Marc Van Ranst

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 dec 2020, 14:47

Dat de Amerikaanse statistieken per besmetting minder hospitalisaties en minder doden registreren dan in Europa kan maar twee oorzaken hebben.

Of het is een ietsjes anders virus of de cijfers van Trump zijn niet juist :wink:

Dat laatste kan dus niet hé ... zo'n goeie president gaat daar toch niet over liegen :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

08 dec 2020, 15:25

De derde oorzaak kan ook nog zijn dat de cijfers van europa niet kloppen... :twisted:
In europa zijn er enkel nog besmettingen zonder symptomen... :P
Met statistieken brei je immers álles recht wat krom is, dat weet intussen het kleinste kind...jojo jojo jojo..... :P :P

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 dec 2020, 17:49

Ga op zoek naar de mensen achter de statistieken
Stap gewoon het nabij gelegen ziekenhuis binnen of praat eens (op veilige afstand) met een verplegende :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 dec 2020, 18:24

Perfecte dooddoener.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

08 dec 2020, 18:34

Ice schreef:
08 dec 2020, 15:25
De derde oorzaak kan ook nog zijn dat de cijfers van europa niet kloppen... :twisted:
In europa zijn er enkel nog besmettingen zonder symptomen... :P
Met statistieken brei je immers álles recht wat krom is, dat weet intussen het kleinste kind...jojo jojo jojo..... :P :P
Ah ja ? En waarom laten die zich dan nog testen ? Of is dat onder politiebevel ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 dec 2020, 18:41

E.T. schreef:
08 dec 2020, 17:49
Ga op zoek naar de mensen achter de statistieken
Stap gewoon het nabij gelegen ziekenhuis binnen of praat eens (op veilige afstand) met een verplegende :mrgreen:
Niemand stapt nog gewoon een ziekenhuis binnen op dit moment.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 dec 2020, 19:19

Dicksy schreef:
08 dec 2020, 18:24
Perfecte dooddoener.
Nee nee, "racist!" DAT is de dooddoener waarmee je gelijk welke discussie met gelijke wie, direct smoort. :wink:
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 dec 2020, 12:00

Het navragen aan een verplegende is niet een dooddoener het is een uitdaging aan diegene die hier beweren dat alle Corona cijfers VALS zijn (en dat over de hele wereld) :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 dec 2020, 12:34

E.T schreef:
Het navragen aan een verplegende is niet een dooddoener het is een uitdaging aan diegene die hier beweren dat alle Corona cijfers VALS zijn (en dat over de hele wereld) :roll:
Die uitdaging heb ik al lang gedaan. Ken namelijk een verpleegster op de IC-afdeling van het UZA. Op het hoogtepunt van de 2de coronagolf lagen er welgeteld 32 mensen op IC en een zestigtal besmette personen op de corona-afdeling. En van een overrompeling was helemaal geen sprake zoals de media beweerde.
Het is natuurlijk gemakkelijk alle bezette IC-bedden van gans belgie bij elkaar op te tellen en dit getal de wereld in te sturen.
Natuurlijk gaat men filmen in de broeihaarden en hun ziekenhuizen en dan gaat men dit veralgemenen naar heel belgie. 1000 IC-bedden klinkt veel dramatischer dan 1000 IC-bedden bezet verdeeld over x-aantal ziekenhuizen.
U bent toch blijkbaar goed op de hoogte, dus geef mij eens een linkje waar ik kan zien hoeveel IC-bedden ingenomen zijn door corona patiënten en dit per ziekenhuis. Daar heb ik meer aan dan 1.000 IC-bedden bezet maar waarvan er 900 in Brussel en Wallonië zijn en 100 in heel Vlaanderen.
Het doet geen afbreuk aan die 1000 corona patiënten maar men kan wel een indruk krijgen waar de broeihaarden juist zitten.
Ik wacht wel, moet niet weg. 8O

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 dec 2020, 12:56

U bent toch blijkbaar goed op de hoogte
Das veel te veel eer, maar doen of er helemaal niks aan de hand is en alle cijfers in twijfel trekken dat lukt mij niet.
Ook u weet dat de Covid-patiënten in IC's verdeeld worden over de verschillende ziekenhuizen. Eerst in het eigen netwerk, dan provinciaal en nationaal. Er werden er zelfs overgevlogen naar Duitsland.


Voor de detailcijfers maar één adres: Geert Meyfroidt (UZ Leuven)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 dec 2020, 12:59

Dicksy schreef:
09 dec 2020, 12:34
E.T schreef:
Het navragen aan een verplegende is niet een dooddoener het is een uitdaging aan diegene die hier beweren dat alle Corona cijfers VALS zijn (en dat over de hele wereld) :roll:
Die uitdaging heb ik al lang gedaan. Ken namelijk een verpleegster op de IC-afdeling van het UZA. Op het hoogtepunt van de 2de coronagolf lagen er welgeteld 32 mensen op IC en een zestigtal besmette personen op de corona-afdeling. En van een overrompeling was helemaal geen sprake zoals de media beweerde.
Het is natuurlijk gemakkelijk alle bezette IC-bedden van gans belgie bij elkaar op te tellen en dit getal de wereld in te sturen.
Natuurlijk gaat men filmen in de broeihaarden en hun ziekenhuizen en dan gaat men dit veralgemenen naar heel belgie. 1000 IC-bedden klinkt veel dramatischer dan 1000 IC-bedden bezet verdeeld over x-aantal ziekenhuizen.
U bent toch blijkbaar goed op de hoogte, dus geef mij eens een linkje waar ik kan zien hoeveel IC-bedden ingenomen zijn door corona patiënten en dit per ziekenhuis. Daar heb ik meer aan dan 1.000 IC-bedden bezet maar waarvan er 900 in Brussel en Wallonië zijn en 100 in heel Vlaanderen.
Het doet geen afbreuk aan die 1000 corona patiënten maar men kan wel een indruk krijgen waar de broeihaarden juist zitten.
Ik wacht wel, moet niet weg. 8O
Noemt gij eens één reden waarom men die informatie moet geven aan een leek. Wat kunt gij daar mee aanvangen? Juist niks. Ik vraag mij af als gij al eens op een IC afdeling hebt gelegen. Ik denk het niet. Het is allemaal van horen zeggen. Anders beseft gij dat er naast de 32 IC patienten, nog eens 20 bedden bezet worden voor de klassieke nood gevallen. Per IC bezet IC bed heeft men een buddy nodig en een paar helpers, 24 uren per dag. Ik tel al direct 120 man personeel.
Men kan dergelijke belangrijke informatie beter verstrekken aan mensen, die verstand van zaken hebben en die beslissingen kunnen en mogen nemen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 dec 2020, 13:15

De Kannibaal schreef:
Noemt gij eens één reden waarom men die informatie moet geven aan een leek. Wat kunt gij daar mee aanvangen? Juist niks. Ik vraag mij af als gij al eens op een IC afdeling hebt gelegen. Ik denk het niet. Het is allemaal van horen zeggen. Anders beseft gij dat er naast de 32 IC patienten, nog eens 20 bedden bezet worden voor de klassieke nood gevallen. Per IC bezet IC bed heeft men een buddy nodig en een paar helpers, 24 uren per dag. Ik tel al direct 120 man personeel.
Men kan dergelijke belangrijke informatie beter verstrekken aan mensen, die verstand van zaken hebben en die beslissingen kunnen en mogen nemen.
Hier se mijne vriend is er ook nog. :lol:
Juist niks. Ik vraag mij af als gij al eens op een IC afdeling hebt gelegen. Ik denk het niet.
Ik ga het bij een korte ja houden. De omstandigheden waarin zouden uw broek kunnen doen afvallen.
Het is allemaal van horen zeggen.
Inderdaad die verpleegster van de IC heeft het ook maar horen zeggen van de postbode en dien had het horen zeggen van de melkboer die het had horen zeggen bij den bakker.
Anders beseft gij dat er naast de 32 IC patienten, nog eens 20 bedden bezet worden voor de klassieke nood gevallen. Per IC bezet IC bed heeft men een buddy nodig en een paar helpers, 24 uren per dag. Ik tel al direct 120 man personeel.
Ge ziet hé kanibaaltje,....als u zich aan de regels zou gehouden hebben dan was je ook niet op IC-belandt en dan was je nu ook nog een leek. Op een maand kan men veel bijleren blijkbaar. :roll:
Men kan dergelijke belangrijke informatie beter verstrekken aan mensen, die verstand van zaken hebben en die beslissingen kunnen en mogen nemen.
U bent dus ook iemand zonder verstand hoewel u het hier altijd anders wilt laten uitschijnen. Ik zoek wel verder naar iemand die misschien wel het verstand heeft om een linkje te geven. Maar eerlijk gezegd zal ik op mijn honger blijven zitten.

Tot de volgende hé vriend. :wink:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 dec 2020, 13:36

Voor de detailcijfers maar één adres: Geert Meyfroidt (UZ Leuven)

Opgelet, deze brave man komt al eens op Canvas, en das verdacht hé, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 jan 2021, 02:50

Marc Van Ranst onder vuur nadat hij samen met een camera ploeg biertjes is gaan uitdelen op de Izegemse zaterdagmarkt !!
Hij had geen tijd om zijne kerstboom af te breken, en heeft te weinig slaap !!

image.jpeg

Zijn uiteenzetting van 2019 indachtig = zoveel mogelijk in de media komen !

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

30 jan 2021, 00:03

Gisteren donderdag "Wat een jaar" gezien op VTM en ze lieten beelden zien uit 2003 van een nieuwsuitzending waarin toen Marc Van Ranst toelichting gaf over de toenmalige epidemie SARS.

Hadden ze het niet gezegd dat het Marc Van Ranst was dan had ik hem niet herkend, hij had toen al ook een truitje aan.