Agressie tegen hulpverleners

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2020, 11:58

biwanka schreef:
31 mei 2020, 10:59
Niet de islam is de grote schuldige. De islam is op zich een vredelievend geloof maar er werd door de terroristen misbruik van gemaakt om aanslagen te plegen in naam van Allah.
Heb jij ooit de bronnen van de islam gelezen, biwanka? Daarin staat duidelijk vermeld dat er moet gevochten worden.

Hoofdstuk 2, 216. 'Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.'

Ooit de sharia geraadpleegd om te weten wat de islamitische wet zegt over de jihad?

Ooit het leven van de profeet (hét voorbeeld voor elke moslim die ooit geleefd heeft en nog zal leven) wat nauwkeuriger gevolgd? Is het OK om het voorbeeld van een man te volgen die moord en foltering liet toepassen?

Vraag jij je niet af waarom al 14 eeuwen lang dat geloof dan "misbruikt" geworden is? Wisten al die islamgeleerden dan niet beter?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 12:11

Ice schreef:
31 mei 2020, 11:47
E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
Ik zie wat ik zie en het zijn weldegelijk zij en hun broertjes en neefjes die alle drugs verhandelen.
Gij kunt dat dan niet gewoon 'drugs' noemen ipv 'gerief'? Waarom niet?
Waar slaat dit op? Zelf een beetje in de war?
...De grote 'a zou beter publiekelijk wijzen naar de verantwoordelijken die deze verrotting blijven in stand houden door hun slappe beleid: de magistratuur - die steevast wijst naar de politiek die wetten met gaten zoals een zeef maken...
Léés jij reacties weleens? Ik heb die indruk helemaal niet..
Jaja de schepen van Lier moet het gaan oplossen...
Je moet dringend eens gaan rondwandelen in de buurt van de moskee...
Dat zou jij beter ook eens doen 👩🏻‍🏫Ice, een beetje buitenkomen, gewoon uit je ivorentoren ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

31 mei 2020, 12:13

biwanka schreef:
31 mei 2020, 10:59
Niet de islam is de grote schuldige. De islam is op zich een vredelievend geloof maar er werd door de terroristen misbruik van gemaakt om aanslagen te plegen in naam van Allah. De grote oorzaak is volgens mij de straffeloosheid. Jongeren veroorzaken overlast, plegen overvallen, vallen mensen lastig, enz... Zij worden opgepakt door de politie maar lopen enkele uren later alweer op straat. Dat is de reden waarom sommige politieagenten minder snel optreden. Ook zij zijn de situatie meer dan beu en vragen zich af waarom zij er hun tijd nog zouden insteken om iemand te arresteren als die een paar uur later toch weer vrij rondloopt.
En wat is dan de oorzaak dat die jongeren overlast en overvallen plegen?
Slechte opvoeding? Of misschien tóch door de islam ideologie dat ze alles mogen en superieur zijn aan alle ongelovigen want alleen moslims zijn mensen, door hun haat tegen andersdenkenden met de paplepel erin gegoten?
Maar laten we dit topic niet verzanden in weer een discussie over ideologieën maar over wat die religieuze islam houding en het gevolg van islam ideologie wel betekent voor onze maatschappij. (Hiervoor werd reeds een topic geopend: viewtopic.php?f=3&t=202880&sid=f5e4bf0c ... 52074c54f9 - dat kun je misschien eerst eens lezen, dan ben je bij gepraat?)

Om dit maatschappelijk probleem op te kunnen lossen moeten we het wel misschien eens kunnen worden over het waarom deze groep (moslim)jongeren zich zo respectloos en crapuleus gedragen en onze wétten aan hun laars lappen?
Straffeloosheid is een gevólg van een misdrijf, dat is níet de oorzaak om een misdrijf te plegen.
Is het overigens relevant waarom een misdrijf wordt gepleegd?
Misschien nuttig voor een dief die een brood steelt omdat hij honger heeft, maar toch niet voor jongeren die mensen lastigvallen en straatterreur zaaien? Daar is geen énkel geldig excuus nóch verzachtende omstandigheden voor te verzinnen.
Die horen gestraft te worden om recidive te voorkomen en hen te leren om onze wetten te volgen zoals iedereen...en daar faalt justitie gigantisch.
Ice

