Tui vraagt geen staatssteun meer

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

23 jun 2020, 19:02

Dicksy schreef:
21 jun 2020, 17:17
tokkio schreef
En daar ze het hier niet leren gaan ze zich nog eens opnieuw laten rollen,nu door lufthansa,de rekening is terug voor de belasting betaler....... :mrgreen:
https://www.hln.be/geld/economie/wil-lu ... ~af451baf/
Vertrouw op de vakbonden, die zullen het (zoals gewoonlijk) wel oplossen. :P :P
Beste,

Soms doen de vakbonden niet goed omdat ze kortzichtig zijn.

Men moet zich ook eens afvragen hoe het komt dat dat wij hier in België 10 betaalde feestdagen hebben, vanwaar het enkelvoudig vakantiegeld en het dubbel vakantiegeld komt, dat er bij veel firma's een 13de maand wordt gegeven en/of een eindejaarspremie.
Wie zorgt ervoor dat de documenten in orde komen bij een failliet van een firma en wie helpt bij het invullen van een schuldvordering bij een failliet. Door wie zou het komen dat iedereen na 1 jaar full time werken 3 weken vakantie hebben?

Denk je dat de werkgevers op een dag zijn wakker geworden en dachten nu gaan we onze werknemers betaalde feestdagen toekennen, premie's voor nachtwerk, vakantie dagen, dubbel betaalde vakantie, enz...

I

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 jun 2020, 19:32

JB, waarom zijn er ipv 3 weken geen 4 weken vakantie? Of zelfs 5?
Waarom zijn de vakbonden zo onnozel, of is het kwaadaardig, om hun leden geen 5 weken te gunnen? Spannen die samen met 'het kapitaal' ?

Kun je dat eens uitleggen, aub?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

23 jun 2020, 19:53

Wil. schreef:
23 jun 2020, 19:32
JB, waarom zijn er ipv 3 weken geen 4 weken vakantie? Of zelfs 5?
Waarom zijn de vakbonden zo onnozel, of is het kwaadaardig, om hun leden geen 5 weken te gunnen? Spannen die samen met 'het kapitaal' ?

Kun je dat eens uitleggen, aub?

Waarom heeft men kei veel feestdagen in India?
Waarom heeft men meer of minder vakantiedagen in een ander Europees land?
Waarom heeft men meer of minder feestdagen in een ander Europees land?
Waarom moet je je vakantiedagen in het lopende jaar opnemen en mag je je vakantie dagen niet opsparen voor het volgende jaar om dan 6 weken op vakantie te gaan?

Ik kan daar geen antwoord opgeven maar ik ben wel blij dat ik 3 weken betaalde vakantie heb want mijn overgrootouders hadden bijna geen vakantie

De Belgische staat heeft ook zijn zeg daarover.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

23 jun 2020, 21:42

India ? Naast de Trimurti hebben de Indiers nog een heel pantheon van goden . :)

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 jun 2020, 22:53

janieburton schreef:
23 jun 2020, 19:53
Wil. schreef:
23 jun 2020, 19:32
JB, waarom zijn er ipv 3 weken geen 4 weken vakantie? Of zelfs 5?
Waarom zijn de vakbonden zo onnozel, of is het kwaadaardig, om hun leden geen 5 weken te gunnen? Spannen die samen met 'het kapitaal' ?

Kun je dat eens uitleggen, aub?

Waarom heeft men kei veel feestdagen in India?
Waarom heeft men meer of minder vakantiedagen in een ander Europees land?
Waarom heeft men meer of minder feestdagen in een ander Europees land?
Waarom moet je je vakantiedagen in het lopende jaar opnemen en mag je je vakantie dagen niet opsparen voor het volgende jaar om dan 6 weken op vakantie te gaan?

Ik kan daar geen antwoord opgeven maar ik ben wel blij dat ik 3 weken betaalde vakantie heb want mijn overgrootouders hadden bijna geen vakantie

De Belgische staat heeft ook zijn zeg daarover.
OK. Ik begrijp wat je niet begrijpt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

24 jun 2020, 00:55

Wil. schreef:
23 jun 2020, 22:53

OK. Ik begrijp wat je niet begrijpt.
Wil, als jij niet tevreden bent met 3 weken betaalde vakantie dan houdt niemand je tegen om 4 of 5 weken vakantie te nemen, je kan altijd, als je werkgever het toelaat, ook nog 1 of 2 weken onbetaald verlof nemen.

Ik zeg alleen dat we misschien door de vakbonden bepaalde zaken hebben die we misschien anders niet hadden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jun 2020, 17:19

Alleen al het feit dat bepaalde politieke partijen de vakbonden willen afschaffen zegt genoeg ☝
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 jun 2020, 18:20

E.T. schreef:
24 jun 2020, 17:19
Alleen al het feit dat bepaalde politieke partijen de vakbonden willen afschaffen zegt genoeg ☝
Nieuw ! Welke ?
Ik weet wel dat sommige partijen er voor ijveren om vakbonden rechtspersoonlijkheid te verlenen, maar ik geloof dat ze daar niet staan voor te springen.