet zo uit de hand aan het lopen en was een nutteloze sensibiliseringscampagne niet nodig.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 mei 2020, 12:42

Oeps ik verslikte mij bijna in m'n koffie ... Ice kan dus wel iets zinnigs posten 8O

Blijft wel de vraag wie, na het repatriëren van die gastjes, ons ons gerief gaat bezorgen :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

30 mei 2020, 14:47

E.T. schreef:
30 mei 2020, 12:42
Blijft wel de vraag wie, na het repatriëren van die gastjes, ons ons gerief gaat bezorgen :?:
Zo? Ga jij er dan al vanuit dat ál die gastjes die ons gerief bezorgen allemaal straattuig is dat hulpverleners en politie aanvallen?
Dat is pas stigmatiserend en racistisch.. :roll:
Bekommer jij je maar liever over dat terroristennest dyanet moskee, gefinancierd door de turkse dictator en islamitische olie-vriendjes, waarvan de grijze wolven aanhangers een eigen oorlog starten in de straten van jouw gemeente tegen de gülem aanhangers, dan te zeuren over wie jouw gerief zal bezorgen als misdadig, respectloos uitschot zou worden verwijderd uit onze maatschappij.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

30 mei 2020, 16:31

werewoef schreef:
29 mei 2020, 21:20

Mijn bewondering gaat naar de Ingelse Bobbies, die het moeten redden met alleen de wapenstok of zoals in de jaren vietig in Amerika : One problem, one Ranger ...

mvg-werewoef
Akkoord daarmee werewoef. Maar vergeet ook niet dat in Engeland het molesteren van openbare dienstverleners als een zwaar misdrijf werd beschouwd. Ook buschauffeurs van de lijnbussen vielen daaronder. Bij het opstappen van zo’, bus las ik de tekst : Any misconduct against public service providers will be considered as a serious offence. Dit is wel al enkele jaren geleden.
Maar ik betwijfel of dit nog steeds het geval is. Ook bij hen heeft men ondertussen kennis gemaakt met nieuwe vreemde “culturen” en ik stel vast dat veel van hun politici en hun universiteiten zwaar onderhevig zijn geworden aan politieke correctheid en tot wat dat kan leiden. Denken we hierbij bijvoorbeeld aan het grootschalig kindermisbruik dat zich enkele jaren geleden voordeed in Rotherham. 1400 kinderen waren hiervan het slachtoffer, de politie wist er al lang van maar greep niet in omdat de identiteit van de daders nogal gevoelig lag. Bij het ontploffen van de zaak hield men het dan schoorvoetend op Aziaten. Dit was niet gelogen. Had men gezegd dat de daders Pakistaanse moslims waren, dan was dat ook niet gelogen. Een paar jaar later deed zich iets gelijkaardigs voor in de stad Telford. Zware kindermishandeling onder de mat vegen uit schrik om als islamofoob bestempeld te worden ? Dit is wraakroepend !
Ook las ik de andere reacties op dit item. Meer bepaald de reactie van E.T. op Ice. De eerste zin vond ik behoorlijk grappig. :lol: De vraag (tweede zin) heeft Ice dan ook correct beantwoord, vind ik. Het is inderdaad zo dat geen zinnig mens ook maar een probleem kan hebben met mensen van vreemde afkomst die hier nuttig en soms nobel werk komen verrichten. Ik ben het dan ook grotendeels eens met Ice. Nu ja, toegegeven, zijn/haar stijl is wel wat directer dan de mijne.
En neen, ik denk niet dat we met die goedbedoelde affiches veel vorderingen gaan maken.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 mei 2020, 18:33

Ook buschauffeurs van de lijnbussen vielen daaronder.
Maar hier vegen ze het onder de mat,veel van onze bus chauffeurs worden hier bespuwt,en agressief behandeld, dat was gisteren ook nog het geval in Aaigem,alleen zeggen ze dat ze geen verdere uitleg willen geven omdat de jonge vrouw minderjarig is......
https://www.hln.be/in-de-buurt/erpe-mer ... ~afa87b98/
Maar overal draaien de orde diensten hun hoofd wel als er een groepje wat ambetant aan het doen is,en in het beging van de pandemie,heb ik zelf gezien dat er 3 jongeren op een bank zaten, en de politie deed niks, maar iets wat verder zat een oudere man op de bank, en die kreeg een vermaning, en moest verder wandelen,......en dat weten ze, dus wordt het steeds erger, en erger,en daardoor gaan we verliezen, en nemen ze ons langzaam maar zeker over,men moest al vanaf de jaren 1950 de regel,"wie hier een misdrijf pleegt gaat terug met heel de familie"maar ze waren in de tijd echt tevreden dat de Italianen en Grieken hier kwamen werken, men had er in principe geen last van,ook niet van de eerste Turken, en Marokkanen,die deden echt hun best, het is maar vanaf de volgende generaties, en onder de druk van de islam dat het verkeerd is beginnen lopen,mede door de laksheid van de politiek, en het minimaliseren van de feiten, hebben ze nu carte blanche. :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

30 mei 2020, 20:18

Je verwijzing gelezen tokkio. De politiecommissaris heeft dus "het nodige" gedaan. Aangezien het hier een jongedame betreft zal "het nodige" waarschijnlijk wat milder zijn dan "het nodige" dat men doet bij de heren uit de achtergestelde wijken. We kunnen dus gerust zijn.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 mei 2020, 21:09

Ice schreef:
30 mei 2020, 14:47
E.T. schreef:
30 mei 2020, 12:42
Blijft wel de vraag wie, na het repatriëren van die gastjes, ons ons gerief gaat bezorgen :?:
Zo? Ga jij er dan al vanuit dat ál die gastjes die ons gerief bezorgen allemaal straattuig is dat hulpverleners en politie aanvallen?
Dat is pas stigmatiserend en racistisch.. :roll:
Bekommer jij je maar liever over dat terroristennest dyanet moskee, gefinancierd door de turkse dictator en islamitische olie-vriendjes, waarvan de grijze wolven aanhangers een eigen oorlog starten in de straten van jouw gemeente tegen de gülem aanhangers, dan te zeuren over wie jouw gerief zal bezorgen als misdadig, respectloos uitschot zou worden verwijderd uit onze maatschappij.
Ice, je bent precies zo zot als een achterdeur zoals ze hier zeggen :P Begrijp je nu echt niet dat "ons" gerief 'overdrachtelijk' bedoeld is. Het gaat niet over mijn drugs en ook niet over die van U.
Ik stel gewoon dat het straattuig dat hulpverleners aanvalt ook instaan voor de drugsdistributie.
Is dat stigmatiserend en racistisch? NEEN 't is gewoon de waarheid.
Ik zie wat ik zie en het zijn weldegelijk zij en hun broertjes en neefjes die alle drugs verhandelen.

En daarom mijn vraag wie laat het straattuig ongemoeid en waarom doen zij er niks aan :?:

Wat die Grijze Wolven betreft die hebben we al lang ingeruild voor August en Noëlla :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mei 2020, 09:12

Zouden ze dan eerst niet beginnen in Antwerpen - Nederland :evil: :evil:
Hebben daar blijkbaar nog niet veel aangedaan .


https://www.pzc.nl/antwerpen/antwerpse- ... ~a22c8d63/

Antwerpse drugshandel wordt beheerst door Marokkaanse clans: “Net de film 'Patser' in het echt”
“De Nederlanders zijn de ‘bad guys’ in mijn boek. Door hun uit de hand gelopen gedoogbeleid zit Antwerpen nu met vooral Marokkaanse drugsbendes opgezadeld.” Tot die conclusie komt de Nederlandse antropoloog Teun Voeten na twee jaar onderzoek. Zijn boek ‘Drugs. Antwerpen in de greep van de Nederlandse drugssyndicaten’ is vandaag voorgesteld. Wat heeft Voeten gezien tijdens de huiszoekingen die hij heeft kunnen bijwonen, en wat verdienen de dealers aan de drugs die ze verhandelen? Onze journalist legde hem die vragen voor.

En dan zouden ze willen dat economie draait en jobs , zo mannen leven op andere planeet !!
Ze gaan ze wel onderhouden rva :P :P :P riziv zal ze wel binnen x aantal jaren opvangen als alles is aangetast door drugs :P :P :P
Dan zwijgt er wel één in alle talen , want gaat over zijn stad mijn stad :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2020, 09:52

Door hun uit de hand gelopen gedoogbeleid zit Antwerpen nu met vooral Marokkaanse drugsbendes opgezadeld
Als de burgemeester dit had gezegd, dan was met grote zekerheid het commentaar nu : 'Weer de schuld op iemand anders steken.' of beeld ik me dat maar in?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

31 mei 2020, 10:59

Niet de islam is de grote schuldige. De islam is op zich een vredelievend geloof maar er werd door de terroristen misbruik van gemaakt om aanslagen te plegen in naam van Allah. De grote oorzaak is volgens mij de straffeloosheid. Jongeren veroorzaken overlast, plegen overvallen, vallen mensen lastig, enz... Zij worden opgepakt door de politie maar lopen enkele uren later alweer op straat. Dat is de reden waarom sommige politieagenten minder snel optreden. Ook zij zijn de situatie meer dan beu en vragen zich af waarom zij er hun tijd nog zouden insteken om iemand te arresteren als die een paar uur later toch weer vrij rondloopt.
Ice

31 mei 2020, 11:47

E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
Ice, je bent precies zo zot als een achterdeur zoals ze hier zeggen Begrijp je nu echt niet dat "ons" gerief 'overdrachtelijk' bedoeld is. Het gaat niet over mijn drugs en ook niet over die van U.
Ik stel gewoon dat het straattuig dat hulpverleners aanvalt ook instaan voor de drugsdistributie.
Is dat stigmatiserend en racistisch? NEEN 't is gewoon de waarheid.
'Ons gerief' is helemaal geen vergelijkende beeldspraak of een vorm van overdrachtelijk (figuurlijk) taalgebruik om drugs aan te duiden.
In deze context wordt het woord 'overdrachtelijk' verkeerd gebruikt...en voor 'gerief' wordt doorgaans naar de dames van lichte zeden gegaan..en daarmee worden geen drugs bedoeld..
Wie is dan zo zot als een achterdeur om te vragen wie dan ONS gerief gaat bezorgen?
E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
Ik zie wat ik zie en het zijn weldegelijk zij en hun broertjes en neefjes die alle drugs verhandelen.
Gij kunt dat dan niet gewoon 'drugs' noemen ipv 'gerief'? Waarom niet?

Ik dacht tenminste nog dat ge het had over de noeste arbeid van het leveren van onschuldige pakjes.....en dan ben ík precies zo zot als een achterdeur?
Amai, 'k heb al veel verwijten gekregen maar ben nog nooit zo zot als een achterdeur genoemd voor een misverstand door een ánder zijn armoedige beschrijving van drugs door gebrek aan woordenschat.
E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
En daarom mijn vraag wie laat het straattuig ongemoeid en waarom doen zij er niks aan
En dat kun je niet uit mijn reactie afleiden?
...De grote 'aers' zou beter publiekelijk wijzen naar de verantwoordelijken die deze verrotting blijven in stand houden door hun slappe beleid: de magistratuur - die steevast wijst naar de politiek die wetten met gaten zoals een zeef maken...
Léés jij reacties weleens? Ik heb die indruk helemaal niet..
Vreemd kiesvee is waarom het straattuig ongemoeid gelaten wordt en er niks aan gedaan wordt.
E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
Wat die Grijze Wolven betreft die hebben we al lang ingeruild voor August en Noëlla
Dan moet je dringend eens gaan rondwandelen in de buurt van de moskee...je draagt je mondmasker toch niet te hoog? Op ooghoogte? :twisted: