Superkern & steunmaatregelen.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

07 jun 2020, 15:23

Dicksy post_id4826129 schreef:
07 jun 2020, 13:08
.....
"De beslissing van de Superkern gisteren om elke inwoner van België 10 gratis treinritten te schenken, is zonder overleg met de Belgische spoorwegen genomen. Dat zegt NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir op Twitter. .....
.....
Nogmaals het bewijs dat in al die ministers , en die zich dan nog "super" noemen ( waaronder tussen haakjes ook NV-A-er De Roover zit ), geen enkel beetje deftig verstand meer te zoeken is. Zitten die allemaal aan de coke , of komt het door de drank.

Wat hebben die dames en heren nu al voor serieuze maatregelen en richtlijnen aangeboden. Eenvoudige maar intelligente oplossingen brengen ze niet, en de "goede" voorbeelden uit andere landen al evenmin. Pffff , om moedeloos van te worden ... :cry: En het ergste van al is dat de bevolking zelf dit "strikt" met alle tekortkomingen en fouten erbij, opvolgt. Resultaat is dat het aantal besmettingen per dag terug de hoogte zal ingaan. Zou IK beter eens geen staatsgreep doen om wat zakens op orde te stellen ? :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 jun 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 jun 2020, 15:30

voorn schreef:
07 jun 2020, 15:16
Ons cafétje gaat niet open volgens de regels kan er nu 9 man binnen.
En enkelingen, die zoal eenzaam zijn, en enig sociaal contact zoeken op café, zullen in in relatief kleine zaken de toegang worden geweigerd om meer plaats te maken voor zgn bubbels, zoals we dat tegenwoordig noemen.
Ergens normaal voor dit soort zaken, omdat ze dan meer inkomsten van bubbels dan van enkelingen hebben, maar die eenzamen zijn dan wel weer de klos.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

07 jun 2020, 15:37

Bubbels ? :lol: Er bestaat ook zoiets als "bubbelhoppers" , dat zijn een soort supersociale wespen die van de ene bubbel in de andere bubbel springen, en zo de bubbels gaan besmetten. Dat bubbelsysteem werkt langs geen kanten, het is fantasie .....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jun 2020, 15:48

Fred1950 schreef:
07 jun 2020, 15:23
Nogmaals het bewijs dat in al die ministers , en die zich dan nog "super" noemen ( waaronder tussen haakjes ook NV-A-er De Roover zit ), geen enkel beetje deftig verstand meer te zoeken is. Zitten die allemaal aan de coke , of komt het door de drank.
Wil je me nog eens even indachtig maken waarvoor minister De Roover zoal bevoegd is? :roll:
Zou IK beter eens geen staatsgreep doen om wat zakens op orde te stellen ?
Gezien het voorgaande zou ik zeggen: de vraag stellen is ze beantwoorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 jun 2020, 16:34

Kleine zelfstandigen, zoals de uitbater van deze krantenwinkel, mogen open blijven want er komen toch geen klanten omdat die in hun kot moeten blijven én tegelijk krijgen ze dan geen compensatie omdat ze niet verplicht moesten sluiten.
"Mijn" krantenwinkel heeft zelfs nog meer volk achter het plexiglas moeten zetten - behalve de klassieke krantenstuff , tijdschriften, snoep, koffie, broodjes etc. zijn ze ook het lokale Postpunt en konden ze de pakjesrage van Zalando en Bol.com nauwelijks bolwerken. Om de wekelijkse stormloop met Lottoformulieren niet te vergeten. Aanschuiven van 's morgens tot 's avonds.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jun 2020, 17:48

