Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 nov 2020, 17:24

:arrow: Denk even na of het risico van vaccinatie opweegt tegen je angst om mogelijk covid te krijgen ...

:arrow: Waarom zou je als gezonde mens het risico lopen om covid te krijgen door je niet te laten vaccineren ...


Het is niet alleen je eigen belang want iedereen hier heeft er belang bij dat jij je laat vaccineren
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 nov 2020, 18:15

46 minuten geleden

:arrow: Denk even na of het risico van vaccinatie opweegt tegen je angst om mogelijk covid te krijgen ...

:arrow: Waarom zou je als gezonde mens het risico lopen om covid te krijgen door je niet te laten vaccineren ...


Het is niet alleen je eigen belang want iedereen hier heeft er belang bij dat jij je laat vaccineren
Waarom laat iedereen zich dan niet vaccineren tegen de jaarlijkse griep want dat is ook in het belang van iedereen, niet? :roll:

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

27 nov 2020, 18:18

Ice schreef:
27 nov 2020, 17:11
Waarom zou je als gezonde mens het risico lopen om zelf ziek te worden door je te laten besmetten met het virus in het vaccin dat niet gegarandeerd zal werken om je immuniteit te geven?
Ten eerste men wordt niet besmet door het vaccin, Ten tweede niks is gegarandeerd, maar er wel een heel grote kans.
Ice schreef:
27 nov 2020, 17:11
Onderzoek wat reeds geweten is over vaccinatieschade én bewezen de afgelopen 30 jaar want elk vaccin werkt volgens hetzelfde principe!
Wat bewezen is de afgelopen 30 jaar is dat vaccins werken. Niets is perfect en nevenwerkingen zijn niet uit te sluiten maar voor het overgrote deel werken ze.
Ice schreef:
27 nov 2020, 17:11
En denk dan eens na of het risico van vaccinatie opweegt tegen je angst om mogelijk ziek te kunnen worden....het is in je eigen belang want niemand hier heeft er enig belang bij of jij je laat vaccineren of niet (behalve de big farma en de overheid... :roll: )
- Wat is de keuze? Het (kleine) risico van vaccinatie, het risico Covid-19 op te lopen, het risico van nog veel langer beperkende maatregelen, ....
- Iedereen heeft belang bij vaccinatie, ook zij die zich niet laten vaccineren profiteren mee.
- "behalve de big farma en de overheid" Die doen hun job om het leven van de mensen veiliger te maken.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 11:05

Ice, ik neem de beslissing om mij te laten vaccineren omdat ik als bioloog weet hoe een vaccin werkt.
Moet ik het eens SIMPEL uitleggen? Maar jij verstaat het dan toch nog niet. Want jij leest alleen wat je wil lezen.
Het vaccin tegen covid zou volgens de laatste gegevens voor 90 procent werken. Dat wordt allemaal nog onderzocht voor ze met vaccinatie beginnen.
Dus:
Iemand die zich laat vaccineren heeft bij contact met covid 90 procent kans om niet besmet te raken, 10 procent om wel besmet te raken.
Iemand die niet gevaccineerd is , is NIET beschermd.
Als je als gevaccineerde toch bij de 10 procent bent en toch besmet raakt, heb je veel mildere symptomen en zal je niet op intensieve geraken.
Dus elke gevaccineerde zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niet overspoeld worden. Gevolg: geen lockdowns meer nodig.
Als er zich niet genoeg mensen laten vaccineren zal het virus blijven. Gevolg: meerdere golven van Covid, elke keer lockdown om ons zorgsysteem niet te doen instorten. Dit kan ook de economie niet aan, de regering blijft geen geld hebben om alle bedrijven te ondersteunen he.
Te moeilijk zeker?
Iemand die zegt dat vaccins niet werken, verspreidt foute informatie en denkt dat ze het beter weet dan alle virologen op de wereld. Welke studies heb jij dan gedaan, als je het beter weet?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2020, 11:29

Er zijn er wel die geloven dat god hun beschermd.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 nov 2020, 14:38

Soms loop je als een zombie rond als je geen kracht meer hebt door geen energie van te weinig lucht. De lucht boven je lijkt dan gedaald tot een 3 m boven de grond. Dan ben je strijd aan het voeren.
God heb ik niet gezien, gewoon veel stilte en de grote leegte.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

28 nov 2020, 18:14

E.T. schreef:
27 nov 2020, 17:24
Het is niet alleen je eigen belang want iedereen hier heeft er belang bij dat jij je laat vaccineren
IK heb (net als IEDEREEN!) datzelfde grondwettelijk zelfbeschikkingsRECHT om te beslissen over mijn leven, mijn gezondheid en met wát mijn lichaam wel of niet zal ingespoten worden.
Jullie vinden het recht om zelf te kiezen voor vaccinatie vanzelfsprekend.
Ik respecteer en gun je dat recht
Maar jullie ontzeggen mij wél datzelfde recht om zelf te kiezen. Jullie willen mijn keuze bepalen en mij zelfs dwingen om jullie keuze tot vaccinatie te volgen tegen mijn wil. :evil:
Jullie hebben iéders recht om ZELF te kiezen maar te respecteren, ook als die keuze het weigeren van vaccinatie is!!
Iedereen heeft het recht om dat voor zichzelf te beslissen.
IK alleen beslis over mijn eigenbelang, over mijn gezondheid, lichaam en over mijn leven, niet gij, niet een mysofobe viroloog en zéker niet de overheid. :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 nov 2020, 18:41

Je moet je niet opwinden beste mevrouw gewoon even opnieuw lezen wat ik schrijf en de klemtoon op de juiste woordjes leggen. Ik zal een beetje helpen en onderlijnen ...
Het is niet alleen je eigen belang want iedereen hier heeft er belang bij dat jij je laat vaccineren
Dit is toch naar jouw persoonlijk geen enkel verplichting :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

28 nov 2020, 20:44

Ik reageer niet meer op onnozele trollen die niks te zeggen hebben en mierenneuken over woordjes. Lul maar op je eentje tot je een ons weegt. :P

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

28 nov 2020, 22:18

Ice schreef:
28 nov 2020, 18:14
E.T. schreef:
27 nov 2020, 17:24
Het is niet alleen je eigen belang want iedereen hier heeft er belang bij dat jij je laat vaccineren
IK heb (net als IEDEREEN!) datzelfde grondwettelijk zelfbeschikkingsRECHT om te beslissen over mijn leven, mijn gezondheid en met wát mijn lichaam wel of niet zal ingespoten worden.
Jullie vinden het recht om zelf te kiezen voor vaccinatie vanzelfsprekend.
Ik respecteer en gun je dat recht
Maar jullie ontzeggen mij wél datzelfde recht om zelf te kiezen. Jullie willen mijn keuze bepalen en mij zelfs dwingen om jullie keuze tot vaccinatie te volgen tegen mijn wil. :evil:
Jullie hebben iéders recht om ZELF te kiezen maar te respecteren, ook als die keuze het weigeren van vaccinatie is!!
Iedereen heeft het recht om dat voor zichzelf te beslissen.
IK alleen beslis over mijn eigenbelang, over mijn gezondheid, lichaam en over mijn leven, niet gij, niet een mysofobe viroloog en zéker niet de overheid. :roll:
Beste Ice,
Jij hebt een recht, ik heb een recht en andere mensen hebben ook een recht om zelf te beslissen wat ze willen of niet.

Ik weet niet of je naar het buitenland op vakantie gaat of niet en of dat je verre reizen maakt ( iedereen is vrij om te kiezen of men naar het buitenland op vakantie gaat, ver of niet); maar stel dat jij naar een land wil gaan, buiten Europa, om daar je welverdiende vakantie door te brengen en dat land heeft als verplichting dat je je moet gevaccineerd zijn voor covid-19 en dat je daar een vaccinatieattest moet voorleggen( zoals je verplicht bent voor bepaalde landen je te laten vaccineren voor gele koorts) en als je niet gevaccineerd bent mag je het land niet binnen, men zal je op de luchthaven zelfs niet laten vertrekken.

Nu is mijn vraag ga je dan kiezen om je vakantie hier in België doorbrengen of misschien je reis van je dromen niet kunnen doen. ( want ik ben zeker dat er sommige landen dit systeem gaan invoeren)

Voor je de vraag aan mij stelt: Ik ben een fervente verre reiziger en ik ga me zeker laten vaccineren om terug te kunnen reizen.

En er is misschien iets anders dat zou kunnen gebeuren als men het covid-19 niet zou kunnen indijken tot een jaarlijks griepje; Ice begrijp mij niet verkeerd want ik zou dit zeer zeker ook niet waarderen als men dit er wettelijk zou door krijgen; en dat is dan het volgende: dat een werkgever zou mogen eisen dat als men zou worden aangeworven(zoals voor sommige jobs dat men medisch geschikt moet zijn) dat men moet zich moet laten vaccineren of om aangeworven te blijven dat men gevaccineerd moet zijn.

Graag zou ik een opmerking maken, denkelijk zal deze opmerking niet door iedereen met evenveel enthousiasme worden ontvangen maar als ik me niet vergis heb ik deze "posting of rubriek" gestart en gaat het over "Mondmaskers verplicht"; nu de laatste 2 of 3 pagina's gaat het over vaccinaties en of het zinvol is of niet met de bijhorende oplopende discussies en eventuele verwijten en er is ergens ook nog over Bill (Gates) geschreven ivm zijn denkelijk aandeel in de vaccinaties.

Ik kan me vergissen maar ik denk als men een discussie wil houden over vaccinaties dan zou het misschien opportuun zijn om een nieuwe rubriek over vaccinaties op te starten.

Dit laatste moet mij even van het hart en ik bied mijn verontschuldigingen aan, aan iedereen die zich hierdoor geschoffeerd voelt
Laatst gewijzigd door janieburton op 28 nov 2020, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 nov 2020, 22:50

Sorry Janie over Corona; Covid-19; Complottheoriën; Testresultaten is ondertussen bijna alles al gezegd ook de mondmaskers zijn blijkbaar uit de belangstelling geraakt. De laatste dada is nu dat vaccineren.
Als we maar ergens kunnen over zeuren hé
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

28 nov 2020, 23:30

E.T. schreef:
28 nov 2020, 22:50
Sorry Janie over Corona; Covid-19; Complottheoriën; Testresultaten is ondertussen bijna alles al gezegd ook de mondmaskers zijn blijkbaar uit de belangstelling geraakt. De laatste dada is nu dat vaccineren.
Als we maar ergens kunnen over zeuren hé
Daar heb je gelijk in, maar dan vind ik het normaal dat men dat in een nieuwe rubriek doet. :wink:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 nov 2020, 09:58

Men stelt allerlei regels op en bij het niet naleven wordt men beboet.
En dan krijgt het Brussels gemeentebestuur het idee van een lichtshow.
Wie is hier nu de domste het bestuur of die welke in massa komen kijken?

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

29 nov 2020, 10:17

voorn schreef:
29 nov 2020, 09:58
Men stelt allerlei regels op en bij het niet naleven wordt men beboet.
En dan krijgt het Brussels gemeentebestuur het idee van een lichtshow.
Wie is hier nu de domste het bestuur of die welke in massa komen kijken?
Niet alleen Brussel, ook Brugge maakt dagelijks radioreclame voor hun lichtfeest. Dan zijn ze verwonderd dat er gisteren veel te veel volk rondliep. Je vraagt je af waar het verstand van de mensen zit. Winkels en horeca zijn dicht, enkel wat openbare toiletten zijn open en met z'n allen goed dicht opeengepakt naar wat lichtjes gaan kijken. Idem gisteren in Oostende, de treinen spuwen honderden en honderden mensen uit en i.p.v. dan een beetje verder te wandelen dan de strekdam , neen allemaal op dezelfde plek. Gevolg : de strekdam moet gesloten worden omdat er geen afstand mogelijk is. Het volgende zijn nu de koopzondagen. Welke burgemeester gaat het verstand hebben om die te verbieden ? Dat ze desnoods de winkels toelating geven om op weekdagen langer open te blijven . Maar het is altijd hetzelfde liedje, burgemeesters durven geen verantwoordelijkheid nemen, hoewel ze instaan voor de openbare orde en gemakshalve wentelen ze die dan af op de gouverneur of op de federale regering.
Eendracht maakt macht

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 nov 2020, 11:11

Bij de Carrefour bij ons moet je een niet ontsmette kar nemen en binnen je handen en kar ontsmetten.
Reden: de boel buiten werd om de haverklap gejat; gel en papier. :twisted: