Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 jul 2020, 06:20

Bij mijn weten zijn al veel maatregelen teruggeschroefd en aangepast ! Na maanden welles nietes glijden we verder af in de Corona afgrond ! De oplossing zou zijn dat de betweters van de politiek zich niet zouden moeien in een probleem waar zelfs de wetenschappers steeds tot nieuwe inzichten komen .... :idea:
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 jul 2020, 06:28

Kwaad doet het niet en ja ge beschermd er u zelf en de medemens mee , als je ziet dat in 3 plaatsen in West- Vlaanderen kleine besmettingshaarden terug de kop opsteken kan het binnen een 3 tal weken al veel erger zijn , hopend van niet, maar het kan.
Dus beter voorkomen dan genezen. :wink:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

10 jul 2020, 09:16

Ik draag mijn mondmasker bijna in iedere winkel. Ook in de 'kleintjes' als ik reglementair moet aanschuiven, bv. bij de bakker, niet als ik er alleen was. Nu wel natuurlijk.
Ik kan ze al aan- en afdoen zonder in de spiegel te moeten kijken. Ik heb er ook altijd 2 bij en de apotheker, waar ik ze altijd zal aankopen, ook mijn ontsmettingsprodukt, heeft gezegd dat ik ze best alletwee meeneem heel zorgvuldig apart in een lange envelop gestoken. Ze heeft mij ook getoond op welke manier ik ze moet aan- en afdoen en hoeveel 'uren' ik ze mag gebruiken.
Wat mij is opgevallen : het zijn vooral de jonge mensen die altijd hun mondmasker dragen.
Men had dit beter AL VEEL VROEGER EN OVERAL verplicht.
Het zullen hier wel terug dezelfde zijn, zoals altijd, die kritiek hebben over deze beslissing.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 jul 2020, 10:31

janieburton schreef:
De kogel is door de kerk.
Hopelijk niet tijdens een misviering. 8O

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 jul 2020, 10:40

In het draaiboek staan ook veiligheidsmaatregelen voor tijdens de vieringen. Zo wordt het gebruik van een mondmasker voor en na het betreden van het kerkgebouw aangeraden. En iedereen die de kerk binnengaat, kan de handen ontsmetten met beschikbaar gestelde alcoholgel.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 jul 2020, 11:08

doggy schreef:
10 jul 2020, 09:16
....
Men had dit beter AL VEEL VROEGER EN OVERAL verplicht.
...
Inderdaad. We hadden veel minder doden gehad, vooral in de Woonzorgcentra.
Ice

10 jul 2020, 12:36

janieburton schreef:
10 jul 2020, 02:04
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ailsignout

De kogel is door de kerk.
Woensdag zou de veiligheidsraad zich hier pas over uitspreken?
Dus zitten ze wéér te liegen en duwen snel deze verplichte schande, tégen de wil van de meerderheid, door onze strot vóór het protest te groot wordt!

Dus de afstandsregel van 1,5 meter wordt dan ook áfgeschaft? Want het mondmasker is NIET verplicht als je afstand houdt?
Als ze mondmaskers verplichten dan is de afstandsregel ook overbodig geworden.

Er moet blijkbaar nog méér economie naar de vaantjes!!

Verwerpelijk dat wij gedwóngen worden om een mondmasker te dragen om voedsel te kúnnen gaan kopen terwijl de vermeende pandemie voorbij is (wetenschappelijk bewézen dat het virus reeds retour was 8 dágen na de uitbraak!) en ze stug blijven liegen over nieuwe besmettingen.
Ik heb het récht van VRIJE meningsuiting om het mondmasker, als mógelijke bescherming tegen een griepvirus dat reeds uitdooft, in vraag te stellen en te weigeren zonder FEITEN die het nut van mondmaskers bewijzen!
De zelfbeschikking, een récht, wordt de burger ontnomen, jij mag niet zelf beslissen wát je gelooft, je moet de leugens van dat politiek crapuul slikken zonder in vraag te stellen! Dat is dictatuur! :x
Het verplichte mondmasker is dus werkelijk de muilband geworden om kritiek van burgers de mond te kunnen snoeren op veronderstellingen en valse cijfers over een georkestreerde pandemie die nog steeds blijft dalen volgens de leugenaars zelf.

Maar geen nood, dan gaan we wel winkelen waar geen muilbanden verplicht worden, bij migranten uitbaters die de wetten toch aan hun laars mogen lappen of in het buitenland. :evil:

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

10 jul 2020, 12:51

Ik vraag mij af wat al de mensen die hier op het forum kritiek geven een mondmasker zullen aandoen wanneer ze een winkel of supermarkt binnen gaan.
Het is misschien het moment om vanaf 11 juli eens aan te tonen dat jullie niet akkoord zijn met de opgelegde maatregelen om een mondmasker te dragen in de Belgisch winkels.
Indien je de maatregelen volgt ,en wel een mondmasker draagt, zwijg dan.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

10 jul 2020, 12:59

Masker opzetten als je gaat winkelen, afstand (1,5m) en geregeld je handen wassen dat zijn de regels vanaf zaterdag. Eenvoudiger kan het toch niet. Overtredingen kosten je 250 euro en bij herhaling een veelvoud én een celstraf. Wie niet akkoord is: blijf thuis en laat je boodschappen aan huis leveren. Met mondmasker aan kan ik evengoed praten met mijn lokale middenstander , en uiteraard ook mijn eigen mening uiten.
Laatst gewijzigd door Horus1 op 10 jul 2020, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Ice

10 jul 2020, 13:01

doggy schreef:
10 jul 2020, 09:16
Ik draag mijn mondmasker bijna in iedere winkel. Ook in de 'kleintjes' als ik reglementair moet aanschuiven, bv. bij de bakker, niet als ik er alleen was. Nu wel natuurlijk.
Ik kan ze al aan- en afdoen zonder in de spiegel te moeten kijken. Ik heb er ook altijd 2 bij en de apotheker, waar ik ze altijd zal aankopen, ook mijn ontsmettingsprodukt, heeft gezegd dat ik ze best alletwee meeneem heel zorgvuldig apart in een lange envelop gestoken. Ze heeft mij ook getoond op welke manier ik ze moet aan- en afdoen en hoeveel 'uren' ik ze mag gebruiken.
Wat mij is opgevallen : het zijn vooral de jonge mensen die altijd hun mondmasker dragen.
Men had dit beter AL VEEL VROEGER EN OVERAL verplicht.
Het zullen hier wel terug dezelfde zijn, zoals altijd, die kritiek hebben over deze beslissing.
En? MOGEN we nog kritiek hebben door als burgers normaal te denken ipv ons te laten leiden, zoals gij, door de angst die je wordt aangepraat door ongeloofwaardige huichelaars voor politieke doeleinden?

We kunnen enkel maar medelijden hebben met jou en alle angsthazen, zo in angst te moeten leven moet haast onleefbaar zijn en dan nog wel onnodig.. :roll: ....en denk eraan: het is de schuld van deze angsthazen dat ons allemaal onnodig verplichtingen kunnen worden opgelegd en wij onze grondwettelijke en zelfs ménsenrechten verliezen want daar gaat dit corona-bedrog over.
De volgende stap kan zijn dat de politiek je nog gaat opleggen wát je nog, met muilband op, mag kopen en eten of zijn jullie blínd dat je niet kan zien waartoe dit kan leiden??
Jullie worden MISBRUIKT om onnodige maatregelen te kunnen afdwingen voor iedereen, enkel door jouw angst voor een onbestaand risico.
Want de dictators kunnen dat énkel doen omdat angsthazen zich in de luren laten leggen, meewerken aan de dictatuur, júllie zijn de schuld van ons aller ondergang, de onherstelbare schade aan de economie en het verlies van onze rechten, vrijheid en democratie.

Ongelooflijk hoe een virus leugen door ongeloofwaardige politiekers het vermogen tot denken kan wegvegen en mensen kan bewegen om iederéén en zichzelf vrijwillig schade te berokkenen door hun vrijheid op te geven om, verarmd en op hun knieën, onder een dictatuur te leven.

@miel: NEEN, ik zal GEEN mondmasker dragen en alleen winkelen gaan waar klandizie en winst bóven dictatoriale, nutteloze verplichting staat!
Ik laat mij niet afpersen om te kunnen eten! :evil:

Kruip in jullie kot om levenslang met een muilband op in angst te leven voor een denkbeeldig gevaar, dát is door jullie nu ook al de toekomst voor je klein/kinderen. :x

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

10 jul 2020, 13:11

Laat me niet lachen hé, je gaat zoals iedereen een mondmasker dragen. Hele tirades afsteken op het forum, maar in realiteit.....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jul 2020, 13:32

Horus1 schreef:
10 jul 2020, 12:59
Masker opzetten als je gaat winkelen, afstand (1,5m) en geregeld je handen wassen dat zijn de regels vanaf zaterdag. Eenvoudiger kan het toch niet. Overtredingen kosten je 250 euro en bij herhaling een veelvoud én een celstraf. Wie niet akkoord is: blijf thuis en laat je boodschappen aan huis leveren. Met mondmasker aan kan ik evengoed praten met mijn lokale middenstander , en uiteraard ook mijn eigen mening uiten.
Over dat bedrag is nog niets beslist én niets gezegd. Moet zelfs nog in een wet gegoten worden én in het staatsblad verschijnen! Dus beter niet spreken over bedragen!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

10 jul 2020, 14:04

wardje schreef:
10 jul 2020, 10:40
En iedereen die de kerk binnengaat, kan de handen ontsmetten met beschikbaar gestelde alcoholgel.
De inhoud van de wijwatervaten wordt aangepast.
Ice

10 jul 2020, 14:12

Horus1 schreef:
10 jul 2020, 13:11
Laat me niet lachen hé, je gaat zoals iedereen een mondmasker dragen. Hele tirades afsteken op het forum, maar in realiteit.....
Dat zult gij kunnen weten, nietwaar?
Net als het bedrag van de boetes.....vást ook gezien in je kristallen bol.. :twisted: