Agressie tegen hulpverleners

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

01 jun 2020, 01:42

E.T. schreef:
31 mei 2020, 21:33
Jaaa daaar gaaan we weer 't is sarcastische humor HAHAHA
Afbeelding
E.T. schreef:
31 mei 2020, 21:33
iemand uitschelden voor aars das zeker finesse
Nee, das sarcasme..
Afbeelding
E.T. schreef:
31 mei 2020, 21:33
Ik was daar omdat jij dat voorstelde Ice, toch?
Dan moet je dringend eens gaan rondwandelen in de buurt van de moskee..

En geen grijze wolven gezien?
Zoals deze:
Afbeelding
of misschien deze?
Afbeelding

Afbeelding

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 jun 2020, 08:21

Wil : gaat over drugs .En je begint daar etalie af te steken .

Je bent iemand die enorm veel weet en de statistieken bijhoud .
Zou je toch beter moeten weten , of heb daar geen tabel van ( Drugs)

Sorry ze doen er gewoon niks aan ( Kun je niet ontkennen )

En Trump noem je dat President 8O ( Die mogen ze voor mijn part afdanken liever vandaag dan morgen )
T'is nog niet erg genoeg wat er is gebeurd de laatste maanden .
Dat hij nog meer miserie gaat opdrijven . Zelfstandigen bedrijven branden daar uit alles vernietigen .
Gaan we nog zwijgen mensen die verwond geraken , mogen ook creperen op straat .
Een President is toch om land te besturen en alles in goeie banen te leiden , maar daar merk je totaal niks van ,
integendeel in plaats van de bevolking tot kalmte op te roepen gaat hij nog wat escaleren dat volledig uit de hand loopt .
( Een oud gezegde schoenmaker blijf bij je leest )
En dat geld voor alles . Zeker voor de Politiekers .

De jongste politieker Conner Rousseau , hij zou er voor zorgen dat er regering wordt gevormd tegen september.
Wat lees je gisteren in de krant . Hoofddoekverbod tot 16 jaar Of gaat hij ook rellen veroorzaken .
Denk dat we dat best kunnen missen op dit moment .
T'is geen moment om verandering te brengen , mensen zijn opgebrand , en dat geld voor iedereen .
Menselijke aspect komt nu op de eerste plaats en gezondheid .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2020, 09:40

Wil : gaat over drugs .En je begint daar etalie af te steken .
Hmmmmm , ja, zó had ik het nog niet bekeken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 jun 2020, 12:24

gast43 schreef:
01 jun 2020, 08:21
Wil : gaat over drugs .En je begint daar een litanie af te steken .
Nee sorry, het gaat niet speciaal over drugs, het gaat over: "Agressie tegen hulpverleners"!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 jun 2020, 13:03

Neen beste Wil gaat over drugs wat ik hier heb geplaatst niet van onderwerp veranderen .

En idem voor Fazal .

En die veroorzaken niks ( Agressie tegen hulpverleners)
T'is één van de meeste dat problemen veroorzaakt drank ( Drugs)
T'is zoals ik al heb gezegd schoenmaker blijf bij je leest .



gast43
Gisteren, 09:12

Zouden ze dan eerst niet beginnen in Antwerpen - Nederland :evil: :evil:
Hebben daar blijkbaar nog niet veel aangedaan .


https://www.pzc.nl/antwerpen/antwerpse- ... ~a22c8d63/

Antwerpse drugshandel wordt beheerst door Marokkaanse clans: “Net de film 'Patser' in het echt”
“De Nederlanders zijn de ‘bad guys’ in mijn boek. Door hun uit de hand gelopen gedoogbeleid zit Antwerpen nu met vooral Marokkaanse drugsbendes opgezadeld.” Tot die conclusie komt de Nederlandse antropoloog Teun Voeten na twee jaar onderzoek. Zijn boek ‘Drugs. Antwerpen in de greep van de Nederlandse drugssyndicaten’ is vandaag voorgesteld. Wat heeft Voeten gezien tijdens de huiszoekingen die hij heeft kunnen bijwonen, en wat verdienen de dealers aan de drugs die ze verhandelen? Onze journalist legde hem die vragen voor.

En dan zouden ze willen dat economie draait en jobs , zo mannen leven op andere planeet !!
Ze gaan ze wel onderhouden rva :P :P :P riziv zal ze wel binnen x aantal jaren opvangen als alles is aangetast door drugs :P :P :P
Dan zwijgt er wel één in alle talen , want gaat over zijn stad mijn stad :mrgreen:



Wil.
Contacteer: Contacteer Wil.
Gisteren, 09:52

Door hun uit de hand gelopen gedoogbeleid zit Antwerpen nu met vooral Marokkaanse drugsbendes opgezadeld
Als de burgemeester dit had gezegd, dan was met grote zekerheid het commentaar nu : 'Weer de schuld op iemand anders steken.' of beeld ik me dat maar in?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 jun 2020, 13:49

En toch gaat het over: "Agressie tegen hulpverleners!"
Draadje geopend door figaretto! Zie pagina 1.

Dus nu misschien beter een nieuw draadje openen over "Drugs". :wink:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2020, 14:21

Die agressie is zeer vaak aan drugs gerelateerd ... Zowel de daders als diegene die geen inmenging willen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2020, 14:57

In Nederland: (uit het Parool)

Ondanks de maatschappelijke verontwaardiging over agressie tegen hulpverleners zijn de cijfers niet gedaald. Meer dan 4200 keer kregen agenten in 2019 verwensingen of bedreigingen naar het hoofd en meer dan 6000 keer werd het fysiek. Agenten werden gekrabd, gebeten, geslagen, geschopt of kregen een kopstoot. In zes gevallen registreerde de politie een poging tot moord. In 111 gevallen een poging tot doodslag.

In Duitsland vorige week;

Duitse politieagenten en brandweerlieden zijn afgelopen nacht aangevallen nadat ze afkwamen op een brandmelding in Dietzenbach bij Frankfurt. Zo'n 50 mensen bekogelden de hulpdiensten met stenen nadat de groep brand had gesticht. Niemand raakte gewond.

Niks te maken met drugs. Gewoon alles wat een uniform draagt of macht heeft, bekogelen en trachten te verwonden of zelfs te doden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 jun 2020, 15:19

E.T. schreef:
01 jun 2020, 14:21
Die agressie is zeer vaak aan drugs gerelateerd ... Zowel de daders als diegene die geen inmenging willen .
Wil schreef:Duitse politieagenten en brandweerlieden zijn afgelopen nacht aangevallen nadat ze afkwamen op een brandmelding in Dietzenbach bij Frankfurt. Zo'n 50 mensen bekogelden de hulpdiensten met stenen nadat de groep brand had gesticht.
Niet de hele bende, want ze zijn altijd met velen, kan aan drugs worden gerelateerd.
Zelfs 'niet' vaak! Het zijn bijna altijd allochtone jongeren die met hun verveling geen weg meer weten!
Dat is voor hen gewoon een spelletje. En hoe harder het er aan toegaat, hoe liever, en hoe meer schade hoe meer plezier. :twisted:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 jun 2020, 16:34

Inderdaad Wil en Fazal ; waar het mij om te doen is dat we hier te maken hebben met misdaden die niet meer in de klassieke criminaliteit thuishoren. Hier gaat het duidelijk om uitingen van haat met als effect dat het ontreddering teweeg brengt in de maatschappij waarin de daders werden opgenomen en onderhouden. Noem het racisme als je wilt.
Enkele jaren geleden heeft de Belgische staat de strafwetgeving aangepast in die zin dat aan misdaden met een racistisch motief een bezwarend element wordt toegevoegd. Tot zo ver me bekend wordt dit element slechts toegevoegd wanneer het om misdaden gaat, begaan door een autochtoon t.o.v. een allochtoon. Zelden omgekeerd. Dit zou er dus kunnen op neerkomen dat, wanneer ik iemand neersteek om zijn portefeuille te roven zonder racistische bedoelingen, ik verzachtende omstandigheden kan pleiten ???
Ik bedoel maar : als men hiervoor wetteksten kan wijzigen, kan men dit dan ook niet voor geweld tegen hulpverleners ? Kan geen enkele politieke partij of parlementslid niet een dergelijk voorstel lanceren ? Is men soms bang bepaalde groepen hierdoor te stigmatiseren ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2020, 17:17

Zo'n verandering van de wet vindt pas plaats zodra er genoeg 'draagkracht in de maatschappij' voor bestaat. M.a.w. voldoende stemmen voor partijen die dergelijke verandering zouden willen.

Het feit dat bepaalde groepen de hulpdiensten aanvallen, komt voort uit een gevoel van 'dit is niet onze maatschappij' . Linkse verklaarders grijpen dan naar de basisregels van het Marxisme: die brave mensen worden uitgebuit door de bezittende klasse en bijgevolg komen die proletariërs in opstand.

Die uitleg pakt geen verf: er zijn voldoende 'uitgebuite proletariërs' bv. onder de Polen, Roemenen en Bulgaren, die nooit naar geweld grijpen tov hulpdiensten; het is typisch iets voor mensen die uit een andere beschaving komen dan de onze, met name de islamitische beschaving want ook Japanners, Chinezen, Indiërs en tutti quanti gaan niet de geweldtoer op wanneer ze in andere landen verblijven.

Omdat zij onze beschaving niet kunnen pruimen, breken ze haar af om ze zo mogelijk dan te vervangen door hun eigen versie. Meer moet je daar niet achter zoeken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jun 2020, 17:33

kan men dit dan ook niet voor geweld tegen hulpverleners ? Kan geen enkele politieke partij of parlementslid niet een dergelijk voorstel lanceren ? Is men soms bang bepaalde groepen hierdoor te stigmatiseren ?
Men kan het als men wilt, maar het is telkens een slag in het water, de agressie die ontstaan is , omdat ene Adil zelf tegen een auto reed ,waar toevallig politie mensen in zaten was voldoende om Anderlecht is brand te steken.
https://sceptr.net/2020/04/de-crem-cdv- ... we-rellen/
En het gaat steeds verder, of het nu een bus chauffeur is , een agent, ambulancier, of een gewone wandelaar die een controle uitvoert, of een opmerking geeft aan Allochtone kinderen en jongeren,ze roepen direct een groep bij elkaar,om ambras en vernielingen te maken,maar wat brengt de 0 tolerantie op, als er niets mee gedaan wordt,het probleem verschuiven naar de burgemeester, die dan zijn agenten de opdracht geeft om eens goed uit te kijken, en verder niets meer doen?
Dat komt misschien omdat ze zich gediscrimineerd voelen............M.A.W het is tegen hun cultuur, al die opmerkingen en controles..........
https://www.knack.be/nieuws/belgie/gein ... 13252.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 jun 2020, 18:11

Heb in verleden dicht bij station gewoond en park . Wil je niet weten hoe het daaraan toegaat .

En dan zeggen heeft er niks met te maken .
Strakjes mogen de hulpverleners in kogelvest rondlopen om hun te beschermen zover is al gekomen .
Hebben totaal geen respect meer voor openbare ambt is verleden tijd .
Trouwens ons eigen bevolking hebben ook geen respect meer zie gisteren in Blankenberge , dan zou je willen
dat alles netjes verloopt .
Hebben ze respect voor de zorg , is schoonste voorbeeld , mensen zijn oververmoeid door covid-19 .
Gaan liever terrassen naar Nederland en de zee .


https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/fam ... ~a7fb40ab/

Familie ontvoerd jongetje reageert: “Geldsommen die parket openbaar maakte, hebben ontvoerders op ideeën gebracht”

GENK De familie T. is ontstemd over het beeld dat van haar geschetst wordt naar aanleiding van de ontvoering van de 13-jarige jongen in Genk. Enkele familieleden waaronder M.T. en E.T., de oom en vader van de jongen, werden in 2019 veroordeeld voor een cocaïnesmokkel. De rechtbank verklaarde toen ruim 8 miljoen euro verbeurd. “Maar van luxe was bij hen geen sprake”, aldus advocaat Frank Scheerlinck.

Weeral drugs , en kind zal trauma hebben opgelopen voor gans zijn leven .

https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/een ... ~a587cf9e/

Een van de ontvoerders van 13-jarige Genkse jongen is beruchte Syriëstrijder

GENK De verdachten die vannacht werden opgepakt voor de ontvoering van een dertienjarige jongen in Genk zijn geradicaliseerde moslims. Een van de verdachten Khalid Bouloudo, één van de meest beruchte moslimextremisten van ons land. Dat is bevestigd aan HLN.

Hebben ze daar al wat tegen gedaan , moeten er nog meer slachtoffers vallen .

En dan verschiet je dat er geweld wordt gebruikt , eender tegen wie .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2020, 18:24

gast43 schreef:
01 jun 2020, 18:11
Enkele familieleden waaronder M.T. en E.T., de oom en vader van de jongen, werden in 2019 veroordeeld voor een cocaïnesmokkel.
Ikke niks mee te maken :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jun 2020, 18:31

E.T. schreef:
01 jun 2020, 18:24
gast43 schreef:
01 jun 2020, 18:11
Enkele familieleden waaronder M.T. en E.T., de oom en vader van de jongen, werden in 2019 veroordeeld voor een cocaïnesmokkel.
Ikke niks mee te maken :P
cocaïnesmokkel,.....ik dacht dat het "gerief" was :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.