31 mei 2020, 12:28

E.T. schreef:
31 mei 2020, 12:11
Ice schreef:
31 mei 2020, 11:47
E.T. schreef:
30 mei 2020, 21:09
Ik zie wat ik zie en het zijn weldegelijk zij en hun broertjes en neefjes die alle drugs verhandelen.
Gij kunt dat dan niet gewoon 'drugs' noemen ipv 'gerief'? Waarom niet?
Waar slaat dit op? Zelf een beetje in de war?
...De grote 'a zou beter publiekelijk wijzen naar de verantwoordelijken die deze verrotting blijven in stand houden door hun slappe beleid: de magistratuur - die steevast wijst naar de politiek die wetten met gaten zoals een zeef maken...
Léés jij reacties weleens? Ik heb die indruk helemaal niet..
Jaja de schepen van Lier moet het gaan oplossen...
Je moet dringend eens gaan rondwandelen in de buurt van de moskee...
Dat zou jij beter ook eens doen 👩🏻‍🏫Ice, een beetje buitenkomen, gewoon uit je ivorentoren ...
Nogmaals: Gij kunt dat dan niet gewoon 'drugs' noemen ipv 'gerief'? Waarom niet?
Je moet dan nog vragen waar dit op slaat?! Kun je lézen? 8O
Gerief is GEEN synoniem voor drugs..nóg niet duidelijk?
Je antwoord dat de schepen van Lier dit zou moeten gaan oplossen bewijst dat je totaal geen idee hebt waarover het gaat en ook weer door niet te lézen wat er staat.. :roll:
En laat je sneer naar mij persoonlijk maar achterwege want gíj hebt ne kemel van formaat geschoten (dát is nu eens beeldspraak!) door drugs gerief te noemen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 12:59

Kom wat meer op straat 👩🏻‍🏫 Ice dan zou je een beter idee hebben welke termen/uitdrukkingen er wel degelijk gebruikt worden of kijk eens in het grote synoniemen boek 😲

Dat je zelf reageer je op een post over Walter Grootaerts SCHEPEN IN LIER die je dan de grote 'aers' noemt vergeet je voor 't gemak maar even zeker ...
Ice schreef:
31 mei 2020, 12:13
Jongeren die mensen lastigvallen en straatterreur zaaien? Daar is geen énkel geldig excuus nóch verzachtende omstandigheden voor te verzinnen. Die horen gestraft te worden om recidive te voorkomen en hen te leren om onze wetten te volgen zoals iedereen...en daar faalt justitie gigantisch.
Niet alleen justitie, ook de politie en de wetgevende macht.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

31 mei 2020, 13:22

Tja, op straat raap je inderdaad het woord gerief op voor drugs zoals junkies het gebruiken voor 'hun' gerief, zowaar vakjargon.. :mrgreen: ....voor de doorsnee burger, die niks te maken heeft met drugs, betekent gerief iets heel anders.
Ik noem GROOT-AERS correct, jij kent zelfs zijn correcte naam niet eens want het is níet Grootaerts :roll:

Ach en dan toch eindelijk eens een reactie op de topic? :twisted:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 13:56

Ice schreef:
30 mei 2020, 12:32
De grote 'aers' zou beter ...
Walter Grootaers / Grootaerts misschien schrijf ik dan een letter te veel maar beter een letter meer dan het neerbuigende 'aers' van jou ...

:arrow: Mijn reactie op 't topic heb ik gisteren 12:42 reeds gegeven, misschien eens terug lezen?

Hier schijnt de zon, t'is Sinksenkermis, ikke naar


Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2020, 14:56

Mislopen jeugd?
Heeft u die hun ouders al eens in het verkeer bezig gezien.
En altijd het zelfde woord WAT IS PROBLEEM

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2020, 17:42

Verkeerd opgevoed, door de overdaad aan kinderen die de ouders niet meer in de hand kunnen houden,lopen die meer op straat dan dat ze thuis zitten, en ze vormen clans,ze vormen benden en ze stappen er in ,misschien van hun 10 jaar,ze verdelen drugs,zijn in groep arogant,en zien op naar de oudere jongens die "het al gemaakt" hebben, die op hun 18 à20 jaar al met een blitse auto rijden, merk kledij dragen en een I phone hebben,die jonge meisjes van Vlaamse origine verwijten van "hoer"alhoewel ze er de betekenis niet van kennen, maar het klinkt "cool"die in groep op de bus of tram springen ,het merendeel zonder betalen,ze zitten met hun voeten op de banken, niemand zegt iets, en als er wel iemand een opmerking maakt,spannen ze allemaal samen, vele hebben een mes op zak, en als ze al eens iemand neersteken, gaan ze allemaal lopen.Het vergif zit in de sociale media ,waar ze oproepen tot bijeenkomst,om in "hun" straat samen te komen, wie niet komt is in hun ogen een rat.
Ze zien ook naar andere landen,want voor baldadigheden zijn ze wel solidair, en nu willen ze onlusten maken zoals in Amerika,en het zal steeds erger worden, voor morgen vrees ik terug brandhaarden.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~a88f47f3/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

31 mei 2020, 18:03

E.T. schreef:
31 mei 2020, 13:56
Walter Grootaers / Grootaerts misschien schrijf ik dan een letter te veel maar beter een letter meer dan het neerbuigende 'aers' van jou ...

:arrow: Mijn reactie op 't topic heb ik gisteren 12:42 reeds gegeven, misschien eens terug lezen?
.....
Op een letter in een naam meer of minder komt het ook niet meer aan, een correcte schrijfwijze is toch niet aan jou besteedt, net als de juiste betekenis en humor met een knipoog door woordgebruik.. :roll: ..sommige mensen hebben nu eenmaal gebrek aan humor, taalvaardigheid en begrijpen de finesse van de Nederlandse taal niet..

Och ja, die sneer naar mij en over je verslikken in je koffie..en je vraag wie nu onze drugs gaan bezorgen - die vrààg is bezwaarlijk een mening te noemen op het onderwerp 'AGRESSIE TEGEN HULPVERLENERS' :roll:
Het boeit niemand waar gij naartoe gaat, om je persoonlijke leven openbaar te grabbel te gooien daar dient smoelenboek voor.. :twisted:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mei 2020, 18:11

Wil: Als de burgemeester dit had gezegd, dan was met grote zekerheid het commentaar nu : 'Weer de schuld op iemand anders steken.' of beeld ik me dat maar in?

Ik beeld me niks in , ik zeg waar het op staat .
Moet eerlijk zijn wat hebben zij er al aan gedaan aan drugswereld , t'is ook op de kosten van belastingbetaler
dat ze worden betaald , want na paar jaren kunnen ze niks meer . Wie is er tegen sociale zekerheid :lol:
Zoals vandaag idem in de zevende dag .
De grote lieten het ook afweten en daarmee is alles gezegd .
En telkens rond de pot draaien !!
Ice

31 mei 2020, 18:22

@tokkio:
BLM Belgium heeft zich niet te bemoeien en gaan betogen over de binnenlandse politiek van VS en al ZEKER niet de coronamaatregelen te schenden.
Dit gaat NIET over racisme, dit gaat NIET over BlackLivesMatter maar over OPRUIING en het tegen elkaar opzetten van de bevolking want deze problematiek geldt als zodanig hier NIET.
Racisme als dekmantel om verdeeldheid te kunnen zaaien!
BLIJF uit onze Vlaamse straten met die zever, blijf maar roddelen op sociale media, daar zijn oproerkraaiers zoals dat clubje blm op hun plaats.
Oppakken die handel, nét zoals ze op 9 mei deden voor demonstranten die opkwamen voor onze RECHTEN en in een hinderlaag gelokt werden!
Manifestatie Antwerpen 9 mei

Op 9 mei was er in Antwerpen een demonstratie georganiseerd tegen de beperkingen die de lockdown ons oplegt.
De organisatoren zijn van mening dat die maatregelen onze fundamentele rechten als burger,
zoals de vrijheid van beweging, aantasten, en wilden aan die mening op democratische manier uiting geven.
Het manifest dat ze daartoe opstelden maakt duidelijk dat alles geweldloos en geordend moest verlopen,
rekening houdend met alle maatregelen voorzien voor een covid-veilig verloop.
De politie werd meermaals gecontacteerd om in een geest van samenwerking alles in goede banen te leiden.
Na lang aandringen stemde de Antwerpse politie toe de demonstratie te laten doorgaan onder de afgesproken voorwaarden.

Helaas, hun toezegging was niet meer dan een laffe valkuil om een aantal demonstranten te klissen.
Reeds in het station werden een aantal bekenden (via FB ?!) opgepakt of teruggestuurd.
Ook ter plaatse werden de demonstranten bedreigd met aanhouding en boetes indien ze niet stante pede vertrokken.
17 personen, waaronder de organisatoren, werden prompt aangehouden en mochten de namiddag in de gevangenis doorbrengen.
Agenten in uniform en in burger hielden nog uren lang een oogje in het zeil, alsof het om een staatsgevaarlijke actie ging.

Deze pijnlijke ervaring toont aan hoe terecht de bezorgdheid van de organisatoren was.
Wanneer zelfs de vrije meningsuiting gemuilkorfd wordt, ondanks alle openheid en goede bedoelingen, dan is de democratie zelf in gevaar.
Maar blijkbaar is dat voor ons politiekorps geen probleem.
De politiestaat was in recente tijden zelden tastbaarder dan hier.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 21:33

Ice schreef:
31 mei 2020, 18:03
E.T. schreef:
31 mei 2020, 13:56
Walter Grootaers / Grootaerts misschien schrijf ik dan een letter te veel maar beter een letter meer dan het neerbuigende 'aers' van jou ...

:arrow: Mijn reactie op 't topic heb ik gisteren 12:42 reeds gegeven, misschien eens terug lezen?
.....
Op een letter in een naam meer of minder komt het ook niet meer aan, een correcte schrijfwijze is toch niet aan jou besteedt, net als de juiste betekenis en humor met een knipoog door woordgebruik.. :roll: ..sommige mensen hebben nu eenmaal gebrek aan humor, taalvaardigheid en begrijpen de finesse van de Nederlandse taal niet..
Jaaa daaar gaaan we weer 't is sarcastische humor HAHAHA
iemand uitschelden voor aars das zeker finesse
Het boeit niemand waar gij naartoe gaat, om je persoonlijke leven openbaar te grabbel te gooien daar dient smoelenboek voor
Ik was daar omdat jij dat voorstelde Ice, toch?
Dan moet je dringend eens gaan rondwandelen in de buurt van de moskee..

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mei 2020, 21:34

E.T. schreef:
30 mei 2020, 12:42
Oeps ik verslikte mij bijna in m'n koffie ... Ice kan dus wel iets zinnigs posten 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2020, 00:26

gast43 schreef:
31 mei 2020, 18:11
Wil: Als de burgemeester dit had gezegd, dan was met grote zekerheid het commentaar nu : 'Weer de schuld op iemand anders steken.' of beeld ik me dat maar in?

Ik beeld me niks in , ik zeg waar het op staat .
Moet eerlijk zijn wat hebben zij er al aan gedaan aan drugswereld , t'is ook op de kosten van belastingbetaler
dat ze worden betaald , want na paar jaren kunnen ze niks meer . Wie is er tegen sociale zekerheid :lol:
Zoals vandaag idem in de zevende dag .
De grote lieten het ook afweten en daarmee is alles gezegd .
En telkens rond de pot draaien !!
Ja, gast43, de pot die dus de ketel verwijt. En dat ze niet komen zeggen dat ze van niets wisten. Het is altijd hetzelfde: wie betaald? Dat hun broodje gebakken is, mogen we weten, maar de LEZ kan er altijd nog bij, nietwaar? De sociale zekerheid moet een verworvenheid zijn, maar ja, iedereen zegt: 'ik weet het beter' en dan maar rekenen op de tweedracht tussen de mensen. Wie wint zaaid zal hem ook oogsten. In Amerika kennen ze er ook iets van. Trump lacht in zijn vuistje. Maar moeten wij ons daardoor laten meeslepen? Deglobalisatie is iets waar we best niet naar uitkijken. De show moest verder gaan. En dan gaat hem binnenkort de G7 nog uitbreien en Putin binnenhalen. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is. Corona is ook nog niet weg. Dat ze dat maar in hun hooft houden. Het is tijd om een kat een kat te noemen, gast43.

Zo. Dat moest er even uit. :evil:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.