Agressie tegen hulpverleners

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 jun 2020, 18:49

gast43 schreef:
01 jun 2020, 18:11

Trouwens ons eigen bevolking hebben ook geen respect meer zie gisteren in Blankenberge , dan zou je willen
dat alles netjes verloopt .
Hebben ze respect voor de zorg , is schoonste voorbeeld , mensen zijn oververmoeid door covid-19 .
Gaan liever terrassen naar Nederland en de zee .
Maar het verschil tussen dit en het molesteren van hulpverleners is wel immens groot. Overigens doet uw voorbeeld me denken aan het keetschoppen van bepaalde heerschappen omdat hun vrouw door een mannelijke dokter of verpleger wordt behandeld in een kliniek.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2020, 19:31

gast43 schreef:
01 jun 2020, 18:11

Trouwens ons eigen bevolking hebben ook geen respect meer zie gisteren in Blankenberge , dan zou je willen
dat alles netjes verloopt .
Het gaat hier niet over onbeleefdheid, hé Gast. Met de mond open zitten eten, je afval niet in de vuilnisbak gooien, niet 'met twee woorden spreken' : allemaal gebrek aan respect.

Wij hebben het hier over agenten de kop inslaan, de brandweer beschieten met grote vuurwerkpijlen, de ambulanciers bekogelen met keien en met de katapult stenen door hun voorruit schieten waardoor sommigen van hen zélf op de spoed belanden.

Als je dat verschil niet snapt ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 jun 2020, 19:47

Hij zal het nooit leren. :mrgreen:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 jun 2020, 18:58

Tot zo ver me bekend wordt dit element slechts toegevoegd wanneer het om misdaden gaat, begaan door een autochtoon t.o.v. een allochtoon. Zelden omgekeerd. Dit zou er dus kunnen op neerkomen dat, wanneer ik iemand neersteek om zijn portefeuille te roven zonder racistische bedoelingen, ik verzachtende omstandigheden kan pleiten ???
Met een wereldvreemde rechter , en een handige(liegend,minimaliserende )advocaat komt men met alles weg,de wet zit vol kronkels, en daar maken ze gebruik van,en wie een agent, buschauffeur, of eender wie lastig valt,heeft opeens 10 tallen getuigen die het allemaal gezien hebben dat de agent racistische motieven heeft.....
En deze was/is ook de braafste van de klas, eerst 10 jaar wegens terroristische groepering.,en als geradicaliseerde moslim,verlaagd naar 3 jaar met uitstel.......
GENK De verdachten die vannacht werden opgepakt voor de ontvoering van een dertienjarige jongen in Genk zijn geradicaliseerde moslims. Een van de verdachten Khalid Bouloudo, één van de meest beruchte moslimextremisten van ons land. Dat is bevestigd aan HLN.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/br ... ~a4714f75/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 jun 2020, 21:35

Onze bevoegde Vlaamse minister van Justitie Zuhal D. wist (nog) niet dat als een stoute jongen zijn voorwaarden schend ZIJ daar klacht moet over neerleggen bij het parket.

Mede daarom lachen de agressievelingen eens met het gerecht.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2020, 14:58

Ik heb ooit, meer dan 20 jaar geleden , ergens gelezen dat die moslims die naar hier kwamen gewoon een ander doel hadden dan hier te werken. Ik herinner me enkele teksten, waaronder
Ontwricht hun economie
Zaai onrust
Verkracht hun maagden
Onteer hun vrouwen
Zorg voor onveiligheid
.
Zo te zien zijn ze daar goed mee bezig.
Een paar jaar geleden vroeg ik aan een moslim die toen in onze buurt woonde of het hem niet stoorde om goed te leven zonder iets bij te dragen aan onze maatschappij.
Zijn antwoord sloeg me met verstomming....maar het blijkt inderdaad in de koran te staan.
" Wij zien dat als de belasting die jullie moeten betalen om met ons te mogen blijven samenleven"
Ziezo, daar gaan we naartoe binnen enkele jaren als ze 30% van de bevolking gaan uitmaken.
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 jun 2020, 18:16

Ik heb ooit, meer dan 20 jaar geleden , ergens gelezen dat die moslims die naar hier kwamen gewoon een ander doel hadden dan hier te werken.
Hun doel is om Europa over te nemen,dat zal een islamitische staat worden, en al de moslims die nu bij de politie zijn, dat zijn afvallige, daar hebben ze geen respect voor, ook niet voor een Vlaamse agent.
Binnen 10 jaar gaan er zoveel in de politiek zitten dat ze een eigen grote partij hebben, en dan gaan ze de wetten naar hun hand zetten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 jun 2020, 18:50

Sharia voor iedereen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 jun 2020, 17:36

E.T. schreef:
10 jun 2020, 18:50
Sharia voor iedereen 8O
Dat zit er aan te komen, niet alleen onze politie moet op fluwelen handschoenen dragen bij een controle van "anders gekleurden"of ze krijgen een klacht van agressie, ook in andere landen in Europa is het van het zelfde , telkens proberen ze hoe ver ze kunnen gaan,steeds een stapje verder als het eens goed uit de hand loopt,zijn het de eerste die staan te janken.
Ook in Engeland zijn ze het beu.......
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/op ... ~afebf428/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

11 jun 2020, 17:59

Waarschijnlijk zullen we dat filmpje ook tot in den treure voorgeschoteld krijgen tijdens de TV-journaals de komende weken, net zoals de affaire met Floyd. Denk je niet, tokkio ?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 jun 2020, 18:11

E.T. schreef:
10 jun 2020, 18:50
Sharia voor iedereen 8O
Het zou kunnen dat er een goede kant aan is ook...........De mannen gaan misschien weer iets te zeggen hebben thuis.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 jun 2020, 18:14

figaretto schreef:
11 jun 2020, 17:59
Waarschijnlijk zullen we dat filmpje ook tot in den treure voorgeschoteld krijgen tijdens de TV-journaals de komende weken, net zoals de affaire met Floyd. Denk je niet, tokkio ?
Misschien, het is in Engeland gebeurd ,maar ook van de eigen moeilijkheden bij onze politie, gaan ze niet veel ophef maken.........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~ad19e18c/
En ik geloof ook niet dat ze zullen gaan betogen om die mannen te steunen............
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

11 jun 2020, 18:17

tokkio schreef:
11 jun 2020, 17:36
E.T. schreef:
10 jun 2020, 18:50
Sharia voor iedereen 8O
Dat zit er aan te komen, niet alleen onze politie moet op fluwelen handschoenen dragen bij een controle van "anders gekleurden"of ze krijgen een klacht van agressie, ook in andere landen in Europa is het van het zelfde , telkens proberen ze hoe ver ze kunnen gaan,steeds een stapje verder als het eens goed uit de hand loopt,zijn het de eerste die staan te janken.
Ook in Engeland zijn ze het beu.......
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/op ... ~afebf428/
Dat komt ervan als de leiding, de politiek dus, niet achter hun agenten staan en hen afstraffen als ze hun job doen!
Als agenten zich niet mogen verdedigen tegen vreemd crapuul en zich moeten laten uitschelden, uitdagen en aanvallen zonder dat ze mogen reageren.

Als dan die agenten ook nog een grote mond opzetten tegen de brave burgers omdat die niet zo brutaal zijn en de werkende burger pesten met allerlei boetes en flitsmarathons dan moet je niet verwonderd zijn dat ze vanuit die hoek, van de bevolking, ook geen steun krijgen of steun moeten verwachten als ze neergemept worden door crimineel straattuig. :roll:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

11 jun 2020, 18:59

tokkio schreef:
11 jun 2020, 18:14
figaretto schreef:
11 jun 2020, 17:59
Waarschijnlijk zullen we dat filmpje ook tot in den treure voorgeschoteld krijgen tijdens de TV-journaals de komende weken, net zoals de affaire met Floyd. Denk je niet, tokkio ?
Misschien, het is in Engeland gebeurd ,maar ook van de eigen moeilijkheden bij onze politie, gaan ze niet veel ophef maken.........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~ad19e18c/
En ik geloof ook niet dat ze zullen gaan betogen om die mannen te steunen............
Het filmpje is inderdaad in Engeland gemaakt en niet hier, maar het filmpje met Floyd is ook niet hier gemaakt doch in de Verenigde Staten. Al twee weken aan de gang plus reacties familie en vrienden, reportages over begrafenis en van alles er omtrent. Misschien nu nog samen met het mondmasker ook een rouwbandje uitdelen aan iedereen. Pas op, ik betreur het voorval maar als de heisa nu al weken duurt en ik zie dan in hetzelfde journaal dat ergens in Afrika 69 mensen worden afgeslacht, dan duurt de berichtgeving daarover - ik heb het gemeten - acht seconden. De daders waren moslims en niet blank, dat scheelt natuurlijk een flinke slok op de borrel.
Wat uw verwijzing betreft : de reactie van de politievakbond is vrijwel identiek aan de reactie die ik gisteren postte bij Fazal's ding Racisme...wat is racisme ?, blz.6, 19u13.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

12 jun 2020, 17:33

Ik kan u alleen maar gelijk geven figaretto ,ook de Franse politie is het beu , en wierpen de handboeien op de grond als protest, daarom dat ik bedoel dat ze langzaam maar zeker de macht overnemen,steeds een stapje verder,zelfs als men ze met fluwelen handschoenen aanpakt, beweren ze nog dat ze hardhandig aangepakt zijn omdat ze van vreemde origine zijn.
https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/ ... ~ad1f9767/
Op het juiste moment een filmpje maken, is met die sociale media voldoende om terug betogingen, plunderingen, en vernielingen aan te richten........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.