Tui vraagt geen staatssteun meer

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

13 jun 2020, 17:21

Daar zit veel waarheid in, Kannibaal.
Zelfs met de ogen dicht kun je vaststellen dat hun geafficheerde prijzen ontoereikend zijn om hun kosten te dekken. Vandaar allerlei ingevoerde supplementen : extra reiskoffer, extra beenruimte, fueltoeslag, weekend-toeslag, drankje aan boord, plaatsreservering. Dat laatste betaal je maar best want anders riskeert je partner enkele rijen verder te moeten zitten. Stewards (m/v) worden verzocht allerlei prullaria aan boord aan de man te brengen. En als je dan verneemt voor welk loontje het afhandelingspersoneel hun nikkel moet afdraaien....
Neen, ook al vóòr corona was dit niet meer gezond.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 jun 2020, 18:25

Wil. schreef:
13 jun 2020, 12:22
Je leek te suggereren dat daarvan nogal wat bij de Belgische bestuurders bleef plakken.
Ik zou nie durven Wil. :)
En ceo's/bestuurders worden goed betaald en hebben vaak leuke bonussen, het echte geld gaat uiteindelijk toch naar anderen :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 jun 2020, 00:30

Dicksy schreef:
12 jun 2020, 09:22

Misschien is het de bedoeling van TUI (Duitsland/België) om in het gat te springen dat Swissport gaat achterlaten. 🤔
TUI is een luchtvaartmaatschappij en geen afhandelingsmaatschappij.

Een luchtvaartmaaschappij kan ook tegelijkertijd een afhandelingsmaatschappij zijn, Sabena was vroeger beide.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 jun 2020, 00:59

Ice schreef:
12 jun 2020, 14:17

Een financieel gezond bedrijf behoeft geen staatssteun, als die hun zaakje op orde hebben (met reserves door een degelijk management/bestuur) dan kunnen ze op eigen kracht een tegenslag te boven komen en hoeft de doorsnee burger niet te bloeden om hún bedrijf met gemeenschapsmiddelen/belastinggeld te 'redden'.
En dat geldt voor ELK bedrijf!
Dat de aandeelhouders hun bonussen en dividenden maar inleveren om hún bedrijf te redden! :x
Idem voor subsidies: een bedrijf dat niet rendabel kan zijn zonder subsidies is niet levensvatbaar en dat moet dan opgedoekt worden en niet aan een infuus van de belastingbetaler liggen om winst te kunnen opstrijken voor de aandeelhouders.
Beste ICE

Ik denk, maar ben niet zeker dat De Lijn ook jaarlijks werkingskosten/dotatie krijgt van de Vlaamse regering en ik denk, maar ik ben hier ook niet zeker van dat de NMBS ook jaarlijks werkingskosten/dotatie krijgt van de federale regering.
Misschien ktijgt Bpost dat ook, TEC ook misschien van de Waalse regering en de VRT krijgt ook misschien werkingskosten/dotaties van de federale regering.

Als dat zo zou zijn, zijn al die bedrijven niet levensvatbaar zonder subsidies en moeten die opgedoekt worden.

En misschien krijgen sommige Intercommunales die voorzien in nutsvoorzieningen ook subsidies/werkingskosten/dotaies van de gemeentes of steden en/of ook van de Vlaamse of federale regering; als die dat ook zouden krijgen dan moeten die ook opgedoekt worden.

Het is maar hoe je het bekijkt.
Laatst gewijzigd door janieburton op 17 jun 2020, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2020, 07:19

janieburton schreef:
TUI is een luchtvaartmaatschappij en geen afhandelingsmaatschappij.

Een luchtvaartmaaschappij kan ook tegelijkertijd een afhandelingsmaatschappij zijn, Sabena was vroeger beide.
En waarom zou TUI dan dat niet kunnen (worden) wat, zoals u zelf schrijft, Sabena vroeger wel was/kon?
Mijn krantenwinkel verkoopt toch ook belegde broodjes en telefoonkaarten alhoewel het een krantenwinkel is en geen broodjeszaak/telefoonwinkel. 😉

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

17 jun 2020, 13:27

Dicksy schreef:
17 jun 2020, 07:19
janieburton schreef:
TUI is een luchtvaartmaatschappij en geen afhandelingsmaatschappij.

Een luchtvaartmaaschappij kan ook tegelijkertijd een afhandelingsmaatschappij zijn, Sabena was vroeger beide.
En waarom zou TUI dan dat niet kunnen (worden) wat, zoals u zelf schrijft, Sabena vroeger wel was/kon?
Mijn krantenwinkel verkoopt toch ook belegde broodjes en telefoonkaarten alhoewel het een krantenwinkel is en geen broodjeszaak/telefoonwinkel. 😉
De managers van TUI zullen niet tevreden als ze het commentaar lezen van deze collega. Volgend jaar zal men hun premie berekenen volgens de omzet van een gazettenwinkel of de opbrengst van een street food kar. :D :D Het is duidelijk te zien dat hier een VOKA-adept aan het werk is. Een korte pennentrek en de bedrijfsstrategie van TUI wordt volledig omgegooid. Gratis advies op maat aan TUI aangeboden door een Vlaamse consulent.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 jun 2020, 17:32

Dicksy schreef:
17 jun 2020, 07:19

En waarom zou TUI dan dat niet kunnen (worden) wat, zoals u zelf schrijft, Sabena vroeger wel was/kon?
Mijn krantenwinkel verkoopt toch ook belegde broodjes en telefoonkaarten alhoewel het een krantenwinkel is en geen broodjeszaak/telefoonwinkel. 😉
Beste,

Een krantenwinkel is niet tevergelijken met een luchtvaartmaatschappij en een afhandelingsmaatschappij.

De meeste luchtvaartmaatschappijen willen zich, de laatste 20 jaar enkel concentreren op het aspect "enkel vliegen" en dwz enkel vlieftuigen, piloten, cabine personeel en operationele dienst en de rest besteden ze uit; als je in Brussel op reis gaat met TUI dan wordt je ingecheckt door de mensen van Avia partner en dan zie al je aan de gate staat te wachten dat op de grondafhandeling ook wordt gedaan door Avia Partner, staat op alle auto's.

Ik ben geen specialist maar ik denk dat de investeringen voor een afhandelingsmaatschappij zwaar zijn ivm de nodige toestellen die ze moeten hebben om dat te doen.

Als je op 8 juni De Afspraak had gezien op Canvas dan zou je weten dat een afhandelingsmaatschappij iets ingewikkelder is dan een "krantenwinkel die ook broodjes verkoopt" (sorry maar ik kan het niet anders verwoorden)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2020, 17:37

De Kannibaal schreef:
De managers van TUI zullen niet tevreden als ze het commentaar lezen van deze collega. Volgend jaar zal men hun premie berekenen volgens de omzet van een gazettenwinkel of de opbrengst van een street food kar. :D :D Het is duidelijk te zien dat hier een VOKA-adept aan het werk is. Een korte pennentrek en de bedrijfsstrategie van TUI wordt volledig omgegooid. Gratis advies op maat aan TUI aangeboden door een Vlaamse consulent.
TUI die de bagageafhandeling gaat doen en de 1200 werknemers van Swissport, of een deel er van, gaan overnemen. Denk dat de managers daar heel tevreden over gaan zijn.
De werknemers die niet overgenomen worden kunnen zich tot de rechtbank wenden en zich laten bijstaan door iemand die kind aan huis is op gerechtshoven. Kent u toevallig zo iemand kannibaal? 🤔🤔

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2020, 17:39

janieburton schreef:
Als je op 8 juni De Afspraak had gezien op Canvas dan zou je weten dat een afhandelingsmaatschappij iets ingewikkelder is dan een "krantenwinkel die ook broodjes verkoopt" (sorry maar ik kan het niet anders verwoorden)
Ooit van beeldspraak gehoord? Natuurlijk is dat iets ingewikkelder dan die beeldspraak van die krantenwinkel.
Ze zouden het kunnen doen maar of ze het willen is een open vraag en dat is mijn punt.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 jun 2020, 17:54

figaretto schreef:
13 jun 2020, 17:21
Daar zit veel waarheid in, Kannibaal.
Zelfs met de ogen dicht kun je vaststellen dat hun geafficheerde prijzen ontoereikend zijn om hun kosten te dekken. Vandaar allerlei ingevoerde supplementen : extra reiskoffer, extra beenruimte, fueltoeslag, weekend-toeslag, drankje aan boord, plaatsreservering. Dat laatste betaal je maar best want anders riskeert je partner enkele rijen verder te moeten zitten. Stewards (m/v) worden verzocht allerlei prullaria aan boord aan de man te brengen. En als je dan verneemt voor welk loontje het afhandelingspersoneel hun nikkel moet afdraaien....
Neen, ook al vóòr corona was dit niet meer gezond.
Hoe ze kunnen winst maken met die goedkope vlieg tickets kan ik niet begrijpen, neem nu het vliegtuig naar Portugal, 320 passagiers, die betalen dan +/- 50€ P/P dat is dan 16000 € en daar moet de huur van dat vliegtuig, de brandstof ede luchthaventaks,de landingsrechten en de bemanning van betaald worden en dan zouden ze van die som ook nog de CEO,de directeur de onderdirecteur,de voorzitter en de pakjes drager een deel geven............
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 jun 2020, 20:50

Even terzijde dit nog :

Nooit niet vergeten dat de faling van Sabena georkestreerd werd en dat we door de Zwitsers met miljoenen euros in het zak werden gezet .

werewoef
AMEN en AUM

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

19 jun 2020, 14:06

werewoef schreef:
17 jun 2020, 20:50
Even terzijde dit nog :

Nooit niet vergeten dat de faling van Sabena georkestreerd werd en dat we door de Zwitsers met miljoenen euros in het zak werden gezet .

werewoef
Zeker waar, maar hoeveel miljoenen euro's heeft het de belastingbetaler gekost om Sabena in leven te houden, voor de Zwitsers op het toneel verschenen. En dit in de tijd van hoge ticketprijzen. Het was een soort van statussymbool dat in leven werd gehouden met het fabeltje van de goeie handelsbetrekkingen met Afrika. Ik denk ten andere dat de Zwitsers zich zo laten vangen hebben voor de overname. Minstens 15 jaren vroeger had men dat bedrijf moeten opdoeken.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

21 jun 2020, 15:45

De kannibaal schreef:
19 jun 2020, 14:06
werewoef schreef:
17 jun 2020, 20:50
Even terzijde dit nog :

Nooit niet vergeten dat de faling van Sabena georkestreerd werd en dat we door de Zwitsers met miljoenen euros in het zak werden gezet .

werewoef
Zeker waar, maar hoeveel miljoenen euro's heeft het de belastingbetaler gekost om Sabena in leven te houden, voor de Zwitsers op het toneel verschenen. En dit in de tijd van hoge ticketprijzen. Het was een soort van statussymbool dat in leven werd gehouden met het fabeltje van de goeie handelsbetrekkingen met Afrika. Ik denk ten andere dat de Zwitsers zich zo laten vangen hebben voor de overname. Minstens 15 jaren vroeger had men dat bedrijf moeten opdoeken.
Beste,
Misschien heeft Sabena de belastingbetaler door de jaren heen zogezegd geld gekost, maar men mag ook het volgende niet vergeten; ten tijde van Sabena werd de luchthaven beheerd door de Regie der Luchtwegen, of beter gezegd de luchthaven was staatseigendom en die zelfde Regie inde wel landingsrechten en parkeergelden in naam van de Belgische staat van Sabena; zodus vloeide een groot deel van die staatssteun, die de Belgische staat met "belastinggeld" aan Sabena gaf, terug naar de Belgische staat en ook alle gebouwen op de luchthaven waren eigendom van de Belgische staat en werden beheerd door de Regie en Sabena moest de gebouwen en kantoren huren.( dit is na het failliet toen uitvoerig in de media geweest)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 jun 2020, 17:06

werewoef schreef: ↑
17 jun 2020, 20:50
Even terzijde dit nog :

Nooit niet vergeten dat de faling van Sabena georkestreerd werd en dat we door de Zwitsers met miljoenen euros in het zak werden gezet .
En daar ze het hier niet leren gaan ze zich nog eens opnieuw laten rollen,nu door lufthansa,de rekening is terug voor de belasting betaler....... :mrgreen:
https://www.hln.be/geld/economie/wil-lu ... ~af451baf/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 jun 2020, 17:17

tokkio schreef
En daar ze het hier niet leren gaan ze zich nog eens opnieuw laten rollen,nu door lufthansa,de rekening is terug voor de belasting betaler....... :mrgreen:
https://www.hln.be/geld/economie/wil-lu ... ~af451baf/
Vertrouw op de vakbonden, die zullen het (zoals gewoonlijk) wel oplossen. :P :P