Superkern & steunmaatregelen.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 jun 2020, 00:23

Ik vraag mij nog steeds af waarom ge lotto max 14 dagen mag meedoen?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 jun 2020, 09:25

boerderij schreef:
Ik vraag mij nog steeds af waarom ge lotto max 14 dagen mag meedoen?
Wat bedoel je hiermee?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 jun 2020, 10:17

Ge doet uw formulier binnen en vraagt voor 3 weken. Dit gaat enkel nog voor 14 dagen max.
Dit was 1 maand geleden zo.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 jun 2020, 10:24

Ik denk dat dat meisje van de krantenwinkel jouw graag ziet komen :P

Ik speel al jaren met een Lotto formulier voor 10 trekkingen (= 5 weken) en ja, ik heb al eens wat (drinkgeld) gewonnen :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 jun 2020, 10:57

boeffer schreef:
Ge doet uw formulier binnen en vraagt voor 3 weken. Dit gaat enkel nog voor 14 dagen max.
Dit was 1 maand geleden zo.
Begrijp het niet goed. Op het lottoformulier staat toch het aantal trekkingen aangegeven die je kunt spelen.

Afbeelding

En 3 weken zijn toch 6 trekkingen dat kun je toch aanvinken? Soit, ik speel geen lotto maar wens er u veel succes mee. :wink:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 jun 2020, 11:07

Wellicht 1 van de zoveelste corona maatregelen. Gisteren bij 't postkantoor, gemoet die zeer kleine nrs van uwe pas zelf invullen. Bril niet bij en daar sta je dan te sukkelen. En zo is dat in veel winkels iets anders.
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN22Q0UW

Afbeelding
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

15 jun 2020, 08:03

Volgens HLN vandaag moeten de mensen nu zelf hun gratis treinticketten aanvragen, men hoopt dat het dan minder kost.
Hoe zit het met de cadeaucheck van 300 euro die uitgedeeld worden aan de ambtenaren ? Zou men durven ?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 jun 2020, 10:07

miel schreef:
Volgens HLN vandaag moeten de mensen nu zelf hun gratis treinticketten aanvragen, men hoopt dat het dan minder kost.
Hoe zit het met de cadeaucheck van 300 euro die uitgedeeld worden aan de ambtenaren ? Zou men durven ?
In een vorige posting schreef ik dat die 10-ritten kaart stante pede ging terug gestuurd worden in 1000 stukjes mocht ik ze ontvangen.
Nu zal ik ze aanvragen en stuur ze dan eveneens in 1000 stukjes terug.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 jun 2020, 10:14

De Superkern ( lees Soepkern) heeft die beslissing genomen zonder het bestuur van NMBS te raadplegen.
Telkenmale wordt er iets naar voor geschoven en telkens loopt het uit op een flater.
Vraag mij af wat het zou worden als er geen S***kern zou uit de grond gestampt zijn.
Stel je even voor dat die S***kern uitmondt in een noodregering voor de rest van de legislatuur ( vergeet niet vicepremier De Croo had al dat idee openbaar gemaakt , hij vond trouwens dat ze het heel goed deden, die lui moeten maken dat Belgie weer op de sporen terecht komt , wel ik ( persoonlijk) geloof daar niets van , de onderlinge strijd om de macht is nog te groot , ze zouden liever het land naar de afgrond jagen dan dat er van beide kanten van de taalgrens tot een eenvormig besluit komt waar de bevolking zich kan vinden , maar dat is te hoog gegrepen denk ik :wink:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 jun 2020, 10:24

wardje schreef:
15 jun 2020, 10:14
De Superkern ( lees Soepkern) heeft die beslissing genomen zonder het bestuur van NMBS te raadplegen.
Telkenmale wordt er iets naar voor geschoven en telkens loopt het uit op een flater.
Vraag mij af wat het zou worden als er geen S***kern zou uit de grond gestampt zijn.
Stel je even voor dat die S***kern uitmondt in een noodregering voor de rest van de legislatuur ( vergeet niet vicepremier De Croo had al dat idee openbaar gemaakt , hij vond trouwens dat ze het heel goed deden, die lui moeten maken dat Belgie weer op de sporen terecht komt , wel ik ( persoonlijk) geloof daar niets van , de onderlinge strijd om de macht is nog te groot , ze zouden liever het land naar de afgrond jagen dan dat er van beide kanten van de taalgrens tot een eenvormig besluit komt waar de bevolking zich kan vinden , maar dat is te hoog gegrepen denk ik :wink:
Denk ge dat andere ministers en heerschappijen buiten die superkern intelligentere voorstellen hadden gebracht ? Nee hoor. De NMBS zelf heeft trouwens de oplossing gebracht , nl. gratis tickets, maar ge moet ze wel aanvragen en ze zijn op naam, dus niet doorverkoopbaar. Je weet toch al lang waarom men in de politiek stapt, nietwaar. Men stapt in de politiek als men te dom is om te helpen donderen in de privé, cfr. Jan Jambon.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 jun 2020, 11:37

wardje schreef:
15 jun 2020, 10:14
(.....) , ze zouden liever het land naar de afgrond jagen dan dat er van beide kanten van de taalgrens tot een eenvormig besluit komt waar de bevolking zich kan vinden , maar dat is te hoog gegrepen denk ik :wink:
Je bedoelt het waarschijnlijk goed wardje, maar het ligt wat moeilijker, dat eenvormig besluit.
België is als een groep personen die onderweg zijn en aan een tweesprong komen. Eén groep wil naar links en een andere, grotere groep wil naar rechts. (cfr verkiezingen). Er is ook nog een klein pad in het midden maar dat ligt vol kuilen en loopt al na 300 meter dood. Er wordt lang nagedacht om tot een oplossing te komen die iedereen gelukkig maakt maar na anderhalf jaar palaberen geraken ze er nog niet uit en bovendien geraken hun centen op en weldra hebben ze geen eten meer. Nu is er wel een deel van een groep dat voorstelt om elk zijn eigen weg te volgen zodat iedereen gelukkig wordt. Maar dat deel wordt gemuilkorfd en als waardeloos opzij gezet. De overigen beginnen dan maar opnieuw naar onbestaande oplossingen te zoeken. En de boer, hij ploegde voort.....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 jun 2020, 18:43

Je weet toch al lang waarom men in de politiek stapt, nietwaar. Men stapt in de politiek als men te dom is om te helpen donderen in de privé, cfr. Jan Jambon.
En omdat ze zonder aanvraag gratis een trein en bus abonnement krijgen plus een dikke auto met chauffeur......
En verder heeft Figaretto gelijk,ze doen 1 stap vooruit en 3 stappen achteruit,hun moto is laat maar waaien, wij hebben er geen last van.........
Daar ze van zichzelf denken dat ze uniek zijn, willen ze op de oude leest verder gaan dus met de Spa, de Vld, en de NVa, dus gaan kiezen is niet meer nodig, de prijzen worden verdeeld onder de verliezers........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~a62331e4/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.