frits1955 schreef:
"Mijn" krantenwinkel heeft zelfs nog meer volk achter het plexiglas moeten zetten - behalve de klassieke krantenstuff , tijdschriften, snoep, koffie, broodjes etc. zijn ze ook het lokale Postpunt en konden ze de pakjesrage van Zalando en Bol.com nauwelijks bolwerken.
Ga je hier niet een beetje kort door de bocht frits.
Terwijl Bpost serieuze maatregelen nam zoals meer loketten sluiten, 1 klant/keer in het kantoor, zelfs kantoren tijdelijk sluiten.......is het wel die krantenwinkel die open moet blijven omdat het die uitbater zijn broodwinning is en bijkomend mensen achter de toonbank om het te kunnen bolwerken. 8O Die postbeambte zijn wedde bleef lopen ook al werd hij naar huis gestuurd. Als ik weet dat ik mijn pakje in de krantenwinkel kan afgeven ga ik geen uur aanschuiven aan een postloket als het in de winkel op dat ogenblik minder druk is.
Als die coronatoestand terug ‘genormaliseerd’ is ben ik eens benieuwd hoeveel mensen terug/blijvend gebruik gaan maken van die krantenwinkel om hun pakjes te versturen, een broodje of koffie te gaan kopen. Bij de panos in het station bv mocht men niet gaan zitten en ter plaatse verbruiken, logisch zou ik zeggen dat ik dan op dat ogenblik mijn koffie/broodje meeneem van bij de krantenwinkel waar ik mijn krant koop, niet? Gaat dat blijven duren als men terug ter plaatse in de panos mag verbruiken? Ik hoop het voor die uitbater van de krantenwinkel maar ik vrees er voor.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 jun 2020, 18:45

Nee jongen, ik ga niet te kort door de bocht. In St.Job-in'-Goor - de met voorsprong grootste deelgemeente van Brecht - is geen postkantoor meer. Alle post en vooral pakjespost gaat langs die krantenwinkel- ze bezitten 3 garageboxen achter de winkel die ze wilden verhuren maar ze hebben er ondertussen 2 nodig om al die pakjestoestanden kwijt te geraken. Ze staan daar permanent met 3 achter het plexiglas momenteel en ze vervelen zich niet. Die winkel is een heuse goudmijn. Het is hier niet één of andere achterbuurt in de stad he :wink:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

07 jun 2020, 19:36

miel schreef:
07 jun 2020, 08:41
Tien treinritten. Terug extra treinen naar de zee? De gouverneur van West Vlaanderen zal ons graag zien komen .
Voor mij den andere kant op......
10 treinticketten op den Orient Express. :mrgreen: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jun 2020, 19:42

frits1955 schreef:
Nee jongen, ik ga niet te kort door de bocht. In St.Job-in'-Goor - de met voorsprong grootste deelgemeente van Brecht - is geen postkantoor meer.
Wel jongen, als u dat onmiddellijk in uw aanvankelijke post gezet had dan had u inderdaad niet kort door de bocht gegaan, er is namelijk geen postkantoor en dat maakt wel een wezenlijk verschil.. Nu laat u dat uit uw posting om een punt te maken om te bewijzen dat ’uw’ krantenwinkel niet te lijden heeft gehad onder de coronamaatregelen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

08 jun 2020, 10:25

Is er in Schoten Dennenbad nog een postkantoor

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

08 jun 2020, 14:08

Vandaag van uit mijn bubbel gehoord dat de werknemers uit de privé de consumptiecheck van 300 euro op hunne buik kunnen schrijven. De baas moet die uit zijn eigen zak betalen.
Voor de ambtenaren zal het geen probleem zijn want die baas heeft toch geld genoeg.
En hoe zit het dan ook nog met de mensen die een uitgesteld loon krijgen,en die toch steeds mee genieten van verhogingen van de wedde Van de amtenaren?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
Ice

08 jun 2020, 15:19

Jullie dachten toch niet dat de bevolking steunmaatregelen zou krijgen, wel? :roll:
Dat zou wel erg naïef zijn...
Ontslagen, technisch werklozen moeten in de rij gaan staan met voedselbonnen (zoals onder de oorlog) om niet te verhongeren, de rechter weigert met terugwerkende kracht enige, rechtmatige compensatie terwijl ziekenhuizen 2 miljard euro cadeau krijgen om mensen te laten sterven door verkeerde behandeling en het onthouden van een beschikbaar, werkend medicijn.

Dus nee, geen steunmaatregelen voor de burgers, wij krijgen alleen armoede en de gigantische factuur voor deze coronawaanzin.
Daarop zitten politici nu volop te broeden hoe ze dat gaan verkopen en verpakken zonder dat er opstand uitbreekt....dat worden kleine 'ingrepen' die met een redelijke tussentijd en druppelsgewijs zullen worden ingevoerd, haast ongemerkte, legale diefstal.....
De kikker in de pot koud water die langzaam dood gekookt wordt...
En intussen delen ze nu a la volonté langs alle kanten dooie mussen uit om ons in slaap te sussen.....daarvoor dienen dan al die voorwaarden zodat uiteindelijk niemand iets krijgt.. :evil: ..behalve natuurlijk de rijken, multinationals en ze zullen vast zichzelf ook niet vergeten want een kans om zich ook te verrijken door corona kan dat hebzuchtig, corrupt politiek gespuis natuurlijk niet weerstaan... :x

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 jun 2020, 18:22

miel schreef:
08 jun 2020, 14:08
Vandaag van uit mijn bubbel gehoord dat de werknemers uit de privé de consumptiecheck van 300 euro op hunne buik kunnen schrijven. De baas moet die uit zijn eigen zak betalen.
Voor de ambtenaren zal het geen probleem zijn want die baas heeft toch geld genoeg.
En hoe zit het dan ook nog met de mensen die een uitgesteld loon krijgen,en die toch steeds mee genieten van verhogingen van de wedde Van de amtenaren?
De ministers spreken allemaal ,voor ze nagedacht hebben,ze kraaien iets uit en dan komen er andere zeggen , maar wij weten van niks, de "goed nieuws" berichten zwingen de pan uit ,tot ...een kleine opsomming, de crembo zegde dat de grenzen open gingen, Maar de Fransman en den Hollander wisten van niks,Ik heb trouwens een e-mail gedaan naar de Hollandse regering , met de vraag of ik als Belg mocht gaan winkelen in Hulst, als antwoord kreeg ik het volgende, men mag winkelen in Nederland , maar choppen mag niet??? :mrgreen:
De bedrijven gaan 300€ geven aan de werknemers.... alleen weten de vakbonden en de bedrijven er niks van, nu gaan ze
Vlaamse gezinnen met een laag inkomen krijgen extra kindergeld ... Bijkomende toeslag van 120€ per kind voor gezinnen met bepaalde inkomensdaling ... zal gedurende drie maanden 40 euro per kind extra ontvangen......
Daar we een Waalse liberale regering hebben krijgen ze ,nu ze opengaan en minder inkomsten hebben dan anders een bijkomende steun van 2000€ als steunmaatregelen betreffende het coronavirus (covid-19)
Telkens als ze een natte droom hebben ,gaan ze met geld smijten.....
En Ja er komt terug een premie voor wie in 2021 zonnepanelen plaatst.....
Alleen over een steun maatregel voor de (arbeiders)gepensioneerden heb ik nog niets gehoord.
Ik vermoed dat er een plan achter zit, deze flut-nood regering smijt nu met Euro's alsof ze er bergen van hebben liggen, in plaats van putten, maar ze weten goed dat ze er in september gaan uitvliegen, en dat er misschien na lang palaver wel verkiezingen zullen komen, en wie op de stoel van premier zit, moet het probleem van de schuldenberg maar oplossen, dus die gaat alle bagger voor de maatregelen, en belasting verhogingen,en extra corona taks over hem krijgen........ :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

09 jun 2020, 15:15

twistenopdemaan schreef:
08 jun 2020, 10:25
Is er in Schoten Dennenbad nog een postkantoor
Neen wel een wasserette..... :lol:
Doe wel en zie niet om !

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 jun 2020, 13:45

Ah dat is al een verbetering in de sixties had ieder bungalow nog zijn eigen stroom aggregaat op butaangas